Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: kozak w Maja 31, 2006, 17:31:02
-
Witam,
To moj pierwszy post na tym forum tak wiec witam wszystkich :001:
Mam dosc nietypowe pytanie - googlowalem troche po internecie w poszukiwaniu statystyk dot. przyspieszenia mysliwcow (vide F14, F15, F18) ale przyspieszenia raczej typowego dla samochodow.
Czyli predkosc od 0-100 Km/h , 0-60 Mph lub 0-200 Km/h ale nigdzie takowych nie znalazlem.
Ktos ma jakis pomysl? Lub czy jakis zdolny fizyk jest wstanie podac przyblizona wartosc przyspieszenia?
Interesuje mnie szczegolnie F15 badz F18.
Pozdrawiam
-
Witam na Forum !
Proszę na przyszłość o nazywanie w sposób jasny i zrozumiały zakładanych tematów.
Użyta przez Ciebie nazwa "Dziwne pytanie" niewiele mówiła o treści zawartej w wątku.
Ponadto co prawda posiadanie polskiej czcionki w komputerze nie jest obowiązkowe to jednak dla większej przejrzystości Twojej wypowiedzi chyba warto ją zainstalować.
Pozdrawiam
-
Zazwyczaj nie podaje się przyspieszeń w tak niskim zakresie prędkości , gdyż nie jest to istotny parametr dla wartości bojowej samolotu. Ale dla przykładu podam to:
#MiG 29(9.12) 600km/h - 1000km/h 13,5sek, i 1000km/h - 1300km/h 8,7sek ;oba pomiary na pułapie 3280m .Niestety nie podano konfiguracji (masa całkowita i podwieszenia), ale pewnie chodzi o gładką.
#Typhoon 200kts - 1Ma 30sek w locie przy ziemi. Natomiast od zatrzymania na pasie do osiągnięcia pułapu 10000m i prędkości 1,5Ma potrzeba mu 2min 30sek. Tu również nie podają konfiguracji.
P.S.Jak się domyślam pewnie kolega chciał porównać przyśpieszenia samolotów z samochodami. Kozak, zwróć uwagę, że ciąg startowy(czyli prędkość 0km/h) silników turbowentylatorowych jest niższy niż przy dużych prędkościach, ze względu na mniejszą masę przypływu powietrza przez silnik. Biorąc pod uwagą powyższe oraz opory aerodynamiczne, które jak wiemy rosną w kwadracie prędkości najwyższe przyśpieszenia samolot uzyskuje w przedziale mniej wiece 400/800km/h. Mam na myśli oczywiście samoloty takie jak Mig 29 czy F15.
pozdrawiam
Paweł
P.S.Kozak , witamy na forum. Zapoznaj się jedank dobrze z regulaminem oraz z lokalnymi zwyczajami, bo może spotkać Cie bardziej niemiła niespodzianka niż odpowiedź Razora.
-
Kozak, to pewnie Cię zainteresuje:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5386391618668840749&q=f-18+race
http://fabspeed.com/f18indy.avi
-
Dużo było takich wyścigów, między innymi Viper vs. Viper (czyli Dodge vs Lockheed), albo F-16 kontra Schumacher w F1, gdzieś nawet na stronie z filmami lotniczymi był filmik.
Konkluzja jest zawsze ta sama: na ćwierć mili samochód zawsze wygrywa, na dłuższym dystansie nie ma szans, zresztą powyżej 200mph samolot i tak startuje :)
-
Wiatmy na forum. Będziemy mili do czasu aż sprawdzimy Twój nr telefonu, adres zamieszkania, oraz pojazd służbowy jakim się poruszasz. A to wszystko przez podejrzliwie brzmiący nick. Słyszeliśmy tu o paru Kozakach, więc musimy mieć pewność.
-
Jednego można wykluczyć, on nie pyta o przyśpieszenie, on jest jak CN (Chuck Norris) i tak wysiadzie by po chwili wsiąść.
By nie było OT, jeden samolot na ziemi przyśpiesza od 0 do ok. 250 "kilomietra w czias" w siedem sekund, zmierzone empirycznie, czy jakoś tak.
-
No nie, sabotaż, gdzie się podział post powyżej!? Zadałem sobie tyle trudu by na niego odpowiedzieć, nie wytnę tego.
Znam go, może zapytać i strzeżcie się, jeżeli Wasza odpowiedź jest inna niż ta którą on zna, zapewniam, że zmusi do wyprowadzenia trzytablicowego wzoru na przyśpieszenie samolotu w ośrodku powietrznym o zmiennych charakterystykach dymanicznych, w funkcji zużycia paliwa odniesionego do średniej tego zużycia przy podniesionej temperaturze T4 do wartości wskaźnika maksymalnego ciągu przy minimalnym wydatku pompy głównej dopalacza ze zredukowanym ciśnieniem strumienia paliwa sterującego wyregulowanym parametrem wylicznika automtyki silnika na normalnym zakresie oraz przy tych samych założeniach na awaryjnym zakresie pracy silnika.
On jest przebiegły, ale to nie on, nie w tym wcieleniu.
-
Melduję, że post został usunięty przez tego samego użytkownika, który go napisał, prawdopodobnie w obawie przed OT. Żadna władza wykonawcza tego forum nie maczała w tym palców.
Ps;
To może dobrze, że się jeszcze nie zarejstrował...prawdopodobnie :021:
-
zapewniam, że zmusi do wyprowadzenia trzytablicowego wzoru na przyśpieszenie samolotu w ośrodku powietrznym o zmiennych charakterystykach dymanicznych, w funkcji zużycia paliwa odniesionego do średniej tego zużycia przy podniesionej temperaturze T4 do wartości wskaźnika maksymalnego ciągu przy minimalnym wydatku pompy głównej dopalacza ze zredukowanym ciśnieniem strumienia paliwa sterującego wyregulowanym parametrem wylicznika automtyki silnika na normalnym zakresie oraz przy tych samych założeniach na awaryjnym zakresie pracy silnika.
E = mc2
-
E = mc2
No skąd, ostateczny zapis wygląda tak:
MiG=29
-
a pierwsza pochodna z niego? :002:
-
ze stałej?
Nie chcesz wiedzieć :D
-
a pierwsza pochodna z niego? :002:
MiG=29OVT
lub
MiG=29M2
-
ze stałej?
Nie chcesz wiedzieć :D
jak to ze stałej?
-
No z MiGa-29 :D
-
to już się robi mocno absurdalne
-
Małe dementi do postu Pawła.
13,5 sek od 600 do 1100 km/h
8,7 sek od 1100 do 1300 km/h
Samolot gładki.
pomiary na wysokości 1000 m.
Owe 8 sekund, o których pisałem, jest to start na dopalaniu na gładkim samolocie, tyle trwa jego rozpędzanie na pasie do oderwania, czyli około 250...260 km/h.
Wbrew pozorom przyśpieszenie samolotu jest dość istotnym parametrem, pokazuje jak szybko samolot odzyskuje energię. Jendnak należy wziąść pod uwagę jedną rzecz. Te cyferki pokazują jak samolot odzyskuje prędkość w locie poziomym, w walce jest to raczej faza dla samobójców.
-
A Ty to skąd niby wiesz, co? Latałeś kiedyś takim Migiem, że się tak wymądrzasz, co? NO :002: :002:
Faktycznie , źle przepisałem, ale nie wszystko. Teraz jest dokładnie: :021:
600km/h - 1000km/h : 13,5sek na 3280metrach ;
1100km/h - 1300km/h : 8,7sek na 3280 metrach
Źródło - "Brassey's world aircraft & systems directory" z lat 96/97.
Zaś co do przyspieszczeń, to oczywiście jest to bardzo ważny parametr, szczególnie w dzisiejszych czasach kiedy V max nie jest już tak ważne. Pisząc o niewielkim znaczeniu bojowym, miałem na myśli jedynie przyśpieszenie samolotu w zakresie bardzo małych prędkości (początkowych).
pozdrawiam
Paweł
-
Toyo, mam pytanie. Czy wyraźnie wyczuwalna jest różnica pomiędzy całkowcie pełnymi zbiornikami a powiedzmy 50%? Mam na myśli zachowanie się MiGacza w locie. Możesz to opisać?
pozdro
Paweł
-
A Ty to skąd niby wiesz, co? Latałeś kiedyś takim Migiem, że się tak wymądrzasz, co? NO :002: :002:
Nie latałem, ale patrzyłem na MiG-i i tak czułem, że tak mają.
Moje źródło to: "Samolot MiG-29 Aerodynamika praktyczna".
Co do drugiego pytania, nie ma znacznej różnicy, występuje ciągle to samo ograniczenie dotyczące maksymalnego przeciążenia, samolot "chodzi" jednak podobnie. Większa różnica jest pomiędzy pełnym i pustym, aczkolwiek, gdyby dać średniodoświadczonemy pilotowi pełny i pusty zbiornik i wyłączyć mu wskaźnik paliwa, jestem pewien, że zgadywałby raczej, niż na pewno wiedział ile ma paliwa.
Umiejscowienie zbiornika nie powoduje dużych zmian w wyważeniu samolotu i jego reakcji na stery, czyli na drążku tego nie czuć. Moc silników dość duża, nie wyczuwa się jej braku przy pełnym zbiorniku.
Powiem więcej zdarzały się przypadki, kiedy pilot szybko zajął miejsce w kabinie dopiero w locie zastanawiał się dlaczego na wskaźniku ma tankowanie na "full". Zbiornik nie rzuca się w oczy spomiędzy gondol silnikowych.
-
Różnica w przyspieszeniu jest proporcjonalna do różnicy masy między samolotem ze zbiornikami "do pełna", a do połowy. Czyli, jak powiada Toyo nie bardzo wyczuwalna dzięki stosunkowi masy do ciągu w MiGu-29. Pozwalam sobie to komentować, bo badałem sprawę na potrzeby takiej jednej gry i tamtejszego P-51...