Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: swier w Stycznia 30, 2005, 13:27:17
-
heloł
żyłem w przekonaniu że w naszym lotnictwie służą 'standardowe' MiGi29 ... tzn prosto z cccp, z cyrylicą w kokpicie
a tu masz. znalazłem zdjątko kopkitu w normalnym alfabeie, ze stopami i węzłami jako jednostkami miar
(załączyłbym plik ale mi forum wywala choć sa dobre rozmiary/objętość :? )
podpisane że to kokpit polskiego MiG29
i ... wysokość w stopach, prędkość w węzłach :shock:
czyżby to był MiG poniemiecki? A nawet jesli tak to po kij w niemczech imperialny system miar w samolocie?
ciekawe
PS: daje linka:
http://www.666th.com/uploads/list-plane.asp?Title=MiG%2D29+Fulcrum%2DA
fotka na dole. to jest maszyna z bydgoszczy wiec chyba poniemiecka rzeczywiscie. bo te z pierszej dostawy poszly do 1PLM z tego co wiem
BTW wyrąbista stronka polecam wszystkim :)
-
Wszystkie Niemieckie Migi zostały przeskalowane na angielskie jednostki miar.Wiadomo,żeby nie wprowadzać zamętu i np dla Phantoma podawać namiary w stopach a dla Migów w metrach.
-
Dodam od siebie,że niemieckie migi latały w czterech wersjach modernizacyjnych,obroty turbiny miały wszystkie ograniczone ok.20%,a przez to i mniejszy ciąg,ale resurs między remontami wzrósł znacznie.Parę lat wstecz Niemcy płakały ,że za remont kapitalny rd 33 wołano w Rosji ok 1 mln marek.
-
Mmm rozumiem ze praktyczni niemcy nie ograniczyli w ten sposob znacznie wartosci bojowej takich migaczy?
-
Nie wszystkie MiG-i miały przeskalowane wskażniki w kokpitach, a jedynie kilka z nich (siedem?). Redukcji podlegały nie obroty turbiny, a temperatura za turbiną, nie wyobrażam sobie startu na obrotach 80%, bo o tyle miałyby być zmniejszone. I nie było to 20%, a "jedynie" 10. Jednym słowem mniej zabawy, a remonty, w ogólnym rozrachunku te same. Nie było "znacznych" różnic.
Zdjęcie przedstawia "niemieckiego" MiG-a, w naszych po prawej stronie IŁS-a (HUD-a) jest umiejscowiony GPS (we wszystkich), poza tym za tym zdjęciu widać w lewej górnej części tablicy przyrządów panel r/cji, umieszczenie go tam ułatwiło zancznie operowanie kanałami łączności w trakcie lotu.