Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Kantyna => Dyskusje przy barze => Wątek zaczęty przez: Rola w Maja 14, 2004, 22:45:42

Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Maja 14, 2004, 22:45:42
Cały projekt 9/39 nie powstałby bez naszego community, bo nie tylko modelami 3D samolotów człowiek żyje. Chciałbym zaprosić was do współtworzenia projektu, który oprócz warstwy stricte software'owej (czyli zbudowanie modeli, wprowadzenie ich do engine'u, dodanie otoczki itd.) ma także pełnić funkcję "oświatowo-reklamową" dla polskich skrzydeł.

Za każdym razem jak n00b w La-7 śmiał się z rzekomo "drewnianej" pezetelki mieliście go ochotę strącić śmiechem. Może warto przypomnieć graczom-symulotnikom poza Polską, że nasze maszyny i piloci nie wypadli sroce spod ogona, bo mieliśmy swoje sukcesy, którymi można się chwalić. Dlatego też powstała stronka internetowa, która ma konsolidować fanów polskiego lotnictwa, promować je w kraju i za granicą, a także uświadomić graczom, jak bardzo chcą ten nasz dodatek 9/39, choć jeszcze o tym nie wiedzą :wink:

Oto funkcje, jakie są wciąż do obsadzenia w projekcie (szefów mamy aż dwóch, więc kierownictwa już nam nie trzeba :mrgreen: ) :

większość pojazdów Wojska Polskiego zostanie zrobiona przez team 1C:Maddox na potrzeby RTSa Wartime Command, a następnie zaimportowana do BoB) i być może jakiś niszczyciel... (Zoom już zaciera łapki :wink: )[/list:u]

tutaj już będzie się udzielał Elwood Blues, ale całości tematu przecież nie zdoła wyczerpać)[/list:u]

Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: kaa w Maja 14, 2004, 23:38:36
ehm... ja bym mógł potłumaczyć coś... angielski, niemiecki, rosyjski... a francuskiego się dopiero uczę...
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Maja 14, 2004, 23:55:17
kaa, ty już wiesz co będziesz miał do roboty :wink:
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Maja 15, 2004, 00:56:57
Grafika 2D to coś na czym się znam, więc moge z tym pomóc w miarę moich możliwości czasowych.

Grafików 2D nigdy za mało ! :lol:
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Sufler w Maja 15, 2004, 01:45:59
ja moge tlumaczyc na angielski bo na grafice sie nie znam a historii tak dobrze nie znam:)
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: 303_Michcich w Maja 15, 2004, 18:15:32
przyjme posade Szefa.





......Zespolu Tlumaczy ma sie rozumiec :D. W zwiazku z duza iloscia roboty zawodowej nie moge sie zobowiazac, ze bede tlumaczyl duzo i terminowo :) ale jak tylko bede mogl to pomoge.

Rola, zeby juz kompletnie zbajerowac Kadrowa w celu otrzymania tej roboty dodam, ze czytam wlasnie ksiazke "Fighter Boys" o chlopakach z RAF w czasie BoB (btw swietna !), wiec lykne duzo slownictwa i to w najbardziej ortodoksyjnej herbaciarskiej odmianie.
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: snb w Maja 15, 2004, 21:55:04
Moge tlumaczyc na angielski. Od wakacji mieszkac ze mna bedzie moja dziewczyna (wtedy juz po konczonej anglistyce), wiec teksty beda sprawdzane podwojnie :)
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Sufler w Maja 16, 2004, 12:14:26
hy hy hy Rola tlumaczy masz juz dosc, na jezyk angielski:)
co do rosyjskiego to w sumie tez bym kogos znalazl, kto by sie tym zajal:)
TT_Arturo, nie dosc ze jest estonczykiem mowiacym po polsku to jak by nie patrzec czyta, mowi i pisze po rosyjsku:)))))) zakladam ze pomoze nam:)
hy hy hy
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Gizmo w Maja 17, 2004, 21:40:17
hyhy mogę coś napisac o plskich plotach ale oczyma Luftwaffe... :D,
coś w stylu, kto, kogo, gdzie i na czym, myślę ze było by to dosc ciekawe.
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: reelcash w Maja 18, 2004, 10:59:13
rola jak juz pisalem ci kiedys na GG (chyba ;)) to mam lightwave'a obczajonego, mozna tam exportowac do formatu 3ds, ale nie mam pojecia na ile to sie bedzie potem nadawac, glownie mi chodzi o surface'y i texturki uv
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Maja 22, 2004, 00:29:47
Nasze szeregi rosną. Na nieśmiałe posty Roli na 2 forach polskich i 2 zagranicznych odpowiedziało już 3 modelarzy i 4-osobowy team z Polski, 1 grafik z Niemiec i... Grek, który zrobił P.24 pod FS2004!
...a ja się dopiero powoli rozkręcam 8)  czekam jak opadnie "szajba patchowa" i zaatakuję jakieś 3 fora międzynarodowe. Francuzi już nas zareklamowali. Na sukhoi.ru też będziemy mieli ogłoszenie, na niemieckim forum też postaram się coś wkleić (z waszą pomocą, bo mein Deutsch ist sehr schlecht :wink: ).
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Boba Fett w Maja 23, 2004, 22:27:15
Chcialbym niesmialo zglosic swa pomoc przy tlumaczeniu tekstu na niemiecki i odwrotnie ;) Zalety: Matura ustna z niemieckiego w niemczech
Wady: Pije piwo i pale fajki
              :oops:
Roznie tez z czasem bywa ale na tak wspanialy projekt czas sie znajdzie (chocbym mial w nocy siedziec)
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: piterk w Czerwca 08, 2004, 14:53:43
hi

jesli brakuje wam modelarzy to ja bardzo chetnie pomoge, tu sa probki mojej ostatniej pracy

http://republika.pl/nexusroy/images/chalupafin1280.JPG
http://republika.pl/nexusroy/images/ju88a1_3.JPG
przy okazji chcialbym podziekowac rolo za odpowiedz na forum "9-39 add-on for BoB" :)

coprawda w FB nie gram czesto ale wasza inicjatywa bardzo mi sie podoba i jak wczesniej napisalem chetnie bym sie przylaczyl

@reelcash jesli chodzi o o eksport lightwava do maxa to mozna wyeksportowac tylko siatke
(scianki musza byc 3 punktowe nie cztero) podobno dobra metododa jest wyeksportowanie obiektu LW do formatu kayadary (plugin fbx) a potem poprzez kayadare zapisanie obiektu w formacie maxa wtedy bedziesz mial  wszystko lacznie z UV, choc nie wiem czy mapowanie uv jest  niezbedne przy teksturowaniu samolotow (mi wystarczalo planar ewentualnie cylindrykal). Jesli nie masz maxa to polecam ci modelery Wings3d (aktualnie darmowy http://www.wings3d.com ) lub Silo3d (109dolcowhttp://www.nevercenter.com/index.php/Home/254) oba proste w urzyciu i zorientowane glownie na polymodeling, moga zapisywac w formacie maxa

pzdr
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Czerwca 08, 2004, 16:49:37
Witamy na forum, piterk.

No i właśnie ze względu na kłopoty z konwersją nie zaciągnąłem reelcasha do projektu... po prostu nakład pracy przy poprawianiu zaimportowanych modeli mógłby się okazać "nie warty świeczki".

Co nie znaczy że "spisuję was na straty": z czasem dojdą też prostsze modele (np. budynki), które łatwo będzie zaimportować z innych programów - i wtedy ponownie zgłoszę się do osób, które proponowały swą pomoc.

Póki co potrzebujemy przede wszystkim doświadczonych 3DSMAXiarzy.

@piterk: tak, stosuje się UVW mapping, ja osobiście jestem cienki i ratuję się ChilliSkinnerem, polecam ten plugin.
Tytuł: hmn...
Wiadomość wysłana przez: piterk w Czerwca 08, 2004, 19:45:06
a czy ja cos napisalem ze niepotrafie modelowac w Maxie ;). Zreszta jeslibys poprobowal innego softu 3d szybko doszedlbys do wniosku ze ze edycja poligonow jest w kazdym sofcie rozwiazana tak samo (trzeba tylko wiedziec gdzie co jest), roznice zaczynaja sie w takich elementach jak animacja,rendering, postprocessing itp. coprawda nie pracuje teraz na 3dstudio ale glownie ze wzgledow ekonomicznych, LW jest o poltoratysiaca dolcow tanszy od maxa a potrzebowalem oryginalu bo dostalem swego czasu pare  zlecen, jesli chodzi o modelowanie lowpoly nie ma dla mnie roznicy w czym pracuje, daj mi tylko w miare wyrazne referki najlepiej w trzech rzutach i problem z glowy ;)

pzdr
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Czerwca 08, 2004, 21:27:54
Wybór oprogramowania jest podyktowany enginem symulatorów oraz gustami ich developerów (3DSMAX = Maddox, gMax = Microsoft).
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: piterk w Czerwca 09, 2004, 00:31:27
widze ze nadajemy na roznych falach chyba, ja ci mowie ze istnieja programy do modelowania ktore zapisuja do formatu 3dmax i nie maja z tym zadnego problemu, ty mi piszesz ze koniecznie musi byc zrobione od zera w 3dmaxie (co jest poprostu nieprawda,moge zrobic model np w wings3d zapisac do formatu .3ds i nawet nie bedziesz wiedzial ze obiekt nie powstal w 3dstudio),

ja pisze ze jesli koniecznie chcesz miec to zrobione w 3dmaxie to nie widze problemu( mam dostep do tego softu) a ty piszesz cos o wyborze oprogramowania przez developerow , chcialbym dostac konkretna odpowiedz, potrzebujecie modelarzy czy nie dziekuje, tych panow mamy pod dostatkiem :)

a gmax to poprostu okrojona wersja 3dmaxa 4 rozprowadzana za darmo przez discreet zorientowana na lowpolymodeling, powstal dla wszystkich maniakow tworzenia modow do quakow itp (z tego co wiem faktycznie korzysta z niego MFS)

pzdr
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Czerwca 09, 2004, 02:52:39
LOL, a gdzie ja niby powiedziałem "nie nadajesz się" ?

Możesz pracować w czym chcesz, ale wynik musimy dostarczyć Maddoxowi w formacie .max i właśnie to mówiłem.

Jeśli chcesz, mogę ci wysłać materiały "szkoleniowe" o budowaniu modeli do Sturmovika - ale to prawie 8MB, zmieści ci się na skrzynce?
Tytuł: ..
Wiadomość wysłana przez: piterk w Czerwca 09, 2004, 20:21:11
hmn.. jesli nie ma tego  nigdzie w sieci to mozna slac na nexusroy@poczta.neostrada.pl


pzdr
Tytuł: Re: ..
Wiadomość wysłana przez: Sufler w Czerwca 09, 2004, 22:18:23
Cytat: piterk
hmn.. jesli nie ma tego  nigdzie w sieci to mozna slac na nexusroy@poczta.neostrada.pl


pzdr


oka doka jak sie Therrciu nie wypowie to zamieszanie jest za male:)

co do opisu, czego potrzebuje maddox do modelowania to albo Rola ci wysle na maila  albo zobacz sobie na www.netwings.org

a teraz co do 3dmaxa czy jak to cholerstwo sie nazywa.... z tego co wiem to niejaki Olegfomatrixx jest podstepnym, wyzutym z czlowieczkowatosci maxofilem :P i wsie chce w tym dostac
gdzies czytalem na temat projektow zasysanych z innych gierek czy tez formatow i ze bylo z tym bardzo bardzo duzo roboty dotyczacej jakichs tam poprawek

wiec pewnie zostaje ci :

a: przeczytanie instrukcji
b: dogadanie sie z Rola
c: zrobinie especially for me Cant'a na plywakach :)

Therrek co ma nowy rowerek :P
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Kos w Czerwca 10, 2004, 01:08:24
Ano faktycznie Therr, Twoje wypowiedzi j.w. tylko poglebiaja zamieszanie. Pozostaw fachowa dyskusje fachowcom. Takimi stwierdzeniami i pouczeniami innych nabijasz sobie licznik postow czy co...?!
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: F. von Izabelin w Stycznia 05, 2005, 21:55:33
Mam możliwość załatwienia modelarza 3-d pracujacego w Blenderze, za darmo, o calkiem dobrym poziomie (wdg. mnie). (z tego co wiem da się eksportowac .blend do 3dmax-a)
Osoba ta zgłosiła chęć spróbowania zrobienia modelu Czapli (RWD-14) jeśli byście wysłali dokumentację na mój e-mail (osoba ta nie posiada internetu).
Osoba ta zw. z szkołą, wstepny model oddałby by model próbny koło 20-25 lutego. (teraz jest troche zajeta:)
kontakt prosilbym na fchmielowski@wp.pl

(załączam kilka zdjęc WIP-ów:)

[ Dodano: Sro 05 Sty, 2005 22:53 ]
Dziwne, forum nie pozwala mi na załączenie zalącznika, wyśle zdjecia WIP i proby prac na adres osoby która się zemną skontaktuje



P.S Najpierw stworzyłem nowy watek, potem pomyślałem:)), więc powtórze post tutaj
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Stycznia 05, 2005, 23:02:36
Cytat: F. von Izabelin


Dziwne, forum nie pozwala mi na załączenie zalącznika, wyśle zdjecia WIP i proby prac na adres osoby która się zemną skontaktuje



P.S Najpierw stworzyłem nowy watek, potem pomyślałem:)), więc powtórze post tutaj


Forum sie modernizuje dlatego zlacznikow nie lyka a z tamtym tematem poradzil sobie Sturmkatze wypozyczony od Swiera:

(http://www.dami.pl/~mazak/Garfield.gif)

ps. Sturmkatze to straszna bron straszna :D
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Stycznia 06, 2005, 06:29:00
Dzięki za czujność, Filipie :)

Nowe ręce chętne do pracy to skarb (tym bardziej jeśli nie krzyczą o pieniądze :wink: ), ale widzę już kilka problemów:

1) Oprogramowanie
Niby można przerzucać pliki do MAXa z innych edytorów 3D, ale potem potrzebny jest spec od MAXa, który wszystko zweryfikuje i poprawi ewentualne błędy (lub dokona edycji elementów możliwych tylko w MAXie). Najgorsze, że właśnie takich doświadczonych (najlepiej w modelowaniu do IL-2) specjalistów mam mało... a jak już są to chcą $.
Z mojego dotychczasowego doświadczenia wynika, że czasami sprawia to sporo kłopotów i pochłania czas.

2) Kontakt

Brak internetu to spory kłopot. Materiały do niektórych samolotów mogę liczyć nie w megabajtach, a CDkach. Nawet jak już je przekażemy, to pozostaje kwestia komunikacji przy korygowaniu błędów itd.  - z mojego doświadczenia wynika, że nawet mający doświadczenie z samolotami modelarze (a może właśnie oni, bo wiedzą wszak co robią!) zadają mi liczne pytania o szczegóły konstrukcyjne, których nie są pewni (lub brakuje do nich dokumentacji).
Tutaj nawet kontakt telefoniczny może nie wystarczyć...

3) Doświadczenie

Z obrazków jakie mi przysłałeś wnioskuję, że "ta osoba" (co tak konspiracyjnie?) ma dotychczasowe doświadczenie jedynie z architekturą. Perypetie przez które przeszłem dowiodły, że za samolot powinna brać się osoba, która już bawiła się w modele samolotów 3D, nawet tylko "dla praktyki".


Odpowiem więc tak:

może nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę (Czapla). Uważam, że lepszym tematem będą budynki właśnie. Info o budynkach do BOB jeszcze nie mamy (szczegółów technicznych nie jest pewien nawet sam Oleg). Toteż zaczekamy. A nuż dojdzie w międzyczasie do "tej osoby" internet?

A jeśli "ta osoba" chce koniecznie coś zacząć już teraz, to wysyłam ci na maila propozycję. Ostrożną ;)
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: piotrek z. w Stycznia 06, 2005, 16:29:56
Cytuj
a jak już są to chcą $


Pytam z ciekawości. Ile sobie liczą tacy spece od  jednego modelu ?
Tytuł: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Stycznia 06, 2005, 16:45:37
Jak ci tutaj otwarcie powiem, to poniżej tej sumy już nikt nie będzie chciał pracować :)
Projekt splajtuje, a wy będziecie do końca życia latać na szmatolotach i innych fafkulcach.
Toteż się nie pochwalę... i zostanie to jednym z "trade secrets" ;)
Tytuł: Odp: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Miron w Lutego 09, 2006, 02:55:22
Jako że mało było chętnych do grafiki 2D, możecie doliczyć mnie... Do orłów nie należę może, ale trochę skinów na koncie mam.

W pracy pomaga mi sympatyczne zwierzątko o imieniu GIMP - eksportuje pliki do Photoshopa z warstwami, ale bez ścieżek, masek itp. itd. Przydatne narzędzie. A do tego gratis, do ściągnięcia z sieci.
Tytuł: Odp: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Rola w Lutego 15, 2006, 01:32:15
Witaj Miron, dzięki za odzew! Każdy chętny pomocnik poprawia morale Roli :004:


Dodam jedno małe wyjaśnienie odnośnie nadsyłania "kandydatur" (tyczy się to wszystkich chętnych)

Proszę przysyłać mi jakieś próbki swoich prac (np. modele czy grafiki itd.), abym mógł oszacować, jak skomplikowane zadanie mogę wam przydzielić. Jeśli nie chcecie robić tego publicznie (np. wrzucać obrazki na forum), można wysłać mi PW lub e-mail (klikajcie na info-przyciski pod moim pezetelkowym avatarem użytkownika).
Tytuł: Odp: rekrutacja - zapraszamy do pracy nad 9/39
Wiadomość wysłana przez: Miron w Marca 20, 2006, 22:58:02
Troszke zaniedbałem ten temat (mea maxima culpa), więc odpowiedź tak późno...

Chwilowo nie mam nic z przykładów pod ręką - po ostatnim kraszu twardego szlag wszystko trafił... A teraz jestem w trakcie przeprowadzki (zakończenie z początkiem kwietnia) więc nie bardzo mogę coś zrobić. Tak na szybko, do obejrzenia publicznie: nowe skiny instruktorskie Dziadka Kosa (Bf-109G2 oraz Spitfire MkIX) - oba w średnim czasie 1-2 godziny/sztuka, oraz skin zespołu "Red Guys" (i kilka innych) do obejżenia na screenshotach zamieszczonych na stronach: www.simairracing.com oraz www.il2airracing.nu