Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Lotnictwo wojskowe z epoki II Wojny Światowej => Wątek zaczęty przez: traun w Marca 09, 2006, 10:54:39
-
Przeszukując skiny do września 39 znalazłem coś takiego http://forum.combatace.com/index.php?download=1561
Moje pytanie brzmi..czy to nie jest pomyłka, trochę czytałem o barwach w luftwaffe i z tego co pamiętam nad Polską Niemcy nie stosowali żółtych barw identyfikacyjnych zaczęli dopiero nad Francją.....
-
To chyba powinno Ci pomóc
Malowanie 109D z lat 1936-1939 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/z2rvel35nsfi620h.html
Malowanie Emila 1939-140 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58p1tw2lce5btjjk.html
Oraz scan z pewnej książki o malowaniu Luftgangsta z lat 1935-1945
(Nie chciało mi się cytować) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/j07t1eulnas8ondz.html
Czyli tamto malowanie jest "lipne"
-
dzięki za linki -- > moje pytanie dotyczyło bardziej czy ktoś nie spotkał się z takim wyjątkiem od reguły bo gość podał nazwisko pilota i nr Jg. Mam kilka monografii o malowaniach w luftwaffe i z czymś takim się nie zetknąłem ale człowiek jest omylny więc myślałem że może gdzieś zapodział się w 39 rodzynek z żółtym nosem.... :021:
Poszperałem w goglach i zgłupiałem co powiecie na to:
http://72.14.207.104/search?q=cache:VMSyn5g8RPUJ:www.ipmsstockholm.org/magazine/2000/02/stuff_eng_profile_bf109.htm+Pilot:+Oberleutnant+Helmut+Henz+(Staffelkapit%C3%A4n)Messerschmitt+Me+109E-3&hl=pl&gl=pl&ct=clnk&cd=1
-
Coś jest na rzeczy. Samolot ma malowanie jak w 39 (ciemno i jasno zielone nieregóralne figury) ciekawie umieszczona swastyka) i ten zółty nos ...jakim cudem w 39r.
The yellow nose paint was first introduced on 109's during the Polish campaign as a recognition marking to avoid "friendly" fire from the Wehrmacht when operating on ground strafing missions; I have read that the Luftwaffe lost more 109's this way in Poland than were actually lost in combat, and hence the yellow became the much used ident colour in future offensive campaigns.
Mój angielski nie istnieje ale rozumiem że po dużych stratach od altylerii plot zaczęto malować tak samoloty wykonujące misje szturmowe. Bardzo, bardzo ciekawe. Tyle książek przeczytałem a pierwszy raz o tym słyszę.....
Może i Twój angielski nie istnieje ale i z polskim masz problemy. Proszę na przyszłość bardziej zwracać uwagę na pisownię. Dziadek Kos
-
wygląda, że jednak jest wszystko OK. jak dla mnie wielkie WOW!!!
rodzynek typu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aalfyoaueyzxu9js.html
-
"Messerschmitt Me 109E-3, 4. Staffel, II. Gruppe, JG 77"
No i tu też mamy problem. Z typem Mietka. Wiadomo jak to jest ze źródłami - niektóre przepisują stare info, robiąc totalny bur... nieporządek. Ja natomiast czytałem, że wersję E-3 dostarczono jesienią 1939, ale już po Fall Weiss, toteż E-3 w kampanii w Polsce nie wzięła udziału bojowego.
Może więc ten profil pokazuje maszynę stacjonującą jeszcze w Polsce, zaraz po kampanii, ale już z nowych dostaw, a co zatem idzie: ze zmienionym systemem (szybkiego) oznakowania? (w/g owych wniosków wyciągniętych w trakcie kampanii, że piechociarze pruli do swoich)
W moim zestawieniu II. Gruppe, JG 77 "Herz As" (4. Luftflotte, 2.Fliegerdivision, piękne miasto Breslau :003:) dysponowała na dzień 1 września zusammen 50 samolotami, z czego 36 sprawnych, a wszystkie to Bf 109E-1.
-
Mnie też się tak wydaje. Sam trochę zapracowałem nad sensacyjnością tego wątku. Wojna o Polskę trwała (niestety) tylko miesiąc. Ten samolot prawdopodobnie został już przebazowany po walkach (tylko skąd ten dopisek o lotach szturmowych). Mnie pod kątem poszukiwań rzucił się w oczy Poland bf-109. Poza tym wydawało mi się że żółte nosy to dopiero początek 40 roku.
-
Ja dogrzebałem się do czegoś takiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/qypnsrivhoswip45.html
więcej na pw
-
Rozmiary chłodnicy i rury wydechowe wskazują na Bf109C1.
(http://img48.imageshack.us/img48/4420/beefka0yp.jpg)
Mam nadzieje że da się odczytać napis pod spodem zdjęcia...
-
Muszę sprawdzić w domku ale to chyba 37 - 38 rok Hiszpania. Tam jeszcze panowała duża swoboda w upiększaniu swoich maszyn.....
-
Co się nawet zgadza z podpisem pod zdjęciem chodziło mi o to, iż jest to taki rodzynek a nie to, iż jest to Emil
Tak jest to C-1, ale z taką chłodnicą mógłby być i D
Kolejne wzorki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eqn1fyfx1i8g0k1n.html
W pewnej publikacji pojawia się opinia, iż elementy szybkiej identyfikacji występujące na Bf109E1/3...
Zostały zastosowane na przełomie czerwca/lipca roku 1940 i niebyły stosowane w czasie kampanii francuskiej
różnice C/D/E
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cko2fasyivu1x1ky.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1obhdpvqgbykhn6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/zqdee9fvrund474g.html
-
Muszę sprawdzić w domku ale to chyba 37 - 38 rok Hiszpania. Tam jeszcze panowała duża swoboda w upiększaniu swoich maszyn.....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1pq8q1cx32tyq2t3.html
a jednak nie Hiszpania
-
Ubiegłeś mnie. Wczoraj w swoich szpargałach też znalazłem to zdjęcie z podpisem po polsku. Pomyliłem się bo w Hiszpanii były 1/Jg88, 2/Jg88, 3/Jg88 (w nim latał Molders). W błąd wprowadziła mnie 2 arabska w 2/Jg71 byłem święcie przekonany że tylko w Hiszpanii używano arabskich zamiast rzymskich oznaczeń (już we wrześniu 39r są same rzymskie). (czy ktoś wie coś więcej na temat tych oznaczeń i kiedy występowały???)
Co do barw to przejrzałem wczoraj trzy monografie i we wszystkich jest wspomniane że barwy żółte do szybkiej identyfikacji to dopiero nad Anglią zaczęto stosować. Wyraźnie jest napisane że jeszcze we Francji nie stosowano szybkiej identyfikacji. No cóż widocznie autorzy nie wiedzą wszystkiego albo nie piszą o wszystkim.
-
byłem święcie przekonany że tylko w Hiszpanii używano arabskich zamiast rzymskich oznaczeń (już we wrześniu 39r są same rzymskie).
Akurat na odwrót - arabskie to te które i my używamy (np. 1, 5, 567), arabowie, żeby było śmieszniej używają hindi. A rzymskie to np. - MMVI - i maksymalnie do MMM.
-
Nie bardzo rozumiem...Przecież piszę że oznaczeń typu 2/Jg71 nie uświadczysz w literaturze o działaniach luftwaffe po 39 roku. Zawsze są to oznaczenia II/Jg71 itp.
-
Nie wiem czy to wyjaśnia sprawę.
Cytat:
(http://img140.imageshack.us/img140/214/info3vq.jpg)
-
o ja głupi o ja głupi jak mogłem zapomnieć ..ajjajaj taki wstyd.... :015:
che che tylko jak wytłumaczyć podpis z obrazka 2/Jg71 which later became II/Jg 51.
To tak jak powiedzieć że drugą eskadrę (Staffel) 71 pułku przemianowano na drugi dywizjon (Gruppen) 51 pułku,..więc dalej czegoś tu nie rozumiem...
-
Może na podstawie tego Staffel uformowano potem całą Gruppe? Przecież to normalna postać rzeczy, że na podstawie doświadczonych jednostek często tworzyło się większe struktury.
Pozdrawiam :)
-
W błąd wprowadziła mnie 2 arabska w 2/Jg71 byłem święcie przekonany że tylko w Hiszpanii używano arabskich zamiast rzymskich oznaczeń (już we wrześniu 39r są same rzymskie). (czy ktoś wie coś więcej na temat tych oznaczeń i kiedy występowały???)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/akrzvp8njqn332o5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/le7r47j873un3x6q.html
Chodziło Ci o to?
-
Inne bardzo ciekawe niestendartowe malowania
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/n23ojdvjoagtg50b.html
-
Wszystko fajnie, tylko jest jeden dość poważny problem, taki mianowicie, że II./JG 77 nie wzieła udziału w inwazji na Polskę tylko stacjonowała w dniach 20.8.39 - 21.9.39 w Nordholz i w dnaich 21.9.39 - 31.10.39 w Neumünster.
http://www.ww2.dk/air/jagd/jg77.htm
Rola, produkcję Bf 109E-3 uruchomiono w styczniu 1939 r.
-
Na pewno cała Jg 77 ??? Na obrazku jest podpisane 4 staffel II Gruppe .. może jakieś przebazowanie. Czy po prostu skin autentyczny ale Polski ten samolot nawet nie powąchał z bliska.??
-
Skin pochodzi z Bitwy o Anglię zapewne.
-
Rola, produkcję Bf 109E-3 uruchomiono w styczniu 1939 r.
A ja nigdzie nie napisałem niczego innego. Zacytowałem jedynie źródła, w/g których E-3 dotarła do jednostek bojowych, które walczyły w Polsce, ale już po akcji w Polen.
Co z tego że napiszę ci, że produkcję PZL P.11c uruchomiono już w 1934, bo wtedy spytasz "ale kiedy dotarły one do jednostek bojowych?". :004:
Z tym stacjonowaniem to wiecznie jest problem. Czasami kilka Staffeln stacjonowało na jednym lotnisku, a reszta danej Gruppe na innym itd., i niektóre źródła upraszczają listę podając jedną miejscowość. Niektóre źródła odliczają niemieckie jednostki, które nie były stricte użyte w walkach nad Polską, mimo iż stacjonowały sobie pod samą granicą (a więc trudno takie siły całkiem ignorować, szczególnie że nawet i nam zdarzyły się rzadkie wypady "behind enemy lines"). Musiałbym mieć przed sobą dobrą mapę - i to ówczesną, bo nazwy to się różnie zmieniały :021: (por. Danzig, Breslau... a z resztą o czym ja gadam, toż tu z pół forum ze Śląska jest :003:)
-
Teraz popatrzyłem do Emmerlinga i pisze tam wyraźnie, że II./JG 77 nie brała udziału w walkach nad Polską.
Bf 109 E-3, brały udzia w dziłąniach nad Polską, np. 1 września dwie takie maszyny zestrzeliła, podczas ataków na cele ladowe polska obrona plot. nad wybrzeżem.
-
Mnie by nawet z pewnego punktu widzenia zależało na E-3 w Polsce (można liczyć, że E-3 będzie w "BoB" :002:). A uwierz mi, że nawet niektóre zachodnie publikacje mówiły, że E-3 w Polsze niet. Dlatego napisałem: jedni twierdzą że był, inni że dopiero później. "Jarzębino czerwona, któremu serce mam dać?"
Ale ja już zakończyłem etap, że bezgranicznie wierzę w coś, bo tak napisał Pan X czy Pan Y. Znasz stary szmonces o rabinie rozmawiającym z aniołami? Toteż z chęcią zobaczyłbym dokument potwierdzający straty owych E-3, bo jak wszyscy wiemy :002: Pan E. skrupulatnie niczym alpejski świstak zawija... eee tzn. sprawdza stare archiwa i dokumenty z Ciemnej Strony Szmocy.
Toteż podobnież aczkolwiekbądź azaliż :004: możemy wstawić na listę podejrzanych:
I./JG 1 "Oesau" (54? maszyny z czego 46? sprawnych), Maj. Woldenga
I./JG 77 "Herz As" (+ Stab./JG 77) (50?48? maszyn z czego 43? sprawne), Hptm. Janke
-
Ciekawy ten E-3 - kabinka taka jakas jak z E-4.
pozdrawiam
ROB
-
O ile dobrze pamiętam to późne E-3 miały osłony kabin identyczne z E-4...
-
Nie będę zakładał nowego tematu - myślę, że tu będzie pasowało:
Natrafiłem w sieci na ciekawą "internetową publikację" - Анатомия Армии (czyli "Anatomia Armii"), którą można znaleźć pod adresem: http://armor.kiev.ua/army/index.html.
W zakładce - Униформа и знаки различия (Mundury i oznaczenia stopni) w podrozdziale - Знаки различия Германского Вермахта 1935-45гг. (Oznaczenia stopni niemieckiego Wehrmachtu 1933-45) znajdziemy kilka tematów dotyczących Luftwaffe:
Погоны солдат Военной Авиации (Die Luftwaffe)
Нарукавные зн. разл. званий солдат Военной Авиации (Die Luftwaffe)
Знаки различия званий унтерофицеров Воен. Авиации (Die Luftwaffe)
Знаки различия званий офицеров Военной Авиации (Die Luftwaffe)
Знаки различия званий генералов Военной Авиации (Die Luftwaffe)
Opisują one odpowiednio:
- Naramienniki żołnierzy Luftwaffe
- Oznaczenia noszone na rękawach zołnierzy Luftwaffe
- Oznaczenia stopni podoficerów Luftwaffe
- Oznaczenia stopni oficerów Luftwaffe
- Oznaczenia stopni generałów Luftwaffe
Tekst jest po rosyjsku, ale osoby które nie władają tym językiem też mogą "się połapać" ponieważ wszystko jest podane na ilustracjach, a one posiadają też podpisy wykonane "normalnymi literami" np.:
(http://img140.imageshack.us/img140/4712/luftma7.th.jpg) (http://img140.imageshack.us/my.php?image=luftma7.jpg)