Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: art.pl w Października 25, 2004, 19:28:13

Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: art.pl w Października 25, 2004, 19:28:13
witam
mam  zamiar  zwiekszyc  pamiec  z  512   na  1024  DDR mb 400mhz
czy  zwiekszy  sie  znacznie konfort  gry
chodzi  mi  o  kampanie
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Października 25, 2004, 20:00:47
Z tego co wiem to rzutu na glebe nie bedzie, napewno przyspieszy Ci sie wczytywanie misji ale klateczki w gore mocno nie poleca. Ja eksperymentowalem na doomie 3 i sadze ze podobnie bedzie tutaj. Minimalnie przyspieszylo mi sie wczytywanie leveli ale sama gra kopa nie dostala wiec wrocilem do 2x256   :twisted:

Ale wiadomo od przybytku glowa nie boli jak mozesz sobie pozwolic na wydanie powiedzmy 400 zl to bierz :)
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: BG w Października 25, 2004, 20:23:48
Moim zdaniem opłaca się bardziej kupić lepszy procesor lub karte graficzną.Różnica będzie niewielka(można zmienić jakość tekstur z medium na high).Ja mam Redeona 9800, athlona 2800, i lock-on chodzi mi medium.Zresztą nie wiem jaki trzeba mieć komputer żeby lock-on poszedł na full detalach.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: meryphillia w Października 25, 2004, 20:38:09
Dla mnie wymagania LockOna są szokujące. Mam Athlona 2.5 1GB RAM i karte WinfastA350XT TDH (GeForce5900XT), czyli nie taki kiepski sprzęt :) i mając praktycznie wszystko na high w trakcie co większej rozwałki predkość spada do 1-4FPS :( Natomias wDoomie3 też na high ustawieniach (bez wygładzania) spada do 5-10. Ten LockOn to prawdziwy potwór :)
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: swier w Października 25, 2004, 21:23:46
hej
no racja ze chyba bardziej sie opłaca wsadzić kaske w karte albo procka. Zwłaszcza Art że pytasz o kampanie - tam chodzi przecież o generowanie dużej ilości efektów które są bardzo zasobożerne i przeliczanie ruchu/interakcji dużej ilości obiektów w powietrzu i na ziemi. A za to nie jest przeciez odpowiedzialny RAM tylko własnie karta i procek

Ale swoją drogą w locku trzeba pomanipulowac ustawieniami.
u mnie => athlon 2Ghz, GF4 Ti 4200, 512 RAM, idzie nie najgorzej, ale było parę wyrzeczeń ... nie mam drzewek i lusterek, woda na medium  :?

najbardziej drzewek żałuje bo zupełnie zmieniają świat locka. ale nie ma bola - z drzewkami nie pociągnie bez zacięć   :567:
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: art.pl w Października 25, 2004, 21:31:43
bardziej  mnie interesuje
czy  w trakcie  gry  nie  ma  zbyt  czestego  doczytywania  z twardziela  jak  to  ma  miejsce  przy  512  w  kampani  jest  to  dosc  czeste  zjawisko
a  co  do  procka  to  mam bartka 2500
i grafe radka 9700
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: swier w Października 25, 2004, 21:37:18
hmmm mam 512 jak pisałem i mi jakoś specjalnie nic nie doczytuje  :shock:

nie zauważyłem tego w każdym razie, a to znaczy że mi to nie przeszkadza, a to znaczy że tego jest mało albo w ogóle  :)
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Października 25, 2004, 22:27:46
Moim skromnym zdaniem na dzien dzisiejszy nawet pentek 4.4 GHz za dobrze nie bedzie wspolpracowal z ta gra. Ona ma upierdliwy silnik co jest przyczyna tak niskiej ilosci klatek ale co gorsza wystepuja w nim skoki  np. z 30 na 4 fpsy - brak jej stabilnosci ze tak to okresle. Ja osobiscie poszedlem na kompromis zjechalem z wymaganiami i da sie pomykac w 1280x1024 w 32bitach z AA x2 i Anizo x2. Jedyna nadzieja dla tej gry jest wedlug mnie A64 w ktorym nie liczy sie nowa architektura ale z racji tego ze ma wbudowany kontroler pamieci w jadra jej przepustowosc jest tak srednio 3 razy wieksza niz w przypadku dzisiejszych gratow.

Sam latam na Bartoniku 2GHz (10x200), 2x256 w dualku mb, Asusie 9800XT
Tytuł: Re: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: Leszek957 w Października 25, 2004, 23:55:58
Cytat: art.pl
witam
mam  zamiar  zwiekszyc  pamiec  z  512   na  1024  DDR mb 400mhz
czy  zwiekszy  sie  znacznie konfort  gry
chodzi  mi  o  kampanie

Możesz też podejść przyszłościowo: 1Gb/ 400Mhz wejdzie właściwie do każdej nowej płyty, zadziała z każdym nowym 32bitowym prockiem a i do 64bitowego też pewnie da się upchnąć.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Października 26, 2004, 00:03:18
Prawie sie zgadzam, jednak dla A64 lepiej kupic mocniejsze pamieci np. 466 z racji tego ze w procach mnoznik w gore jest zablokowany a w dol odblokowany (glownie dla technologii  Cool‘n’Quiet czyli to co w laptopie tylko inna nazwa) stad ewentualne podnoszenie wydajnosci odbywa sie przez podnoszenie magistrali a to kopa daje :) Chyba ze ktos zaklada ze nigdy nie bedzie tego robil wiec spoko. A z 2x 512 mb na Nforcie2 potrafia byc problemy ze stabilnoscia. Nie mowie ze w kazdej plycie i w kazdym przypadku ale ogolnie chipset Nvidii nie radzi sobie z obsluga dwoch kosci, szczegolnie CL3 wiec trzeba isc na kompromis (przynajmniej do tego sie przyznala NV)albo zyskuje sie na ilosci ramu i ma sie wolniejszy transfer albo mamy mniej ale wydajniej.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: martin w Października 26, 2004, 10:10:35
Cześć
Cytuj
Jedyna nadzieja dla tej gry jest wedlug mnie A64


Jeśli masz na myśli Athlona 64 to cię Mazaczku trochę zawiodę.
3000+ 64 512 DDR 400 + Radek 9550 w traku F15 ekstrim chodzi w zakresie od 15-30 klatek z ukierunkowniem na te niżesze wartości, ustawienia medium, kokpit bez lusterek i refleksów :(

Martin
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Października 26, 2004, 10:48:20
Tak tylko ze u Ciebie moze jeszcze grafa hamowac, oczywiscie z tym A64 moge sie mylic (jednak wydaje mi sie ze to jedyna alternatywa) ale gdybym adoptowal taki zestawik na Abicie KV8Pro albo DFI NF3 250GB to juz bym postaral sie o to zeby poczuc moc  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:. Niemniej wiem jaki jest LO. Ta gra zabija raczej wszystko co jest dostepne na rynku :)
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: martin w Października 26, 2004, 11:46:10
Jeśli chodzi o wydajnośc obliczeń na 32bitach to sprzęt ten odpowiadza zwykłemu bartonomi 2500+ puszczonemu na 10*240 na dual DDR
Postaram się pożyczyć Radka 9800XT i zobaczymy co to pomoże ?
Choć w cuda nie wierzę ? Może jaby LockOn-a przekompilowali na 64 Bit to kto wie ?

Ja wybrałem A64 ze względów przyszłościowych no i linux-a. Z gadzam się z tobą że to przyszłość, szczególnie że kosztowało mnie z 300 zł drożej niż A3200+

Martin
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Października 26, 2004, 12:12:14
W kompach ciezko mowic o rozwiazaniach przyszlosciowych, nawet przy A64 bo S754 juz starawy ale narescie stal sie dostepny dla zwyklego czlowieczka a S939 o wiele wydajniejszy ale drozszy i juz na PCI-E. Tak mozna bez konca :D

Gdyby LO byl pod A64 pisany to napewno by szybciej chodzil ale z drugiej strony pewnie tak by go podrasowali ze nawet ten procek by sie udlawil. Zobaczymy jak wyjdzie jakas giera na A64 juz Atari taka robi, tylko ze tytulu nie pamietam  :?
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: Leszek957 w Października 26, 2004, 17:11:27
Cytat: martin
... Ja wybrałem A64 ze względów przyszłościowych no i linux-a. ....

No właśnie, czy A64 z 32bitowym Systemem Operacyjnym ma szansę pociągnąć 32bitowy kod gry, na Radku X800 PRO PCI-Express ?
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Października 26, 2004, 17:55:19
Cytat: Leszek957
Cytat: martin
... Ja wybrałem A64 ze względów przyszłościowych no i linux-a. ....

No właśnie, czy A64 z 32bitowym Systemem Operacyjnym ma szansę pociągnąć 32bitowy kod gry, na Radku X800 PRO PCI-Express ?
Czy 5 tonową ciężarówką z napędem 6x6 dam rade pociągnać za sobą na zwykłej lince holwoniczej Fiata Pande ?
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: Leszek957 w Października 26, 2004, 18:33:11
Cytat: Sundowner
... Czy 5 tonową ciężarówką z napędem 6x6 dam rade pociągnać za sobą na zwykłej lince holwoniczej Fiata Pande ?

Oczywiście, że tak.
Zajrzyj kilka postów wcześniej, mój optymim co do możliwości A64 w LO nie jest wielki.
Patrz wypowiedzi martina.
A dokładniej to chciałem spytać o wydajność A64 z 32bitowym OS'em. Czy to nie jest czasem silnik rakietowy w Trabancie?
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Października 26, 2004, 18:42:20
Cytat: Leszek957
Cytat: Sundowner
... Czy 5 tonową ciężarówką z napędem 6x6 dam rade pociągnać za sobą na zwykłej lince holwoniczej Fiata Pande ?

Oczywiście, że tak.
Zajrzyj kilka postów wcześniej, mój optymim co do możliwości A64 w LO nie jest wielki.
Patrz wypowiedzi martina.
A dokładniej to chciałem spytać o wydajność A64 z 32bitowym OS'em. Czy to nie jest czasem silnik rakietowy w Trabancie?
OS'a zawsze mozna zmienić, od jakiegoś czasu są dostępne dystrybucje Linuxa na 64 bitowe procesory, czy też Windowsy XP/2003 również pod 64 bitowe platformy. Problemem jest tutaj tylko sama gra, która faktycznie nie została stworzona na ten procesor. Mimo to będzie chodził szybko, a nikt tutaj nie mówi o kupowaniu A64 wyłącznie dla LockOn'a !

@KosiM: Atari z Epic'iem siedzą nad 64 bitową wersją silnika Unreal Warfare, a konkretnie jego nowszej wersji, którą już chyba inaczej ochrzcili.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Października 26, 2004, 19:02:49
A dlaczego by nie ?? spokojnie bedzie bujac jest kompatybilne wstecz :)
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: martin w Października 26, 2004, 21:52:48
Cytat: KosiMazaki
A dlaczego by nie ?? spokojnie bedzie bujac jest kompatybilne wstecz :)


Jak juz napisałem, A64 wydajnością na 32 bitach nieco przewyższa odpowiednik 32 bit o tym samym takcie procesora. Zresztą coś mi kołacze po głowie, że on nie emuluje 32 bitów tylko ma taki tryb pracy - "sprzętowo" wykonuje instrukcje 32 bitowe

Martin
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: Leszek957 w Października 27, 2004, 17:29:50
Cytat: martin
Cytat: KosiMazaki
A dlaczego by nie ?? spokojnie bedzie bujac jest kompatybilne wstecz :)


Jak juz napisałem, A64 wydajnością na 32 bitach nieco przewyższa odpowiednik 32 bit o tym samym takcie procesora. Zresztą coś mi kołacze po głowie, że on nie emuluje 32 bitów tylko ma taki tryb pracy - "sprzętowo" wykonuje instrukcje 32 bitowe

Martin

Że jest zgodność w dół, to jasne. Mnie chodzi o to nieco.
Marzy mi się taki 64bitowy procek, grafika na PCI-Express,  1Gb RAM / 800 Mhz i może LO zachowa się normalnie.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: LuKaS w Listopada 30, 2004, 11:34:48
Przesiadlem sie kilka dni temu z 512 MB DDR na 1GB. Moge powiedziec ze roznica jest odczuwalna, szczegolnie przy duzym zachmurzeniu i atakowaniu celów naziemnych rakietami niekierowanymi. Niestety ogranicza mnie jeszcze procek i grafika (Athlon XP 2000+ FX5600 128 MB), ale niedlugo ida swieta wiec Mikolaj na pewno o mnie nie zapomni  :D
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: grad w Listopada 30, 2004, 16:33:59
Skąd wy macie na to kasę!? :shock:

Jeżeli jest na forum jakiś znudzony Mikołaj, to ja też poproszę coś do mojego kompa - może być zasilacz, twardziel, procek, ram, nagrywarka DVD... ;)
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: raven w Listopada 30, 2004, 16:38:33
I Cougara do łapki.

Drogi święty Mikołaju...
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: qrdl w Listopada 30, 2004, 21:02:59
Cytuj
512 MB DDR na 1GB. Moge powiedziec ze roznica jest odczuwalna, szczegolnie przy duzym zachmurzeniu i atakowaniu celów naziemnych rakietami niekierowanymi.

Delikatnie mówiąc... :-) 512 dla LO to niestety za mało, widać to wyraźnie w płyności działania i ilości fps... niestety, nawet 768mb robi wyraźną różnicę.

pozdrawiam,
qrdl
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: reelcash w Grudnia 01, 2004, 15:08:52
kupilem a64 2800+ na plycie asus k8n na nforce3 i 2x256mb 400mhz, grafe mam jeno slaba radek 9100
lomac sie wlasnie ciagnie, jutro powinienem zdac relacje ;P
co do wydajnosci apsow 32bit to na 32bit os roznica jest niewielka
natomiast od znajomka ktory robi w malomietkim wiem ze przesiadka na 64bit os nawet przy aplikacjach 32bit da wzrost wydajnosci do 30% czyli calkiem sporo... przy appsach 64bit moze przekroczyc 50-60%
co do windy 64 bit narazie sa tylko bety ktore kolega z malomietkiego odradzal i mowil ze lepiej sie wstrzymac i poczekac na oficjalny release ktory bedzie przelom stycznia i lutego
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: Leszek957 w Grudnia 01, 2004, 19:07:38
Cytat: reelcash
 ..  jutro powinienem zdac relacje ;P
co do wydajnosci apsow 32bit to na 32bit os roznica jest niewielka
natomiast od znajomka ktory robi w malomietkim wiem ze przesiadka na 64bit os nawet przy aplikacjach 32bit da wzrost wydajnosci do 30% czyli calkiem sporo... przy appsach 64bit moze przekroczyc 50-60%
co do windy 64 bit narazie sa tylko bety ktore kolega z malomietkiego odradzal i mowil ze lepiej sie wstrzymac i poczekac na oficjalny release ktory bedzie przelom stycznia i lutego

Czekam z niecierpliwością. Wg moich przewidywań (i przybliżonych mocno wyliczeń), zysk na wydajności nie może być aż tak duży -
z tego powodu niecierpliwość.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: reelcash w Grudnia 03, 2004, 10:35:09
napisalem ze przyrost wydajnosci jest ale dla appsow 32bit na systemie operacyjnym 64bit
to bedzie mozna zwerygikowac dopiero w lutym jak wyjdzie winda 64bit

a teraz co do moich spostrzezen w lockonie hehe
no wiec wsio jest cacy z jednym wyjatkiem... fps strasznie skacza czesto dochodza do 80, zazwyczaj trzymaja poziom kolo 60, ale potrafia zejsc do 4 od tak dla zabawy, po prostu lece sobie nad krymem fpsy sobie skacza z 60-80 jest fajnie, nagle ciach na sekunde sa 4 fpsy, potem wszystko normalnie i tak co jakis czas... strasznie to upierdliwe
ze wzgledu na mojego radziszona latam w 800x600 z ustawieniami grafiki na medium
przy przestawieniu na 1024x768 to fpsy sie robia jeszcze bardziej niestabilne  :?
generalnie giera roz.... mnie na lopatki :P ale engine jest strasznie niedopracowany imho

czy kazdy stall w suce nalezy zakonczyc katapultowaniem sie??  :mrgreen:

a ktos tu cos pisal o wolnym ladowaniu sie misji na 512mb ramu - nie zauwazono - jest pstryk monitor zmienia rozdzialek, potem 2-3 sek zdjecia samolotu i potem kokpit
Tytuł: Ciekawe...
Wiadomość wysłana przez: Ajti w Grudnia 03, 2004, 15:53:59
Ciekawe, ze na takim kompie masz srednio 60 FPS...
Wychodzi na to, ze nie karty graficzne, ale procesory sa za slabe dla Lock On'a...

Ja u siebie na med-high mam okolo 30FPS (co mi wystarcza), spada do 17 klatek (wiem ze d...- ale tylko koszakiem nad miastem).
Zauwazylem, ze na med, med-low i low liczba klatek wzrasta max do 35 na wlaczonych wygladzaniach na maxa i innych bajerow jeszcze..... wylaczenie wygladzania rozniez nic nie daje.
A co ciekawe- miedzy misja samotna (tylko moj samolot na swiecie), a pierwsza misja kampani su27 wynosi do 5 klatek.
To wszystko przy rozdzielczosci 1280-960 i 16 bitach glebii.

Ten opis dotyczy tylko wersji 1.02.... bo w 1.01 bylo normalnie, tzn im mniej szczegolow tym wiecej FPS (w wersji 1.01 na low bez wygladzania mialem nawet do 80 klatek w gorach)

Pzdr
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: qrdl w Grudnia 04, 2004, 19:45:53
Cytuj
strasznie skacza czesto dochodza do 80, zazwyczaj trzymaja poziom kolo 60
Jak patrzę w niebo to mam i 150, a na menu 500 :-) Proc 3.2@3.5ghz p4.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: 303_Shpacoo w Grudnia 04, 2004, 21:42:55
Burżuj.
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: reelcash w Grudnia 04, 2004, 22:05:25
eee tam walcze z sepratystycznymi slugusami imperializmu dosiadajac suk :P
Tytuł: lock-on i pamiec ram
Wiadomość wysłana przez: ZBUJ w Stycznia 05, 2005, 00:04:35
Zrobiłem kilka eksperymentów z lockiem i chciałem podzielić się z Wami paroma spostrzeżeniami. Mam Radka 9500 Pro z odblokowanymi potokami (czyli prawie 9700Pro) AthlonaXP 2400 i 1GB RAM'u.
1. Po dołożeniu do 1GB (parę misięcy temu miałem 512MB) znacznie poprawiła mi się płynność sima
2. Zauważyłem że jest bardzo niewielki spadek wydajności (np o 2-3 fps przy 25fps) przy zwiększeniu rozdzielczości.
3. Po wyłączeniu FastWrite dla AGP znacznie spada wydajność przy dużych rozdzielczościach (1600x1200 - a przy niej sim wygląda świetnie) oraz pojawiają się co jakiś czas spadki wydajności nawet do 50% przy mniejszych (zalecane wyłączenie przez Omegadivers dla Radków - ale chyba nie dla Locka :( )
4. Przy zmniejszeniu wielkości pamięci przydzielonej do AGP do minimum czyli 32MB po pewnym czasie grafika zaczyna bardzo dziwnie się zachowywać (np znikają całe połacie tekstur)

Niestety nasuwa mi się niebezpieczny wniosek że Lockon nie tylko jest Ramożerny ale również Videoramożerny :?  chociaż często spotykam się ze stwierdzeniem że nikt nie robi gier, które wykorzystywałyby więcej niż 128VRAM... Może LockOn jest aż tak nowoczesny i wyprzedził swoją epokę, że jest jedyną grą wykorzystującą takie zasoby.
Mogę Was pocieszyć, że niedługo przetestuję GForce'a 6800GT z 256DDR to wypowiem się dokładniej jak to jest z tym vramem.

A tak w ogóle to piję browar i marzy mi się komp... albo profesjonalny sim, taki jak używają w wojsku do szkolenia chłopaków albo ca ja... kurcze chętnie bym polatał  :cry:

Pozdrawiam Wszystkich Real i Virtulotników.

[ Dodano: Sro 05 Sty, 2005 01:09 ]
A jeszcze jedno, jakby ktoś kiedyś chciał to polecam się na duelka albo do jakiejś misji po necie o ile praca pozwoli :|
i kobieta  :wink:

Siemka