Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Kantyna => Dyskusje przy barze => Wątek zaczęty przez: rutkov w Listopada 10, 2024, 17:03:09
-
No jak ustawiacie manetkę gazu, jak lubicie by działała w celu zwiększenia obrotów? Czy jak to mówił mój dziadek, "od się" (czyli pchamy do przodu), czy "za się" (czyli ciągniemy do tyłu)? ;) Czy jednak po Bożemu, tak jak w danym modelu samolotu.
Ja zdradzę, że ustawiam "od się", niezależnie od tego jak jest historycznie czy w realu. Jakoś takie naturalne mi się to wydaje i tak zawsze latam.
-
Jeśli o mnie chodzi, to robię to "po Bożemu", czyli tak jak w prawdziwym samolocie ;D.
Tyle, że u mnie zmiana trybu pracy przepustnicy dotyczy właściwie tylko jednej maszyny: MC.202 z il2 GB (więcej mocy - ściągnięcie przepustnicy do siebie).
Dodam, że mam też zainstalowaną wersję starego iłka: il2 1946 HSFX 7 (bodaj taki :P), w której dla A6M "Zero" mam przypisane przyciski do obsługi działek i km-ów również w rączce przepustnicy - czyli tak, jak było w prawdziwej maszynie.
-
O! Szanuję podejście do realizmu.
-
Nie uznaję zmiany ustawień czy przyciskologii w zależności od typu maszyny. Dla mnie podejście Il-2 jest słabe. Chcę np. mieć otwieranie podwozia zawsze na przycisku, niech ewentualnie gra symuluje kręcenie korbką w jakimś rytmie. A klapy chcę na suwaku, niech gra wystarczająco długo "naciska" przycisk/wajchę klap w kabinie, ile tam trzeba. Howgh. A przepustnica zawsze uczciwie - do przodu więcej. :)