Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: Micho w Czerwca 30, 2005, 12:14:00
-
kiedys tam czytałem, że IFF był montowany w niektórych samolotach RAFu jeszcze przed IIWŚ
ale kiedy rzeczywiście użyto go w prawdziwej walce po raz pierwszy :?: :roll:
-
co rozumiesz przez 'prawdziwą walkę' :)?
bo do jak sądze 52-54 roku nie było na pokładach samolotów , za bardzo do czego przypiąc takiego urządzenia.
Transponder IFF, jak już wczesniej gdzies w tym dziale pisałem, wplatał w echo radarowe własną składową sygnału, co objawiało sie na ekranie lampy katodowej w Operations , połowe niższszą wysokością echa, i jak sądze zapewne pojawiło sie razenm z wprowadzeniem radaru do linii, czyli kilka sekund przed drugą wojną
-
co rozumiesz przez 'prawdziwą walkę' :)?
czerwona czerwień :D
w nocy chyba nie trudno było o pomyłkę
takie ciekawostki
http://jproc.ca/sari/sariff.html
http://www.rigpix.com/military/militaryselect.htm
chodzi mi jednak o samoloty jako nosiciele systemów IFF
w necie znlazłem, że B29 nosiły na pokładzie system IFF - AN/APQ-13, SCR 595 ( antena ) i takie coś
"Bf 109G-10
Radio: FuG 16ZY
Gunsight: Revi C/16B reflector
Notes: Fully-retractable tailwheel
MW 50 boost system
FuG 25a IFF equipment"
-
nie mam wiekszego pojecia na temat początków walki radioelektronicznej , ale nie wydaje mi się by te urzadzenia pozwalały na większą interakcję niz włączenie zasilania
Nie były pomocą instalowaną z myślą o pilocie , tylko jako pomoc operatorów naprowadzania
Elłódzik , prosimy :P
-
Pierwsze IFFy to u herbatników - po tym, jak radar Watsona-Watta został poddany próbom na wykrywanie samolotów i niechcący spuszczono własnego Blenheima, bo na radarze "wyglądał jak rozpoznawczy Ju-88". Któryś gościu z Royal Ministerstwa (nie pamiętam który - będe musiał sprawdzić, jeśli będzie trzeba) zapowiedział, że zablokuje rozwój radaru, jeśli ktoś nie rozwiąże problemu identyfikacji swój-obcy. No i wymyślili, że na swoich samolotach będą montować IFF-a, któego działanie opierało się na wzmocnieniu wiązki radarowej docierajacej do samolotu. Na oscyloskopie "swój" był jaśniejszy niż reszta.
-
a ja przeczytałem u B.Johnsona "Sekrety Drugiej Wojny Światowej" że był połowe niższy :mrgreen:
-
Szmajs - a jak chcesz wytłumić na samolocie połowę wiązki za pomocą skrzyneczki z lat 40-tych? Chyba łatwiej jest odpuścić sygnał do nadawcy wzmocniony o impuls IFFa,, niż tłumić? No ale tak sobie tylko gdybam.
-
czy tłumisz czy wzmacniasz , sprawa się rozbija o 2*3.14 długości fali :) więc na jedno wychodzi
[ Dodano: Sob 02 Lip, 2005 ]
Pilots, who were not familiar with radar, did not appreciate the importance of switching on the IFF. Alongside the switch to turn on the unit was the IFF destruct switch to prevent its capture by the enemy. Many a pilot chose the wrong switch and blew up his IFF unit.
ergonomia uber alles :)