Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Falcon 4.0/F4.0 Allied Force/Open Falcon 4.5/Free Falcon 5.5.1/Benchmark Sims 4.x => Wątek zaczęty przez: Kusch w Stycznia 30, 2006, 23:58:04
-
A mianowicie ile celów jednocześnie można zwalczać przy pomocy Block 40 lub Block 50 w symulatorze Falcona ( a dokładniej Allied Force) oraz jak ta sprawa wygląda w przypadku F-16 MLU.
-
Teoretycznie 2 równocześnie. W praktyce jeden, bo dwa sa trudnowykonalne chociaz mozliwe. Niestety Datalink w F:AF nie jest jeszcze do konca dopracowany, bo nie mozna przypisac kilku pociskom swoich ID, chociaz taka opcja jest w ustawieniach parametrow odpalenia pocisku.
-
To trochę się uspokoiłem bo myślałem, że można atakować 4 lub co gorsza 6 celów jednocześnie, a link 16 faktycznie jest niedopracowany.
Ps;
Czy Block 52M+ jest przewidywany dla Allied Force w jakimś przyszłym patchu?
-
nic mi nie wiadomo o wprowadzeniu nowego modelu F16. Zreszta wydaje mi sie, ze LP pojdzie w kierunku dopracowania istniejacych maszyn, a nie dodawaniu nowych oraz ulepszaniu grafiki, realizmu (parametry broni) i AI, co poniekad wynika z historii juz wydanych patchow.
-
Dobrze Ice prawi, śledząc dyskusje na forach tematycznych można dojść do wniosku że prędzej doczekamy się dopracowania w/w data linka, jdam-ów, grafiki itd, niż nowych maszyn. Z jednej strony szkoda z drugiej może to i lepiej :)
-
Kiedyś też mnie nurtowało to pytanie
http://f4hq.com/forums/index.php?showtopic=9980&hl= (http://f4hq.com/forums/index.php?showtopic=9980&hl=)
Ostrzegam, że nie padła jednoznaczna odpowiedź na to pytanie :)
-
Czy jest szansa, że odwzorują to kiedyś w sposób poprawny, czyli tak jak jest w rzeczywistości? Normalnie odbywa się to w ten sposób, że można odpalić dwie rakiety do dwóch celów jednocześnie.Kolejne 2 rakiety można odpalić do kolejnych celów kiedy pierwsza para dostanie uaktualnienie o położeniu celów z stacji rlok. (MCU)*
*Jeżeli cel sporo manewruje jedno uaktualnienie może okazać się nie wystarczające, czyli w praktyce ilość zwalczanych celów jednocześnie może spaść do dwóch.
Ps;
Na możliwość wstępnego nakierowania Mavericka przy pomocy HMCS (F-16A MLU) też chyba nie można liczyć ze względu na kokpit 3D i brak możliwości generowania obrazu z Mavericka?
-
Oczywiscie ze szansa jest, chociaz ja osobiscie nie sadze, zeby zrobili jak nalezy. A co do Mav-ow to nie rozumiem co masz na mysli - kokpit 3d i generowanie obrazu? mozesz jasniej?
-
Nie wiem, może problem występuje tylko u mnie ale kiedy przełączam się na 3D nie mam obrazu z Mavericka na MFD.
-
tak, tak, racja, ale to da sie w miare sprawnie i szybko naprawic. Kiedys juz widzialem kokpit 3d z dzialajacymi obrazami z LANTRIN-a i MAV-ow. Sprawa kilku zmian w kodzie i po sprawie.
-
Na poprawne rozwiązanie kwestii datalinku w Aim-120 liczyłbym już prędzej w FF4 niż w AF chociaż chciałbym się tutaj mylić . Jak narazie jednak nie zapowiada się, żeby ktokolwiek był zainteresowany implementowaniem czegoś takiego.
Kwestia Mavericka wydaje się moim zdaniem jeszcze bardziej odległa.
-
Stawiam na FF4 :005:
-
Jeśli chodzi o odpalanie 2 rakiet naraz to mam wrażenie że po odpaleniu pierwszej a następnie zalokowaniu drugiego celu i wystrzeleniu drugiej rakiety pierwsza przechodzi od razu w tryb autonomiczny. Swoją drogą u mnie pitbule mają całkiem dobrą skuteczność ;).
A propo's odpalania rakiet w trybie radaru TWS - często odpalam rakietę w trybie powiększonym, ale na tryb STT przechodzę kilka sekund przed przejściem rakiety na "pitbula". Czy jeśli tak odpalam rakiety to mój cel też jest informowany o wystrzeleniu rakiety, czy dowiaduje się dopiero w momencie twardego lock'u?
-
W przypadku zdjecia locka zanim rakieta bedzie aktywna przechodzi ona w maddog, czyli kieruje sie na najbli?szy cel.
Natomiast gdy wystrzeliwujesz pocisk aktywny (Aim-120) to przeciwnik dowiaduje sie o nim w^3aP:nie w momencie gdy ta aktywnie zacznie go P:ledziae (albo rozpoznaje go wzorkowo, ale AI jest na to za g^3upiutki).
-
Kiedy rakieta przechodzi w tryb aktywny, to dostajesz spiki od samej rakiety, natomiast chodziło mi o to, czy przeciwnik dostaje ostrzeżenie "missile launch" jeśli nie mam twardego lock'a.
-
W rzeczywistości przeciwnik dowie się o odpalonej rakiecie typu AMRAAM, MICA, Adder dopiero gdy sama rakieta uruchomi swoją stację, wcześniej nie ma żadnego dodatkowego sygnału, który mógłby zdradzić jej odpalenie dzięki czemu rakiety te maja tak wysoką skuteczność. W wypadku rakiet z głowicami pół-aktywnymi, szczególnie tych starszych, radar podświetlający cel zmieniał częstotliwość mimo iż system pracy radaru się nie zmieniał, stad można było uzyskać ostrzeżenie o odpaleniu rakiety, ale z tego co wiem, to już np zestawy SAM po SA-2 i rakiety zachodnie po AIM-7E-2 nie dawały żadnych ostrzeżeń.
Jak jest w symulatorze - dobre pytanie, też jestem ciekaw, bo dla przykładu w Lock On jest ostrzeżenie o odpaleniu rakiety - nawet AIM-120.
-
W falconie nie ma ostrzezenia nawet jak masz hard locka na celu. Co najwyzej uslyszysz swiergotanie stacji radiolokacyjnej nosiciela i kiedy glowica pocisku przejdzie w stan aktywny, na RAWie bedzie pokazany jej radar. Jezeli dodatkowo masz zalaczony jammer to glowica w ogole sie nie uaktywni (radar glowicy scislej mowiac) a sam pocisk przejdzie w tryb HOJ i trafi cie bez ostrzezenia. Dlatego jezeli na RAWie cos swiergocze i potrafi przenosic Addery i jest sie w parametrach broni, to trzeba przyjac ze pocisk jest w drodze.
-
Nie "świergoczą" też pociski SkyFlash odpalane z Tornado ADV a naprowadzane Foxhundem.Taka ciekawa opcja tego zestawu.
-
Czyli nie lokując wroga na twardo (STT) nie powodujemy świergotania stacji, a więc można trochę zmylić wroga włączając STT kilka sekund przed pitbulem? Dobrze myślę?
-
Cały atak można przeprowadzić bez loka STT, natomiast można go stosować gdy zajdzie ryzyko złamiania loka SAM (np. gdy przeciwnik stosuje beaming albo w ogóle porusza się wektorem prostopadłym do naszego), natomiast nie widzę sensu "zmylania" przeciwnika, bo tylko się go wyczula na to, że coś może się stać a bez STT jest bardziej nieświadomy. Myślę, Mark, że po dzisiejszym egzaminie masz już tego jasność :) Tak, tak, Mark jest pierwszym rekrutem 13 WELT, który przeszedł pomyślnie egzamin na pilota i tym samym stał sie podporucznikiem Markiem. :020: Gratulacje, choć już ode mnie je dostałeś :)
No to zapraszamy na front i zapowiadamy koniec z twardym stolcem. :021:
-
Dzięki :).
Zobaczymy jak to będzie na Bałkanach. Tak czy siak przede mną jeszcze dużo nauki :)
-
Witam wszystkich!
Byl juz taki temat na forum, ale nie bede odkopywal trzyletniego watku.
Mam pytanie: czy w Falcon 4.0 AA mozna namierzyc dwa cele jednoczesnie kiedy radar pracuje w trybie TWS. Teoretycznie powinno to byc mozliwe. Po prostu mam problem z rozroznieniem na radarze dwoch samolotow, ktore leca daleko w ciasnej formacji - na ekranie radaru czesto wyglada to jakby byl jeden znacznik. Jak sobie z tym poradzic?
Wątki scalone.
-
Lepiej odkopać stary wątek i wyjaśnić wszystkie niejasności niż zakładać nowy.
Tak, da się namierzyć 2 cele. Czy tryb EXP Ci coś mówi?
-
W takim razie prosze dokleic ten watek na koniec tego: http://www.il2forum.pl/index.php?topic=6148.15
Tryb EXP cos mi mowi, ale raczej jako tryb A-G...
-
To marsz do manuala najpierw.
-
Gdybym znalazl to w manualu, to naprawde nie zawracalbym ludziom glowy i nie marnowal niepotrzebnie ich czasu. Problem w tym, ze o trybie EXP jest wspomniane tylko w kontekscie A-G.
-
AN/APG-68 manual. Strona 19. (http://www.f-16.net/downloads_f4manuals.html) Nie ma?
-
Ewentualnie, jak już się uprzeć na manual do AF to strona: 397, 11 wiersz od góry (nie licząc nagłówka) masz wyjaśnione (tym razem ogólnie) do czego służy button NRM na MFD.
Oj lepiej brać przykład z kolegi Kiki(ego? :)) a nie z tych nieczytatych ;)
Generalnie przyjmijmy, że każdy ma prawo zapytać się raz w życiu gdzie coś się znajduje w jakimś manualu a potem radzimy sobie sami - OK?
-
No dobra, ale kolega Kiki coś robił w tym temacie, a tak na dobrą sprawę Exec pyta o TWS w zwykłym F4.0 ...
No ale skoro już dostał odpowiedź to swoją szansę już stracił .
"Co to jest rotfl?..." :118:
-
AN/APG-68 manual. Strona 19. (http://www.f-16.net/downloads_f4manuals.html) Nie ma?
No, tego manuala nie bylo. Teraz juz wszystko jasne - mozna powiekszyc sobie obszar, ale nie da rady namierzyc kilku celow jednoczesnie.
-
Jak to nie ?
Bugujesz jeden cel a następnie przesuwasz kursor na następny i też go bugujesz, oczywiście wszystko w 'twizie'.
-
No niestety nie ma takiej mozliwosci. Po zabugowaniu jednego celu nawet jesli przesune znacznik radaru na nastepny cel i znacznik 'przyklei' sie do nastepnego celu to nie da rady go zabugowac. Musze odznaczyc poprzedni cel i zabugowac nowy.
-
Z tego co pamiętam w Allied Force nie da się zabugować więcej niż jednego celu. W Open Falconie da się zalockować dwa.
-
Jako że w pytaniu exec'a nie jest określone wprost o jaką wersję chodzi, dodam swoje 3 grosze.
No to popatrz.
Zaczynam w TWS, chwilkę później EXP na dwa kontakty (w tym przypadku są to A4, używanie tej metody przeciwko samolotom typu MiG-29 czy Su-27, jest wysoce nieefektywne).
Następnie buguję leada, odpalam Amraama. Po odpaleniu kontakt robi się czerwony w kółeczku - to znaczy że cel jest zabugowany i leci do niego szary kij zwany Amraamem. Następnie przesuwam kursor na trailera. W tym momencie leader robi się różowy (bynajmniej nie ze wstydu). Oznacza to że cel jest nadal śledzony i nadal w locie jest AMRAAM, jednak jest to już nasz "drugorzędny" cel. Przy przesuwaniu kursora, jest on (kursor) przyciągany do kolejnych celów. Po przyklejeniu się do kolejnego buguję drugi cel, i znowu FOX3.
Żeby było jaśniej, wrzucam filmik nagrany w trybie z dużymi MFD ;)
http://www.mediafire.com/?mkioytomzwk
-
...leci do niego szary kij zwany Amraamem...
:002: :002: :002: :002: :002: No to spadłem z krzesła :D