Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Wątek zaczęty przez: YoYo w Lutego 12, 2024, 08:54:38
-
Saitek Pro Flight Throttle Quadrant to z lekka badziew i niska półka, ale używam tego do sterowania chłodnic i do tego nadaje się całkiem ok :), tym bardziej, że mam przerobioną wersję właśnie pod to obok głównej przepustnicy:
(http://i.imgur.com/BLGyfSLm.jpg) (https://imgur.com/BLGyfSL)
Jest natomiast tutaj (a przewijały mi się już chyba przez życie 4 takie urządzenia) problem z osiami, które pomiędzy max i min nie trzymają ustawienia i zawsze ośki w jakimś zakresie 1-2% samoistnie drgają, pomimo braku dotykania (nie ma tego na skrajnych ustawieniach min i max). Może w większości simów mi to nie przeszkadza (bo nie ma info o położeniu osi), ale w iłku, przy włączonym technochacie co chwila pojawia się komunikat o modyfikacji położenia, np. radiator 61, 62, 61, 62% co jest z lekka rozpraszające uwagę i wkurzające. To znany problem tych dźwigni i absolutnie ich nie polecam jako główny kontroler.
Ponoć można jednak to naprawić, trafiłem mianowicie na takie filmiki, które polegają na wyczyszczeniu potencjometrów:
https://youtu.be/KHaENjHvFJQ?si=x_BRBBnbZ4qEG3aJ
https://youtu.be/UOw9Cu_-cEI?si=XCtYQgmvBg6Ybrtw
Ktoś może korygował tę przypadłość na tym kontrolerze? Albo może ma jakiś inny pomysł jak to naprawić?
-
Nie w tej przepustnicy, ale ogólnie potencjometry ratowałem kilka razy za pomocą PR Kontakt (https://elkom-serwis.com.pl/lakiery-sr-czyszczace-inne/3562-kontakt-pr-60ml-ag-preparat-do-czyszczenia-i-konserwacji-potencjometr%C3%B3w.html).
-
O tego nie znałem. Kupione i chyba pozostaje rozkręcenie. Ktoś gdzieś pisał, że pomaga mu "kąpiel" w WD-40 i duża ilość ręczników, tzn. pryska w dziury ile wlezie aż cieknie ale to już taka konserwacja na chama z lekka ;).
-
Swoje czyściłem to zwykłym spirytusem, albo jakimś Contact Cleanerem. Nie pomogło na długo. Widziałem gdzieś też mod na czujniki Halla.
-
Widziałem gdzieś też mod na czujniki Halla.
Właśnie to byłoby najlepsze pewnie.
-
Tu masz opcje halli: https://youtu.be/PdzVm9haTUU?si=Hs-RdzL0mqG8j0GA
Najlepiej kupić jednak panel Virpila z 4 osiami. Polecam.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Najlepiej kupić jednak panel Virpila z 4 osiami.
Virpil to za droga zabawka jak na "tylko" chłodnice. Też polecam, ale nie do tego. Bardziej zamiennikiem pod tego Srajtka i za jeszcze w miarę rozsądne pieniądze mógłby być sprzęt VKB GNX THQ (https://flightsimcontrols.com/product/gnx-thq-throttle-quadrant/) (ale jeśli ktoś chce tylko z tego korzystać to musi dokupić taki moduł (https://flightsimcontrols.com/product/gnx-usb-controller-hid-main/) by móc podłączyć go bezpośrednio do PC. VKB nie miałem nic, więc ciężko mi się odnieść do jakości ale one chyba też na hallach są robione i raczej narzekań nie widziałem.
-
Trzeba by to potwierdzić z tym VKB. Jeśli by miały halle, to raczej by się tym chwalili w specyfikacji. Na Internecie też nic o tym nie znalazłem. Gdyby jednak tak było, to bardzo dobra opcja w stosunku do ceny.
Poleciłem Virpila, bo na dzisiaj to jedyna mi znana opcja halli i kilku dźwigni. Oczywiście oferuje znacznie więcej ponad to. Cena wysoka, ale jak ktoś dużo lata i jest to hobby to czemu nie pozbierać trochę. Ja jestem zwolennikiem kupić raz, a dobrze.
Ogólnie to dziwna sprawa z tymi hallami, że jest tak mało sprzętu dla simlotników z tym. W końcu czujnik magnetyczny potrafi być bardzo tani. Magnes też. W simracingu już dawno Chińczycy to wyczaili i tłuką tak hamulce ręczne, czy pedały w dobrych cenach.
-
Trzeba by to potwierdzić z tym VKB.
Pogrzebałem na ich forum i raczej nie są to Halle, ale piszą, że wysoko jakościowo japońskie komponenty (http://forum.vkb-sim.pro/viewtopic.php?f=25&t=5924) (ale może zapomnieli dodać, że na bardziej południowy zachód od Japonii ;)). Na razie sobie rozbiorę te swoje i przeczyszczę, zobaczymy czy to coś pomoże.
-
Operacja wczoraj przeprowadzona. Nie jest to trudne, chociaż trochę czasu zabiera. Użyłem do czyszczenia IPA, potem potencjometr skąpany w tym Kontakt PR. 2 ośki super, nic nie drga, trzecia - jest dużo lepiej, ale na niektórych położeniach są dalej drgania (jest ich za to mniej i tu też poprawa, pewnie sam potencjometr ma już jakiś defekt). Ogólnie warto, nie rozwiązało wszystkich problemów ale widać wyraźnie, że pomogło :).
(http://i.imgur.com/9XoJ7CVm.jpg) (https://imgur.com/9XoJ7CV) (http://i.imgur.com/TlJMZzzm.jpg) (https://imgur.com/TlJMZzz)
-
Super, mam nadzieję, że pomoże na długo. Ja temat czyszczenia potencjometrów też kiedyś przerabiałem. Niestety nigdy to potencjometru do stanu nowości nie przywróci. Ścieżki z wiekiem się ścierają aż w końcu nic nie pomoże i trzeba go fizycznie wymienić. Takie środki jak "kontakt" są ok, ale cudów też nie zdziałają. Jeśli ktoś ma czas i umiejętności (jak Ty ;) ) to pewnie, że warto.