Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: YoYo w Marca 10, 2023, 13:42:41

Tytuł: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 10, 2023, 13:42:41
Podobno dziś ma być patch do Open Beta. Ma wnieść wreszcie MT (Multithreading) :) i pojawił się nawet FAQ do tego: https://forum.dcs.world/topic/320618-dcs-multithreading-faq/.

Oczywiście w formie EA/Preview czy jak tam zwał, by się nie rzucać  8).
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: some1 w Marca 10, 2023, 14:06:11
Nie ma to jak robić wielki release w piątek po południu. Pracownicy ED mają ciekawe życie.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Marca 10, 2023, 14:49:45
To sporo rzeczy przestanie działać  :032:.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 10, 2023, 15:50:53
Ciekawe, że piszą, że powinno się wyłączyć Hyper Threading, jeśli ma się 32+ wątki. Ciekawe czemu przy mniejszej nie?

To sporo rzeczy przestanie działać  :032:.


Opcja jest taka, że jest po staremu ale dodadzą nowy exe z MT właśnie, więc nawet jak wyjdzie gniot ;), to będą się tłumaczyć Preview, Beta i tak w ogóle to przecież możesz grać po staremu ;) ale myślę, że tak źle nie będzie. W końcu coś tam przez tyle lat tworzyli ponoć ;> (aż się zaśmiałem).
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 10, 2023, 16:19:06
No dobra, z 32+ wątkami nie odpala, bo nie ogarnia 8).

 
Cytuj
Known Issues
Multithreading:
NS430 inoperable. Not in 2D neither 3D
DCS won’t start on a PC with CPU with more than 32 CPU threads.
Sporadic stuttering in 2D and VR
Ka-50: IT-23 display is colored.
Supercarrier. Signal wands lights and Hold back bar are invisible
Supercarrier: there is no picture on LSO displays
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Marca 10, 2023, 19:10:43
U mnie chodzi gorzej niż bez MT. Okazjonalne przycięcia. Na dodatek cienie wariują. To, że to wypuścili nawet nie w ramach open beta, tylko niejako jako osobne środowisko testowe, wiele tłumaczy na jakim etapie to jest...
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: some1 w Marca 10, 2023, 19:28:27
Zapuściłem sobie jakiś benchmark i gra faktycznie ładnie przyspieszyła w 2D (+25%), choć widać też jakieś przycięcia na wykresie.

W VR nie wiem, bo gdy próbuję włączyć wersję MT w SteamVR mam od razu crash. OpenXR niby działa, ale tu nie mam porównania.



Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 10, 2023, 19:41:46
W VR nie wiem, bo gdy próbuję włączyć wersję MT w SteamVR mam od razu crash. OpenXR niby działa, ale tu nie mam porównania.

Podobno trzeba do skrótu dodać znów wpis ze Steam VR. Pokazuje to tylko jak to testowali. Tym bardziej, że SteamVR to przecież jest teraz default znów, więc testu tu to nie było ;D.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Marca 10, 2023, 20:02:10
Ja w Open XR gram. U mnie wielka poprawa z CPU. Ta sama misja w singlu gdzie mam CPU app na 13ms to z HT mam niecałe 3ms.

Chyba można powiedzieć, że wreszcie CPU nie powinno być wąskim gardłem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 10, 2023, 20:06:07
Przez to wrzucenie nowego exe do katalogu mt widzę, że przestały wszystkie mody działać.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Marca 11, 2023, 00:14:18
Wstępnie wygląda to obiecująco. U mnie "tylko" 2D 1440p - ale na jednowątkowym execu cienie naprawione, przynajmniej pod kątem wydajności i klatki wróciły do poziomu 2.7.9 z lekką nawiązką. Na wielowątkowym zaś, mimo po raz pierwszy od lat włączonego "wewnętrznego" MSAA (bo przez oddzielny katalog ReShade się oczywiście zgubił) też wpadło od 20 do 35 klatek ekstra. Z drugiej strony w misji cold start Mi-8 na Nevadzie rzeczywiście dzieją się jakieś schizy z cieniem śmigłowca, ale z Moskitem i Spitem nie było takich akcji, więc nie wiem - może problem dotyczy tylko wybranych modułów? To wszystko jednak tylko przy lataniu solo "dookoła komina". Bardziej złożonych misji nie próbowałem.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 11, 2023, 10:32:19
Przez to wrzucenie nowego exe do katalogu mt widzę, że przestały wszystkie mody działać.
Jak nie działają, jak działają? Przynajmniej u mnie.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 11, 2023, 10:56:40
Działają, działają. Co prawda mogą się zdarzyć sytuacje, że coś się odnosi w JSGME do katalogu "bin", a teraz powinno być "bin-mt", ale przynajmniej te co mam widzę, że działają obecnie.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Marca 11, 2023, 11:56:18
A co z tymi migającymi cieniami? Też tak macie? Jak odpalę bez MT to wszystko jest ok.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 11, 2023, 12:16:59
Jeśli masz ten mod poprawiający cienie, to on kaszanił. Przynajmniej u mnie.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Marcin_B w Marca 11, 2023, 13:53:01
Nie instalowałem tego moda od cieni i jest OK. Z 45 klatek na VR zrobiło się 50-55.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: legwan10 w Marca 11, 2023, 14:49:06
U mnie przyrost około 20fps, zastanawiam się jak to jest, że inni mają nawet +70fps...
Jest opcja, że nowsze generacje procków nie są jeszcze wspierane przez MT, albo brak zgodności z DDR5?
Ustawienia prawie na maksa. Ryzen 5 7600x +RTX4080 +32Gb DDR5 5200, flat 1440. Ktoś może sprawdzał na podobnej konfiguracji?
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Art-J w Marca 11, 2023, 16:12:10
A co z tymi migającymi cieniami? Też tak macie? Jak odpalę bez MT to wszystko jest ok.

Z cieniami to widuję tylko akcje gdy podczas postoju na ziemi cień zewnętrzny całego SP jest renderowany w kokpicie (prześwituje przez burty), a w widoku F2 nie ma go pod SP za to odjeżdża gdzieś obok i czasem nawet mnoży się przez dwa ;). Modów nie instalowałem. Co ciekawe, na razie zauważyłem to tylko na Nevadzie, Kaukaz i Mariany OK, ale nie posiadam wszystkich map żeby posprawdzać dalej.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Marca 11, 2023, 18:32:40
Z cieniami to widuję tylko akcje gdy podczas postoju na ziemi cień zewnętrzny całego SP jest renderowany w kokpicie (prześwituje przez burty), a w widoku F2 nie ma go pod SP za to odjeżdża gdzieś obok i czasem nawet mnoży się przez dwa ;).

Mam dokładnie to samo. I migotanie cieni samolotów na ziemi. Modów też nie stosowałem.

Aha, faktycznie to było na NTTR.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 11, 2023, 21:22:24
U mnie na i9 9900K spory wzrost, ponad 50%.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Marca 12, 2023, 21:25:14
Generalnie po dłuższym lataniu w ten weekend, jestem zadowolony ze wzrostu wydajności. Nie będę się wypowiadał na temat procentów i ilości fps, bo aż tak wnikliwie nie chce mi się tego testować, ale wzrost wydajności jest zauważalny. Zakładam, że powinno to mieć znaczenie w szczególności do bardziej rozbudowanych misji, z dużą ilością obiektów i skryptów.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 13, 2023, 09:45:36
Mi też się podoba. Co prawda jednak jest cała masa mniejszych i większych baboli, a czuć pewną nową lekkość. Natomiast nie testowałem tego w żadnej kampanii. Tu jestem ciekaw zmian. Z takich większych minusów to nie wiedzieć czemu leci to na e-core, a tak być nie powinno. Więc potencjał jest jeszcze większy jak to poprawią (przy zmianie w BIOS, np. wyłączeniu e-core, niektórym nie startuje wersja MT). Nie ma w żadnym modelu tooltipów, a i VR szwankuje (tylko działa OpenXR), niemniej progres jest. Z drugiej strony to miesiące zanim wyjdzie to na prostą, więc jednak nie wiem czy w takiej formę powinni to puścić (sądziłem, że będzie od razu na takim samym poziomie jak wersja SC). Nie dość, że mamy betę, to teraz betę do bety i stable. ;D Jak oni teraz to ograną kiedy wiemy jak jest z łatkami, tego nie wiem?
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: Jascha w Marca 13, 2023, 14:12:12
Wydaje mi się, że MT wypuszczono jako osobno środowisko testowe tylko chwilowo z uwagi na ilość potencjalnych problemów. To w sumie rozsądne rozwiązanie. Po ogarnięciu najważniejszych bugów, MT wejdzie w skład open bety i później wersji stabilnej.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: some1 w Marca 13, 2023, 14:24:18
Podobnie było z EDGE i DCS-em 2.0, przez pewien czas mieliśmy starą i nową wersję łatane na zmianę. Teraz i tak jest lepiej bo tylko dostajemy drugi komplet binarek, a nie cały instalator. To akurat dobra praktyka.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 13, 2023, 15:44:10
Mam też wrażenie, że na tym MT jest nieco inna gamma. Widać to zwłaszcza w kabinach, które są lekko ciemniejsze pomimo tych samych ustawień. Dziwne, ale tak jakby też w tej wersji MT były jakieś zmiany w grafice. Jedyne co bym sobie życzył, to, to by szybciej wydawali patche do tego, by nie było jakiejś kumulacji raz na miesiąc, bo za tym idą większe bugi, które potem czekają tygodniami na poprawę.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Marca 16, 2023, 12:24:40
U mnie jednak cuda się dzieją z tą wersją MT. Na początku było spoko. Nic nie zmieniałem i nagle to się włącza 10 razy do góry nogami. To czasem obraz przesunięty. To znów zaczyna ciąć niemiłosiernie jakby do 20 klatek spadło, ale OpenXR pokazuje mi, że mam 60fps i graf w DCS też równiutki. Cuda panie. Najlepsze, że człowiek nic nie zmienia a to samo żyje :).

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: art.pl w Marca 16, 2023, 12:32:28
U mnie jednak cuda się dzieją z tą wersją MT. Na początku było spoko. Nic nie zmieniałem i nagle to się włącza 10 razy do góry nogami. To czasem obraz przesunięty. To znów zaczyna ciąć niemiłosiernie jakby do 20 klatek spadło, ale OpenXR pokazuje mi, że mam 60fps i graf w DCS też równiutki. Cuda panie. Najlepsze, że człowiek nic nie zmienia a to samo żyje :).



U mnie też tak było,  niby stałe 70kl/s ale tnie, pomogło ponowne uruchomienie komputera.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Marca 16, 2023, 16:01:41
Tak, restarty czasem pomagają, ale nie zawsze. Trzeba mieć trochę szczęścia żeby to działało.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Marca 17, 2023, 08:40:46
Znalazłem przyczynę klatkowania w wersji  MT. Vsync miałem zaznaczony niechcący. To robi jakiegoś buga.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Kwietnia 12, 2023, 14:27:08
Ciekawe co poprawi dzisiejszy patch, modulu zadnego nie wniesie ale powinien byc dedykowany glownie pod MT.
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Kwietnia 12, 2023, 14:57:01
Jak zwykle pewnie będą dwa kroki do przodu i jeden do tyłu lub na odwrót :-).
Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: gorzasty w Kwietnia 12, 2023, 15:33:57
Nowy silnik do Huey'a i dużo bugów :).

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Wielowątkowość w DCS (multithreading)
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Kwietnia 12, 2023, 16:56:46
Nie bedzie patcha dzis: https://forum.dcs.world/topic/233848-patch-status/#comment-5194865.