Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: funny_man w Września 22, 2005, 11:45:49
-
Czesc, wicie ze jestem pocztkujacym graczem lock on'a. Prosze was o napisanie ktorymi samolotami warto uczyc sie latac? Jak narazie mam w miare opanowane latanie a10a ale to chyba nie jest samolot ktory nada sie do walk w powitrzu biorac pod uwage jego zdolnosc do manewrowania i silniki jakimi dysponuje. Po kilkunastu dniach latania odnioslem wrazenie ze trzeba chyba lata conajmniej dwiema maszynami w niezlym stopniu - chodzi mi o to ze jedna do atakow na cele naziemne a druga do walk w przestworzach. Jesli sie myle niech mnie ktos sprostuje. Chcialbym abyscie pisalali jakimy Wy latacie maszynami i dlaczego akurat tymi... co w nich jest takiego dobrego a jakie maja wady. Nie wiem czy taka dyskusja to najlepszy pomysl ale mi na pewno wiele by to dalo!
-
Moim zdaniem jak przyswoisz sobie chociaż podstawy z ruskich maszyn to polecisz każda z nich bo większośc rzeczy robisz podobnie a z amerykanskimi nie masz dużego wyboru ;]
Ja preferuje Midzera 29 i obecnie Suke 25T 8)
-
Czy w migaczu nie ma klopotu z paliwkiem? Oczywiscie ja w czasie walki wale na dopalaczu i jakos szybko se zupka konczy. Radzialem sobie z tym jakos przez podczepianie dodatkowych zbiornikow ale i tak wydaje mi sie paliwozerny ten samolocik. Pozdejrzewam jednak ze jest to najlepsza i najnowoczesniejsza maszyna w lock on i pewnie najlepiej walczy sie nia air to air. W kazdym razie czekam na dalsze wypowiedzi!
-
Jeżeli nie masz duszy ekonomisty i zawsze w walce przepychasz samolot przez powietrze używajac palnika to chyba najlepszym wyborem będzie Su-27/33. Paliwka ma sporo i walka nim jest dosyc łatwa. Na F-15 trzeba do sprawy podchodzic bardziej taktycznie niż siłowo, chociaż ma najlepszy stosunek mocy do masy ze wszystkich obecnych maszyn.
-
Nie wsiadaj do Miga29 bez zbiornika dodatkowego na wache, no chyba że nie masz zamiaru wracać :wink: Ogólnie nie zawsze potrzebny jest lot na dopalaniu, lepiej zostawic go na czarna godzinę i kontrolować ilośc paliwka podczas lotu a nie przypominać sobie o nim dopiero jak się skończy :)
-
Nie wiem jak obywatelowi Sundownerowi, ale mnie najlatwiej latac Orzelkiem. Sowieckie technologie dluzej opanowac mi przychodzilo.
-
Nie kluccie sie jak mozecie...napisalem ten temat zeby mi ktos doradzil a wy sie podniecacie jakims joy'em i nie wiem nawet dlaczego :| Napiszcie przynajmniej dlaczego on jest niby taki ultra-super-full-mniodek :D
-
Najpierw zalecam edycję postu.Następna sprawa; Do dyskusji na temat joya istnieje specjalny dział w którym jest mnóstwo ciekawych postów.
Jeżeli w tym wątku będą dalej poruszane sprawy nie dotyczące tematu o doskonałym tytule "2dobre samoloty" polecą ostrzeżenia.
Pozdrawiam.
-
Nie wiem jak obywatelowi Sundownerowi, ale mnie najlatwiej latac Orzelkiem. Sowieckie technologie dluzej opanowac mi przychodzilo.
Ja latam Orzełkiem :D
-
Nie jestem ekspertem, ale poleciłbym Su-27. Samolocik jest bardziej wymagający niż "Orzełek" a dużo łatwiejszy niż Su-25 o wersji T nie wspominając. Model lotu pozwala poczuć że to czym lecimy waży niemało :) i daje dużo większą frajdę np. z udanego lądowania :lol:
Można też nauczyć się korzystać z przyrządów, bo HUD (polecam Su-25) jest tu dość ubogi w informacje.
...no i ta kobra pugaczowa :D ....
-
Powiem tak, ja patrzę na to zupełnie inaczej.
Każdy z samolotów dostępnych w Lock-On ma swoje wady i zalety, każdy nadaje się bardziej do czegoś innego i znowu z zupełnie innej strony ma braki.
Ja radzę Wam, latajcie na wszystkim, bo jak już się z tym uporacie to zaczniecie wybierać samolot nie do własnych upodobań, ale do każdej misji osobno. Na czym innym lata się w górach, na czym innym nad terenem płaskim, na czym innym w misjach gdzie przydaje się Kinder Niespodzianka. Do tego jeszcze wszystko zależy od tego jaki jest układ sił i na czym latają przeciwnicy.
I jeszcze jedna sprawa, inaczej podchodzi się do tematu jako samotny wilk a inaczej latając w dobrze sobie znanej grupie CooP'ów. Bardzo dobry tandem to F-15 + Mig-29, mamy to dobrze sprawdzone :).
-
lol f15 trzyma pacjenta na smyczy a mały, to jest mig nap... :mrgreen: : :mrgreen: :mrgreen:
-
Schmeisser, coś w ten deseń :lol:
Oba samoloty uzupełniają swoje braki. F-15 ma genialny radar, MIG ma super zwrotność i termonamiernik ... F-15 toczy walkę BVR i przy okazji pełni rolę AWACS'a :) a MIG-29 cichutko między góreczkami podchodzi bliżej pacjenta i wyskakuje z partyzanta jak QURtyzant DLsajewe.
Mig tak jak się pojawia, tak szybko znika w górkach, żeby osłoniły go od radarów przeciwnika praktycznie podczas walki MIG nie włącza radaru, przez to się nie ujawnia. F-15 bez radaru jest jak śnięta ryba, więc nie ma za bardzo innej opcji, dlatego zazwyczaj siedzi na odpowiednim pułapie i "koordynuje". F-15 nie musi się angażować w starcia partyzanckie w górkach, bo to główne zajęcie MIG'a wiec jak się czuje za bardzo zagrożony, daje w palnik i odskakuje na WARP 5 :). Mig w tym czasie punktuje tych co się zapuszczą za F-15 z niskiego pułapu ... i leje po tyłkach :).
W sumie dla samotnego jeźdźca w teren górzysty poleciłbym SU-27. Łączy ono zalety obu samolotów i ograniczenia również w pewnym zakresie.
Ma więcej paliwa niż MIG-29 i termonamiernik, niestety nie jest tak zwrotny i daje większe echo na radarze. Ma radar tylko troszeczkę słabszy od F-15, ale nie ma TWS i dziwnym trafem w Lock-On nie można uzbroić go w R-77 i pozostaję mu tylko skuteczne, aczkolwiek wymagające odpowiedniej taktyki SAR'y R-27R i R-27ER.
Tak więc Su-27 można skutecznie wykorzystać zarówno w walce BVR jak i partyzantce, trzeba jednak stosować odpowiednią taktykę by nadrabiać jego braki w porównaniu do każdego z konkurentów z osobna.
Takie jest moje zdanie, każda maszyna ma swoje przeznaczenie, wiec nie o to chodzi czym lubimy latać, tylko jakie zadanie mamy wykonać.
-
funny_man, lataj tyloma samolotami na ile masz ochotę :wink:, nie ma tutaj reguły.
amerykańskie samoloty mają bardzo dużo danych wyświetlanych na HUDzie, więc nie trzeba tak często zerkać na zegary. Flight Path Marker znacznie ułatwia lądowanie i non-stop pokazuje w które drzewo uderzysz jak nie zmienisz kursu :D
F-15 ma komputerowo wspomagane stery więc bez wysiłku utrzymuje zadany kierunek lotu i nie wymaga trymowania. Jego AMRAAMy też są bardzo user-friendly :wink: choć nie mają takieo zasięgu jak radzieckie pociski półaktywne.
Z kolei latanie radzieckim sprzętem daje (według mnie oczywiście) więcej zabawy i jedyne w swoim rodzaju uczucie bycia po ciemnej stronie mocy :lol:
-
Ma radar tylko troszeczkę słabszy od F-15, ale nie ma TWS i dziwnym trafem w Lock-On nie można uzbroić go w R-77
Ja bym powiedzial ze nie ma w tym nic dziwnego. Goly Sy-27 R-77 nie obsluguje.
-
Ja latam MiG-iem 29 i od czasu do czasu Su-33, ale także ostatnio próbuje opanować Su-25T
Dlaczego MiG-29?
Hmm.. trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, pierwsza miłość i tyle :wink:
Dlaczego Su-33?
Mig jest stworzony do dogfight-u i do podchodów, lecz wysiada przy BVR wiedz postanowiłem także opanować jakiś samolot, który właśnie został stworzony do walki BVR.
Dlaczego akurat Su-25T?
Bo jest najnowocześniejszym szturmowcem i najtrudniejszym samolotem do opanowania w grze.
McHaron zwrócił uwagę na bardzo ważny aspekt:
Ja radzę Wam, latajcie na wszystkim, bo jak już się z tym uporacie to zaczniecie wybierać samolot nie do własnych upodobań, ale do każdej misji osobno. Na czym innym lata się w górach, na czym innym nad terenem płaskim, na czym innym w misjach gdzie przydaje się Kinder Niespodzianka. Do tego jeszcze wszystko zależy od tego jaki jest układ sił i na czym latają przeciwnicy.
...i zgadzam się tymi słowami, ale oczywiście nikt od Ciebie nie wymaga byś na samym początku latał wszystkimi maszynami perfect, ale warto byś opanował przynajmniej podstawy każdego samolotu i wtedy z tych wszystkich wybierzesz sobie tą ulubioną, którą opanujesz najlepiej!
-
Ja bym powiedzial ze nie ma w tym nic dziwnego. Goly Sy-27 R-77 nie obsluguje.
No proszę nie wiedziałem, ale czy to znaczy, ze nie ma w ogóle rakiet AR pod gołego Su-27 ?
-
No proszę nie wiedziałem, ale czy to znaczy, ze nie ma w ogóle rakiet AR pod gołego Su-27
a są jakieś inne ruskie AR-y aktualnie dostepne:)??
-
R72 EA
w realu juz nie produkowane
-
...i zgadzam się tymi słowami, ale oczywiście nikt od Ciebie nie wymaga byś na samym początku latał wszystkimi maszynami perfect, ale warto byś opanował przynajmniej podstawy każdego samolotu i wtedy z tych wszystkich wybierzesz sobie tą ulubioną, którą opanujesz najlepiej!
Panowie, weźcie pod uwagę, że w każdym z myśliwców te same klawisze odpowiadają tym samym akcjom, więc tak naprawdę nie ma się na co tak intensywnie przestawiać, na zegarach i tak mało kto lata. Zaznajomić się raczej trzeba z samym zachowaniem w powietrzu maszyny i z uzbrojeniem oraz jego możliwościami. Sama obsługa każdego samolotu jest prawie identyczna.
I tyle :) ...
[ Dodano: Sob 24 Wrz, 2005 10:20 ]
R72 EA
w realu juz nie produkowane
No fajnie, ale w takim razie zakładam, że "w realu" istnieją adaptacje R-77 do Su-27. a W LockOn tak jak mówiłem nie ma żadnego AR w SU-27 celowo.
-
Tylko najnowsze modyfikacje Flankerów mają taką możliwośc, co by oczywiście spowodowało, że ED nie mogłoby mówic iż sim jest usytuowany na początku lat 90'tych i musieliby zrobic radary APG-63 v2 i v3 dla F-15, a te już mają anteny AESA, Link-16, oraz dodanie do wyposażenia rakiet AIM-9X i AIM-120C-5 co by oczywiście spowodowało ich pełną dominację w powietrzu :D
-
Wiedziałem, że to napiszesz :).
Wiec dlaczego nie ma w Lock-On R72 EA ? Choć tego już nie produkują, to w tamtych czasach (realia Lock-On) zdaje się te rakiety były w uzbrojeniu? Hę?
-
Wiedziałem, że to napiszesz :).
Wiec dlaczego nie ma w Lock-On R72 EA ? Choć tego już nie produkują, to w tamtych czasach (realia Lock-On) zdaje się te rakiety były w uzbrojeniu? Hę?
Może dlatego, że rakieta R-72 - czyli KS-172 jeszcze nie istnieje i jest to rakieta przeciw samolot AWACS ? :wink:
Oczywiscie Schmeisserowi chodziło o R-27 AE/EA , czyli AA-10 Alamo-? no właśnie ta rakieta nawet nie dostała literki w nazewnictwie NATO i z tego co mi wiadomo nie została zamówiona przez lotnictwo rosji, zamiast niej zakupiono R-77. Su-27 podobnie jak R-77 może ją przenosic i odpalac, ale wykorzystywac jej pełne możliwości nie.
-
Rakieta powstała trochę za wczesnie.Pozniej fundusze w Rosji się urwały, rakieta pozostała ale systemów pokładowych nie zdążono dostosować.Teraz zajmują sie czym innym R-77M o zasięgu -+ 150km.Su-27 nie może odpalać R-77,dopiero zmodernizowane Su-27SM.Piszę to już chyba setny raz :572:
Ps;
Acha ja latam F-15 ponieważ lubie byś strącany przez Miga.Zwłaszcza jak mnie załatwi w walce BVR to jest ubaw.
-
No switnie...widze ze nawiazala sie ciekawa dyskusja :) Ja narazie nie moge dorzucic za bardzo swoich 5 groszy bo jestem przez caly tydzien u dziewczyny i nie gram w ogole w LockOn'a ale podoba mi sie ze nadrabiam w teorii. Do zobaczenia w powietrzu mam nadzieje juz za jakis czas, pewnie w migu bo przypadl mi do gustu tylko musze nauczyc sie uzywac odpowiednio dopalania bo zupcia mi sie konczyla szybciusiensko :roll:
Pozdrawiam i czekam na dalsza wymiane zdan na temat samolotow ktorymi lubicie latac.
-
Może dlatego, że rakieta R-72 - czyli KS-172 jeszcze nie istnieje i jest to rakieta przeciw samolot AWACS ?
Oczywiscie Schmeisserowi chodziło o R-27 AE/EA ,
No widzisz, ja nie jestem specem w tej tematyce i nie wyłapałem tego błędu. Dlatego zdaje się na Was Spece!
-
Dla zabawy dodam, ze R-77 wystepowal w Rosji w sladowych ilosciach (nie wiem jak jest teraz). Bylo raptem kilka sztuk i przewozili miedzy bazami, przekladali na samoloty w czasie wystaw.
-
Wierz Mi,że oni robią odwrotnie.Pokazują Makietę jak już jest kilkaset sztuk w jednostkach liniowych.Zresztą Indie podpinają to teraz pod Migi-21 nawet,to już żadna nowość nie jest.Mało tego Rosjanie na eksport przeznaczają jedynie standardową wersje (RVV-AE),dla siebie zachowując takie odmiany;
R-77 (Standard)
R-77T (IR homing)
R-77P (passive homing)
obecnie opracowują;
R-77M (extended range AAM)
R-77-PD (ramjet powered AAM)
Jest też wersja lądowa R-77-ZRK (zasieg zaledwie +/- 15km wersja standard bez dodatkowego stopnia startowego)
-
Alez ja mowie o tym co maja SP FR maja na swoich stanach, a nie to co produkowane jest dla odbiorcow zagranicznych albo co zaklad/biuro konstrukcyjne ma do swojej dyspozycji.
Poza tym co z tego ze opracowuja? Ilez to modeli uzbrojenia rosyjskie biura opracowaly (pod tym wzgledem sa chyba najbardziej produktywne na swiecie), a ilez z nich pozostalo w pojedynczych sztukach na pokaz lub podstawowe testy, bo wojska nie stac na ich zakup (nie mowie o eksporcie).
Dobrym przykladem jest Ch-35 w wersji pokr. Maja raptem 8 czteropakow i jak trzeba cos pokazac to przerzucaja z jednego okretu na drugi.
Zreszta to nic nowego. U nas podobnie jest :|
-
a ja lubie su-25... ze względu na awionikę. zawsze to jakaś odmiana od tych szklanych kokpitów.
-
Su27 sprawdza sie w kazdych warunkach... nalot i walka... czemu nie?
-
a nalot na 27 to niby jak ?
-
a nalot na 27 to niby jak ?
Normalnie - A-10 z 4 bombsztalami 2000lbs Mk84 i robimy nalot na Su-27 :lol:
-
No wlasnie - jak Ty chcesz atakowac cele naziemne przy pomocy su-27
-
Może tak :twisted: :twisted: :twisted:
(http://img226.imageshack.us/img226/7203/screenshot2707gt.th.jpg) (http://img226.imageshack.us/my.php?image=screenshot2707gt.jpg)(http://img221.imageshack.us/img221/8913/screenshot2779hf.th.jpg) (http://img221.imageshack.us/my.php?image=screenshot2779hf.jpg)(http://img138.imageshack.us/img138/4494/screenshot2743kp.th.jpg) (http://img138.imageshack.us/my.php?image=screenshot2743kp.jpg)(http://img221.imageshack.us/img221/8835/screenshot2862ez.th.jpg) (http://img221.imageshack.us/my.php?image=screenshot2862ez.jpg)
-
Kusch, co to za paskudny mod :lol: ?
-
Bosze!
-
Widze ze Kuscha zatkalo. Trza miec LO 1.1 :P
System uzbrojenia Su-33 i Su-27 jest niemal ten sam. Przeoczeniem autorow bylo danie mozliwosci bombowania Su-33 juz w podstawowym LO, a u 27 zapomnieli. Przypomnieli sobie w FC :D
-
Nie, no faktycznie, ja mam 1.1, nie wiem czym się zasugerowałem, faktycznie można podpiąć uzbrojenie do niszczenia celów naziemnych do Su-27 w Lock-On:FC. Sorki...
-
a nalot na 27 to niby jak ?
Normalnie - A-10 z 4 bombsztalami 2000lbs Mk84 i robimy nalot na Su-27
No wlasnie - jak Ty chcesz atakowac cele naziemne przy pomocy su-27
Kusch, co to za paskudny mod
Trzymajcie mnie...
-
Trzymajcie mnie...
TRZYMAJCIE MNIE !!!!