Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: rutkov w Sierpnia 03, 2006, 16:23:40
-
Podczas wojny tej ostatniej Światowej zaskoczony szturmowiec pozbywał się wszystkiego co miał i rura w długą. Czy dzisiaj jest możliwe wyczepienie/zrzucenie rakiet bez faktycznego ich odpalenia? Bo bombki to chyba jak drzewiej bywało. Czy można pozbyc się w ten spsób innego uzbrojenia? Wiem że w dzisiejszych czasach stwierdzenie zaskoczony - ze względu na radar - ma inny wymiar, ale istnieje nadal. Przypuszczam że rakiet niekierowanych nie da się pozbyć ale może istnieją jakieś procedury?
ps. Z opowieści Mazaka z latania w Locka Su-25 (?) to w takim momencie można zacząć się modlić o bezbolesną śmierć :). Szanse jednak są. Więc jak panowie może się uratować A-10 lub Su?
-
Rutkov spokojnie się da wyrzucić zabawki AGD, sam tak robie ale zawsze trzymam do końca, bo nigdy nic nie wiadomo kto mi wyleci przed nos :118: :118: :118:. Podobnie z paliwem, można wywalić.
-
Obawiam się że w dzisiejszych czasach nie ma już zaskoczonych w drugowojennym stylu , a juz napewno nie ma szturmowców, bo to ze durni amerykanie se zrobili A-10 ,a drudzy geniusze Su-25 , to nie oznacza że można mówić o szturmowcu jako upośledzonej 'z natury' klasie, względem mysliwca.
Takie Tornado to taki bombowiec co nastukać może jagerowi całkiem skutecznie, a i pilotowi Suki -22 czasem się uda zobaczyć MiG'a-29 z jakimś ptaszyskiem namalowanym na burcie :D :D :D
Wszystko co podczepiono na zamkach może być po prostu odrzucone - chociażby ze względów bezpieczeństwa, bez wnikania w to co to de facto jest. Odrzucenie uzbrojenia w sytuacji kryzysowej zmienia niewiel -> vide podpis Kuscha.
-
Nie wszystko, a przynajmniej nie we wszystkich samolotach.
W F-16 nie można zrzucić rakiet A-A. Są one zwalniane elektrycznie po naciśnieciu spustu i jednocześnie z tym wychodzi impuls do odpalenia silnika i przygotowania głowicy naprowadzającej itd. Jedyną metodą pozbycia się ich jest strzelanie w powietrze.
Można zrzucić wszystko inne, bo wisi to na belkach zwalnianych za pomocą małych ładunków wybuchowych (zwanych CAD). Jeśli naciśnie się spust, podwieszenie zostaje uzbrojone i odpalają się ładunki CAD. Jeśli pociągnie się za wajchę zrzutu awaryjnego, nie uzbraja się nic, tylko wybucha co ma wybuchnąć.
Wyjątkiem jest ECM, jego nie idzie zrzucić w ogóle (technicy nie wkładają CADa do belki, na której wisi), bo USAF nie chce, żeby dostało się to w ręce wroga...
Ciekawostka, w F-15 odpada nie tylko uzbrojenie, ale całe belki.
-
...Ciekawostka, w F-15 odpada nie tylko uzbrojenie, ale całe belki.
W F-16 też
-
W Falconie AF tak, w prawdziwym nie ZTCW ;)
Spytam jeszcze RL amunicyjnych z frugalsworld dla pewności
-
W Falconie AF tak, w prawdziwym nie ZTCW ;)
Spytam jeszcze RL amunicyjnych z frugalsworld dla pewności
W Falconie AF to wiesz... Falcon AF to strzelanka przy np. FF3.1 więc nie podawaj go jako wyznacznika tematu ok? :004:
Co do tematu, w realu TAK
-
"Just FYI, when you jettison racks (in the real jet), only racks like the TER-9 will come off. The parent pylons, wing tank pylons, centerline tank pylon, etc aren't supposed to come off like they do in Falcon. They're bolted to the jet." - Mirv z frugalsworld, gość nie jest amunicyjnym czy technicznym, więc szukam dalej, żeby było 100% pewności
Edit:
"Banner Sorry I went back and reread your post. Yes those pylons would remain if you emergency jettisoned your stores off the aircraft. " - JC Perkins, pilot F-16, jakieś pytania? :)
-
"Just FYI, when you jettison racks (in the real jet), only racks like the TER-9 will come off. The parent pylons, wing tank pylons, centerline tank pylon, etc aren't supposed to come off like they do in Falcon. They're bolted to the jet." - Mirv z frugalsworld, gość nie jest amunicyjnym czy technicznym, więc szukam dalej, żeby było 100% pewności
Edit:
"Banner Sorry I went back and reread your post. Yes those pylons would remain if you emergency jettisoned your stores off the aircraft. " - JC Perkins, pilot F-16, jakieś pytania? :)
z kolei w tym miejscu:
http://aeroweb.lucia.it/rap/RAFAQ/Fulcrum&Falcon.html
znalazłem coś takiego:
"[..] F-16s can jettison their pylons, and their fuel tanks have a built-in pylon. [..]
może różnica tkwi w Selective Jettison i Emergency Jettison..
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w jednej z poprzednich wersji Falcona (albo starszy patch do AF, albo SP4.2) była możliwość oddzielnego wybierania uzbrojenia i jego pylonów do odrzucenia w trybie Selective Jettison [S-J].
Ciekawe jak to wygląda w realu, czy jest różnica pomiędzy Emergency Jettison, a Selective Jettison i jakie możliwości daje S-J..