Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: John Cool w Maja 07, 2006, 22:39:03
-
Wielu osobom na tym forum, interesującym się choć trochę współczesnymi wojskowymi wiropłatami zapewne z grubsza nie są obce fotografie i wygląd kokpitu Mi-24D, tudzież Mi-24W. Stawiam jednak dolary przeciwko orzechom, że odsetek osób, które widziały szczegółowe zdjęcia kokpitu wczesnych wersji diabelskiego rydwana z Afganistanu, jest trochę mniejszy :)
Dla zainteresowanych oto kilka ciekawych fotografii wnętrza Mi-24A:
(http://img490.imageshack.us/img490/3269/bild15dr.th.jpg) (http://img490.imageshack.us/my.php?image=bild15dr.jpg) (http://img398.imageshack.us/img398/4184/bild26id.th.jpg) (http://img398.imageshack.us/my.php?image=bild26id.jpg) (http://img460.imageshack.us/img460/3663/bild39oz.th.jpg) (http://img460.imageshack.us/my.php?image=bild39oz.jpg) (http://img460.imageshack.us/img460/7822/bild45al.th.jpg) (http://img460.imageshack.us/my.php?image=bild45al.jpg)
(http://img346.imageshack.us/img346/1712/bild54xh.th.jpg) (http://img346.imageshack.us/my.php?image=bild54xh.jpg) (http://img346.imageshack.us/img346/5774/bild64gr.th.jpg) (http://img346.imageshack.us/my.php?image=bild64gr.jpg) (http://img346.imageshack.us/img346/5819/bild75gu.th.jpg) (http://img346.imageshack.us/my.php?image=bild75gu.jpg) (http://img346.imageshack.us/img346/776/bild81hn.th.jpg) (http://img346.imageshack.us/my.php?image=bild81hn.jpg)
(http://img512.imageshack.us/img512/5996/bild98cd.th.jpg) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=bild98cd.jpg) (http://img512.imageshack.us/img512/7025/bild109yj.th.jpg) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=bild109yj.jpg) (http://img281.imageshack.us/img281/5364/bild115ne.th.jpg) (http://img281.imageshack.us/my.php?image=bild115ne.jpg) (http://img512.imageshack.us/img512/517/bild120ry.th.jpg) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=bild120ry.jpg)
(http://img281.imageshack.us/img281/5079/bild130ae.th.jpg) (http://img281.imageshack.us/my.php?image=bild130ae.jpg) (http://img281.imageshack.us/img281/8678/bild144sl.th.jpg) (http://img281.imageshack.us/my.php?image=bild144sl.jpg) (http://img281.imageshack.us/img281/203/bild154rs.th.jpg) (http://img281.imageshack.us/my.php?image=bild154rs.jpg) (http://img512.imageshack.us/img512/1844/bild165vr.th.jpg) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=bild165vr.jpg)
(http://img281.imageshack.us/img281/4959/bild171ph.th.jpg) (http://img281.imageshack.us/my.php?image=bild171ph.jpg) (http://img512.imageshack.us/img512/3814/bild188ri.th.jpg) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=bild188ri.jpg) (http://img282.imageshack.us/img282/6807/bild196uz.th.jpg) (http://img282.imageshack.us/my.php?image=bild196uz.jpg) (http://img512.imageshack.us/img512/9105/bild202kt.th.jpg) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=bild202kt.jpg)
-
Zimny Janek strikes back! Dzieki za fotki ;]
-
Dzisiaj przeglądając gazetkę AirForces natrafiłem na zdjęcie wietnamskiego Mi-24A w locie.
Może nie byłoby w tym nic dziwnego, ale było to zdjęcie wykonane w tym roku! :002:
To ustrojstwo jeszcze lata?! :021:
PS: Śmiesznie wyglądał pilot w tej gigantycznej kabinie, wyglądało jakby miał wystarczająco dużo miejsca do biegania wokół fotela :)
-
Trudno mi zgadywać, ale wielce prawdopodobne jest iż mogłeś widzieć to zdjęcie (http://www.airliners.net/open.file?id=1032687&size=L&width=1200&height=812&sok=JURER%20%20%28nvepensg_trarevp%20%3D%20%27Zvy%20Zv-24%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=12). Natomiat tutaj (http://www.airliners.net/open.file?id=0789410&size=L) stoi egzemplarz wystawiony w muzeum lotnictwa w Monino. Nawiasem mówiąc to ten sam egzemplarz, którego kokpit widzimy na zdjęciach. Poniżej fotka jednego z egzemplarzy wystawiona w muzeum w Hanoi.
(http://img95.imageshack.us/img95/1996/38411gi.th.jpg) (http://img95.imageshack.us/my.php?image=38411gi.jpg)
Jeśli chodzi o wietnamskie Mi-24A, to owszem, kilka egzemplarzy tego zabytku jest ciągle w eksploatacji. O ile mi wiadomo wypełniają one przede wszystkim zadania dozoru powietrznego wzdłuż granicy z Laosem.
Generalnie wyprodukowano około 240 egemplarzy wariantu A w kilku seriach produkcyjnych (łącznie było to ok. 300 egzempalrzy pierwszych wersji Mi-24, jesli liczyć jeszcze wersje B, ze stosunkowo niewielkimi zmianami). Stosunkowo niewielką liczbę odsprzedano do Algierii, Libii oraz wymienionego Wietnamu. Dwa pierwsze państwa wykorzystały je w prowadzonych przez nie konflikatach lokanlnych (Algieria przeciw islamskim bojówkom, Libia podczas wojny z Czadem). Ciekawostką jest to iż część libijskich śmigłowców tego typu otrzymała na przykład filtry powietrza CAIP skonstruowane przez brytyjską firmę APME Ltd. (docelowo projektowane dla egipskich śmigłowców Mi-8). Obecnia Libia oraz Wietnam eksploatuje jeszcze po kilka sztuk.
Sporo egzemplarzy Mi-24A/B można jeszcze zobaczyć w Afganistanie. Braly one niegdyś udział w wojnie afgańskiej będąc na wyposażeniu sił podległych rządowi w Kabulu, z racji jednak pewnych oganiczneń konstrukcyjnych wersja ta była latającą trumną, toteż pełniła na ogół funkcje transportowe i sanitarne. Po wojnie pozostałe maszyny przechodziły z rąk do rąk, dzisiaj na lądowsku obok bazy Bagram można jeszcze zobaczyć 3-4 sztuki, niestety zostały one rozkradzione i zdewastowane.