Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: Magneto w Października 10, 2006, 19:06:30
-
Na początek prośba :) Kiedyś na NFOW ktoś z was (nie pamiętam ale chyba Sundowner albo Kusch) zamieścił zdjęcia kokpitu MiG-a z działającym HDD nie moge teraz ich znaleźć czy mogłby ktoś pokazać coś podobnego tutaj? :) Z góry dziękuję.
Na zdjęciu poniżej jest fragment kokpitu polskiego MiG-a pod wskaźnikiem kąta natarcia/przeciążenia jest tajemniczy wyświetlacz z opisem "Feet" czy to pokazuje wysokość w stopach? Bo mimo, że feet to stopy to chyba nie jest kontrolka świateł stop? :)
(http://img60.imageshack.us/img60/7870/untitled1wc7.th.jpg) (http://img60.imageshack.us/my.php?image=untitled1wc7.jpg)
Na drugim zdjęciu pod tym wskaźnikiem (to już MiG znajdujący się w USA) jest intrygujący panel czy to pulpit sterowania Gardenii z wersji 9.13? (Taki pulpit jest w LOFC w MiG-29S ale nic nie robi ani nie jest opisany w manualu :))
(http://img247.imageshack.us/img247/7859/mig29cockpitzm3.th.jpg) (http://img247.imageshack.us/my.php?image=mig29cockpitzm3.jpg)
P.S. Co to za żaluzje nad tablica przyżądów? Jakaś rozkładana osłona przeciwsłoneczna?
-
Może to MiG do sadzenia grzyba ?
-
Może to MiG do sadzenia grzyba ?
Eee chyba nie. Te żaluzje wyglądają tak jakby po rozłożeniu osłaniały zegary gdyby pilot chciał włożyć tam głowę to musiałby ją sobie wsadzić między kolana :) Ja bym stawiał że to jest coś co albo miało pomagać w obserwacji wskaźników przy ostrym słońcu, albo ewentualnie w nocy nie wypuszczać światła z podświetlenia na zewnątrz. Nasze 29-tki też na początku to miały ale widać pozdejmowali. Były też te żaluzje na MiG-23 i MiG-25 z tego co ze zdjęć pamiętam.
-
A te żaluzje to nie są do trenowania lotów bez widoczności? Oczywiście jeśli to dwumiejscówka.
-
A te żaluzje to nie są do trenowania lotów bez widoczności? Oczywiście jeśli to dwumiejscówka.
Nie to jednomiejscowy, dokładnie ten, Taki bardziej garbaty jest więc obstawiam ex-mołdawskiego 9.13
(http://www.richard-seaman.com/Aircraft/Museums/ThreatTrainingFacility/Aircraft/Mig29.jpg)
-
Na początek prośba :) Kiedyś na NFOW ktoś z was (nie pamiętam ale chyba Sundowner albo Kusch) zamieścił zdjęcia kokpitu MiG-a z działającym HDD nie moge teraz ich znaleźć czy mogłby ktoś pokazać coś podobnego tutaj? :) Z góry dziękuję.
Nie widziałem tych zdjęć i nie chcialbym zabierać tu pola do popisu Kusch'owi czy też Sun'owi, ale stawiam dolary przeciwko orzechom że może ci chodzić o poniższe fotki:
(http://img113.imageshack.us/img113/9184/mig29indicator1iu6.th.jpg) (http://img113.imageshack.us/my.php?image=mig29indicator1iu6.jpg) (http://img113.imageshack.us/img113/9890/mig29indicator2fe4.th.jpg) (http://img113.imageshack.us/my.php?image=mig29indicator2fe4.jpg)
Jako bonus podrzucam też zdjęcie niemieckeigo pilota, bawiącego się kokpitem swojego MiGa-29:
(http://img241.imageshack.us/img241/8682/allgem83th4.th.jpg) (http://img241.imageshack.us/my.php?image=allgem83th4.jpg)
Na drugim zdjęciu pod tym wskaźnikiem (to już MiG znajdujący się w USA) jest intrygujący panel czy to pulpit sterowania Gardenii z wersji 9.13? (Taki pulpit jest w LOFC w MiG-29S ale nic nie robi ani nie jest opisany w manualu)
Tak, jest to pulpit sterowniczy urządzeniem zakłócającym L-203BI z ex-mołdawskiej 9.13stki, bardziej znanym jako Gardenia-1F. Na ten przykład eksportowe Su-27SK używają bardzo podobnego urządzenia L-203I, a w internecie można spotkać częściej nazwę Gardenia-1FUE. Panel Gardenii w tym samolocie wygląda na ten przykład tak:
(http://img172.imageshack.us/img172/8482/l203panelxb7.th.jpg) (http://img172.imageshack.us/my.php?image=l203panelxb7.jpg)
Na zdjęciu poniżej jest fragment kokpitu polskiego MiG-a pod wskaźnikiem kąta natarcia/przeciążenia jest tajemniczy wyświetlacz z opisem "Feet" czy to pokazuje wysokość w stopach? Bo mimo, że feet to stopy to chyba nie jest kontrolka świateł stop? :)
Tutaj nie będę strzelał bo pewności nie mam.
A te żaluzje to nie są do trenowania lotów bez widoczności?
Dokładnie tak, o ile wiem. Miejmy nadzieję że Toyo rozwieje wszelkie wątpliwości :)
-
...stawiam dolary przeciwko orzechom że może ci chodzić o poniższe fotki:
Tak to były dokładnie te zdjęcia. Dzięki!! :)
-
Wskaźnik wysokości w stopach, był na samolotach pozyskanych od Czechów, pamiętacie "Jak wymigać Czecha?". Takie rozwiązanie techniczne nie mieściło się w głowie jakiegoś KRETYNA (strzelił bym mu z liścia w papę) i po cha... poprostu kazał obciąć kabel. Tak więc latamy z makietką wyświetlacza, a wysokość w stopach odczytujemy z tabel umieszczonych w nakolannikach lubn przeliczamy w pamięci. Na samolotach po remontach w tym miejscu wstawiany jest przełącznik od jednego z urządzeń :020:
choć można go umieścić w stu innych miejscach.
Pulpitu Gardenii niestety nie znam, jeżeli to jest to.
Osłona jest rzeczywiście od tego by zmniejszyć odbicia oświetlonych przytrządów w osłonie kabiny w nocy, nie wiem dlaczego jest zdejmowana? Może tenże "uczony" od fitomierzy, znowóż czegoś nie rozumie wiec usuwa, dobrze, że pojął potrzebęmontowania dwóch silników.
Zasłonka do lotów w zasłoniętej jest tylko na UB. Umieszczona jest za zagłówkiem w specjalnej osłonie.
Na innym typie samolotu o zmiennej geometrii skrzydła, z centralnym wlotem powietrza, zasłonka jest również na "bojowym".
-
Wskaźnik wysokości w stopach, był na samolotach pozyskanych od Czechów...
I wszystko jasne :) Dzięki za odpowiedź!
Swoją drogą ciekawa koncepcja, jak coś nieznanego pojawi się to najlepiej dla pewności wyłączyć/zepsuć :006: albo po prostu ktoś uznał, że przeliczając metry na stopy w pamięci piloci będa mieli dodatkowy trening matematyczny :003:
-
-------------------------------------------------------
No tak pojawiły się jeszcze dwie wiadomości.
Temu Niemcowi brakuje jeszcze tylko wunderbauma o zapachu jodły syberyjskiej. Siedzi on w kabinie symulatora KTS-21, zauważcie, że burty są drewniane. System wizualizacji jest włączony, a niewiedzieć czemu działa sprawdzenie lamp, pomimo tego, że trzyma rękę na drażku, jest na zniżaniu.
Cały system to majsterszytk radzieckiej myśli technicznej z czasów kiedy nie wierzono w skuteczność
jakichś tam procesorów elektronicznych i powstawały układy oparte o procesory zębatkowe. Karta grafiki zbudowana została na bazie płyty pilśniowej o wymiarach kilka metrów na kilka, a na tym umieszczona makieta lotniska, nad tym wszystkim przesuwa się kamera i przesyła oraz na monitor umieszczony przed oczami pilota. W celu urealnienia odczuć jest taki mały system "force feed back" i fotel drży w momencie rozbiegu i przyziemienia. Nie wspomnę o "dolby sourand".
PS: Musialem dopisać jako nowy post, bo mi jakiś błąd wywalało, a na pulpicie pojawiał się i znikał Luger.
-
Na innym typie samolotu o zmiennej geometrii skrzydła, z centralnym wlotem powietrza, zasłonka jest również na "bojowym".
:karpik Rany - one też są A..... A...... Antyoświetleniowe ? :004:
-
Cały system to majsterszytk radzieckiej myśli technicznej z czasów kiedy nie wierzono w skuteczność
jakichś tam procesorów elektronicznych i powstawały układy oparte o procesory zębatkowe. Karta grafiki zbudowana została na bazie płyty pilśniowej o wymiarach kilka metrów na kilka, a na tym umieszczona makieta lotniska, nad tym wszystkim przesuwa się kamera i przesyła oraz na monitor umieszczony przed oczami pilota. W celu urealnienia odczuć jest taki mały system "force feed back" i fotel drży w momencie rozbiegu i przyziemienia. Nie wspomnę o "dolby sourand".
Hehe nawet nie zauważyłem że to symulator. Pamiętam, była już kiedyś o tym mowa w Barze :) Poniższy link ze strony WWW bazy lotniczej w Mińsku Mazowieckim odnośnie tego osobliwego symulatora też tam padł o ile mnie pamięć nie myli.
http://www.23blot.pl/galeria/szkol/index.html
-
(http://www.23blot.pl/galeria/szkol/8.jpg)
Odpali na tym Lock On?
-
Pierwszy pulpit, na miejscu instruktora, jaki rozpracowałem to było wprowadzanie awarii. Po jednym z pierwszych moich wprowadzeń kilku niesprawności KTS nie działał trzy dni. :021: :021: :021:
Odpali na tym Lock On?
pójdzie jak burza
-
Na początek prośba :) Kiedyś na NFOW ktoś z was (nie pamiętam ale chyba Sundowner albo Kusch) zamieścił zdjęcia kokpitu MiG-a z działającym HDD nie moge teraz ich znaleźć czy mogłby ktoś pokazać coś podobnego tutaj? :) Z góry dziękuję.
http://www.nfow.pl/viewtopic.php?p=26429&highlight=#26429
:021: :021: :021:
-
http://www.nfow.pl/viewtopic.php?p=26429&highlight=#26429
Szukałem przysięgam :karpik Wiem gapa ze mnie :090: