Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Falcon 4.0/F4.0 Allied Force/Open Falcon 4.5/Free Falcon 5.5.1/Benchmark Sims 4.x => Benchmark Sims (BMS 4.x) => Wątek zaczęty przez: some1 w Grudnia 29, 2022, 11:03:19
-
Jeszcze nie wydany, ale już jest trailer. Będzie VR 8)
https://www.youtube.com/watch?v=658ax0y8KHs
-
Może wyjdzie z tego drugi DCS. Trzymam kciuki. :D
-
Też trzymam kciuki, jestem fanem tej serii, jak troche poprawią grafikę, o czym wspominają to będzie strzał w dziesiątkę, kompletny produkt, a nie wieczne alpha, beta itd ;)
-
Może wyjdzie z tego drugi DCS. Trzymam kciuki. :D
Coooo? Oby nie ;)
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Coooo? Oby nie ;)
Chodziło mi o lepszą grafikę, dodawanie kolejnych maszyn, no i większą popularność. BMS na dzień dzisiejszy niszowy produkt dla entuzjastów, w już i tak wystarczająco niszowej gałęzi gier komputerowych, a jego głównym (a od jakiegoś czasu, w sumie jedynym) atutem jest to, że oferuje prawdopodobnie najlepszy system dynamicznej kampanii, jaki kiedykolwiek napisano (a w sumie to oferuje to Falcon 4.0, na którym bazuje). Gdyby DCS to miał, BMS nie miałby dziś praktycznie racji bytu. Tak w każdym razie ja to widzę.
-
Podobnie uważam. Jesli poprawią grafikę, DCS może sie schować.
-
Nie wiem co wy widzicie w tej dynamicznej kampanii BMS.... grałem lata temu i nie urzekł mnie ten system. Może kwesta gustu.
-
Wydany.
https://www.falcon-bms.com/news/falcon-bms-4-37-0-released/
-
Pierwsze wrażenia na szybko: w "instant action" na moim 3070 wyciąga 90fps przez SteamVR (OpenComposite na razie nie działa, bądź nie udało mi się go uruchomić), w kampanii, albo przy słabej pogodzie zapewne będzie nieco gorzej, ale i tak wygląda to wszystko dość obiecująco. Żeby uruchomić tryb VR polecam Alternative Launcher. Domyślnie też nie jest przypisany żaden klawisz do centrowania widoku, trzeba przypisać własnoręcznie.
-
Mam wrażenie, że coś jest nie tak z kolimacją HUDa - przynajmniej u mnie na HP G2. Jakby ostrość nie była odpowiednio w dal.
-
Pewnie trzeba dać im czas na poprawki. To w końcu pierwsza wersja. Jeśli trzyma 90fps, to bajka.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Mam wrażenie, że coś jest nie tak z kolimacją HUDa - przynajmniej u mnie na HP G2. Jakby ostrość nie była odpowiednio w dal.
Wygląd to na brak zgrania obrazu dla prawego i lewego oka. U mnie jest podobnie. Za to fps - bajka. Ciekawe czy DCS kiedyś dociągnie do 90 fps :)
-
Ciekawe czy DCS kiedyś dociągnie do 90 fps :)
Z RTX4090 dociąga... czasami :)
U mnie zonk, nie da się włączyć trybu VR, nie ma takiej opcji w launcherze. Cóż, w weekend spróbuję to zainstalować jeszcze raz.
-
Dziwne. Ja na czysto instalowałem i w podstawowym launcherze jest opcja dla VR. To jest taki pasek przesuwany lewo/prawo. Nie wpada to w oko. Może zerknij jeszcze raz.
Na 3080, w Reverb G2 100%SS jest 90fps. Grafika jednak odstaje od DCSa.
Potwierdzam problem z ostrością lewe, prawe oko.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Z RTX4090 dociąga... czasami :)
U mnie zonk, nie da się włączyć trybu VR, nie ma takiej opcji w launcherze. Cóż, w weekend spróbuję to zainstalować jeszcze raz.
A uruchomiłeś wcześniej gogle? Ta opcja nie pojawi się, jeśli gogle nie zostaną wykryte i nie jest zainstalowany steamvr.
-
Wy tu pitu pitu o 90 FPS, a u mnie będzie ledwo 10 i to przy takiej falconowskiej grafice jak ze średniowiecza. Coś popsuli w patchu bo stare BMS (lata wstecz) działały nawet płynnie.
-
Nie kopiować konfigów z poprzednich wersji...
-
W linku są informacje co można ustawić, aby zwiększyć wydajność w BMS 4.37.
https://forum.falcon-bms.com/topic/23871/couple-notes-to-vr-users (https://forum.falcon-bms.com/topic/23871/couple-notes-to-vr-users)
Polska język trudna język... przedłużamy?
-
Wersja 4.37 U1 wydana :)
https://forum.falcon-bms.com/topic/24446/falcon-bms-4-37-u1-incremental-installer
-
Z RTX4090 dociąga... czasami :)
U mnie zonk, nie da się włączyć trybu VR, nie ma takiej opcji w launcherze. Cóż, w weekend spróbuję to zainstalować jeszcze raz.
Udało Ci się może to rozwiązać? U mnie kiedyś ten pasek był, po postawieniu systemu na nowo już się nie pojawia :(
-
Po aktualizacji do 4.37 U1 już się pojawia prawidłowo.
-
Jest wersja 4.37 U2 :)
https://www.falcon-bms.com/downloads/
-
Mam problem z Acmi w wersjach BMS 4.36 oraz 4.37 . Przykładowe szkoleniowe pliki w formacie VHS są zapisane w folderze User-> Acmi ale nie mogę ich otworzyć w Acmi. Może ktoś miał ten problem.
-
U mnie ACMI w BMS 4.37 nie działa. Tzn. jedyne co daje włączenie tej opcji to generowanie plików na użytek Tacview. Ale dostępu do tej strony ACMI w BMS nie mam. Jakiś błąd wywala.
-
U mnie było tak samo ale znalazłem rozwiązanie. Jest to opisane w Docs->00 BMS Manuals-> BMS-Use-Manual punkt Alternative ACMI Viewer strona 205.
-
Właśnie chciałem napisać, że u mnie tak samo i też oglądam w Tacview.
Dzięki za rozwiązanie :)
-
Zanim znalazłem rozwiązanie to pobrałem na okres próbny Tacview i go testowałem. Ponieważ w BMS 4.37 jest na stronie głównej przycisk ACMI to sugerowało, że to powinno działać, ale pokazywał się tylko komunikat "ACMI is disable". Zrobiłem tak jak sugerowali i to zadziałało. W BMS 4.37 pliki są zapisywane w innym formacie tzw. **.zip, który jest widziany w Tacview. Jeśli dopiszemy instrukcję set g_bTacviewAcmi 0 tak jak to napisano w BMS-Use-Manual to symulator zamienia format .zip na vhs, który jest widziany w ACMI.
Na koniec pytanie jaką przewagę ma Tacview w porównaniu do ACMI. Mam wersję próbną na okres 21 dni potem może zostanie jakaś okrojona opcje dlatego zastanawiam się czy warto później kupić jakąś wersję.
-
Tacview w wersji podstawowej jest darmowy.
https://store.steampowered.com/app/1174860/Tacview/
Nie wiem w sumie jak domyślne ACMI w BMS wygląda, ale wydaje mi się, że nie ma lepszego sposobu na wizualizację przeprowadzonej misji, niż właśnie Tacview.
-
Dzięki Jascha za informację.
-
W tym akapicie w dokumentach Falcona (do których ścieżkę podałeś) napisali, że nawet TacView w wersji podstawowej jest bardziej funkcjonalny niż ACMI i sugerują jego używanie.
-
Może ktoś na forum lata jeszcze w symulatorze BMS. Po dłuższej przerwie wróciłem do BMS 4.3... rozpoczynając od misji treningowych. Mam problem z misją 11 (Laser guided bombs). Sprawdzałem kolejne wersje od 4.33 do 4.37 i mam ten sam problem nie potrafię ustawić w TGP opcji "IR AREA". Jeśli zrobię "TMS UP" to mam "IR POINT". Generalnie chcę ustabilizować koordynaty na wybranym celu. Kiedyś umiałem to zrobić, ale teraz mam problem. Może ktoś mi pomoże.
-
Ja latam i właśnie też w trakcie szkolenia jestem (na misji 12 :D). Zabrałem się w końcu za BMS przy okazji rozpoczęcia nauki F-16C w DCS.
TMS UP = POINT TRACK
TMS RIGHT = AREA TRACK
Oczywiście dla TGP jako SOI.
W instrukcji (TO BMS 1F-16CM/AM-34-1-1 dla BM 4.37 - punkt 2.11.7.6) jest aby najpierw zainicjować POINT TRACK, a potem przejść do AREA TRACK, ale wydaje mi się, że nie jest to konieczne (na pewno nie w DCS). Alternatywnie jest też podane TMS UP LONG dla AREA TRACK.
Pamiętaj, że laser dla A-G musi być w trybie COMBAT (L na HUD i TGP, a nie T - od trybu TRAINING). Ustawia się to w DED. Nie ma tej opcji w DCS aktualnie.
-
Dzięki za informacje są przydatne miałem problem z stabilizacją. Pod tym linkiem jest misja 11 dla 4.35
https://www.youtube.com/watch?v=UnHO78wwu-U&list=PLjlHzet_-E-_e1xWixhgS5NfUpcpR-QJE&index=11 jest ciekawie pokazana.
-
Jeszcze taka ciekawostka. W DCS już samo poruszenie TGP przełącza go w tryb AREA TRACK. Natomiast w BMS załącza się tylko jakiś podstawowy tryb stabilizacji, ale ręcznie trzeba przełączyć TGP w AREA TRACK.
I drobna korekta, bo testowałem sobie dziś to w BMS i DCS:
Alternatywnie jest też podane TMS UP LONG dla AREA TRACK.
Nie TMS UP LONG, tylko TMS UP HOLD. Czyli tak długo jak trzymamy TMS UP, TGP jest w trybie AREA TRACK. Potem wraca do POINT TRACK. Choć raczej wg mnie mało przydatne.