Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Technika, wojskowość i zagadnienia militarne => Wątek zaczęty przez: crazygoth w Września 24, 2006, 14:28:14
-
Witam!!!
Zwracam się z prośbą do posiadaczy jakichkolwiek dokładniejszych rysunków/planów/dokładnych danych technicznych silnków w układzie gwiadowym o ich udostępnienie... Mam zamiar i silną motywacje do sumulacji pracy owej maszyny zamodelowanej w 3D. Oczywiście rezultaty pracy udostepnie, być może odrazu uda się eksport do html. Pisałem już w tej sprawie do Roli, ale jeszcze się nie odezwał...mam nadzieję że go zmobilizuje tym postem i Bristolek będzie do obejrzenia gdzieś na tym forum już niedługo :karpik Oczywiście nie pogardze danymi o innych silnikach, naepwno sie przyda taka dokumentacja w sprawach jakis niejasności konstrukcyjnych...
Pozdrawiam
-
tzn. chcesz rysunki , przekroje , etc wraz z dokumentacją techniczna dotyczącą pasowań , momentów z jakimi należy dokręcać gwinty, reżimy termiczne czy same rysunki ?
mnoże to się na początek przyda :D
[flash]http://static.howstuffworks.com/flash/radial-engine.swf[/flash]
-
LOL no super po obejrzeniu tego http://static.howstuffworks.com/flash/radial-engine.swf już mogę na suszarki się przeżucić :021: A tak poważnie to chodzi mi o wymiary gabarytowe układu korbowo-tłokowego, ogólne widoki mechanizmu rozrządu (a co tam najwyżej oblicze przekładnie, krzywki) jakiekolwiek informacje o łożyskowaniu i systemie smarowania. A pasowania i tolerancje kształtu, położenia oraz inżynierię powierzchni zostawie na deser po modelowaniu jak i symulację rozkładu temeratur :002:
-
Wiesz oczywiście na co sie porywasz :D ...pewnie wiesz :d. Duża sprawa , a im dalej tym ciemniej. Ja mam we flashu wymodelowaną termodynamikę silnika db-601, wraz z generowaniem Sankey'a w czasie rzeczywistym. Nied dokończyłem , bo w programowaniu jestem za cienki :P trzeba coś więcej do tego niż znajomość if() { ...} :D :D,
Wyśliuj mi na pw emaila proszę to zaspamuje Cie na amen materiałami :D
-
Juz wyslane na PW jakby nie doszło to daj zanać :021:
-
ok - z podobnej beczki - jakieś info o sposobach smarowania silników gwiazdowych i ogólnie - tłokowych silników lotniczych umowżliwiających długotrwały lot odwrócony ? Z pewnością sucha miska olejowa, ale jak zapewnić stabilną pracę przy dużych przeciążeniach i stanach "odwróconych" ?
-
Nie rozwiązano tak do końca tego problemu - era silników tłokowych zdążyła się skończyć wcześniej.
Lotnicze silniki tłokowe z okresu drugiej wojny światowej , czyli najczęściej V-12 o pojemności około 35 litrów najczęściej były wyposażone w dwie tzw. scavenging pumps - moje prywatne tłumaczenie to pompy odbierające, których zadaniem było zebranie oleju który przepłynął przez żywotne częsci silnika i dosłanie go do odśrodkowego separatora piany, następnie olej kierowany był do chłodnicy skąd zasysała go główna pompa oleju i tłoczyła go spowrotem do silnika.
Lot odwrócony. Po 45 sekundach na max. ciśnieniu ładowania należało się liczyc z trwałym spadkiem mocy.po następnych 10 silnik zaczynał się zacierać. Po prostu nie należało latać w inwersji za długo :D
Powyższe dane to wyniki prób przeprowadzonych w Rechlinie na DB-601 o ile dobrze pamiętam
Generalnie walka powietrzna to dla silnika tłokowego samo zdrowie :D :D i w duchu powyższego stwierdzenia je eksploatowano ( czyt. zażynano w sposób mniej lub bardziej kontrolowany)
-
Taka, związana nieco z wątkiem stronka http://www.alibre.pl/
-
Dzięki Schmeisser ! Jakoś ten aspekt techniki lotniczej umykał mi skutecznie :) Prawdę móią myśałm, że jednak jakoś sobie z tym poradzili (dwie miski olejowe, dodatkowe pompy, symetryczne układy zasilania... a tu zonk !!
Ranwers - fajny link, ale ja nie projektuję silników więc CAD mi nie potrzebny, a jak gwiazdowy działa, to wiem (przynajmniej ogólnie :004:).
-
:021:No i niestety modelowanie silnika BMW 801 lub P&W R 2800 nie powiodło się ze względów oczywistych-brak literatury która by naświetlała sprawę przynajmniej ogólnych wymiarów tych silników. Nazbierałem właściwie duzo materiałów o nich łącznie z oryginalnym "Triebwerksanlage_BMW_801-Handbuch " -ale nie ma w nich informacji które mnie ineteresują. Dlatego nie tracąc czasu na dalsze szperanie właśnie kończe wykonywć model innego ustrojstwa :021: :021: :021:Pokaże go Shmeissowi jak nazbieram na jego wykonanie na obrabiarkach numerycznych hehehe w jakimś zacisznym zapleczu furgonetki na jakichs pokazach lotniczych, gdzie bedzie bardzo głośno :karpik No dobra to nie co innego jak MK 108 :118: