Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: Schmeisser w Sierpnia 07, 2005, 10:09:45
-
do wożenia tych tabletek ...no wiecie od wszystkiego :)
Zupełnie przez przypadek włączyłem telewizornie na kanale TVN24 dzisiaj o 9:30 rano i co widzę?
F-16 Raport Specjalny - program o F-16 , w którym wypowiadało się całkiem sporo polskich i amerykańskich pilotów - co ciekawe nie był to propagandowy bełkot charakterystyczny dla tej stacji . Z jednej strony rozentuzjazmowany zwolennik f-16 w raybanach opowiada o potęznych możliwościach manewrowych nowej maszyny , z drugiej strony nieco starszy gość , wycięty na zapałke, w eleganckiej marynarce , z nieco ironicznym usmiechem alte experte opowiada o lądowaniu na drogowch odcinkach lotniskowych i wspomina cos o 2 silnikach. Podpis głosi ze to pilot MiG'a-29. Amerykańscy piloci wspominają o profesjonalizmie i o tym jak cięzkim przeciwnikiem są polacy. Z nazwisk które zapamiętałem to bodajże pułkownik Kruppa, i major Leśniewski ( Leśnicki..?) , może to coś Witkowi powie
Zapewne ten program będzie wbudowany w 24 godzinny blok TVN24 kilkakrotnie, więc zdążycie go zobaczyć.
-
A oglądałem, oglądałem. Ciągle twierdzę, że trzeba było wybrać Grippeny.....
-
Łącząc wątki: aneksja Białorusi -> łatwy dostęp do części do 29tych -> modernizacja do standardu S (lub SMT z glass cockpitem) -> tylko skąd wytrzasnąć AWACSa? Koniec snów o potędze.
-
Taaaaaak, lądowanie na drogach, to jest bardzo ciekawy argument... NIE
Może w Szwecji, gdzie każda droga jest raz w roku remontowana mimo iż jakościowo odpowiada nowo wybudowanej autostradzie u nas i u nich każdy prosty 1km odcinek drogi może robic za lotnisko, u nas odpowiednich odcinków chyba nawet nie można policzyc na palcach jednej ręki.
-
i wspomina cos o 2 silnikach
MiG-29 jest w stanie coś zdziałać na jednym gwizdku? Czy trzeba się ewakuować?
-
Dokladnie, tez to widzialem gdy w poszukiwaniu info o kolejnej klesce kufajmanow trafilem na to i podobalo mi sie. Wreszcie ktos nie wciskal marketingowego belkotu tylko powiedzial jak jest, ze F16 potrzebuje sterylnych warunkow do startu, ze "Alte Experten" woleli Miga a tymsamym trzeba bylo szkolic mlodych pilotow z mniejszym doswiadczeniem a co za tym idzie wieksza kasa, to ze F16 to taki sam stary samolot jak Mig29 tyle ze mniej odporny, ze ma jeden silnik i o ladowaniu na drodze mozna nim zapomniec. Fakt ze jest przystosowany do NATO (glownie chodzilo o awionike) ale defakto Mig29 tak na dobra sprawe ponoc nikt nawet nie sprobowal przystosowac do tych standardow. Aha z ciekawszych fragmentow bylo tez to jak na jakis cwiczeniach po kilku lotach amerykanie wymienili F16 bo sie popsuly natomiast nas na to nie bedzie stac jak sie zepsuja wiec polegniemy ;]
-
Lepiej mieć 20 dwusilnikowych myśliwców czy 50 z jednym gwizdkiem?
Co do modernizacji 29 do standartów NATO to bajki wolę na dobranoc.
-
Bez przesady, jeżeli tak stawiacie sprawę, to ani Gripen, ani Mirage szans by nie miały i na polu boju pozostałby tylko Su-30MKI z bazową rosyjska elektroniką.
Viper wcale nie jest aż taki wrażliwy, kto chce to mogę podać namiar na technika naziemnego USAF to może sobie z nim porozmawiać na ten temat.
Grippen jest konstrukcją zupełnie nową nie sprawdzoną, której wersja natowska została oblatana dopiero w tym roku, jeżeli już, to patrzmy na Mirage 2000 jako alternatywę.
Miga można modernizować w nieskończoność, ale nigdy nie rozwiążemy problemu małego zasięgu.
-
Lepiej mieć 20 dwusilnikowych myśliwców czy 50 z jednym gwizdkiem?
A ja mam pytanie czy zostały zakupione zestawy uzbrojenia dla naszych super-uber nowych samolotów ? :mrgreen: Czy jest tak jak z Oliver Hazard Perry, mamy dwie fregatyi i aż dwie(!) rakiety RGM-84 Harpoon.
-
Uzbrojenie jest integralną częścią przetargu na F16. Dodam, że w przypadku Gripena trzeba by było dokonać zakupu osobno u innych producentów.
Razem z Viperami dostaniemy to co używają w USA w najnowszych wersjach. Między innymi wspomnianego wyżej AIM 9x oraz AIM 120c . Na uzbrojenie powietrze-ziemia wejdą Mavericki w wersji G, bomby kierowane klasy JDAM i PavewayIII. Te ostatnie są kierowane laserem, w naszych warukach cel bedzie wskazywany tylko przez operatorów naziemnych. Do samodzielnego zrzutu przeznaczone będą JDAMy kierowane przez GPS lub własny bezwładnościowy system nawigacyjny (dokładność odpowiednio 9 albo 30 m). Dostaniemy też trochę innych fajnych zabawek. Na przykład bomby szybujące JSOW i przeciwpancerne bomby kasetowe CBU-97SWF.
Jak widać od razu będzie co podwiesic pod skrzydła. Tymczasem czeski Gripen lata tylko z samymi Sidewiderami w wersji M póki co.
-
...oraz bomby kierowane klasy JDAM oraz PavewayIII. Te ostatnie są kierowane laserem, w naszych warukach cel bedzie wskazywany tylko przez operatorów naziemnych.
Niekoniecznie, razem z 16'tkami dostaniemy też zasobniki Sniper XR (w Europie znane pod nazwą Panthera) więc nie będzie problemu z podświetlaniem sobie celu laserem przez samolot nosiciel.
PS. SniperXR tez ma możliwość robić za IRST w trakcie walki powietrznej jedynym ograniczeniem jest miejsce jego montażu ograniczające widoczność do góry.
-
Tymczasem czeski Gripen lata tylko z samymi Sidewiderami w wersji M póki co.
Kurcze a ja myslalem ze on jest szwedzki :P ?
@Sunny
Cicho Ty kapitalistyczne scierwo idz polatac F14 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: rotfl jak nie jest wrazliwa to dlaczego panowie na materiale ustawieni w rzadku szli i szukali czegos przed mosolotami? no chyba ze liczyli dlugosc pasa to wszystko tlumaczy albo im miedzy plyty raybany wpadly :D
IMHO w kazdej plocie troche prawdy jest, ale i tak wole Miga niz to brzydactwo :P
-
@Sunny
Cicho Ty kapitalistyczne scierwo idz polatac F14 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: rotfl .
To daj mi symulator z tą maszyną to sobe pójde :lol:
jak nie jest wrazliwa to dlaczego panowie na materiale ustawieni w rzadku szli i szukali czegos przed mosolotami? no chyba ze liczyli dlugosc pasa to wszystko tlumaczy albo im miedzy plyty raybany wpadly :D
Nawet Mig 29 może zassac sobie jakiś smiec do silnika, mimo iż do pewnej prędkosci ma opuszczone zasłony na głównych wlotach powietrza, ale jeżeli startuje przy wietrze, lub za kims, to nic nie stoi na przeszkodze by coś sie z pasa podderwalo i akurat zostalo wessane przez gorne wloty powietrza. "FOD Walk" powinien byc standardową procedurą na każdym lotnisku na którym operują samoloty odrzutowe/turbośmigłowe.
-
To daj mi symulator z tą maszyną to sobe pójde :lol:
Nie masz jakiegos modelu? nie wierze :lol: ...dobra miniejsza o to.
Nawet Mig 29 może zassac sobie jakiś smiec do silnika, mimo iż do pewnej prędkosci ma opuszczone zasłony na głównych wlotach powietrza, ale jeżeli startuje przy wietrze, lub za kims, to nic nie stoi na przeszkodze by coś sie z pasa podderwalo i akurat zostalo wessane przez gorne wloty powietrza.
Predzej jakiegos ptaka zaciagnie od spodu niz cos sie poderwie i wessa go od gory, no chyba ze jest mechanikiem ktory nie ma co robic albo ma wyjatkowego pecha :P Wiesz z takim podejsciem to musze Ci powiedziec ze ostatnio jak browara ciagnalem przyjolem pozycje "Granie hejnalu" i muche lyknalem (taka mala france owowke :P ) i to przezycie wywarlo tak silny odcisk na mojej psychice ze zaraz po zakonczeniu grania poszedlem po kolejny instrument i stwierdzilem ze musze sie upic. To bylo straszne...
"FOD Walk" powinien byc standardową procedurą na każdym lotnisku na którym operują samoloty odrzutowe/turbośmigłowe.
No tak, na kazdym farmerskim powinien byc i jest. IMHO ja bym im wszystkim kazal "moonwalkera" robic :D
Ale Sunny wiesz ze cie lubie to dojdzmy do porozumienia.
Lepiej niech dadza nam zamiast F16 wycofywane F14? ;]
-
na F 14 to nas chyba stać nie będzie :P
-
Tymczasem czeski Gripen lata tylko z samymi Sidewiderami w wersji M póki co.
Kurcze a ja myslalem ze on jest szwedzki ?
Czeski znaczy, że lata w Czech Air Force. Ale niech będzie, że to bardziej szwedzki niż pepikowy.
-
Ale Sunny wiesz ze cie lubie to dojdzmy do porozumienia.
Lepiej niech dadza nam zamiast F16 wycofywane F14? ;]
Kocham F-14 i chciałbym widzieć tą maszynę nadal latającą w innym malowaniu niż Iranu, ale w Polsce nie ma miejsca dla tej maszyny, jest za ciężka i za droga w utrzymaniu dla naszego lotnictwa.
Z tym, że jakaś maszyna wywalczania przewagi w powietrzu jest nam potrzebna, bo powątpiewam aby nasze Migi i Vipery były w stanie spełniać skutecznie tą funkcję, potrzeba trochę cięższej i silniejszej maszyny pokroju Typhoona, Flankier, Eagle, czy Raptora, ale na tą klasę maszyn nas nie stać.
Chciałbym byśmy mieli pewnego dnia taki problem jak ma teraz Australia, gdzie nie potrafią się zdecydować czy zakupić 100 F-35, czy może 70 F/A-22.
-
Nawet Mig 29 może zassac sobie jakiś smiec do silnika, mimo iż do pewnej prędkosci ma opuszczone zasłony na głównych wlotach powietrza, ale jeżeli startuje przy wietrze, lub za kims, to nic nie stoi na przeszkodze by coś sie z pasa podderwalo i akurat zostalo wessane przez gorne wloty powietrza. "FOD Walk" powinien byc standardową procedurą na każdym lotnisku na którym operują samoloty odrzutowe/turbośmigłowe.
Apropo :)
(http://www.czasopismasp.mil.pl/wiraze/w_numerzew/archiwumw/2005-14/clea07_14_2005.jpg)
EDITED
Rzeczywiście "zapomnaiłem" dodać, Krzesiny odkurzono w związku z Clean Hunterem i przylotem ef szesnastek. :wink:
-
Alcatraz zapomniałeś dodać,że operowały tam "szesnastki" dlatego taka tabliczka informacyjna.A midżer zupełnie przypadkowo znalazł się na tym zdjęciu.
Ewidentny SABOTAŻ!!! to jest SKANDAL!!!(tm)
-
Oglądałem program i pojawiło się u mnie pytanie: Ale dlaczego "Fszesnastki" miały migacze zamiast ciągłego światła?? Ja myślałem, że tylko cywilne samoloty migają na niebie. Typhony to samo. Niech ktoś mnie oświeci
PS. W tym patchu 1.11 do locka powinni to poprawić, ale z dyskusją na ten temat to odsyłam do innego działu.
-
Rzeczywiście "zapomnaiłem" dodać
Pakujcie się Alcatraz , wyjeżdzacie do sanatorium w górach Harzu - dużo ruchu na swieżym powietrzu , zbilansowana dieta , nowe znajomosci - ewidentnie poprawią stan waszej pamięci.
-
Dla wyjaśnienia, nie przypominam sobie aby w czasie Clean Hunter 2005 latały mi nad głową jakieś Falcony :D . Zapewne chodzi o SWF 2005.
Martin
-
Racja Martin, fotka jest z Clean Huntera, wtedy przyleciały do nas Hornety :oops: . Tabliczka zapewne została postawiona już wcześniej w związku z modernizacją do standardów Nato (lub którąś z wcześniejszych wizyt Viperów :P )
-
Z tym, że jakaś maszyna wywalczania przewagi w powietrzu jest nam potrzebna, bo powątpiewam aby nasze Migi i Vipery były w stanie spełniać skutecznie tą funkcję, potrzeba trochę cięższej i silniejszej maszyny pokroju Typhoona, Flankier, Eagle, czy Raptora, ale na tą klasę maszyn nas nie stać.
No zaraz zaraz! A co ze strategicznymi odwodami Millerwaffe w postaci 3 dyonow DrzwiOdStodoly Mk3?
-
na F 14 to nas chyba stać nie będzie :P
Może statć nas nie będzie, ale skoro są wycofywane to może dostaniemy jakiś dar, coś na wzór Perrego + może gratis z 2szt. AIM-54 Phoenix + kilka stareńkich AIM-7 SPARROW... :wink:
-
I tego uszkodzonego Raptora :D