Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: Schmeisser w Marca 12, 2005, 09:05:38
-
Wytłumaczcie niedorozwiniętemu koledze co to takiego :) , bo idee zamontowania w samolocie stacji radarowej i potencjalnych korzysci z niej płynących pojąłem w 3 tygodnie :D
-
A więc jest to pionowy tryb przeszukiwania celów znajdujących się w zasiegu wzroku a własciwie w zasiegu HUD.To takie dwie pionowe kreseczki ( w Mig29 i Su27).Trzeba manewrować samolotem lub przesuwać te kreseczki za pomocą ( , / ) żeby cel znalazł sie miedzy nimi.Wtedy lokujemy cel i wiadomo.
W normalnym życiu zalety są takie że kiedy cel znajdzie się miedzy tymi kreseczkami radar przejmuje sledzenie automatycznie i nie musimy nadwyrężać oczek.W dodatku 1.1 ma być wprowadzone te rozwiązanie a także to ,że każdy najbardziej niebezpieczny cel będzie sledzony automatycznie i trochę się człowiek odstresuje od przesuwania tych kursorów na HUD w celu złapania kontaktu.
(http://img100.exs.cx/img100/8332/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx7vp.jpg)
-
ten obszar miedzy kreskami odpowiada szerokosci wiazki skanującej ze stacji ?
Bo chyba jest jeszcze tryb bezposredniego odpalenia rakiety, z pominęciem stacji, tzn umieszcza sie cel w obszarze wiazki skanującej rakiety , przytrzymuje 2 sekundy i auf wied.... erm... doswiedania chciałem powiedziec :D
i jeszcze jedno pytanko.
Czy mig w wersji a ma jakies inne zuzycie paliwa od tego natowskiego?
bo z 2 ton się wypstrykałęm ... coś w 90 sekund doga na działka :D
-
ten obszar miedzy kreskami odpowiada szerokosci wiazki skanującej ze stacji ?
To teraz tak bardziej "fachowo"
"Podczas atakowania celu widocznego wzrokowo wykorzystuje się zakres "bliska walka"
Kompleks RŁPK-29 na tym zakresie pozwala na wykonanie półautomatycznego przechwycenia celu powietrznego.Granice sterfy obserwacji oznaczone są na IŁS-31 (HUD) dwiema pionowymi liniami,miedzy którymi powinien znajdowac sie cel przed przechwyceniem.Odpada wtedy koniecznosc sterowania bramką dla uchwycenia celu z wykrzystaniem przycisku tensometrycznego na drążku sterowym,co upraszcza czynnosci pilota podczas przechwycenia celu,szczególnie w pzrypadku zerwania śledzenia podczas ataku.Strefa obserwacji w tym trybie jest sztywno przywiazana do osi podłuznej samolotu."
Bo chyba jest jeszcze tryb bezposredniego odpalenia rakiety
Tak zwany tryb BORE,czyli głowica pocisku przechwytuje cel jezeli jest w zasiegu jej czujników.W dodatku 1.1 bedzie dodatkowo sygnalizowany momen uchwycenia celu efektem dzwiękowym,czyli tak jak w AIM-9.
bo z 2 ton się wypstrykałęm ... coś w 90 sekund doga na działka
Normalka :mrgreen: Mig lubi sobie wypić :mrgreen: swojski samolot :mrgreen:
Piloci nazywają go nawet "myśliwiec do walki nad lotniskiem" :mrgreen:
Tutaj podam pare liczb na temat zuzycia paliwa:
0m - 4,33 kg/km
1000m - 3,95 kg/km
7000m - 2,69 kg/km
Przy Ma=0,9:
0m 7,6 kg/km i jest to największa wartość
1000m 6,76 kg/km
Najniższe zaś osiąga się z Ma=0,8 na H=13000m i wynosi 1,82
Daje do myslenia co :D coś jak mój Poldek kiedyś :mrgreen:
-
myślałem zę mnie ten skubany f-15 postrzelał , bo nagle oba silniki zgasły , a potem zrobiło się boże narodzenie , tak kolorowo i pięknie pozapalały się lampki :D.... tylko natasza jakby lekko poddenerwowana było gdy mi podziękowała za wspólny lot :D
Aaaa następna rzecz:) jak czasem szukam czegoś w kokpicie to wrzucam auto alt. hold, i czasam odnosze wrazenie, po wyłączeniu tego , ze nie wyłączył sie do końca, bo samolot jakoś opornie reaguje na ster wysokosci
...i teraz pytanie które musiało się pojawic
jak startuje do jakiegos goscia , to najpier jest bi bii biii biii biii potem piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii a potem bum :)
Jak do jakiegokolwiek skubańca podleciec żeby nie zarobić rakiety ?
-
jak startuje do jakiegos goscia , to najpier jest bi bii biii biii biii potem piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii a potem bum
Jak do jakiegokolwiek skubańca podleciec żeby nie zarobić rakiety ?
Jak się da to bez radaru i między górami.A jak nie to tylko uniki :D
nie wyłączył sie do końca, bo samolot jakoś opornie reaguje na ster wysokosci
No własnie takie samo odnosze wrazenie.Cos porypali bo w 1.0 było oki
-
Ja tez blysne i wujkowi uberzlo podam takie info:
Skanowanie pionowe:
Pierwszy podtryb: skanowanie pionowe reprezentuje na wyswietlaczu HUD pionowy
waski pas. Sluzy on do wyznaczania
celów w walce bezposredniej. Tak radar jak i system EOS sa wyaczone, mimo to tryb
ten jest malo wykrywalny, poniewaz radar nie emituje swojej wiazki w sposób ciagly:
pozostaje w stanie czuwania gotowy do wyslania silnej krótkiej wiazki pionowej. Po
lewej stronie HUD wyswietlona zostaje litera P (rosyjskie R) oznaczajaca gotowosc
radaru i litera T - dla EOS. Kazdy wykryty w polu przeszukiwania cel, zostaje natychmiast zablokowany, a wiazka radaru zmniejsza sie znacznie tak, by oswietlic i
naprowadzac na ten jeden cel, przelaczajac sie w tryb ataku.
Manewruj samolotem tak, by cel znalazl sie w granicach wyznaczanych przez srodkowy
pasek pionowy na wyswietlaczu HUD. Faktyczne pole preszukiwania jest wieksze o 20
stopni w gore i w dol od wskazywanego na wyswietlaczu. Znaczy to, ze mozesz sie
zablokowac na celu nawet wtedy, gdy znajdzie sie on poza wskazywanym na wyswietlaczu pasem. Pole przeszukiwania mozesz równiez przesunac w lewo lub prawo w zakresie 10 stopni za pomoca komend klawiaturowych desygnatora celu.
(BORE) celowanie z uzycim radaru:
Drugi podtryb sluzy do przeszukiwania przestrzeni wiska (2.5 stopnia) ruchoma wiazka
radarowa w zakresie pola kontrolowanego przez HUD (20x20 stopni). Tryb ten jest przydatny
do skupienia wiazki radaru na jednym celu, szczególnie, kiedy w pobliau jest
wiele kontaktów. Kieruja wiazke radarowa bezposrednio
na cel, zmniejszasz ryzyko przypadkowego wybrania niewlasciwego kontaktu. Tryb
ten przypomina skanowanie pionowe, przy czym radar nie skanuje obszaru w sposób
ciagly, tylko pozostaje w stanie gotowosci do wyslania w strone celu skupionej wiazki
naprowadzajacej. Kiedy radar otrzyma odbity sygnal, natychmiast przelacza sie w tryb
ataku.
-
Dodam jeszcze, że ponieważ w trybie verical scan antena radaru się porusza skanując pewien obszar, mogą wystąpić niewielkie opóźnienia w uzyskaniu locka, natomiast w trybie bore lock powinien być natychmiastowy, chociaż to zjawisko lepiej widać w falconie 4.0. A w praniu wychodzi, że celownik nahełmowy i tak jest de best.
wrzucam auto alt. hold, i czasam odnosze wrazenie, po wyłączeniu tego , ze nie wyłączył sie do końca, bo samolot jakoś opornie reaguje na ster wysokosci
Może to dlatego, że wyłączenie autopilota nie resetuje trymerów i trzeba to zrobić ręcznie? Bo ja tego problemu nie zauważyłem.
Jak do jakiegokolwiek skubańca podleciec żeby nie zarobić rakiety ?
Do skubańców się nie podlatuje - w skubańców wali się rakietami zanim odpalą swoje :D
A jeśli idzie o dogfight to mam taką propozycję:
bierzemy dwa samoloty i ustawiamy je head2head w odległości tak ze 20 km na wybranej wysokości. Siebie sadzamy oczywiście w MiGa, albo Su-27/33. W tym drugim przypadku jest pewność, że to przeciwnikowi wcześniej skończy się paliwo :twisted: Na przeciwnika polecam F/A-18 - mam subiektywne wrażenie, że AI walczy na nim bardziej agresywnie niż na F-16, o F15 nie wspominając. A jeśli szukamy mocnych wrażen to cholernie zwrotny F-5 będzie w sam raz. Oba samoloty uzbrajamy tylko w rakiety IR (R-73 i AIM-9) i lecimy. Generalna zasada jest taka, by oprzeć się pokusie i nie strzelać w przeciwnika zanim go nie miniemy. Czyli najpierw lock na eos by znać odległość od przeciwnika, potem tak przy 4,5 km unik przed pierwszą rakietą (niezbyt wysilony, bo AI puszcza pierwszą rakietę z maksymalnej odległości i czeka z następną aż pierwsza nie spudłuje), następnie lead turn czy co nam przyjdzie do głowy a dalej to już inwencja własna :lol: Sposób mało finezyjny ale skuteczny by poćwiczyć strzelanie do (mocno) ruchomego celu, skuteczność rakiet itp.
-
Resetuje trymery , moj Prywatny Regulamin Wejścia Do Walki wymaga tego :) po 4 latach sturmovika to odruch.
Najbardziej widoczne ti jest w pokładowej suce, zazwyczaj towarzyszy temu gwałtowne machanie przednimi statecznikami
Narazie twyżynam całę zastępy antków i ilów transportowych , to jest w miare bezpieczne :D bo nie mogą się odgryźć
W sturmoviku zresztą też tak zaczynałem :D
-
jak startuje do jakiegos goscia , to najpier jest bi bii biii biii biii potem piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii a potem bum
:lol: bez pipcenia jest bardziej finezyjnie i jak stawiam serwer, to czasami odnoszę wrażenie, że wszystkim padły radary - radar jest passe [czy jak to się tam mówi] :-) a jak ktoś już zapipcy to hura w rejon, z którego zapipcało :-)
pozdrawiam,
qrdl