Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: Jascha w Października 16, 2023, 17:43:44
-
Komputer zmodernizowany, DCS odpalony w wersji na full wypas i poziomki. Niby wszystko cacy, ale choć licznik fps pokazuje 100+, wyraźnie widać, że gra gubi pojedyncze klatki. Taki efekt stutteringu, czy też tzw. micro-stutter. Gdzieś znalazłem poradę, żeby wyłączyć usługę zarządzania zasilaniem (Zasilanie) w usługach Windows. Zastanawiam się, na ile grzebanie w tym może potencjalnie prowadzić do jakiś problemów. Czy ktoś ma/miał podobny problem i jakoś sobie z tym poradził w inny sposób?
DCS bez modów, sterowniki GeForce zaktualizowane, SSD M.2.
-
Zobacz czy w options>controls masz na dole wyłączone "Disable hot plug".
-
A przyspieszenie GPU on czy off? Chyba z włączonym moze byc problem (mam off). MT czy ST?
-
Hot Plug mam wyłączony, to akurat kojarzę, że powoduje problemy.
Korzystam z MT Preview. W sumie nie testowałem ST.
Przyspieszenie GPU? Ale gdzieś w opcjach DCS?
-
Przyśpieszenie GPU szukaj pod hasłem HAGS w ustawieniach grafiki, zawsze miałem problem ze znalezieniem tego.
-
Hot Plug mam wyłączony, to akurat kojarzę, że powoduje problemy.
Korzystam z MT Preview. W sumie nie testowałem ST.
Przyspieszenie GPU? Ale gdzieś w opcjach DCS?
Nie, pod Windows: https://www.makeuseof.com/hardware-accelerated-gpu-scheduling-disable-windows/. A jaki procesor?
-
Procesor 7800X3D.
To wyłączenie HAGS nie będzie miało negatywnego wpływu na wydajność w innych grach? Nie da się tego wyłączyć tylko pod DCS?
Z tego co czytałem to odniosłem wrażenie, że te problemy z HAGS dotyczą raczej VR-owców.
-
Ok, udało się rozwiązać ten problem. Faktycznie jest to coś związane z zarządzaniem zasilaniem. Jednakże, zamiast wyłączyć usługę "Zasilanie", sprawdziłem sobie zakładkę plan zasilania. Miałem wybrany domyślny "zrównoważony (zalecane)". Zmieniłem na "unlimited powah!" (tj. "najwyższa wydajność") i jest kolosalna różnica. W końcu wszystko jest płynne.
PS. Z tego co doczytałem HAGS jest niezbędny do tego aby działał generator klatek DLSS, więc wyłączenie tego jest raczej niezalecane, jeśli korzysta z tej funkcji w innych tytułach.
-
Tak, by działał 2.5 DLSS musi być HAGS on (np. dla Cyberpunka lub Wiedźmina). DCS ma problem z Hyperthreading i najnowszymi prockami Intela (12xx i 13xx) i jest o tym duży temat. Nie wiem jak z AMD, czasem ktoś tam coś się zgłasza, ale nie jest tego dużo. Możesz wyłączyć Hyperthreading w BIOS i zobaczyć. Może jutrzejszy patch to naprawi. Problem ciągnie się od czerwca :(.