Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Technika, wojskowość i zagadnienia militarne => Wątek zaczęty przez: sermen w Czerwca 18, 2006, 20:55:46
-
Zastanawia mnie dlaczego nawet w najnowszych wersjach eksportowych Mi-24 (Mi-35 i Mi-35P) nie zastosowano łopat wirnika głównego z zakrzywionymi pod kątem końcówkami. Przecież juz od wielu lat jest wiadomo, że takie rozwiązanie jest dużo lepsze aerodynamicznie i zapewnia znaczącą poprawę osiągów śmigłowca.
-
Ja się nie znam, ale dopatrywałbym się istotnego znaczenia w słowach "wersje eksportowe":D:D:D:
Bf-109 eksportowane do Jugosławii też były "zubożone", tak samo f-22 które mają iść do Japonii, więc to pewnie standardowe działanie.
-
Nie. W wersji rosyjskiej też nie było tego rozwiązania (w końcu to 1978). Chodzi mi o to, że nawet w wiele lat później oferowanych na eksport śmigłowcach nie wdrożono tego rozwiązania, a było ono wówczas znane.
-
Sądze że to nie ma znaczenia bo jak to kowadło z wiatraczkiem leci to tak czy siak ziemia się trzęsie i wszyscy uciekają więc te lopaty to zbyteczny luksus nawet jeżeli byłby cichszy gdy leci ;]