Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => Wątek zaczęty przez: noe w Kwietnia 05, 2005, 13:23:08
-
Postanowiłem założyc ten temat gdyż uważam że jest wśród Nas wielu zdolnych twórców map, misji lub całych kampani. :569: Edelman wzywam Cię!!!
Chiałbym aby ten temat służył do poszukiwania ciekawych rozwiązań lub nowinek jakie wyszukujemy.Miłoby było gdyby znalazły sie tu obrazki z naszych wypocin (miasta ,lotniska ,bazy wojskowe ,porty ,fabryki) .Wszystko co poprawia klimat naszych lotów nawet tych dogowych.Sam widziałem niejednokrotnie na mapie dogowej ciekawe rozwiązania.Wielu z Nas nie wie o niektórych funkcjach jakie sa w FMB podzielmy się nimi!!
Na początek zapytam:
1. :?: Kto wie jak osiągnąć taki oto efekt???
(http://img128.exs.cx/img128/3232/rescue012gs.jpg) (http://www.imageshack.us)
gdybyśmy potrafili tak zrobić to wyobraźcie sobie jak fajnie możnaby umieszczać całą flotę na mapie np. z tonścym,płonacym tirpitzem.hmmm
Następna zagadka:
2. :?: Jak ustawić home base aby samoloty graczy po wejściu na serwer w dogu pojawiały się tam gdzie My chcemy????????
3. :?: Czy można ustawić zasięg rażenia flaków,i ewentualnie jak sie to robi????????
Główna nagrodą w konkursie dla najmądrzejszego FMBeowca jest zaproszenie dla 1 osoby na pokazy lotnicze w Radomiu *!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*zwycięzca pokrywa sam wszystkie koszty z tym związane :565:
-
Noe, muszę Cię rozczarować, ale efekt który pokazałeś na zdjęciu wygląda tak tylko w FMB. Jeśli uruchomisz tak zrobioną grę, twój Król Jurek Piąty będzie niestety stał normalnie. Na pozostałe twoje pytania również szeroko już dyskutowano na forum FMB na stronie gry. Nie podam Ci teraz linka, ale naprawdę łatwo to znaleźć.
-
Szanowny Głosie Ja to dobrze wiem że tam to jest ale nie chodzi mi o wskazanie linków do angloęjzycznego forum ale o dyskusję w ojczystym języku bo jak zauważyłeś nie wszyscy są tak biegli w cherbacianym jęzorze jak Ty lub Ja(troche sobie radzę).
Opisywane na tamtym forum ciekawostki i rozwiazania sa bardzo fajne no ale cóż chciałem zachęcić takich jak Ty do wytłumaczenia pewnych ciekawostek(przetłumaczenia) na nasz ojczysty żeby wszyscy mogli dyskutowac i czytać.Wśród Nas są też zdolni którzy niestety nie maja takiego kącika jak tam i taki jest cel tego tematu.Wytłumacz ,podziel sie inną ciekawostką ale proszę nie dawaj linków do angielskiego forum........ :566:
Byłoby miło oglądać popisy w twórczym działaniu na FMB naszych kolegów tu na naszym forum
Dzięki za odpowiedz na pytanie nr 1 ale nadal nie wiemy jak to zrobić chociaż w FMB
-
Czytelnicy pytają, redakcja odpowiada:
2. Trzeba postawić lotniskowiec, choćby w lesie, i to będzie Twój wybrany punkt startu na mapce. Innej możliwości poza statycznymi lotniskami nie ma. Ten edytor jest naprawdę biedny i nic na to nie poradzę.
3. Zasięg AAA ustawiasz w zakładce "zasięg AAA". W przypadku okrętów można dodatkowo ustawić czas po jakim zacznie strzelać od momentu rozpoczęcia misji- to się akurat przydaje w budowie kampanii.
-
Pare pomyslow z moich mapek dogowych...
(http://img229.exs.cx/img229/1313/fmb19rk.th.jpg) (http://img229.exs.cx/my.php?loc=img229&image=fmb19rk.jpg)
Henio ktory nie dolecial do domu/umiejscowiony jakies 300m przed pasem startowym imituje crashlanding.Zmierza do niego kolumna karetek,a obok stoi Storch/
(http://img111.exs.cx/img111/5904/fmb25ox.th.jpg) (http://img111.exs.cx/my.php?loc=img111&image=fmb25ox.jpg)
...port rybacki-zaadoptowany przez niemcow na przystan dla samolotow Arado.Zwroccie uwage na molo :D
(http://img111.exs.cx/img111/8919/fmb38yr.th.jpg) (http://img111.exs.cx/my.php?loc=img111&image=fmb38yr.jpg)
...stacja paliw plynnych...
(http://img111.exs.cx/img111/8733/fmb45zb.th.jpg) (http://img111.exs.cx/my.php?loc=img111&image=fmb45zb.jpg)
...stanowisko artylerii przeciwlotniczej...
(http://img111.exs.cx/img111/8853/fmb56oy.th.jpg) (http://img111.exs.cx/my.php?loc=img111&image=fmb56oy.jpg)
...stanowisko artylerii niemieckiej i punkt dowodzenia ogniem...
(http://img111.exs.cx/img111/4198/fmb63hk.th.jpg) (http://img111.exs.cx/my.php?loc=img111&image=fmb63hk.jpg)
...i jeszcze jeden porcik... :wink: 8)
-
Jak zrobić żeby wszystko się tak ładnie wpasowało (tzn. np. "początek" worków z piaskiem z "końcem" drugich worków równo i pod kątem 90°)? Jak ja próbuję coś zrobić w FMB, to przy przesuwaniu obiektów przy minimalnym ruchu myszą skaczą one o około metr.
-
Jak zrobić żeby wszystko się tak ładnie wpasowało (tzn. np. "początek" worków z piaskiem z "końcem" drugich worków równo i pod kątem 90°)? Jak ja próbuję coś zrobić w FMB, to przy przesuwaniu obiektów przy minimalnym ruchu myszą skaczą one o około metr.
jak zblizysz mape w 2D to nacisnij ENTER,powinno sie zmienic na 3D.Do obracania obiektow sluzy klawiatura numeryczna 1,7,9,3 a do podnoszenia obiektow w stosunku do poziomu morza/nie wszystkie mozna-np:dym,ogien,czy tez swiatla lotniskowe/sluzy F4+lewy przycisk myszki+ruch myszka w gore i w dol....... :wink:
PS:milej zabawy
-
Dzięki! :)
-
Popatrzcie jak Gość wykombinował sobie linię brzegową!!!
Ciekawe jakiego obiektu użył do tego celu???????
(http://img162.echo.cx/img162/1673/kamie5dl.jpg) (http://www.imageshack.us)
-
to to jest nic-a co stoi kolo zamku :?: :?: :?:
-
Jak ustawic w coopie uzbrojenie tak zeby gracz nie mogl go sobie zmienic?
-
To co stoi koło zamku to może zniszczony dźwig lub coś podobnego.... :wink:
-
Jak ustawic w coopie uzbrojenie tak zeby gracz nie mogl go sobie zmienic?
musisz kliknac na samoloty ktore postawisz na pasie i w opcjach mozesz zmienic ilosc paliwa i uzbrojenie.
-
tak wlasnie robie ale pozniej mozna to zmienic bez problemu
jak latalem virtualne fronty to tez mozna bylo dowolnie wybierac uzbrojenie i paliwo
w singlu gralem w kampanie dla bf110 i tam jak przydzielono uzbrojenie to nie mozna bylo go zmienic
teraz tworze sobie misje i nie moge dojsc do tego jak to ustawic :572:
EDIT
Sam sobie odpowiem :) a wiec, w Full Mission Builder, Edit/Condition/Misc zaznaczyc No User Loadout
-
jest kilka "ale"
mianowicie jeśli ustawisz do lotu na przykład schwarm samolotów i ustawisz im 25% paliwa. To po starcie gry Ty masz możliwość ustawień jego poziomu , jednak Twoi komputerowi koledzy będą niestety mieli cały czas 25%.
Cosik takowego ,że nie masz wpływu na ilość paliwa i rodzaj zabieranego uzbrojenia występuje w kampanii dynamicznej, gdzie jako początkujący pilot masz to co dostałęś i nic z tym nie zrobisz. Natomiat już później jak osiągniesz odpowiedni awans i będziesz miał okazję dowodzić większą ilością maszyn , wówczas to Ty decydujesz , jakie uzbrojenie i ile paliwa zabieramy.
Odnośnie ustawiania punktu startu samolotów z miejsca innego niż jeden z krańców lotniska(to o co pytał Noe wyżej), to w dogu się nie da.
Daje tę możliwość coop. Pewnie wielu wie jak to zrobić. Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą:
1.ustawiasz waypointy dla grupy samolotów , którymi zechcesz polecieć z kolegami
2. waypoint "take off' musisz umieścić w miejscu , z którego chciałbyć aby rozpocząl się start (czyli po prostu przeciągasz go z krańca pasa startowego do punktu z którego chciałbyć aby rozpoczął się postój Twojej maszyny. Jest jednak kilka "ale"
- po pierwsze punkt startu"take off" z którego chciałbyś aby zaczynał się start musi byc oddalony w odpowiedniej odległości od krańca pasa startowego, gdyż jeśli będzie dość blisko , wówczas po odpaleniiu misji będziesz stał dalej na krańcu pasa. Trzeba to wybadac metodą prób i błędów. Jest pewna odległość wyznaczona okręgiem o jakiejś ustalonej średnicy od centrum lotniska , poza którą można sobie ustawić "take off"
- po drugie. Jeśli wyznaczycie trasę dla większej niż 1 samolotów , wówczas ustawiają się one na ziemii w taką tyralierę (schody) - pod kątem ok 45 st. gdzie prowadzący jest na przedzie a jego skrzydłowi wzdłuż linii za nim pod kątem 135 stopni (nie wiem czy to jasno wytłumaczyłem) Chodzi o to ,że samoloty wówczas nie stoją jeden za drugim. Jest to istotne w momencie kiedy tak kombinujecie aby miejsce z którego startują samoloty znajdowało sie na przykład przed hangarem , lub żeby wokół Waszych samolotów stały na przykład cysterny z paliwem , słowem kiedy tak będziecie budowac misję aby już na ziemi poczuć jak najlepszy klimat i nadać lotnisku troche życia.
- po trzecie . Ważne jest aby kierunek w którym chcielibyćie aby był zwrócony nos Waszej maszyny był skierowany w kierunku drugiego waypointu. Więc musicie go ustawić w obojetnie jakiej odległości od "take off"tak aby linia łącząca oba waypointy wyznaczałą oś samolotu. (przy zabawie zrozumiecie , dlaczego to jest istostne).
- po czwarte . Ten sposób umieszczania samolotów poza pasem na początku ma tylko wtedy sens gdy kazdą z tak umieszczonych maszyn kieruje żywy gracz. Jeżeli któraś z maszyn nie zostanie w cooperatiwie obsadzona przez gracza , wówczas zacznie startować z tego miejsca gdzie stoi , co skończy się wpadnięciem na pierwszy lepszy obiekt infrastruktury lotniska napotkany na drodze i potem wielkie BUM i lament:" Hiiilfe ich
bin getroffen!!!. " Taki sposób rozpoczynania startu robi się po to aby poczuć smak kołowania w kierunku pasa co daje oczywiście smaczek.
Ale co zrobić kiedy nie wiemy ilu kolegów poleci a nie chcemy porzed każdym lotem grzebac w edytorze (co zajmuje niepotrzebnie czas i naraża kolegów na oczekiwanie)?
Wtedy robimy inny patent: jeżeli chcemy aby leciało 7 sztuk , wtedy ustawiamy dla każdego z samolotów osobno waypointy . Dajemy kazdemu z nich "fuel" na zero i mamy sytuację , gdzie jeśli gotowych jest trzech kolegów , to trzy samoloty lecą , pozostałe 4 nie startuja , nie pakują nam się w hangary (wyżej opisana sytuacja) a ich piloci robią
grzeczniebail out i jest gut.
Zainteresowanych jak to w praktyce wygląda zapraszam do zadawania pytań , moge też podrzucić na przykład gotowąmisję
-
Witam. Ja mam pytanie w sprawie misji budowanych w PF. Robię misję coop w nocy i chciałbym przed lotniskiem ustawic takie markery czy nawet obiekty które świecąc naprowadzały by naszych ludzi na pas lotniska. Nie wiem ..... może nawet dało by sie jakieś ogniska zrobic czy coś podobnego..... ja nie mogę znaleśc takich obiektów. Thx za każdą pomoc.
-
Ognisk, jak i światełek takich, srakich i owakich :wink: w PaSYFiku Fighterze- zwłaszcza po nowym uber patchu - jest od groma
:569: szukajcie a znajdziecie :wink:
-
Chmmm szukałem ale może mało skutecznie.... zaraz sie jeszcze raz temu przyjrzę thx. A jak zrobic takiego płonącego henia jak u Siary na screnie... ??? Mój He 111 nie chce się pali :(
-
wsiądz w henia, i zatocz ze dwa zwoje spirali o średnicy 1 km jakieś 500 nad nieprzyjacielskim lotniskiem , powinno pomóc
-
He hehehe... też o tym myslałem, ale to nie o to chodzi.... ;) on musi stac pod lotniskiem płonący już po wczytaniu misji coop...
-
Ustaw stacjonarny samolot tutaj He-111 a potem znajdź odpowiedni płomień, ustaw wysokość płomienia i gotowe.
-
eeeeeeeeeee jakie to proste.... he he he 111 płonie.... ;) thx. 8)
-
Stig>>>true
dodam ze odpowiednie ustawienie dymow/ja uzylem kombinacje 2 dymow na roznych wysokosciach,oraz ognia-pamietaj zeby go podniesc w poziomie/-inaczej wyglada jakby se fryce kartofle piekly pod skrzydlem.
co do tych dymow i ognisk zerknij sobie do FMB na koniec listy do objects-powinno pomoc :wink:
-
Dzieki Siara ... efekt odlotowy ;) ... szczególnie w godzinach wieczornych. Pod moim lotnskiem leży palący dwoma silnikami HE 111 .
a teraz nieco inne pytanie. Czy jest możliwośc robienia własnych map ??? Z kumplem marzy nam sie zrobienie obrony Wału Pomorskiego przez niemców a także atak ze strony rosjan i polaków. Również obrona wybrzeży Angli przed nadciągającymi bombowcami... a moze jest jakiś edytor który pozwala na edycje gór, pagórków, i wody... ... chyba że są gdzieś na necie gotowe mapy takich terenów.... z góry dzięki ....
-
nie ma takiej mozliwosci-a szkoda
-
Jeszcze jedno pytanko. Jest sposób aby wprowadzac message czyli informacje wyswietlające sie podczas lotu o określonym czasie. ??? Tak jak to jest na przykład w treningu ??
Pozdrawiam
-
Te do tereningu sa wyswietlane tylko przy tracku treningowym, jest to plik tekstowy o nazwie tracka z rozszerzeniem .msg, przy odpowiednim znaczniku czasowym jest text. Otworz taki plik za pomoca notatnika a zrozumiesz, w normalnej misji chyba nie da sie tego przemycic.
-
Witam.
Troszkę odświeże wątek, bo znalazłem stronę poświęconą FMB. Jest wprawdzie po angielsku, ale może komuś się przyda. Oto ona :
http://www.il2-fullmissionbuilder.com/missions.html (http://www.il2-fullmissionbuilder.com/missions.html)
-
A wiecie może jak zrobić nie misje a mapkę np. Anglii? Bo chciałem zrobić kampanię Bitwy o Anglię ale nie ma map:(
-
Pięć postów wyżej pytanie, cztery - odpowieź.
Coś moderatorzy przyspali tym razem :-)
-
Jak byśmy wiedzieli jak to przypuszczam że pierwsze by była zrobiona mapa Polski.
Przykro mi ale się nie da chyba że się dogadasz z Olem producentem gry .Ale jak się to gada to prędzej się dwie Niedziele do kupy zejdą niż Olo da ci edytor .
Pozdrawiam Pogo
-
Thx za info :). Szkoda, że sie nie da tworzyć własnych map... A już miałem obcykany motyw z bitwą o Anglię, skiny samolotów już miałem przygotowane a tak to będę musiał zastępować inną mapą(H****o).
-
Nie zasypuj gruszek w popiele ;). Potrzeba matką wynalazków, no a Polak potrafi. Swego czasu jak przed erą "przedgumkową" bawiliśmy się z qmplami z NJG1, to też wybrzeża Angliji były mocno porządane po to żeby z tamtąd mogły "przyfruwać" w nocy "ichnie" bombowce nad teren 3 Rzeszy. Chwilę pokombinowałem i użyłem do tego celu mapę zatoki fińskiej. Rzuć okiem - prawie idealna ! :002:. Zasadniczo jedyne co może boleć to dziwne (fińskie) nazwy miast :karpik.
No ale czego chcieć więcej. Południowa cześć mapy to teren Niemiec, Holandii, Belgi , noo może i wschodnie fragmenty Francji. Odległościowo wielkiego przekłamania nie ma aż tak wielkiego. Północne fragmenty lądu na tej mapie można uznać za teren Wysp Brytyjskich. Fakt - brakuje klifów w Dover a sama linia brzegowa zbyt bogata jak na Wyspy. Poza tym może i lotnisk nie za wiele. Ale dla potrzeb dobrej zabawy można oko przymknąć i jest ok. Jest nawet "kawał" wody który może robić za "Kanał". No i co ważne !- można wykonać w "te i nazad" 3 godzinny lot i mapa się nie kończy!!!
Chyba jeszcze gdzieś mam mapkę zrobioną na bazie zatoki fińskiej symulującej Europę zachodnią.
-
Przecież wschodnia część Krymu to kopia terenu dover-Pas de Calaise
-
Dzięki Edelmann :) . Coś pokombinuje i dodam parę budynków, nie wiem tylko czy klify można dodawać- można? Bo budynki typu zamki itp. to bez problemu. Klif by robił za wybrzeże :D .
-
Klif jako taki to element siatki terenu, więc całkowicie odpada.
-
Co do klifu , to tez możnaby się pobawić. Jest pośród obiektów taki fragment nadmorskiego urwiska który pierwotnie służył jako fragment scenerii pod "Jaskółcze gniazdo" na Krymie. Można by się pobawić i poukładac te obiekty jeden przy drugim tak żeby ustawione jeden obok drugiego stworzyły coś na kształt klifu. Trzeba się tylko zastanowić czy warto. Jak wspomniałem wyżej- linia brzegowa na mapie Zatoki fińskiej jest mocno zróznicowana co mogłoby stanowić problem w tego typu kombinacji. Druga rzecz to ewentualny problem z ilością tych obiektów , które trzeba by było ustawić żeby stworzyły spory fragment klifu- wszystko zalezy czy komp "szarpnie" to , no i w ogóle czy tego typu zabieg nie spowolni płynności rozgrywki w czasie na przykład potyczki nad stworzonymi w ten sposób klifami. Wszystko trzeba potestować i wymaga to MNÓSTWO pracy. Jako ubarwienie do tematyki BOB-a można też pokusić się o stworzenie masztów radarów brytyjskich. Do tego celu możemy śmiało użyć obiektów kratownic dźwigów portowych , które w ostatnich patchach dodano do listy obiektów.
Nie wiem tylko, czy w przypadku akurat tych obiektów w ostatnich patchach poprawiono (dodano )możliwość "unoszenia" obiektów w pionie- tak jak to można uczynić np ze światełkami i dymami. Wówczas postawienie takie kratownicy jedna na drugą umożliwiłoby zbudowanie konstrukcji bardziej zbliżonej wielkością do wspomnianych masztów radarowych , które były konstrukcjami dość pokaźnymi i w tej sytuacji byłyby ładnie widoczne. Trzeba po prostu to sprawdzić. :001:
-
...a że "Polak potrafi" eksperymentować z dostępnym materiałem udowodnił Scoot w tym wątku :D
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5509.75.html
-
Dziś stwierdziłem ,że przez cały czas "znajomości" z tym "symulatorem" więcej w nim czasu spędziłem w full mision builder niż latając .Dlaczego tak , to chyba wiadomo. Builder jest fajny i mozna rozwinąc wodze fantazji. Szkoda że twórca gry ma zbyt wybujałą fantazję co do fizyki...eeeech!
Osobiście jestem za tym żeby tematykę budowania misji, zwłaszcza budowania scenerii przy użyciu "buildera" propagować jak najbardziej. Nie tylko samych misji, także kampanii i ciekawych scenerii. Myślę ,że zapaleńców do roboty znajdzie się wielu, którzy dodatkowo chcieliby się podzielić swoimi pomysłami i dziełami . Takie prace stworzyłyby swego rodzaju bank misji, map etc. Z drugiej strony wielu użytkowników "symulatora" potrzebowałoby pomocy w tym zakresie ( nie są obeznani z "full mision builderem" lub mają inny problem "ze zrobieniem czegoś") a potrzebowaliby polatac na ciekawej mapce , która bedzie na przykład miała nutkę historii . Po co umiejętności tych co to potrafią miałyby się tak marnować?
-
Przecież wschodnia część Krymu to kopia terenu dover-Pas de Calaise
Też swego czasu robiła za co innego , ale chyba w moim przypadku robiła za "podkład' pod mini kampanię (ok 10 misji) dla zabawy w Jagdverband 44. Ogólnie mapa użyteczna ale do diaska w dalszym ciagu maława coś. Jak dla mnie na chwilę obecną Maddox mógł zrobić radzieckie tłokowce o osiągach F4 Phantom , ale mapę o rozsądnych rozmiarach to mógłby zaimplementować! :020:
-
..... Takie prace stworzyłyby swego rodzaju bank misji, map etc. Z drugiej strony wielu użytkowników "symulatora" potrzebowałoby pomocy w tym zakresie ( nie są obeznani z "full mision builderem" lub mają inny problem "ze zrobieniem czegoś") a potrzebowaliby polatac na ciekawej mapce , która bedzie na przykład miała nutkę historii . Po co umiejętności tych co to potrafią miałyby się tak marnować?
Istnieje już coś podobnego:
http://mission4today.com/index.php?name=Content&pid=4
... ale coś za coś: świetny wygląd scenerii za wysokie wymagania sprzętowe, sama dobra karta grafiki nie wystarczy - cały pecet musi być "wydajny".
Z tego co pamiętam Warszawa Scoota "nie działała" mi nawet z jedną P11 w misji na sprzęcie Ati 9800 Pro, 1GB RAM, XP 3000+ na Asusie.
-
A może w ramach odskoczni i dla rozrywki taki mały mini konkursik??
Na przykład ...Wał Atlantycki. Wizja słynnych umocnień z wykorzystaniem FMB z Olegtrixu- jest mnóstwo obiektów, więc pewnie możnaby pokusić się o wykonanie kopii w postaci mapki z infrastrukturą normandzkich umocnień (stan na czerwiec 44 przed inwazją). Mapa jest , obiektów mnóstwo . Co tu dużo gadać- do roboty!!
Najlepszy projekt zostanie nagrodzony...brawami :021: Sędziowie to całe grono forum.
Pozdrawiam!
-
Myślę ,że zapaleńców do roboty znajdzie się wielu, którzy dodatkowo chcieliby się podzielić swoimi pomysłami i dziełami . Takie prace stworzyłyby swego rodzaju bank misji, map etc. Z drugiej strony wielu użytkowników "symulatora" potrzebowałoby pomocy w tym zakresie ( nie są obeznani z "full mision builderem" lub mają inny problem "ze zrobieniem czegoś") a potrzebowaliby polatac na ciekawej mapce , która bedzie na przykład miała nutkę historii . Po co umiejętności tych co to potrafią miałyby się tak marnować?
Pomysł ciekawy i choć osobiście już się "Ologierką" bawię niezbyt często to wrzucam jedną z moich starych prac odnalezionych w zakurzonych zakamarkach jakiegoś dysku czyli mapkę Pearl Harbor z 7.12.41. Już kiedyś to udostępniałem, ale to było ponad rok temu i link dawno wygasł, a skoro padł pomysł "wymiany mapek" to może komuś się przyda.
http://rapidshare.com/files/29970661/PH.zip.html
Ponieważ wybór okrętów w serii FB-AEP-PF jest ograniczony to kilku typów więc trzeba było trochę "pooszukiwać" i tak np.:
- za amerykańskie stare pancerniki "robią" rosyjskie pancerniki typu "Marat" - uznałem, że ich odporność i siła ognia plot jest bardziej zbliżona do amerykańskich okrętów sprzed modernizacji niż np. dostępnych w grze nowoczesnych pancerników typu "Bismarck" czy "King George V".
- lekkie krążowniki typów "Brooklyn" i "St.Louis" są pozorowane przez krążowniki typu "Kirow"
- w stare lekkie krążowniki typu "Omaha" wcieliła się "Aurora"
- za duże niszczyciele typu "Porter" są ustawione niszczyciele typu "Taszkient"
- stary pancernik-cel "Utah" jest udawany przez pancernik obrony wybrzeża
- za stawiacz min "Ogala" - postawiłem okręt typu "Niobe"
- pogłębiarka i rura do niej to barka desantowa i kawałek płotu - ale z powietrza wygląda OK
(http://img57.imageshack.us/img57/4103/ph13eq.th.jpg) (http://img57.imageshack.us/my.php?image=ph13eq.jpg)(http://img57.imageshack.us/img57/9421/ph21pa.th.jpg) (http://img57.imageshack.us/my.php?image=ph21pa.jpg)(http://img52.imageshack.us/img52/3205/ph37hi.th.jpg) (http://img52.imageshack.us/my.php?image=ph37hi.jpg)(http://img57.imageshack.us/img57/7978/ph44ed.th.jpg) (http://img57.imageshack.us/my.php?image=ph44ed.jpg)(http://img52.imageshack.us/img52/7843/ph54yd.th.jpg) (http://img52.imageshack.us/my.php?image=ph54yd.jpg)(http://img52.imageshack.us/img52/5628/ph68sy.th.jpg) (http://img52.imageshack.us/my.php?image=ph68sy.jpg)(http://img52.imageshack.us/img52/2761/ph74uh.th.jpg) (http://img52.imageshack.us/my.php?image=ph74uh.jpg)
Wszystkie okręty są "wyłączone", każdy musi ustawić sobie sam siłę ognia plot w swoich misjach. Nabrzeża są poprawione - na ile się dało i tam tylko gdzie to było potrzebne.
a tu linki do stron, z których korzystałem przy budowie PH:
http://www.history.navy.mil/photos/events/wwii-pac/pearlhbr/pearlhbr.htm
http://www.history.navy.mil/photos/events/wwii-pac/pearlhbr/ph-oa.htm
http://www.ibiblio.org/hyperwar/USN/USN-ships.html#aux
O ile okręty ustawione są jak najbardziej "historycznie", to samoloty na lotniskach, nie odzwierciedlają rzeczywistości - jak ktoś chce to sobie może poprawić. No i to tylko mapka-podkład więc nie ma nic w powietrzu, też trzeba sobie samemu wstawić
-
Pewna grupka zapaleńców znana też jako TNT już opracowała zestaw takich mapek:
http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=1512
http://mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=1219
-
Razorblade- Pearl Harbour jak prawdziwy. Piewrsze spojrzenie na Twoją mapę przywodzi na myśl oryginalne czarnobiałe zdjęcia z tamtego miejsca.
A co do Normandii od TNT to przed chwilą pozwiedzałem ją. Zaiste włożyli w cholerę roboty. Ilośc obiektów tak duża ,że od umieszczonych na mapie podpisów obiektów komp się solidnie poci :020:. Nie testowałem czy się nad tym da latać ale pewnie jakoś by dało radę w zależności od sprzętu. Starałem się patrzeć na mapkę pod kątem raczej historycznej dokładności. Wydaje się być bardzo poprawnie...choć osobiście mam troszeczkę inną wizję wyglądu niektórych miejsc :004:. W sieci można znaleźć troszkę zdjęć umocnień wybrzeża Normandii, jednak podjęcie się wykonania mapy wiernie oddającej tamte miejsca to zadanie bardzo wymagające i bardzo pracochłonne. Tak czy owak wielkie brawa dla grupy TNT za podjęcie się tego zadania.
-
Wrzuciłem to jako templet pod DCG niestety odpada ! Na lotnisku przy starcie spadek FPS . W locie gdy nic się nie dzieje też nie jest to co powinno . A jak jest walka nad tymi obiektami to idzie no kur.y dostać .Wiec myślę że to co zrobili w moim przypadku musi poczekać na lepszy sprzęty a za pracę to szacunek z mojej strony.
-
Z braku zajęcia i peceta stosownej mocy peceta do robienia czegokolwiek innego bawię się z edytorem Iłka i akurat dziobię trochę z Normandią. Może uda mi się zrobić coś podobnego ale w bardziej okrojonej z "zasobożerności " kompa wersji, która niekoniecznie powinna odbiegac mocno od realizmu historycznego.
Mapa grupy TNT stworzona została po to aby korzystać z niej w zależności od rodzaju misji. Jeśli mamy lecieć na niej lot NAchtjagd to logiczne ,że trzeba wówczas dla tej misji usuwać ręcznie wszystkie obiekty , które nie są dla misji potrzebne.
Jeśłi lecimy zaś misję powiedzmy Mosquito lub Tempestem atakując cele naziemne, no to już wypadałoby aby obiekty naziemne pozostały wraz z AAA z wiadomych względów. Moim zdaniem należałoby zostawić przez cały czas obiekty w porcie Le Havre no i umocnienia Pointe du Hoc aż do Calais albo nawet dalej w kierunku ujścia rzeki Orne ( bo tak i już :020: - dodają one całego uroku- przelot nisko nad plażą i widok niczym z filmu "Szeregowiec Ryan" z pustawianymi na niej zasiekami i zaporami - to jest to).Do tego pozostawiłbym co ważniejsze obiekty na lotniskach - nóż widelec przyjdzie lądować na innym niż macierzyste :001:. Reszta obiektów na ziemi w zależności od rodzaju misji.
-
Podał byś link do tej Mapki? :020:.
-
Ojj, jakbyś cofnął się o jedną stronę do tyłu to byś zobaczył ;) . Marcinos podał dwa linki:
http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=1512 i drugi : http://mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=1219
-
Dzięki wielkie :) .
-
Mamy taki trywialny dylemat: czy w przypadku umiejscowienia na mapie kilku grup samolotów (po 4 w każdej grupie) można zaznaczyć wybrane grupy i wspólnie dla nich definiować waypointy, prędkość, pułap?? Pytam, bo osobne definiowania trasy dla 8 grup bombowców + w podobny sposób definiowanie trasy dla kliku grup osłony myśliwskiej doprowadza mnie do furii - to jakaś chora strata czasu.
-
Z tego co wiem to się nie da musisz każdą grupę osobno ustawiać
-
Albo wstawić wszystkich do jednego skrzydła. W zakładce gdzie masz opcje ataku, pułapu itp. masz jeszcze dywizjon (max. 4), który jest podgrupą skrzydła (max. 4). Wtedy wszystkie te formacje powinny mieć te same właściwości, ale nie jestem tego pewien bo dawno nic w FMB nie robiłem.
-
Odświeżę temat lekko.
Potrzebuję takich informacji:
1. Czy jest możliwość ustawienia miejsca w którym pojawiać się będą samoloty na mapie dogowej ( za daleko mamy do końca pasa)?
2. Czy da się ustawić na mapie dogowej samoloty bez amo?
3. Czy można wyłączyć gdzieś te skoki jak się przelatuje nad rzeką?
4. Co powoduje że nie które serwery na HL wyświetlają różne info automatycznie inaczej mówiąc działają jak automat nawet same kiknąć potrafią
Pytania dotyczą tworzenia mapy pod wymogi PATa.
-
Potrzebuję takich informacji:
1. Czy jest możliwość ustawienia miejsca w którym pojawiać się będą samoloty na mapie dogowej ( za daleko mamy do końca pasa)?
2. Czy da się ustawić na mapie dogowej samoloty bez amo?
3. Czy można wyłączyć gdzieś te skoki jak się przelatuje nad rzeką?
4. Co powoduje że nie które serwery na HL wyświetlają różne info automatycznie inaczej mówiąc działają jak automat nawet same kiknąć potrafią
Pytania dotyczą tworzenia mapy pod wymogi PATa.
1. Zapewne chodzi Ci o rozstawienie ich miejsca postoju na lotnisku, otóż niestety nie da się tego zrobić, pozycja z której startujesz jest determinowana przez program, można natomiast "ustawić" samolot "ręcznie" z nadaną wysokością 0 bądź też w powietrzu, ale wyłącznie w trybie "Cooperative" nie na normalnym dogu.
2. Nie da się (na mapie dogowej)
3. ?
4. Serwery dedykowane (osobny program: DEDICATED SERVER), których konfiguracja zależy od preferencji hosta i jest zdecydowanie bardziej rozbudowa niż ta dostępna gdy hostujesz "ze slotów"
-
Ad3 (Skoki nad rzeką)- Zjawisko zapewne dodane przez Olega , który jak mniemam miał okazję się w którymś momencie przelecieć lekkim samolotem i akurat powiedzmy w porze popołudniowo wieczornej lub w innych warunkach sprzyjających powstawaniu turbulencji natrafił na miejsce gdzie trząsnęło samolotem ,a że było to najpewniej jeszcze miejsce gdzie znajdowała się rzeka lub inny zbiornik wodny , tak też owoc tego doznania nasze "słońce" przelało w grze w którymś z niezliczonych patchy jako taki ot dodatkowy efekt nagminnie występujący upierdliwie nad każdym miejscem gdzie biegnie granica ziemi z wodą.
Spróbuj po prostu wyłączyć opcję "wind & turbulence" Tak się to nazywa?) w opcjach ustawiania trudności serwera. Nigdy nie próbowałem , ale tak na logikę uważam ,że to może być to.
-
Sorry ze trochę z innej beczki ale nie chciałem zaśmiecać forum. Jest problem. Problem dotyczy ilka 4.09 zmodowanego UP2.01.
Wchodzę sobie do FMB. Wszystko ładnie ,pięknie. Wystarczy jednak że ustawie jeden samolot (swój) dodam jeden dwa punkty trasy i zaczyna wszystko spowalniać. Obiawia się to tym ze nie mogę płynnie ruszać kursorem myszy. Kursor zamiast płynąć po ekranie to przeskakuje tak jak gdyby komputer był obciążony na 100%. Po chwili wszystko wychodzi do pulpitu. Co może powodować takie obiawy. Dodam tylko że komputer ma 4Gb ramu i czterordzeniowy procesor.
-
Czy dzieje się tak na wszystkich mapkach, czy jakiejś konkretnej ? To samo tyczy wybranego samolotu.
-
Jak do tej pory to wszystkie mapy jakie wypróbowałem i samoloty reagują tak samo czyli wywaleniem na pulpit.
Ciekawostka jest taka ze spowolnienie o który mówiłem występuje kiedy jakiś samolot lub punkt trasy jest aktywny (w FMB miga) kiedy dam PPM i unselect, kursor porusza się normalnie.
PS: wywala mnie takze na niektórych mapach w grze online. Wczoraj na mapie z Tobrukiem na dwóch różnych serwerach wywalio mnie z gry.
-
W takim razie niech się wypowiedzą znawcy UP. Któryś z modów w nim zawarty (najprawdopodobniej tyczący się FMB) powoduje taki błąd.
-
Jedyne, co może zrobić "zwykły user" to defragmentować katalog gry, aktywować/deaktywować 00_FMBPlus (53 pliki klas) przez JSGME.
"User niezwykły" :001: może bawić się programem classcheck (chyba z Forum UP) w analizowanie plików.
Jak to nie pomoże pozostaje reinstalacja.
-
Mam nadzieję, że to stosowny wątek będzie...
Od czasu wdepnięcia w UP3.0 dostrzegam nawał nowych opcji w FMB. Momentami mam nawet ambicję z nich skorzystać. Robiąc doga na pięknej mapce Synaju wpadłem na pomysł, aby ideą zabawy było przejmowanie bazo-lotnisk jednej strony przez drugą. W czasie testu okazało się, że czerwoni zdobywając jedno z niebieskich lotnisk, przerobili na czerwone nagle wszystkie oba niebieskie. To trochę psuje zabawę. Czy ktoś wie czy to tak powinno działać?
-
Czy czasem nie masz błędu w zasięgu lotnisk? Jak są blisko siebie to może tu leży problem
-
Niestety zmniejszenie zasięgu nie pomogło. Fakt leża nie najdalej od siebie. Jakieś 3 długości dużej kratki. Jednak zauważyłem, że po zrzuceniu z C-47 desantu na mapie kolor zmienia tylko jedna baza. Druga robi się czerwona po refly.