Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Technika, wojskowość i zagadnienia militarne => Wątek zaczęty przez: rutkov w Stycznia 10, 2007, 14:41:51
-
Czy oprócz filtra przeciwpyłowego silnik samolotów w wersji Trop musi mieć jakieś większe przeróbki. Czy samoloty te są jakoś doposażane w jakieś szczególne rzeczy czy elementy? Czy wszystkie zasady dotyczące silników tłokowych Trop odnoszą się do odrzutowych?
-
Nie wiem, czy każdy silnik "pustynny" ma coś takiego, ale z przydatnych modyfikacji można doliczyć jeszcze usprawnienie (w dowolnej formie) układu chłodzenia oraz ingerencję w parametry powietrza dolotowego (głównie temperatura).
Co do porównania z silnikami odrzutowymi - ani chłodzenia, ani parametrów dolotowych nie poprawia się, bo nie ma jak. Trzeba się pogodzić ze spadkiem ciągu, i tyle. Zresztą filtrów przeciwpyłowych na silnikach odrzutowych też jeszcze nie widziałem...
-
Z tego co kojarzę to zmienia się jeszcze olej na odpowiedniejszy.
-
Czy wszystkie zasady dotyczące silników tłokowych Trop odnoszą się do odrzutowych?
Zaryzykowałbym tezę iż żadne z zasad eksploatacji jednego nie tycza się drugiego typu silnika, a to za sprawą totalnie różnej zasady działania , i konstrukcji.
Silnik odrzutowy spala paliwo w sposób ciągły, w zasadzie nie robi mu różnicy co spala , byle dało się przepchnąć przez wtryskiwacze o byle było palne.
Silnik tłokowy wypracowuje paliwo w cyklu ssanie-sprężanie-praca-wydech, przy czym ilość dostarczanej mieszaniny paliwowo-powietrznej jak i jej skład musi być ściśle określony gdyż od tego zależy moc rozwijana przez silnik, temperatura głowic, temp. spalin.
-
A co z odparowaniem paliwa z gaźniku przed trafieniem do kolektora ssącego z powodu wyższej jego temperatury,bo to chyba nie dotyczy samolotów z wtryskiem bezpośrednim do cylindrów, czy gaźnik taki można jakoś zaizolować lub obwinąc szmatami i obsikać lub polać wodą,metoda stosowana przez kierowców na pustyni w czasie wojny co miało na celu obniżenie temperatury przez odparowanie :D