Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Zaplecze => Software & Hardware => Wątek zaczęty przez: sermen w Sierpnia 23, 2004, 11:57:45

Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: sermen w Sierpnia 23, 2004, 11:57:45
Na którym ustawieniu il2 sturmovik AEP chodzi ładniej, szybciej i stabilniej?
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: kaa w Sierpnia 23, 2004, 12:53:18
sprawdz jedno i drugie i sam oceń!


- z tego co pamiętam, w trybie DX nie są dostępne ustawienia Perfect.
- gram na Excellent i OGL chodzi u mnie dużo płynniej - DX ma czasem takie półsekundowe freeze'y.
- w OGL ze stabilnością problemu nigdy nie miałem, na DX wiele nie grałem.


ogólnie polecałbym raczej OGL (ale: patrz pierwsze zdanie).
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: P-11c w Sierpnia 24, 2004, 01:26:11
Zdecydowanie polecam Open GL, jest i ładniej i wydajniej. Ja gram na sterownikach NVIDII 45.23 i choć nie są one najnowsze to do Sturmovika ( ogólnie tak grę nazywając ) są idealne. Mają te sterowniki w swoich opcjach funkcję VSync lub po polsku synchronizacja pionowa i po wyłączeniu ( nie zaznaczeniu tej opcji ) wzrasta i to dość sporo ilość wyświetlanych klatek na sekundę. W Direct X-ach tego nie można zrobić, przynajmniej w tej wersji sterowników ( 45.23). Reasumując, polecam zdecydowanie Open GL.
P-11c

[ Dodano: Wto 24 Sie, 2004 02:34 ]
Przepraszam, popełniłem mały błąd. W ustawieniach sterowników NVIDII 45.23 w opcjach Open GL w okienku "synchronizacja pionowa" należy zmienic opcję z domyślnej
" Domyślnie włączona" na "Zawsze wyłączona" i wtedy nastąpi wzrost wydajności.
P-11c
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: Josiv w Sierpnia 24, 2004, 01:41:18
45.23 to nadal oficjalnie polecane sterowniki nvidi do il2 fb aep, przez samego von Olega, tworce i fantaste....
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: kaa w Sierpnia 24, 2004, 11:26:01
a ja używam do mojego radka sterów z C6 opartych na Cat. 4.5 podobno zoptymalizowanych pod iłka właśnie - działają w porządku choć chyba wielkiej różnicy w porównaniu do Cat. 4.7 nie ma...
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Sierpnia 24, 2004, 12:27:16
Cytat: kaa
a ja używam do mojego radka sterów z C6 opartych na Cat. 4.5 podobno zoptymalizowanych pod iłka właśnie - działają w porządku choć chyba wielkiej różnicy w porównaniu do Cat. 4.7 nie ma...


Bo tam jest stara biblioteka OGL z Catalistow 4.1 :) jezeli mnie pamiec nie myli  :570:
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: kaa w Sierpnia 24, 2004, 12:51:51
Cytat: KosiMazaki
Bo tam jest stara biblioteka OGL z Catalistow 4.1


a to dobrze czy źle? jakie sterowniki byś zalecił? chyba są już Cat. 4.8 nawet...
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Sierpnia 24, 2004, 15:08:17
Na 100% 4.1, teraz mam 4.7 i jest ok (czasami wystepuja jakies przeklamania w FB), 4.8 sciagnolem ale nie instaluje narazie. Oczywiscie jade na Omegach :). Natomiast zobaczymy co nadchodzace 4.9 pokaza gdyz maja miec zmieniony wyglad, ciekawe co oprocz tego sie zmieni. maja byc jakies nowosci  :wink:

A czy to dobrze czy zle to nie wiem Kaa, jezeli ci wszystko dziala to gites. Najlepiej instalowac te ktore zaleca Olo chyba ze ktos lubi sie bawic :)
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: kaa w Sierpnia 24, 2004, 16:00:12
no tak, ale o co biega z tymi bibliotekami?

na Cat. 4.7 miałem czasem takie zielone i niebieskie bobki w chmurach i takież kwadraty na ziemi...  :roll: na tych z C6 opartych na 4.5 jest OK.

4.8 też ściągnąłem i też u mnie leżakują.
Tytuł: OpenGL czy DirectX
Wiadomość wysłana przez: Leszek957 w Sierpnia 24, 2004, 17:59:51
Cytat: KosiMazaki
...  jezeli ci wszystko dziala to gites. Najlepiej instalowac te ktore zaleca Olo chyba ze ktos lubi sie bawic :)

Pamiętam, że Kosi badał sprawę dość wnikliwie i wyszło, że różne zespoły programistów stosują różne wersje bibliotek OpenGL i mieszają nimi dość dowolnie. Stąd konstatacja, że nawet na sprzętach jednego typu a różnej serii produkcyjnej gry wyglądają różnie. Przypomnę tylko, że obecne Catalisty są tworzone pod procesory wyższe niż R350 i nie warto tracić czasu na wyciskanie z nich 1 - 2FPS na starszych kartach.