Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: Mrocz w Lipca 05, 2004, 14:40:38
-
No kolejne problemy się pojawiły :D Teraz trochę bardziej zaawansowane. Albowiem Jak wykonać Kobrę Pugaczowa???? Wiem, że jakaś opcja związana z tym manewrem jest pod Klawiszem "K" ale nic to nie pomaga :/ Możecie mi dać jakiś mały opis jak zrobić ten Manewr???? Dobże by było, gdyby ktoś znalazł jakiegoś Tutorial Tracka, gdzie pokazują tą Kobre Pugaczowa.
-
żeby wykonać ten manewr właściwie wystarczy w locie poziomym z prędkością 300...400km/h (tak mniej więcej, bo nie pamiętam :P ) energicznie (ale z wyczuciem) pociagnąć drążek do siebie, po uprzednim wyłączeniu ogranicznika kąta natarcia* (klawisz "k") - ów ogranicznik nie pozwala przekroczyć bodajże 30 stopni, a przy Kobrze osiągnąć można nawet 120 stopni... to tyle. manewr jest dość prosty do wykonania w zwykłych warunkach, ale na małej wysokości (tak jak to demostrują rosyjscy piloci na pokazach) albo w czasie walki to już wyższa szkoła jazdy (wykonując go nieprawidłowo lub w złym momencie łatwo, z Kobry szykującej się do śmiertelnego ukąszenia, stać się prawie nieruchomym celem).
* na wszelki wypadek: w prostych słowach kąt natarcia (ang.: angle of attack, AoA) to kąt między płaszczyzną skrzydeł a torem lotu, czyli jeśli lecisz poziomo i masz nos wycelowany w horyzont to AoA jest bliski 0 stopni, jeśli natomiast lecisz poziomo z nosem wycelowanym w niebo (jak w Kobrze) to AoA wynosi ~90 stopni etc.
-
Dzięki za podpowiedź :] Teraz napewno mi się uda :D Trzeba go przećwiczyć :] By w walce umieć zastosować :D
-
ciekaw jestem czy forumowi suszarkowi Experten stosują ten manewr w walce (online)?
bo ja właśnie sobie trenuję z AI (na razie average, bom dawno w na suszarach nie śmigał) i wychodzi to całkiem fajnie. wrzuciłem wyłącznik ogranicznika AoA na joy'a, natomiast lewą ręką celuję Shlem'em za pomocą myszki. pewnie dla wyjadaczy żadna rewelacja, ale nawet traka sobie nagrałem, żeby się napawać... :wink:
(http://img284.imageshack.us/img284/1440/korba5ld.jpg)
-
Na niektórych filmikach widziałem nawrót Migacza tzn. wykonuje kobre i leci w stronę, w którą się odwrócił. Jak ja chce tak zrobić to samolot po manewrze wraca na siłę w stronę, w którą leciał przed kobrą.
-
W LockOn kobra nie jest symulowana właściwie, naciśnięcie przycisku K powoduje wyłączenie fizyki lotu i po zaciagnieciu drążka do siebie - wykonania Kobry, same zjawiska fizyczne nie są wtedy modelowane, więc i sam samolot powróci do swojej wcześniejszej pozycji nie ważne co byśmy robili... przynajmniej tak było w 1.02 ale nie czytałem by twórcy zabrali sie za to w 1.1 (gdzieś pisali, że zjawiska występujące w trakcie kobry są zbyt skomplikowane by mogli je zaimplementowac do wzorów z których wyliczany jest model lotu w grze.)
Z pisaniem więcej poczekam aż nasz Wujek Toyo zaopatrzy się w kopię gry i sam przetestuje ;)
-
No to chociaż jak to się robi w warunkach gry bo widziałem taki patent, że gościu zawracał kobrą.
-
chyba niemożliwe, może był to po prostu ciasny zwrot... :roll:
-
Zawsze mnie bawi... ze za kazdym razem po wyjsciu z kobry mam 251km/h... nawet jak robie to lecac pionowo :mrgreen:
-
Nie wiem co Cię bawi. Kobrę można wykonać dopiero po zejściu do odpowiednio niskiej prędkości, inaczej złamałbyś skrzydła, dlatego możliwość wyłączenia blokady max konta natarcia jest dostępna dopiero poniżej pewnej prędkości. Reasumując, jeżeli zaczynasz kobrę zazwyczaj z tą samą prędkością, to kończysz ją mniej więcej z podobną co zwykle.
A propos powracania samolotu do pozycji. Przy tak dużym koncie natarcia, gdy samolot wytraci moment obrotowy wywołany gwałtownym "poderwaniem", ze względu na umiejscowienie powierzchni natarcia w stosunku do środka ciężkości, samolot wraca do pozycji tak jak lotka badmintonowa, dziobem "do kierunku wiatru".
-
Bawi go to że za każdym razem kobra kończy się na tej samej prędkosci co jest jawnym sygnałem że vcały event jest strigerowany. A dynamika kobry ? Nie mam zielonego pojęcia dlaczego maszyna wraca do poziomu :D Ale obstawiałbym na efekt wahadła
-
Nie wiem co Cię bawi
Bawi go to że za każdym razem kobra kończy się na tej samej prędkosci co jest jawnym sygnałem że vcały event jest strigerowany.
Slyszalem, iz kobre mozna wykonac w taki sposob, zeby znalezc sie na zupelnie innym kierukni niz przy wchodzeniu w ow manewr...
Ile w tym prawdy? Nie wiem... widzialem tylko w telewizji jak migacz robi 'klasyczna' kobre.
-
Zawsze mnie bawi... ze za kazdym razem po wyjsciu z kobry mam 251km/h... nawet jak robie to lecac pionowo :mrgreen:
[1.02] małe sprostowanie. bez problemu można uzyskać w trakcie i na wyjściu z manewru prędkości (TAS) większe niż rzeczone 251kph, natomiast niemożliwe wydaje się być uzyskanie prędkości mniejszej, niezależnie od warunków. nawet idąc pionowo w górę - prędkość spada poniżej 251kph dopiero po zakończeniu manewru.
(http://img387.imageshack.us/img387/1508/k12uh.th.jpg) (http://img387.imageshack.us/my.php?image=k12uh.jpg) (http://img387.imageshack.us/img387/2122/k9fu.th.jpg) (http://img387.imageshack.us/my.php?image=k9fu.jpg)
-
A próbował ktoś zrobić kobrę lecąc do góry nogami tzn brzuchem do góry? :mrgreen:
-
ja robiłem kobry na plecach, i pod kątem 90 stp (w bok), nie wiem na ile to jest kobra, a na ile dziwny nieokreslony manewr po prostu:)) potem zamieszcze tracki, bo musze nowe nagrać, wtedy nie robiłem ich:)
-
kaa
nagraj mi tracka, bo mi za cholere nie moze wyjsc :573:
za kazdym razem mam przy wychodzeniu 251km/h, kombinowalem w rozne strony... nic :P
-
[1.02] spróbuj wyżej. zauważyłem, że im większa wysokość tym wyższa TAS przy wychodzeniu z manewru (to by nawet miało sens - prędkość przeciągnięcia też wzrasta wraz z wysokością). kobra plecowa jak najbardziej wykonalna... próbowałem nawet cele naziemne rakietami tak atakować, ale trochę trudno trafić. :lol:
-
chyba niemożliwe, może był to po prostu ciasny zwrot...
Jasne :) umiem chyba rozróżnić kobre pugaczowa od ciasnego zwrotu :?
-
pokaż - pogadamy. :|
-
Sciągnij sobie still rain (filmik taki), tam jest taki patent. Powinieneś chyba poradzić sobie ze znalezieniem. To jest bodajże na ubikacji w dziale o filmach z locka.
-
znalazłem tylko "steel rain", ale linka urwana - ni ma jak ściągnąć... :roll:
-
I o ten film chodzi. Jak nie możesz ściągnąć to może w piątek wyizoluję urywek i dam na mój serwer.
-
W LockOn kobra nie jest symulowana właściwie
To samo "ślizg" na ogon" - samolot przy przechodzeniu w nurkowanie zawsze zbacza w bok i nie da się temu zaradzić, przez to manewr ten w Lock On wygląda niemrawo. Obserwując filmy z prawdziwymi manewrami tego typu widać, że zarówno MiG-29 jak i SU-27 być stabilniejszy i nie schodzić z toru lotu.
-
Odkopujesz wątki sprzed 3 lat po to by sobie ponarzekać. Grasz w tę grę za karę?
-
Dobrze, ze to nie ja odkopalem ten temat, haha. Natomiast mam pytanie w tym temacie.
Jak wykonac kobre, tak by nie stracic wysokosci? Jak ja robie kobre to przy predkosci okolo 420km/h wylaczam ogranicznik "K" i delikatnie, lecz zdecydowanie podrywam nos i jednoczesnie ograniczam ciag. Kobra wychodzi fajnie, lecz gdy nos zaczyna opadac, zawsze opada ponizej wczesniejszej pozycji (przed kobra) i trace kilkadziesiat, czasami kilkaset metrow. Jakbym zaczal kobre 20 metrow nad ziemia, to efekt jest latwy do przewidzenia. Widzialem taki filmik: http://pl.youtube.com/watch?v=wZgS3FVAhU0, koles tam wyczynia cuda - kobra perfect. Jak to zrobic?
P.S.1 Sorki za brak polskich znakow, ale na tym kompie nie ma nic polskiego...
P.S.2 Widzieliscie filmiki z tej serii: http://pl.youtube.com/watch?v=1wEURyjB3Lc? Boki zrywac :karpik
-
Jak wykonac kobre, tak by nie stracic wysokosci?
Jaka maszyna, ile paliwa? (najłatwiej będzie przy zatankowaniu <33%) LO 1.02 czy FC? :118:
Możesz próbować wyrzucić klapy, gdy masz nos w pionie, lub chwile później. Ciąg w trakcie wykonywania manewru trzymaj jakieś 80-90% gdy nos opada zwiększaj do 100%. Piszę z pamięci, dawno nie robiłem. :P
Jeśli robisz bez wyciągania klap, pamiętaj o tym, że w manewrze gwałtownie wytracasz prędkość do ~250km/h, więc na wyjściu będziesz potrzebował dużego AoA żeby utrzymać wysokość. Czyli manewr trzeba kończyć z nosem w górze (jakieś 10-15*) inaczej będziesz tracił pułap.
Generalnie i tak trzeba opracować swój sposób. :002:
-
Odkopujesz wątki sprzed 3 lat po to by sobie ponarzekać. Grasz w tę grę za karę?
Odkopuję, bo jestem nowy na tym forum a to mnie interesuje. A co do Lock On to moja ulubiona gra, ale szukam w niej realizmu. Jeśli coś można dopracować w kolejnych ( być może ) uaktualnieniach, modach itp. to trzeba o tym mówić, aby Lock On był coraz lepszy i się rozwijał.
-
Ktoś może mi dokładnie wytłumaczyć jak w grze Lock On Modern Air Combat na samolocie Su-27 lub Mig-29 wykonać manewr Kobra?
[gmod]Zmieniłem tytuł wątku na taki, który mówi cokolwiek o zawartości oraz przeniosłem do właściwego działu. Razorblade1967[/gmod]
-
Zwolnij do około 300km/h i naciśnij klawisz "K".
-
Zwolnij do około 300km/h i naciśnij klawisz "K".
I drążek do siebie.
-
Dzięki panowie, już się nauczyłem :002:
-
Kobrę wykonujemy na nie większej wysokości niż 500, zwalniamy do prędkości około 300 km/h, naciskamy klawisz "k" i wychylamy drążek do siebie.
-
Wyżej niż 500 metrów nie można już kobry zrobić...??? hahahahahahahhaa...ach ci znawcy
-
no przecierz tak napisałem :007:
[gmod]
Zdanie rozpoczynamy z wielkiej litery, oraz na początku każdego wypowiedzenia następującego po kropce, po pytajniku i wykrzykniku. Kusch.[/gmod]
[gmod]Ort jeszcze jest. John Cool.[/gmod]
-
Przepraszam za ponowne odkopanie tego starego wątku, ale czy w FC2 jest w ogóle mozliwość wykonania kobry? Jakoś nie mogę znaleźć przycisku do wyłączenia ogranicznika max AOA.
-
Nie ma i nie zanosi się, żeby wróciła. Napisali na forum, że fizyka kobry jest skopana i nierealistyczna więc wywalono możliwość wyłączenia limitera AOA.
-
Chodzi o to, że Kobra była wykonywana poprzez skrypt. W tej chwili samoloty w FC2 mają trochę zmodyfikowaną/poprawioną fizykę, by bardziej odzwierciedlić ich rzeczywistą charakterystykę. Idą w stronę realizmu, czyli wszystko liczone jest w czasie rzeczywistym, a tu nie ma miejsca na tego typu skrypty (brakuje jeszcze dynamicznego środowiska).
-
Szczerze powiedziawszy ja dziękuję za taki realizm. Zamiast wyłączać, wystarczyło albo to odwzorować, albo poprawić stary skrypt. Co do tego na co nie ma miejsca, to obawiam się, że jest tu sporo skryptów, począwszy od modelu zniszczeń, na niektórych aspektach radaru skończywszy i to wcale nikomu nie przeszkadza (a dynamiczne środowisko zapewne zbiłoby każdy procek sądząc po tym jak "civilian traffic" działa na FPSy). Natomiast znacznie przeszkadza brak możliwości zrobienia kobry, bo po co w ogóle wsiadać do Su-27, skoro ten samolot nie posiada jednego ze swoich flagowych atutów. To jak zrobić symulator Chevroleta Camaro SS z zamontowaną na stałe kontrolą trakcji.
Ponoć można to jakoś prosto zmodować, ewentualnie zrobić scenariusz, w którym mamy awarię ogranicznika kąta natarcia i wszystko bangla, ale nie mogę znaleźć znów tego wątku z forum ED, gdzie to jest opisane...
-
po co w ogóle wsiadać do Su-27, skoro ten samolot nie posiada jednego ze swoich flagowych atutów. To jak zrobić symulator Chevroleta Camaro SS z zamontowaną na stałe kontrolą trakcji.
No ja przepraszam ale sam manewr kobry to raczej taka pokazówka a nie realny atut tego samolotu. W realnym świecie, gdzie trafienie pociskiem przez przeciwnika oznacza utratę życia a nie punktów na serwerze, żaden pilot nie zdecyduje się na nagłe wytracenie całej energii samolotu w walce manewrowej. Pomijając już to, że okazji do użycia tego manewru raczej i tak by nie miał a samo celowanie "łbem" i EOS w połączeniu z r-73 jest już wystarczającym atutem do atakowania celów poza wąską przednią sferą bez konieczności uciekania się do cyrkowych ewolucji.
No chyba, że mamy wyłącznie na myśli grę na serwerze i tarktujemy LO jako bardziej grę, niż symulator (czasami trudno jednoznacznie ocenić ten tytuł).
-
Biorąc po uwagę standardy wyznaczone przez Falcona (nie jestem fanboyem) czy Black Sharka, Lock to bardziej gra. Masz rację, że kobra to pokazówka, ale czasem człowiek czuje potrzebę, by olać wojnę elektroniczną i po prostu polatać - nisko, szybko, pomiędzy górkami i domkami, nagrać z tego tracka i napawać się później jak to ładnie wygląda. Brak kobry nieco psuje tę część zabawy. Zwracam tu uwagę na słowo "zabawa", bo jeśli rozpatrywać Locka jako taką nieco bardziej przystępną symulację (w porównaniu do study-simów), to nie mam żadnych "ale".
-
A może tak nie wciskać tego "K" i po prostu pociągnąć do góry wytrymować i pilnować aby nie uciekał na boki :) Zabrać świece dymne i ćwiczyć :)
-
Witam Wszystkich!
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy wątek. Od niedawna latam w Lock On i przyznam, że gra wciąga mnie coraz mocniej. Niedawno oglądnąłem film: http://www.youtube.com/watch?v=4uTfZLQdkHo (http://www.youtube.com/watch?v=4uTfZLQdkHo), na którym oprócz "kobry" przedstawiono kilka innych manewrów. Czy są one możliwe do wykonania w niezmodyfikowanym Lock On?
Pozdrawiam,
Maciej
-
Niestety obawiam się, że manewry które zrobiły na tobie wrażenie nie są możliwe do wykonania w FC 2.0 i FC 1.12. Jak łatwo zauważyć na początku filmu Su37 ma możliwość kierowania wektorem ciągu. To jest tajemnica jego zwrotności i tych spektakularnych manewrów.
-
No cóż... pozostaje oglądać filmy, no i latać!
Dziękuję za odpowiedź.