Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Kelso w Listopada 20, 2006, 15:55:38

Tytuł: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Listopada 20, 2006, 15:55:38
Kiedy latam nad dużymi obszarami pokrytymi fototeksurami ( France VFR BasePack FlightAlpes Nord ) po pewnym czasie tekstury przede mną stają się nieostre. Czasami pomaga powolne rozglądnięcie się dookoła w widoku zewnętrznym, czasami przelatuję "nieostry" obszar zostawiając go z tyłu, a przede mną znowu jest OK. Generalnie mam wrażenie, że im dłużej trwa lot nad taką scenerią, to w/w kłopoty narastają. Zmieniałem już ustawienia w pliku FS9.cfg, ale rezultat mierny. Dodam, że zużycie pamięci i tej na karcie graf. i systemowej zmierzone podczas lotu programem Mem Status nie przekracza 70-75% (w szczycie) dostępnej ( 1 GB RAM + 128 MB grafika ) Partycja systemowa i ta z FS 2004+dodatki zdefragmentowana, plik wymiany przydzielony na sztywno 512 MB. Pamiętam, że na Vatsim był kiedyś poruszany podobny temat, ale nie potrafię go teraz odszukać. Czy jest na to jakieś lekarstwo, czy FS tak po prostu ma ?
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Sherman w Listopada 20, 2006, 16:11:40
U mnie też to występuje, jest to raczej normalne, podejrzewam, że gra chce "zaoszczędzić" na mocy rozmywając tekstury ???
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: PZl Belfegor w Listopada 20, 2006, 16:21:58
Przypisz sobie kombinację do "refresh scenery" i jeśli się zamażą, po prostu jej użyj. Wiem, że nie jest to rozwiązanie Twojego problemu, ale powinno trochę pomóc.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Scoot w Listopada 23, 2006, 21:27:29
Ja natomiast na NV6600GT mam migotanie tekstur.
Szczególnie dotyczy to budynków w miastach. Nie jest to bardzo uciążliwe, bo latam raczej wysoko  :001: i tylko na podejściach do lotniska dość mocno to przeszkadza w obserwacji.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Destracto w Listopada 23, 2006, 22:09:08
Z forum aztec.pl - ,,Jak naprawić efekt migającego/"pływającego" horyzontu w FS2004?
W tym celu należy w ustawieniach graficznych FS2004 (Settings > Display > Hardware) zmniejszyc poziom MipMappingu z maksymalnego ( 8 ) na 4 lub 5."
U mnie działa.
Scoot o to chodziło?

Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Scoot w Listopada 23, 2006, 22:19:53
Zaraz zobaczymy  :001:
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Scoot w Listopada 24, 2006, 01:14:19
Dziękuję, pomogło  :001:
Te tekstury, które migotały nie migoczą a i reszta tekstur (np. kabiny) jest lepsza (ostrzejsza, wyraźniejsza).
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Listopada 24, 2006, 09:22:31
Dzięki panowie za pomoc. Problem rozwiązany - wystarczyło zajrzeć do readme scenerii  :003: Chociaż jestem usprawiedliwiony - byłem przekonany, że w pliku fs9.cfg mam wszystko ustawione pod France VFR. Musiałem jednak międzyczasie coś pozmieniać ( albo jakaś instalowana sceneria ). Swoją drogą mam wrażenie, że scenerie z serii France VFR są mało u nas znane. Zapraszam w takim razie na stronę producenta do działu scenerii - warto !  Choćby dla pięknych screenów.            http://www.francevfr.com/scenes.htm       Na koniec dodam, że scenerie z tej serii, mimo swojej złożoności dają więcej fps niż default. Po prostu "chodzą" płynnie. Trzeba tylko odpowiednio skonfigurować FSa.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: PZl Belfegor w Listopada 24, 2006, 15:39:49
France VFR to akurat chyba najbardziej znane fotoscenerie, obok MegaScenery i Flight Scenery.
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: Ranwers w Listopada 24, 2006, 17:54:22
E no, co wy - ja z foto znam tylko VFR Poland.  :karpik To są jeszcze jakieś inne ? 
Tytuł: Odp: Rozmyte tekstury w FS 2004
Wiadomość wysłana przez: PZl Belfegor w Listopada 24, 2006, 18:28:50
Całkiem sporo, nawet freeware-ściągnij świetny Project Canarias 2006 z Avsimu (w 3 częściach).
BTW VFR Poland ma słabą rozdzielczość, maksymalnie tekstura gruntu może mieć 4.8m/pixel.