Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Kantyna => Dyskusje przy barze => Wątek zaczęty przez: piotrek z. w Września 27, 2005, 15:24:34
-
Dwa dosyć ciekawe filmy:
1) Płaski korek F-14, zakończony wietrzeniem kabiny
http://rapidshare.de/files/5591557/Aviation_-_Crash_-_Military_-_F14_Flat_Spin_Caught_On_Tape.mpg.html
I pytanie do ekspertów. Czy z takiego korka wogóle można wyjść ? A jeżeli tak, to jak?(zrymowało się :) ) Są jakieś procedury?
2) A tutaj próby(F18) z jakimś też mało przyjemnym korkiem, ale tym razem zakończone powodzeniem
(http://img377.imageshack.us/img377/5676/p100iy.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p100iy.png)(http://img377.imageshack.us/img377/8282/p201qu.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p201qu.png)(http://img377.imageshack.us/img377/7320/p309op.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p309op.png)
(http://img377.imageshack.us/img377/3747/p401aw.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p401aw.png)(http://img377.imageshack.us/img377/992/p503jw.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p503jw.png)(http://img377.imageshack.us/img377/8682/p601qj.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p601qj.png)
(http://img377.imageshack.us/img377/4296/p704jg.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p704jg.png)(http://img377.imageshack.us/img377/8066/p804xs.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p804xs.png)(http://img377.imageshack.us/img377/9673/p906ix.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=p906ix.png)
http://rapidshare.de/files/5592130/Aviation_-_NASA_F18_Hi_Alfa_Stall.mpg.html
-
Uprzedzając obawy kolegi Mariano z 306 wirtualnej eskadry, nie leciałem nigdy w życiu F-14 nawet jako pasażer. Ale gdybym znalazł się w nim w płaskim korku bez reakcji sterów, to bym zrobił to samo co na wszystkich innych samolotach: wysiadłbym.
-
Ten film z F-14 to bardzo ładna ilustracja najlepszego sposobu wyprowadzania z płaskiego korkociągu.
-
pytanie do ekspertów. Czy z takiego korka wogóle można wyjść ? A jeżeli tak, to jak?(zrymowało się ) Są jakieś procedury?
No zanim się wysiądzie, można próbowac najprostrzy i najbardziej banalny sposób: dac w palnik i kopnąc w orczyk w stronę przeciwną do kierunku rotacji. Można jeszcze sobie delikatnie pomóc drążkiem. Oczywiście zakładam, że występują jakiekolwiek reakcje na stery. Inaczej wziąłbym przykład z innych, znaczy się dał drapaka :mrgreen:
-
dac w palnik i kopnąc w orczyk w stronę przeciwną do kierunku rotacji
Sciagnales sobie filmik z tym f18? Ten masolot latal jak ostatnia szmata :mrgreen: wiec nie wiem jak mozna tam bylo okreslic kierunek rotacji
-
dac w palnik i kopnąc w orczyk w stronę przeciwną do kierunku rotacji
Sciagnales sobie filmik z tym f18? Ten masolot latal jak ostatnia szmata :mrgreen: wiec nie wiem jak mozna tam bylo okreslic kierunek rotacji
W horrorze to żaden problem, bo samolot może wyjśc z korkociągu na dwa sposoby:
- Automatyczny
- Półautomatyczny
W obu sposobach maszynę wyciąga komputer, tylko w półautomatycznym rolę wykonawczą pełni pilot - komputer mu tylko na MFD pokazuje strzałkami w którą stronę ma machac drągiem :D