lub używanych przez gostków na zdjęciach z powyższego linku. :001:No poza lataniem w kasku w chałupie jak to widać na zdjęciu u franc. brygady od Alpha Jetów, bo od tego można nabawić się schorzenia karku :002:
Ja tam wole się rozeprzec na fotelu , z papieroskiem , wygodnie... :D
Ja mam mniej miejsca w pokoju, więc robię coś takiego:
(http://www.il2mania.com/images/stories/Noticias/cabina1.jpg)
Idiotyzm, niszczyć małżeństwo ze względu na kawałek szkła i plastiku.
Wrażenie może i robi, ale co z tego? To już nie zryty palnik, a patologia.
Patologia, to by była gdyby stracił kolegów :118: A ci podejrzewam walą teraz drzwiami i oknami co weekend i w tygodniu :D
Oj tak, ta wspaniała zabawa w przelocie Warszawa-Dublin :121:
Ja rozumiem jakby nasz Wujek sobie coś takiego sprawił, ale ciężko mi zrozumieć pasję latania powietrznym autobusem u ludzi niezwiązanych z tym 'sportem'.
ludzi związanych z tym 'sportem'Ale jeżeli coś takiego stawia sobie ktoś tylko dla zabawy, to ... hmm...
Rozumiem tworzenie domowych kokpitów samolotów bojowych, bo latanie tym jest często czystą rozrywką ...
Witam.
Poniżej moja propozycja na mini kokpit :) ,
Dość przyjemne rozwiązanie, z racji że mało inwazyjne i poza lataniem można robić spokojnie też codzienne czynności, a i nie wygląda obciachowo....więc najlepiej postawić sobie na biurku przepustnicę i joya i to tylko na czas gry bo jeszcze nie daj Bóg ktoś pomyśli, że biurko wygląda obciachowo ? :121: Ciekawe co by powiedzieli na to gracze, którzy mają w domu całe kokpity ze złomowanych samolotów, albo też tacy którzy grają z diodkami na słuchawkach, czapce lub w hełmie. Myślę, że mało ich obchodzi jak wyglądają, bardziej zainteresowani są funkcjonalnością swojego rozwiązania. Producenci starają się wprowadzać takie urządzenia, które w mniejszym lub większym stopniu czerpią z rzeczywistości. Technika idzie do przodu i rynek proponuje nam coraz więcej kontrolerów. Na biurkach pod nimi i obok nich z czasem będzie można coraz więcej ustawiać co może wiązać się z znacznym obciachem :002: Sam osobiście na początku miałem taki układ jak Razorblade ale mój blat jest niestety tak mały, że mieścił się na nim tylko hotas z monitorem i klawiaturą. Zyskałem trochę miejsca przykręcając przepustnicę i joya do fotela a potem to już poszło za ciosem... Faktycznie, żal aby kierownica stała tylko pod biurkiem i kurzyła się. Marnuje się tam zbyt wiele przycisków. U mnie pierwszym krokiem było oddzielenie drążka biegów, które idealnie w tym układzie nadaje się do otwierania podwozia. Z masy przycisków, które są w samej kierownicy, może uda się zrobić MFD ale to odległa przyszłość.
Co do twojego kokpitu Blade radził bym ci ułożyć biurko jedno za drugim.
MFP CH jest dobry bo funkcjonalny :004: ale dosyć drogi.
Radził bym ci zrobić multi panel na płytce open cockpits.
http://pl.youtube.com/watch?v=HIu87lKxZsI (http://pl.youtube.com/watch?v=HIu87lKxZsI)
737 Yoke has been replicated using various blue prints and an actual Boeing 737 Yoke, so you can be sure there are no differences between this 737 yoke and the one found in real 737 series cockpits.
* All Aluminum Yoke Handle
Trochę bzdura ten wynalazek. Gość jedzie po torze równym jak stół, a maszyna robi mu pełne zanurzenie albo start wahadłowca w zależności czy hamuje czy przyśpiesza. Nie mówiąc już o tym, że wszystkie plomby z zębów mu wypadną po kilku kółkach. Jak dla mnie przerost sztuki nad formą.
@Vow
Nie musisz mi tłumaczyć o co chodzi. Duży jestem. Mimo wszystko wygląda to dziwnie.
ale w wyścigowym aucie auto aż tak nie nurku i spokojnie by wystarczyło jakby lekko się pochylał.
A niby kręcenie głową przed monitorem z diodami na głowie wygląda zupełnie normalnie? :004:
Anyway, do własnych potrzeb zadowoliłbym się stanowiskiem, które przenosiłoby drgania i wstrząsy powodowane nierównościami toru. Symulacja przeciążeń wydaje mi się już zbyt męcząca (i tak po półgodzinnym ligowym wyścigu w stawce ponad trzydziestu aut wstaje się od kompa mocno spoconym :-) ).
Nie znalazłem takiego tematu poprzez forumową wyszukiwarkę, a wiem że warto by podejrzeć rozwiązania niektórych forumowiczówPodobny wątek już jest.
Jeśli byłyby pytania odnośnie tego zestawu służę pomocą.TH2GO? Czy dwie karty graficzne? Jeśli to pierwsze, jaki spadek FPS?
Czy gdyby sąsiadujące monitory "nasunąć" krawędziami maksymalnie na siebie tak by widać było tylko jedną ramkę monitora a nie dwie, a ponadto ich ramki byłyby czarne (nie srebrne jak na zdjęciu), to czy efekt-wrażenie byłby jeszcze lepszy ? Pytam jako lajkonik.
Poza tym przykro mi ale musimy Cię zbanować. Nikt nie może mieć lepszego kokpitu niż Yoyo. Przepraszam, zapomniałem dopisać do regulaminu forum.
Czy gdyby sąsiadujące monitory "nasunąć" krawędziami maksymalnie na siebie tak by widać było tylko jedną ramkę monitora a nie dwie, a ponadto ich ramki byłyby czarne (nie srebrne jak na zdjęciu), to czy efekt-wrażenie byłby jeszcze lepszy ? Pytam jako lajkonik.
Ale fajnie, nakręcajcie, bo zastanawiam się na co mam się spuścić z kasy jak przypłynie trochę penga :bananMówisz i masz- http://www.barco.com/en/product/2337/video
Mówisz i masz- http://www.barco.com/en/product/2337/videoNie ma to polotu do moich szpanerskich trzech monitorów po 350 zł. :001: Zdjęcia umieściłbym na jakimś portalu społecznościowym, ale na żadnym nie jestem zarejestrowany.Oczywiście zgadzam się że biurka nie ma co porównywać do kokpitów własnej roboty. Pozdrawiam
Na sam widok można się "spuścić" ;).
(...)
Nie wyobrażam sobie tylko, jak wykonać ekran sferyczny - tzn. samą powierzchnię ekranu. Można zrobić z trójkątów, ale będzie widać podziały. Gdybyś miał jakiś pomysł, chętnie się zapoznam :)
Products
- Curved screen displays including cylindrical and spherical screens
Ja tam, Moders, wolę tą ich wersję.Jest fajna nie przeczę. Sam bym chętnie to to wypróbował :). Ale w prawdziwym latadle, podczas nurkowania (jeżeli nabór prędkości będzie dostatecznie duży), to nie będziesz wisiał na pasach. Wręcz odwrotnie, będzie Cię wciskało w fotel, więc kołyska powinna być pochylona w tył. Jeżeli nie będziesz miał odniesienia w postaci rzeczywistego widoku "gapiów i podłogi" tylko monitor który powie Twojemu mózgowi że nurkujesz to on to łyknie :). Do tego nie będziesz mógł się oderwać z fotela (pochylenie w tył) więc Twoja wiedza lotnicza i wskaźnik prędkości da mózgowi wrażenie naboru prędkości.
Wszystko pięknie, wszystko ładnie. Tylko jak się "katapultować"?Wymontuj airbag z samochodu. Dajesz pod siedzisko i odpalasz. Ot, cała filosyfia :evil:
Pewnie głupie pytanie... Ale jak patrzyłem na ten filmik, to jakoś... miałem odczucie, bo wiedzy i praktyki 0 (słownie: zero), czy moment bezwładu przy przechyleniu na skrzydło, to też taki "skok w bok"?
Widziałem gdzieś kiedyś takie ustrojstwo zrobione pod auto. Kolesiem rzucało jak na roller coasterze - tu akurat mam małe rozeznanie, bo prowadzę i powiem prawdę, to nie symulowało na pewno jazdy autem. Chyba, że z przyspieszeniem 0-300km/h w 0.5 sekundy.
Co do owego momentu bezwładu, jak sobie to nazwałem, to opieram się jedynie na filmach dokumentalnych i tam nie widziałem, by pilotem szarpało po kabinie, jak podczas trzęsienia ziemi za każdym razem, jak robił obrót, czy skręt.
Pewnie wszystko jest kwestią kalibracji urządzenia, ale pytanie pozostaje nadal: jak to jest w rzeczywistości?
:)
To bardziej się nadaje do postawienia w markecie dla dzieci za 5 zł/2 min.Dla niegrzecznych dzieci kara ;).
Nie wiem czy było, ale ja chcę to: http://www.youtube.com/watch?v=Zq8Et3BIE2g :woot:. Nie zajmuje sporo miejsca, ale obowiązkowo trzeba się przypiąć pasami :D.
Należę do w/w grupy, tzn. od roku chodziła mi po głowie taka myśl aby zrobić kokpit,Jeśli interesuje Ciebie kokpit F16 to znajdziesz na ten temat informacje pod tymi linkami.
Zamierzam podejść do sprawy brutalnie: dysk w kieszeni, na jednym dysku konfiguracja pod Falcon+BMS, na drugim dysku składanie softu pod inny symulator (FSX). Wyłączam komputer, wyjmuję dysk nr 1, wkładam dysk nr 2 i mam inaczej skonfigurowany cały system.
[...]
Na razie wolę nie schodzić na ziemie i liczyć, że to się uda ;)
Pytanie tylko, po co Ci latanie F-16 w FSX, skoro już będziesz miał BMSKiedyś też o tym myślałem, ale w FSX miał być inny samolot. Doszedłem jednak do wniosku, że to nie ma sensu z kilku powodów inny kokpit, inna maszyna inne "misje" w FSX.
Był też symulator Bryzy:
http://www.altair.com.pl/mspo-report/view?article_id=401 (http://www.altair.com.pl/mspo-report/view?article_id=401), ale szczerze mówiąc wyglądało to trochę zabawnie jak poważne urządzenie szkoleniowe złożono wyłącznie z ekranów dotykowych z obudową w stylu z lat 70-tych!
Patrząc na wasze zmagania doszedłem do wniosku, że największym problemem na start jest wykonanie ICP i spięcie przełączników i enkoderów w jeden działający system.Kosztuje bardzo dużo. Jednak najtrudniejsze jest złożenie wszystkiego razem, znalezienie czasu a później pieniędzy.
Komplet kart z opencockpits pewnie nieźle kosztuje!
Myślę, że podobne funkcjonalności można obecnie wykonać na platformie arduino za niewielkie pieniadze - tu równiez jest spopra, gwałtownie się rozwijająca społeczność - najlepsze jest to, że do arduino można podpinać gniazda USB i emulować działanie interfejsu USB, mając jednocześnie do dyspozycji oddzielny port USB do programowania. Są już przykładowe projekty klawiatur, sterowników wyświetlaczy, enkoderów obrotowych itd., np.: http://www.practicalarduino.com/projects/virtual-usb-keyboard (http://www.practicalarduino.com/projects/virtual-usb-keyboard)Odradzam wersję arduino na vusb. To samo, co z MJoyem - czasem zadziała, czasem nie. To software'owy stack USB na wolnym CPU. Lepiej korzystać z hardware'owego USB. Wirtualną klawiaturę i enkodery mamy już opanowane ;)
Rozmawiałem na MSPO z tą sympatyczną Panią która go prezentowała. Na początku zrobił na mnie identyczne wrażenie jak na Tobie, ale po rozmowie zmieniłem zdanie. To jest symulator dla obsługi technicznej, do nauki procedur. Można na min przećwiczyć każdą z wersji Bryzy. Dodanie kolejnej wersji, która może powstać, to tylko "kilka" linijek kodu. Można go łatwo przewieźć w "nowe miejsce bazowania" samolotów.
Podsumowując, do latania się to to nie nadaje, ale do szkolenia obsługi to moim zdaniem jest całkiem przyzwoite.
A propos, ma ktoś jakieś proste rozwiązanie na zrobienie prowadnicy (szyny, listwy - bo firmówki zaczynają się od 300,-)?Musisz dokładniej opisać czego potrzebujesz, a Sundowner poda ci kilka(naście) rozwiązań ;) Do czego ona ma być, i jaka? (prosta, wygięta)
ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby niebawem przeskoczyć na DMKeys8 albo dołożyć do kompletu (samo CDU to kilkadziesiąt przyciskówJeśli mam coś doradzić to zrób sterowanie modułowe. Część paneli np. lewa strona niezależny sterownik podobnie przód oraz prawa strona. MJoy ma duże ograniczenia (enkodery. przełączniki), można to pokonać za pomocą HSC, ale jest niestabilny. Mam u siebie 3 rodzaje sterowników realizujących wejścia sygnałów Master z OC, MJoy x2 oraz SimIN. Teraz zamieniam MJoy na DMKeys8. Jest jeszcze sterownik Skalarki, który stosuje EGHI.
Mam pytanie co do DMKeys8 - czy jest możliwość obsłużenia szybkiego obracania enkoderów - wolny obrót - mapowanie na jeden przycisk - szybki na inny?Damos przewidział taką możliwość. Tzn. można zaprogramować enkoder na 3 sposoby wykorzystując np. przycisk w enkoderze. Wciskając przycisk możemy zmapować np. funkcję szybkiego przeszukiwania częstotliwości radiowych. W MJoyu też to jest możliwe. Tutaj Damos może się wypowiedzieć na ten temat. DMKeys jest widziany jako klawiatura czyli nie potrzebuje wsparcia SVMapper lub HSC.
toś ma może doświadczenia z konfiguracją HSC pod X-plane 10 i XPUIPC?Mam pewne obawy czy Codeking przewidział taki moduł. HSC obsługuje FSX tego jestem pewien, ale czy np. X-plane tego nie wiem. Tutaj także musi wypowiedzieć się Codeking.
(pzydała by mi się jakaś instrukcja krok po kroku - jak na przkład zapalić diodę wysyłająć z symulatora rozkaz.O ile się nie mylę to HSC stosuje Zajac do FSX oraz Codeking. Poszukaj wątek na forum z HSC lub SimOUT i tam zapytaj o przykłady, lub na pw. Na tej stronie są przykłady
http://www.youtube.com/watch?v=uyDS4R7DBGk
Wiem, wątek o kokpitach domowej roboty, ale w oczy rzucił mi się ciekawy patent na wyświetlanie obrazu w symulatorze.
Może się kiedyś komuś przyda.
Jako pierwsze będę chciał wykonać ICP - kusi mnie aby spróbować BU0836 i MJoy, ale to za mało na cały kokpitEGHI ma ICP na BU0836, ja miałem ICP na MJoy teraz wymieniłem na DMKeys8. Masz już SimOUT możesz do niego podłączyć SimIN i masz sterowanie LED, 7segLED, LCD znakowe oraz przełączniki, enkodery i przyciski. Na kokpit nie wystarczy. Ja miałem oprócz wymienionych powyżej sterowników jeszcze 2 MJoye oraz sterowniki z OpenCockpits. Na początek SimOUT oraz SimIN wystarczą później Damosa DMKeys8.
DED - czy zrobić to z Logitecha G13 - chodzi mi o to aby było prosto i szybko.Kiedyś to miałem i działało z Falconem.
zakup dwóch klawiatur Logitech G13 na DED i PFDJa to już miałem i to nie ma sensu z prostej przyczyny - wymiary kontrolera. Aby to umieścić w kokpicie trzeba wyciąć otwór w boxie HUD. ICP jest zrobione i będzie podłączone do USB. Jest widziane jako klawiatura elektronika jest już działająca, możesz ten temat uważać za rozwiązany.
Nie umiem modelować 3d w AutoCadzie, czy są mniej zaawansowane programy, w których można to zrobić (np Google sketchup) - chciałbym wyfrezować wolanty z MDFu (lub z innego poleconego przez Was materiału).Wiem, że Tomu robi projekty w SketchUp8 np. ICP, ale je obrabia drukarką 3D.
No i wiadomo, przepada cała frajda w zrobieniu tego samodzielnie :).
ale jak wiecie wielu z nas zamiast latać buduje i buduje, i buduje ...
raz na 10 podłączeń do komputera SimOut jej nie widzi. Nie wiem czemu.Jest to trochę dziwne ponieważ SimIN działa na podobnej zasadzie jak pozostałe moduły (komunikacja), ale może Codeking coś doradzi.
Obecnie prowadzę testy na biurku i to w dodatku w pokoju gościnnym. Wyobrażacie sobie jak „patrzy” na mnie żona, a nie wspomnę już o dwójce dzieci i ich zainteresowaniu tym co się dzieje przed komputerem.
Witaj,
Ja postawiłem cały kokpit w salonie - wyobraź sobie, jak patrzy moja żona na mnie ;) Nie jesteś sam!!
Przyklad
variable_changed $MP71_przycisk_064
//EWS PRGM poz.1
{
if ( $MP71_przycisk_064 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("{F5}");
}
}
variable_changed $MP71_przycisk_065
//EWS PRGM poz.2
{
if ( $MP71_przycisk_065 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("{F6}");
}
}
variable_changed $MP71_przycisk_066
//EWS PRGM poz.3
{
if ( $MP71_przycisk_066 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("{F7}");
}
}
variable_changed $MP71_przycisk_067
//EWS PRGM poz.4
{
if ( $MP71_przycisk_067 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("{F8}");
}
} variable_changed $MP71_przycisk_107
//Audio1 Com1 inc
{
if ( $MP71_przycisk_107 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("^%]");
}
}
variable_changed $MP71_przycisk_106
//Audio1 Com1 dec
{
if ( $MP71_przycisk_106 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("^%[");
}
}
variable_changed $MP71_przycisk_099
//Audio1 Com1 inc
{
if ( $MP71_przycisk_099 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("^%]");
}
}
variable_changed $MP71_przycisk_098
//Audio1 Com1 dec
{
if ( $MP71_przycisk_098 )
{
KeyboardOutput:SendShortcut("^%[");
}
}Tak miałem u siebie z starymi MJoy16.Staram się wykorzystać jak najmniej takich przypisań, ponieważ trzeba uważać czy dany skrót klawiaturowy już nie jest wykorzystany do innej funkcji ( domyślnie przez program – aplikacje ).
Dlatego większość kodu chce oprzeć na offsetach.Mam wrażenie, że ktoś już na naszym forum to już zrobił, ale nie potrafię sobie przypomnieć. Zapytaj może w wątku HSC, może ktoś zareaguje. Zajac może się z tym problemem spotkał, możesz także popytać na pw.
Tu jest mały wstęp.Na tej stronie jest Zajac, który pisał skrypty do swojego kokpitu. O nim myślałem, ale nie pamiętałem gdzie go szukać.
Wygląda całkiem przyzwoicie zwłaszcza jak na wykonanie recyclinkowe :).Nie widziałeś przed malowaniem :). Wtedy było paskudnie.
Przypadkiem znalezione w sieci, niech tylko nikt nie myśli że robię Raiderowi reklamę ;)
https://www.youtube.com/watch?v=jDh-YcHQ0jw#t=138 (https://www.youtube.com/watch?v=jDh-YcHQ0jw#t=138)
Chociaż momentami gubi główny wątek, to cała historia składa się w sensowną i inspirującą całość :)
W sumie warto obejrzeć.
WOW,
Można się zainspirować,
Super!
Muszę też zaprotestować bo "jako pierwszy (nam znanym) POLAK który zbudował symulator F16" to Intruder! Nie Raider!Masz rację EGHI to był Intruder. Jemu zawdzięczam to, że zbudowałem swój kokpit. Udzielił mi wiele bezcennych rad. Korespondowałem z nim intensywnie i nagle zniknął z forum. Był wojskowym i może jakaś misja czy coś w tym stylu.
Poniżej film z ostatnimi poczynaniami Raidera ;)
Facet jak widać nie spoczął na laurach i cały czas coś działa w temacie 8)
Prawie gotowe:Nic, tylko przysiąść z wrażenia i pogratulować! Brawo!
https://www.youtube.com/watch?v=_vUldf9DHpk&t