Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: martin w Czerwca 08, 2005, 21:38:20
-
W dniu wczorajszym na stan 41ELT oficjalnie zostały przekazane pierwsze poniemieckie Migi-29: http://www.airfoto.pl/index.php?sub=news&oid=42
Martin
-
Bomba.Ładna ta "szparka"
(http://www.airfoto.pl/attachments/4115-2.jpg_57ed3dd369d613bacc2c50a56f2caf5c316.jpg)
A ten lakierek 8)
(http://www.airfoto.pl/attachments/4111-1.jpg_ff80a1632264b8c274fb3402606061c2374.jpg)
Tutaj cała fotogaleria
http://www.airfoto.pl/index.php?SID=b07a420df5f640533c47d073fb240ba3&sub=categories&pt=&al=&cntr=&cat_id=&keyword=mig-29®=&type=&cnt=15&sort=1&from=0&clr=yes&x=22&y=11
-
Świat się kończy... Radziecki samolot, zakupiony przez niemców i oddany za darmo Polsce ,stoi na straży jej granic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Mam nadzieje że wymienili Hermengilde Von Luftwaffe na Natasze , bo polski samolot mowiący mówiący "Feuer ! Feuer!" to już nawet jak na moje skrzywione poczucie humoru , za dużo :D
Ale jaja
Sliczne są , kolory jeszcze żywe, żadnych podrapań - wygląda jak model :)
-
Radziecki samolot, zakupiony przez niemców i oddany za darmo Polsce
Za jeden ojro :mrgreen:
-
ciekawe czy silniki wyciągali przed granicą... :twisted:
-
Mam nadzieje że wymienili Hermengilde Von Luftwaffe na Natasze , bo polski samolot mowiący mówiący "Feuer ! Feuer!"
Tak mi się coś o uszy obiło,że tam jednak są angielskie komunikaty.Ale pewności nie mam.Tylko jedna osoba może rozwiać wątpliwości :wink:
A tak moim skromnym zdaniem to wielki sukces,że te samoloty wyremontowano i oddano do służby,bo miałem dziwne koszmary sennne.Sniło mi się,że robią za składnice częsci zamiennych dla Mińskich 29.
-
Chyba część z nich będzie faktycznie źródłem części, kiedyś chyba w SP albo w NTW pisali :(
-
W tej chwili, dzieki umowie z rosja, nie mamy juz problemow z czesciami i remontami, wiec "niemiaszki" mogly wejsc do sluzby zamiast zaczac przypominac syryjskie migi-25 :P Czyli: O, z tego wezmiemy silniki :D
-
Ad. Bobba Fett: bo do niedawna jedynym zakładem robiącym duże przeglądy były Baranowicze na Białorusi, i nie dość że byli drodzy (monopol w zasadzie) to jeszcze fochy stroją teraz. Na szczęście u ruskich też ktoś chce zarobić, więc wuj Łukaszkowi w ucho i bez przyjemności.
-
A skoro już jesteśmy przy temacie remontów.
Czym i jak się maluje samolot :)
Tak po prostu z pistoletu, w przewiewnym miejscu żeby się nitro nie nawdychać?
Jaks się przenosi wzór kamo na maszyne. Chyba sobie ołówkiem na początku muszą pozaznaczać obszary.
-
Maluje się w hangarze normalnym pistoletem natryskowym, odręcznie. Napisy eksploatacyjne i oznaczenia nanosi się szablonem. Widziałem to parę razy. Mówimy oczywiście o samolotach normalnych, bo F-117 maluje się nieco inaczej :mrgreen:
-
lol schmeiss tyle tu siedzisz i niewiesz jak sie skiny robi ? :P :P
oni tam photoshopa uzywaja :P
a na powaznie to :
WZL2 (http://www.wzl2.mil.pl/umalarskie.html)
-
O i tego było mi trzeba :) Bardzo fajna strona, i niezle zrealizowana technicznie ( standardy NATO :D )
A ten jakoś znajomo wygląda :mrgreen:
(http://www.wzl2.mil.pl/galeria/f16_3.jpg)
-
Ooo :shock: Moje zakłady reklamują :mrgreen: Waylander'a Zakłady Lotnicze nr 2 :D No usługi malarskie dla szanownych forumowiczów załatwie po niższych cenach :D O czywiście nie z pistoletu malarskiego tylko z automatu ( Schmeisser'a ) :mrgreen: Mamy tylko jeden kolor, czerwony :twisted: :lol: :lol:
-
Way Wy mi tu śmichu chichu a jakoś tej wajchy z Miga nie idzie wynieść hm co Macie na swoją obronę :D
-
MiGi piękne, sam planuję zrobić niedlugo jednego w 1:48, oczywiscie polskiego ,(w sumie walczy o pierwszenstwo z F-16CJ) jak tylko dopadnę kokpit Airesa do niego...
Ogólnie rzecz biorąc, jak widze takie fotki to mi się smutno robi troche..:/
-
Samoloty od Niemcow ekploatuje sie WST, a nie resusow godzinowych jak te z Minska, a podobnosc jeneralowie kategorycznie zabronili kanibalizmu i przekladania czesci miedzy maszynami.
-
Mam kilka pytań odnośnie MiGów, które Polska "zakupiła" od Luftwaffe za symboliczne 1 EUR/sztuka.
41 elt Malbork
bojowe - 10 szt.: 4101, 4103, 4104, 4111, 4113, 4116, 4118, 4120, 4121, 4122
szkolno-bojowe - 4 szt.: 4105, 4110, 4115, 4123
Część maszyn znajduje się aktualnie w remontach w WZL-2
Z tego co wyszperałem sobie w sieci, zakupiono pierwotnie 23 maszyny. Jeden MiG-29 został w Niemczech, sprowadzono więc 22 maszyny. W WZL-2 Bydgoszcz przeprowadzono remont 14 sztuk (wymienione przez Razora w cytacie powyżej).
Pytania:
1. Jaki był powód pozostawienia tego jednego MiG-29 w Niemczech? Czy to prawda, że był tak wyeksploatowany, że nie opłaciło się go nawet do Polski transportować?
2. Czy fragment "Część maszyn znajduje się aktualnie w remontach w WZL-2" dotyczy pozostałych 8 niemieckich MiGów? Co się z nimi dzieje? (podobno nie były dopuszczone do modernizacji z powodu wyeksploatowania)
3. Na czym dokładnie polegała modernizacja przeprowadzana w WZL-2?
4. Obecnie stan polskich MiGów (dane z października 2006) wynosi 32 sztuki (wycofano 4, w stosunku do danych z końca 2005). Czy ktoś wie ile "29" lata obecnie w 41 elt? Bo podobno jedną maszynę (numer?) wycofano...
pozdrawiam
EDIT:
5. Do kiedy wydłużył się resurs maszyn, które zmodernizowano w WZL-2?
-
Ad 1: Słyszałem, a raczej czytałem na tym forum nawet chyba, że tego jednego Niemcy zostawili sobie jako pomnik. Tylko nie mogę tego znaleźć więc nie potwierdzę w postaci cytatu :005:
-
Oj... jakoś mi umknął ten temat. "Niewidzialnej ręce" dziękuję za wyrozumiałość i połączenie topiców.
Tak czy siak, pytania pozostają nadal aktualne. :001:
-
Ad 1: Słyszałem, a raczej czytałem na tym forum nawet chyba, że tego jednego Niemcy zostawili sobie jako pomnik. Tylko nie mogę tego znaleźć więc nie potwierdzę w postaci cytatu :005:
Stoi jako pomnik w bazie Tajfunów w Lage
-
Jeszcze 8 lat i kilka w Krakowie postawią :121:
-
To że stoi w Laage to ja wiem. Pytanie było inne... :004:
To w takim razie inaczej zapytam: czy kupiliśmy/dostaliśmy 22 czy 23 maszyny?
-
Oj tam, przy takim marnotrawstwie publicznej kasy to 3,8PLN (według dzisiejszych kursów) w tą albo tamtą to nic :004:
-
Z tego co wyszperałem sobie w sieci, zakupiono pierwotnie 23 maszyny. Jeden MiG-29 został w Niemczech, sprowadzono więc 22 maszyny.
To w takim razie inaczej zapytam: czy kupiliśmy/dostaliśmy 22 czy 23 maszyny?
Kupiliśmy :002: 23 sztuki. JG3 (NRD), a potem JG73 eksploatowały 24 MiG-29 (20 bojowych i 4 UB) czyli ten, który pozostał jako pomnik to pewnie ten 24.
W każdym razie tak podała nTW.
Inne źródła jednak podają, że jeden egzemplarz utracono w trakcie eksploatacji i że jeden z tych 23 został w Niemczech, ze względu na wyeksploatowanie. Nie wiem gdzie jest prawda, bo skoro i tak część maszyn przeznaczono na części ...
2. Czy fragment "Część maszyn znajduje się aktualnie w remontach w WZL-2" dotyczy pozostałych 8 niemieckich MiGów? Co się z nimi dzieje? (podobno nie były dopuszczone do modernizacji z powodu wyeksploatowania)
Tylko remonty tych 14 (10 + 4) uznano za opłacalne. Pozostałe samoloty zostały przeznaczone na naziemne pomoce szkoleniowe i magazyny części dla eksploatowanych maszyn.
W szczegółach wyglądało to tak:
1. Cztery maszyny zaraz po zakupie ze względu na posiadany jeszcze resurs około 100 godzin po przeglądzie (i przemalowaniu) zostały skierowane do 41elt. Były to bojowe 4111 ( dawny niemiecki 2904), 4113 (2905), 4118 (2912) oraz UB o numerze 4115 (2923). Przewidziano ich remont po zakończeniu resursu.
2. Do remontu skierowano siedem maszyn bojowych: 4101 (2907), 4103 (2916), 4104 (2917), 4116 (2901), 4120 (2918), 4121 (2920), 4122 (2921) oraz 3 UB 4105 (2924), 4110 (2922), 4123 (2925).
3. Samoloty o numerach 4112 (2908) i 4119 (2910) zostały przeznaczone do pełnienia roli pomocy szkoleniowych w Dęblinie.
4. Pozostałe maszyny przeznaczono na magazyny części zamiennych (tzw. "ZIP-y").
3. Na czym dokładnie polegała modernizacja przeprowadzana w WZL-2?
Zakres prac remontowo-modernizacyjnych:
1. Przegląd, weryfikacja samolotu i jego systemów oraz modyfikacje podnoszące wytrzymałość konstrukcji płatowca i wzmocnienie najbardziej obciążonych elementów.
2. System IFF oparty na transponderze SC-10D2.
3. System nawigacji VOR/ILS z odbiornikiem ANV-241MMR.
4. Konwerter danych cyfrowych DC-01 sprzęgający TACAN (AN/ANR-118) z interfejsem TGR-29A.
5. Zintegrowanie odbiornika GPS Trimble 2101 I/O z systemami nawigacyjnymi samolotu.
6. Przywrócenie wcześniej zdemontowanych przez Luftwaffe systemów bliskiej nawigacji A-323 (RSBN) i optyczno-elektronicznego systemu wykrywania i śledzenia celów 23S (KOŁS).
Do kiedy wydłużył się resurs maszyn, które zmodernizowano w WZL-2?
Resurs przedłużono do 4000 godzin czyli jak się oblicza do 2018 (40 lat) przy prowadzeniu prac kontrolno-regeneracyjnych co 600 godzin. Czyli przedłużono go o 1000 godzin, bo producent przewidział poczatkowo 3000 godzin (25 lat). Samoloty wybrane jako opłacalne do remontu miały wg dokumentacji 1150-1600 godzin lotu.
PS.
Nie mogę znaleźć danych odnośnie wycofanych 4 maszyn. Może to dotyczyć samoltów 1 elt, a kwestia "wycofania" jednego z MiG-ów z Malborka może dotyczyć po prostu odesłania jednego z pierwszej czwórki do remontu? Może zresztą po zakończonym 100 godzinnych okresie eksploatacji w toku badań okazało się, że jednego z tej czwórki nie opłaca się rementować?
-
Razor, gdybym mógł to bym Cię ozłocił! :020: Wielkie dzięki!
Kupiliśmy :002: 23 sztuki. JG3 (NRD), a potem JG73 eksploatowały 24 MiG-29 (20 bojowych i 4 UB) czyli ten, który pozostał jako pomnik to pewnie ten 24.
W każdym razie tak podała nTW.
Inne źródła jednak podają, że jeden egzemplarz utracono w trakcie eksploatacji i że jeden z tych 23 został w Niemczech, ze względu na wyeksploatowanie. Nie wiem gdzie jest prawda, bo skoro i tak część maszyn przeznaczono na części ...
Druga wersja jest prawidłowa. Tzn. jeden egzemplarz Niemcy utracili wcześniej. Chodzi tu o 29+09, który rozbił się 26.06.1996 w okolicach miejscowości Brudersdorf (ok. 50 kilometrów od bazy w Laage).
Przyczyna była dość banalna. 29+09 i 29+14 uczestniczyły w (ćwiczebnym?) locie na przechwycenie. Po wykonaniu zadania, pilot 29+09 stwierdził, że wykorzysta lot by lepiej poznać maszynę. Naoglądał się chłopak Top Guna, zażyczył sobie korkociągu płaskiego, w który wprowadził maszynę, ale sterowności już nie odzyskał. Katapultował się przed zderzeniem z ziemią, w szoku trafił do szpitala.
Wspomniana maszyna w całej okazałości (błąd w nazwie miejscowości):
(http://img180.imageshack.us/img180/6354/2909uv9.th.jpg) (http://img180.imageshack.us/img180/6354/2909uv9.jpg)
Zdjęcia po wypadku:
(http://img441.imageshack.us/img441/6095/absturz1eb2.th.jpg) (http://img441.imageshack.us/img441/6095/absturz1eb2.jpg) (http://img78.imageshack.us/img78/5489/absturz4co2.th.jpg) (http://img78.imageshack.us/img78/5489/absturz4co2.jpg)
Tak więc do nabycia były 23 maszyny z czego 22 do Polski trafiły. Z tego co napisałeś to chyba potwierdza się ta wersja, że powodem pozostawienia było wyeksploatowanie totalne (takie informacje znalazłem też ja). Nie ma to jednak większego sensu, bo przecież jak zauważyłeś maszyna mogłaby służyć mimo wszystko jako baza części zamiennych. Wersja, że został bo Niemcy chcieli jednego na pamiątkę jest dlatego chyba bardziej logiczna...
Zakres prac remontowo-modernizacyjnych:
Odnośnie modernizacji, to rzeczywiście bardziej to remont lub ewentualnie "wzbogacenie" samolotu przypomina. :D
A czy było konieczne przeskalowanie samolotu? (nie wiem czy tak to się fachowo nazywa) Tzn. niemieckie MiGi-29 miały system miar metryczny czy anglosaski? (nie chciałbym się tu na wiedzy z Lock-On opierać :P )
3. Samoloty o numerach 4112 (2908) i 4119 (2910) zostały przeznaczone do pełnienia roli pomocy szkoleniowych w Dęblinie.
Rozumiem, że to właśnie są wspominane przez Ciebie "naziemne pomoce szkoleniowe"?
Nie mogę znaleźć danych odnośnie wycofanych 4 maszyn. Może to dotyczyć samolotów 1 elt, a kwestia "wycofania" jednego z MiG-ów z Malborka może dotyczyć po prostu odesłania jednego z pierwszej czwórki do remontu? Może zresztą po zakończonym 100 godzinnych okresie eksploatacji w toku badań okazało się, że jednego z tej czwórki nie opłaca się remontować?
To znaczy fakt, że jednym z wycofanych MiGów jest "29tka" z 41 elt (rzekomo 4110) nie pochodzi w tym przypadku z solidnego źródła, więc na razie podchodzę do tego z przymrużeniem oka...
pozdrawiam
-
A czy było konieczne przeskalowanie samolotu? (nie wiem czy tak to się fachowo nazywa) Tzn. niemieckie MiGi-29 miały system miar metryczny czy anglosaski? (nie chciałbym się tu na wiedzy z Lock-On opierać :P )
Niemieckie MiG-i faktycznie posiadają system pomiaru prędkości w węzłach i pułapu w stopach. Nie zostało to zmienione, między innymi dlatego, że w NATO używa się właśnie takich jednostek miar. Stąd taka zmiana nie była ani konieczna, ani sensowna. Innym argumentem jest fakt, że samoloty z Niemiec zasiliły odrębną eskadrę więc nie powoduje to problemów we współpracy z samolotami uzyskanymi ze śp.Związku Radzieckiego czy Czech.
Ponadto nasz nowy nabytek czyli F-16 ("Jaszczomp" :004:) tez ma tak skalowane "po natowsku" przyrządy pokładowe..
Przy okazji ciekawostką jest tzw. "niemiecka mila" używana do szybkiego przeliczania kilometrów na godzinę na węzły - czyli kilometry razy 2, minus 10%.
Z czasem, gdy nasza lotnicza współpraca z NATO stanie się bliższa to właśnie w 1elt, posiadającej samoloty z przyrządami wyskalowanymi w systemie całkowicie metrycznym mogą być drobne problemy. Zresztą w dokumentacji już od jakiegoś czasu się używa węzłów i stóp.
Rozumiem, że to właśnie są wspominane przez Ciebie "naziemne pomoce szkoleniowe"?
TAK - choć opieram się na danych publikowanych głównie w nTW. Wydaje mi się też, że zakwalifikowane do remontu i dalszego użytku maszyny mające niemiecki standard medernizacyjny ICAO-I. Natomiast te dwa "nieloty" do Deblina były w standardzie ICAO-II, pozostałe do rozbiórki chyba też ICAO-II (choć nie wiem czy wszystkie). Te w standardzie ICAO-II były chyba bardziej eksploatowane w Niemczech.
Druga wersja jest prawidłowa.
Też tak sądzę - postaram się pogrzebać, może znajdę jakieś szczegóły odnośnie dostarczania maszyn.
-
Wydaje mi się też, że zakwalifikowane do remontu i dalszego użytku maszyny mające niemiecki standard medernizacyjny ICAO-I. Natomiast te dwa "nieloty" do Deblina były w standardzie ICAO-II, pozostałe do rozbiórki chyba też ICAO-II (choć nie wiem czy wszystkie). Te w standardzie ICAO-II były chyba bardziej eksploatowane w Niemczech.
Dokładnie. Wszystkie (bodajże) ICAO II stały się bazą części zamiennych (powód, który wymieniłeś wydaje się jak najbardziej logiczny). Są to 4107 (29+06), 4108 (29+15), 4109 (29+19), 4112 (29+08), 4114 (29+14), 4117 (29+02) i 4119 (29+10).
Dodatkowo nie przeprowadzono też remontu jednej maszyny standardu ICAO I : 4102 (29+11).
-
Po poszperaniu w sieci i nTW z lat 2003 i 2004 udało mi się sporządzić taki spis:
Rozbity 25.06.1996
29+09 2960525121
- taka data jest na stronie JG73
Pomnik
29+03 2960525110
Przekazane do Polski - wrzesień 2003
29+07 2960525115 4101
29+11 2960525128 4102 - na części
29+16 2906526301 4103
29+17 2906526302 4104
29+24 50903006604 (UB) 4105
Przekazane do Polski - grudzień 2003
29+06 2960525114 4107 - na części
29+15 2906526300 4108 - na części
29+19 2960526314 4109 - na części
29+22 50903006448 (UB) 4110
Przekazane do Polski - kwiecień 2004
29+02 2960525108 4117 - na części
29+08 2960525118 4112 (nielatająca pomoc szkoleniowa)
29+14 2960525800 4114 - na części
29+21 2960526319 4122
Przekazane do Polski - sierpień 2004
29+01 2960525106 4116
29+10 2960525124 4119 (nielatająca pomoc szkoleniowa)
29+04 2960525111 4111
29+05 2960525113 4118
29+12 2960525132 4113
29+18 2906526310 4120
29+20 2960526315 4121
29+23 50903006526 (UB) 4115
29+25 50903011408 (UB) 4123
Czyli otrzymaliśmy faktycznie 22 samoloty (w tym 4 szkolno-bojowe) i wynikałoby z tego, że 6 przeznaczonych zostało do rozbiórki na części zamienne, 2 jako nielatające pomoce szkoleniowe, a 14 wejdzie/wchodzi do eksploatacji w 41elt(10+4).
PS. Niemcy "zapomnieli" nam przekazać jeszcze jednego egzemplarza o numerze taktycznym 29+13 (nie znam niestety numeru seryjnego :005:):
(http://img122.imageshack.us/img122/5440/2913gr7.jpg) (http://imageshack.us)
EDIT >>> Uzupełniłem numery na bazie tego co napisał Jascha i chyba mamy pełny obraz. Dodatkowo wynika z tego, że ten pozostawiony w Niemczech miał mieć numer 4106 (bo takiego brakuje) i jednocześnie, że nie jesteśmy przesądni jak Niemcy i nadaliśmy numer 4113 latającej maszynie :003:
-
Razor, nic dodać, nic ująć. :564:
PS. Niemcy "zapomnieli" nam przekazać jeszcze jednego egzemplarza o numerze taktycznym 29+13 (nie znam niestety numeru seryjnego :005:):
To "Rudi" 1. eskadry JG 73! :020: Jak łatwo się domyślić, maszyna celowo otrzymała "pechowy numer" by nie kusić losu w przypadku 29tek (nie do końca zaskutkowało :D )
Tu inne ciekawe zdjęcie:
(http://www.airshow-world.de/images/aw-02-laage-rudi_1-kl.jpg)
Proszę zwrócić uwagę na tło. :karpik
Tu wersja F-15 :D
(http://img72.imageshack.us/img72/3323/17my7.th.jpg) (http://img72.imageshack.us/img72/3323/17my7.jpg)
Co ciekawe, jest to (nadal?) maskotka 125th FW z Florydy, która sprowadziła sobie autko specjalnie z Niemiec. MiGi z JG 73 były tam częstymi gośćmi. Prowadzono liczne walki powietrzne i między innymi dlatego maszyny te zostały tak mocno wyeksploatowane.
(http://img338.imageshack.us/img338/2017/16oe9.th.jpg) (http://img338.imageshack.us/img338/2017/16oe9.jpg)
A numer seryjny do 29+13 jakoś się znajdzie. :D
Wybaczcie mały OT.
EDIT:
Dodatkowo wynika z tego, że ten pozostawiony w Niemczech miał mieć numer 4106 (bo takiego brakuje)
Dokładnie taką samą informację znalazłem. Fakt ten wskazuje na to, że Polska jednak teoretycznie "zakupiła" ten egzemplarz.
-
Witam wszystkich!
Zamieszania z naszymi MiGami ciąg dalszy. Do 41 elt trafiła 70 z Mińska.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=133963
-
http://lotnictwo.net/foto.php?id=133963
W tym linku nic nie ma :015:
-
Faktycznie ale tutaj mamy informacje o przekazaniu MiGów 65, 66, 67 i 70 do Malborka.
http://www.scramble.nl/wiki/index.php?title=Polish_Military_Aircraft_Serials#Sukhoi_Su-22_M4.2FUM3
-
:karpik
Fajna stronka. Nie miałem o niej zielonego pojęcia. Dzięki! :001:
-
Hmmm, faktycznie, wie ktoś może skąd takie ruchy samolotów? A może 1 ELT dostanie F-16? :002:
-
Po prostu etat obu eskadr ma wynosić 14 jednomiejscowych i 4 dwumiejscowe. Cztery MiGi z Mińska przed przekazaniem do Malborka mają przejść remont w Bydgoszczy i przeskalowanie przyrządów pokładowych na system anglosaski.
-
...A może 1 ELT dostanie F-16? :002:
Jeśli dobrze kojarzę to w Mińsku jest nadal betonowy pas, więc odpada. :118:
...mają przejść remont w Bydgoszczy i przeskalowanie przyrządów pokładowych na system anglosaski.
Czyli już zaczynają się pierwsze problemy ze stosowaniem dwóch systemów miar. Chyba wypadałoby ujednolicić system w całym kraju. Czy będą zamieniać zegary przy każdym przebazowaniu maszyn? :121:
-
Czyli już zaczynają się pierwsze problemy ze stosowaniem dwóch systemów miar. Chyba wypadałoby ujednolicić system w całym kraju. Czy będą zamieniać zegary przy każdym przebazowaniu maszyn? :121:
ZTCW docelowo wszystkie samoloty naszych sił powietrznych mają być wyskalowane w stopach i węzłach.
-
Kilka fotek niemieckich MiGaczy w WZL 2.
(http://img129.imageshack.us/img129/6186/imgp2987vj7.th.jpg) (http://img129.imageshack.us/my.php?image=imgp2987vj7.jpg)
(http://img514.imageshack.us/img514/2923/imgp2988il5.th.jpg) (http://img514.imageshack.us/my.php?image=imgp2988il5.jpg)
(http://img514.imageshack.us/img514/6792/imgp2991ir5.th.jpg) (http://img514.imageshack.us/my.php?image=imgp2991ir5.jpg)
(http://img129.imageshack.us/img129/7379/imgp2992ph2.th.jpg) (http://img129.imageshack.us/my.php?image=imgp2992ph2.jpg)
(http://img49.imageshack.us/img49/764/imgp2993ar1.th.jpg) (http://img49.imageshack.us/my.php?image=imgp2993ar1.jpg)
(http://img49.imageshack.us/img49/4870/imgp2994lp0.th.jpg) (http://img49.imageshack.us/my.php?image=imgp2994lp0.jpg)
(http://img49.imageshack.us/img49/1534/imgp2995ci1.th.jpg) (http://img49.imageshack.us/my.php?image=imgp2995ci1.jpg)
-
Toyo, powiedz proszę jakie są różnice w wyposażeniu pomiędzy tymi egzemplarzami a tymi co macie na wyposażeniu.