Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Technika, wojskowość i zagadnienia militarne => Wątek zaczęty przez: Zoom w Czerwca 17, 2006, 20:55:01
-
Niemcy pod koniec wojny prowadzili prace nad rakietami samonaprowadzającymi, sterowanymi min. głowicą IR. Zanim Anglicy rozwinęli badania nad radarami, były przepychanki co rozwijać - śledzenie w podczerwieni, radarawe, czy akustyczne (taki pomysł też był). Czyli w tamtych czasach całkiem poważnie podchodzono do namierzania IR.
Jakie mieli szanse na powodzenie?
Jestem ciekawy np. czy współczesna, nowoczesna rakieta z naprowadzaniem IR, jest w stanie zalokować się na samolocie z silnikiem tłokowym. Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na to pytanie?
-
Nie wiem jak Sidewinder czy r-73, ale Stinger, Igła czy Strieła nie ma najmniejszych problemów z tłokowcami i śmigłowcami.
-
Czyli w tamtych czasach całkiem poważnie podchodzono do namierzania IR.
Jakie mieli szanse na powodzenie?
Żadne
Q-Rohr to bardziej chemiczny system niż elektroniczny, podobnież Vampir. A był to całkowity kosmos technologiczny jak na tamte czasy. Panterka z Vampirem potrzebowała do działania Sdkfz 251 w wersji Uhu, z wielkim reflektorem świecącym 'czarnym światłem'.
-
(http://img.photobucket.com/albums/v26/_Big_Mac_/r3s.jpg)
"Samolot MiG-21bis Metodyka szkolenia...", skan z tej samej książki, co w temacie o taranowaniu.