Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => AH-64D => Wątek zaczęty przez: jutahjazz w Grudnia 05, 2024, 08:28:25
-
Witam wszystkich pilotów.
Właśnie zakupiłem AH-64D Apache. Nie mam pojęcia czy robię coś źle czy coś mam nie tak z ustawieniami, czy z ustawieniami joysticka (Saitek x56). Ponieważ jak podnoszę maszynę przechyla się na bok, koryguję to joystickiem i wystartuję ale w powietrzu zaczyna mi się obracać w różnych kierunkach, joystickiem mogę to skorygować, ale kiedy puszczę joystick znów zaczyna wariować. Przesłałem film na mój dysk Google. https://drive.google.com/file/d/10JOlYcB2PNjRTttLfmUIQaVkWSQ02f6S/view?usp=drive_link (https://drive.google.com/file/d/10JOlYcB2PNjRTttLfmUIQaVkWSQ02f6S/view?usp=drive_link)
-
Ciężko z tego coś ocenić, po pierwsze wydaje się, że reaguje z pewnym opóźnieniem, ale też nie wiem po co potem pchasz drążek w drugą stronę od razu i to dość gwałtowanie (w lewo i prawo). Śmigłowcem trzeba jak z kobitką, delikatnie i po mału. Po drugie jakie używasz pedały? Bez tego ani rusz i do śmigłowców to muszą być jakieś lepsze. Kontrujesz obrót pedałem w lewo w tym przypadku (wirnik ogonowy) i trzyma się stabilnie.
-
Na moje oko to zdecydowanie brak pedałów tu gra rolę.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
To niechcący tak szarpnołem joystickiem. Nie mam pedałów, ale i tak mi się wydaje że dziwnie pracuje, przesyłam jeszcze jeden film. Na tym filmie widać że trochę wyrównałem lot, pcham joystick do przodu a on podnosi dziób do góry, dopiero jak mocniej popchnołem do przodu to poszedł w dół, jest tak jakby żył trochę swoim życiem. Na klawiaturze trzymam klawisz "z - lewy pedał" a on kręci w przeciwną stronę, puszczam "z" a on nadal się kręci, coś jest nie halo, ale nie mam pojęcia co. Pikuję apachem w dół, puszczam joystick a on unosi do góry dziób. Myślałem że może coś w ustawieniach "Axis Assign" mam jakąś pierdołę która powoduje mi te warjacje, ale tam nic nie widzę. Coś powoduje że on tak szaleje ale nie wiem co.
https://drive.google.com/file/d/1oo1Oi-ufgWcLFaaVYJpMqZvPxs_bYzmV/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/1oo1Oi-ufgWcLFaaVYJpMqZvPxs_bYzmV/view?usp=sharing)
-
Bez pedałów to nawet nie podchodź do żadnego śmigłowca w DCS. Klawiaturą też nie uzyskasz takiego efektu czy joystickiem 3 osiowym. DCS kiedyś miał jakiś model lotu easy, ale czy to ma dalej nie mam pojęcia. Jak kupowałeś na Steam i masz latania mniej niż 1h to możesz chyba jeszcze moduł oddać, a jak nie to pisz do ED, może wymienią na jakiś inny.
-
Wielkie dzięki za podpowiedzi, może kiedyś kupię pedały wtedy może wrócę do Apache. Tylko zastanawiam się czy pedały służą tylko do skrętu w lewo lub prawo? Czy to ma coś wspólnego z lataniem do przodu? Pytam ponieważ aby lecieć do przodu musiałem maksymalnie wychylić joystick, a kiedy puściłem robił mi salto. Napisałem wiadomość i zwrócili mi kasę, zakupiłem FA/18.
-
W tego typu heli pedały służą do latania ogólnie. Trzeba nimi cały czas operować żeby latać prosto i skręcać.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Tylko zastanawiam się czy pedały służą tylko do skrętu w lewo lub prawo? Czy to ma coś wspólnego z lataniem do przodu?
Kolego, z powyższej wypowiedzi wnioskuję, że to Twoje pierwsze doświadczenie z lataniem śmigłowcem. Moim zdaniem na początek lepszy byłby Huey, który jest świetnym modułem do poznania podstaw fizyki lotu śmiglaków. No ale na AH-64 pewnie też można się nauczyć.
W każdym razie, trochę teorii dot. ruchu obrotowego względem osi głównego wirnika i w jaki sposób wirnik ogonowy służy do jego równoważenia:
https://youtu.be/2tdnqZgKa0E?t=403
Ruch obrotowy w układzie klasycznym realizowany jest poprzez zmianę skoku śmigła ogonowego. Zmianę tę śmigłowiec realizuje w wyniku sterowania orczykiem (pedałami) przez pilota. Śmigłowiec nie wykonuje żadnego ruchu obrotowego względem osi wirnika głównego (lub wykonuje ruch obrotowy ze stałą prędkością kątową), jeżeli siła ciągu śmigła ogonowego równoważy moment siły pochodzący z napędu wirnika nośnego.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Amig%C5%82owiec
W zawisie i poniżej pewnej prędkości (utraty siły nośnej wynikającej z ruchu postępowego w płaszczyźnie poziomej), musisz używać orczyka by kontrować obrót kadłuba wokół osi wirnika (kadłub śmigłowca będzie obracał się w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu głównego wirnika - a więc kontrujesz orczykiem w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotu głównego wirnika).
Tutaj masz pokazany podgląd osi drążka oraz pedałów przy starcie AH-64:
https://www.youtube.com/watch?v=2IdmhX5nWUY
Jako bonus misja treningowa DCS UH-1H dot. startu:
https://www.youtube.com/watch?v=SoIjTYh3A-c
W sterowaniu śmigłowcami potrzebne są osie i odpowiedni, delikatny nacisk, a nie korzystanie z klawiszy (to tak jakbyś za każdym razem wciskał pedał do oporu, chyba że jest to ustawione jako stopniowe zwiększanie siły nacisku na pedał w danym kierunku). Pedały są jak najbardziej wskazane, choć od biedy wystarczy drążek z osią skrętną. W X56 masz chyba taką. Przypisz ją sobie jako oś pedałów.
PS. Na początek powinieneś włączyć sobie podgląd osi w DCS. Jest to bardzo pomocne przy nauce.
-
Bardzo dziękuję za podpowiedzi, na razie śmigłowce zostawię w spokoju, mam teraz
FA/18 F/A-18. Bardzo dziękuję.