Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Lotnictwo wojskowe z epoki II Wojny Światowej => Wątek zaczęty przez: Ravenik w Lutego 20, 2006, 19:44:53
-
Mam takie dwa pytania :001:
1. Od kiedy w lotnictwie pojawia sie podwieszany zbiornik pod kadłubem bądz skrzydłami?
2. Dlaczego Niemcy nie zastosowali ich podczas BoB ? Wiadomo emil i ten jego lux zasięg :020:
No chyba ze jeszcze wtedy takiego tricku nie znali :002:
-
Tak tylko nadmienię, że u nas w Lechistanie trick był niejako znany, ale zdeczko przeciekał :002: (winą była za duża sztywność zbiornika).
-
2. Dlaczego Niemcy nie zastosowali ich podczas BoB ? Wiadomo emil i ten jego lux zasięg :020:
No chyba ze jeszcze wtedy takiego tricku nie znali :002:
Znali i chyba stosowali ale podwieszany zbiornik ma jedna wadę - łatwo w niego trafić i co za tym idzie łatwo się podpala. Druga sprawa że do walki to się odrzucało. W pierwszej kolejności zawsze wache ze zbiornika zewnętrznego się zaciągało i zbiorniek zrzucano komuś na głowę.
-
zbiornika zewnętrznego się zaciągało i zbiorniek zrzucano komuś na głowę.
Niemiaszki mieli takie fajne hasło na zbiornikach "Keine Bombe"
Zbiorniki na Bf-ach zaczęto stosować bodajże od wersji E-7 pod sam koniec BoB
Z tego, co mi się obija miedzy komórkami(Len Denington "Myśliwiec" chyba tam to wyczytałem) to swoje 3 grosze dorzucił do tego Ernst Udet
Ale nie mam nic pod ręką gdzie mógłbym to sprawdzić.
-
ot i foteczka się znalazła
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/wkwvk5ayn7571gs6.html
-
Zgadza się, Bf109 E-7 był pierwszą wersją z podwieszanym zbiornikiem paliwa i był używany w czasie Bitwy o Anglię m.in. w JG77, chociaż słyszałem też plotki, jakoby podwieszany zbiornik mógł być stosowany w wersji E-4/B. A jeśli chodzi o fotki E-7-ki, to tu jest kilka:
http://www.messerschmitt-bf109.de/php-bf109e/bf109e7.php?sortby=id