Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Lotnictwo wojskowe z epoki II Wojny Światowej => Wątek zaczęty przez: rutkov w Lutego 19, 2023, 17:28:11
-
(https://images89.fotosik.pl/648/c5b88ae1c6d3b710.jpg)(https://images89.fotosik.pl/648/186a39b0d5214a93gen.jpg)(https://images89.fotosik.pl/648/c672f4f6223c0efdgen.jpg)
-
To jest Ki-43?? Jaka historia stoi za tymi zdjęciami?
-
Za bardzo to nie wiem, ale dla mnie to jest Bf-109 z ogona i skrzydeł z próbą dołączenia z przodu mini dzbanka (P-47) ;)
-
To jest Ki-43?? Jaka historia stoi za tymi zdjęciami?
To jest Bf109 z silnikiem BMW takim jak w Fw190
-
To jest Bf109 z silnikiem BMW takim jak w Fw190
Ło żesz Ty, w życiu bym się nie domyślił
-
https://www.nevingtonwarmuseum.com/me-109-x.html
-
Ten temat był już tu wypłynął kilka lat temu. Miałem wtedy dłuższą wymianę poglądów albo z Ponurym, albo ze Schmaissem. Sorry, jakiś czas minął zdarzenie pamiętam, szczegółów nie. Chodziło o dwie próby zastosowania gwiazdy do Mietka, a obydwa prototypy miały różne oznaczenia.
-
W uzupełnieniu. Pierwszy był Bf 109V-21 W.Nr.1770 z silnikiem Pratt&Whitney SCG Twin Wasp o mocy 882kW. Pierwszy lot 17 sierpnia 1939 r. z rejestracją cywilną D-IFKQ. Potem przekazany wojsku do prób w jedenostce doświadczalnej VDL w Braunscheig-Volkenrode miał oznaczenia wojskowe i rejestrację KB+II.
Drugi to właśnie Bf 109X W.Nr.5608 dostał silnik BMW 801A o mocy 1156 kW. Pierwszy lot 2 września 1940 r. Rejestracja cywilna D-ITXP, wykonał 25 lotów o łącznym czasie 7 godzin 48 minut.
Wersje z silnikami gwiazdowymi miały być produkowane głównie na eksport, gdyż istniała obawa, że przemysł nie zdoła wyprodukować odpowiedniej ilości silników rzędowych DB. Do produkcji po mimo dobrych osiągów Bf 109X nie doszło.