Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => Wątek zaczęty przez: bandyta w Marca 18, 2007, 09:35:21
-
Ożywiam temat.
Jeszcze dziś (jak się uda) wstawię pierwszą część video-tutoriala w robieniu skinów :D
Wydzieliłem to z przyklejonego wątku o template'ach: "Linki do template'ów i innych pomocy dla twórców skinów" http://www.il2forum.pl/index.php/topic,7400.30.html
-
Znaczy ze co? Film instruktażowy dla mniej zdolnych jak się posługiwać photo shopem?? jak tak to ja się pisze na to :021: :021:
-
Znaczy ze co? Film instruktażowy dla mniej zdolnych jak się posługiwać photo shopem??
Dokładnie Wind!
Film będzie podzielony na kilka części z prostych przyczyn:
1. Mniej będzie ważył
2. Łatwiej będzie cię cofnąć do jakiejś sceny.
Pierwsza część filmu obejmuje:
1. Malowanie skina od podstaw - czyli od gołego voida.
2. Pokazane jest jak usunąć nity, linie dla uzyskania lepszej jakości skina.
3. Pokazane jest cieniowanie przy użyciu dwóch kolorów - białego i czarnego
4. Pokazane jest cieniowanie nit i lini łączenia blach
5. Całość pokazana na samolocie P-40M, lub na życzenie na prawie każdym innym
S! bandyta
-
Bandyta jestes super!!! :023: :110: :110: :532: :532: :579: :579: :588: :588:
-
Robię sprostowanie:
1. Na filmie nie ma dzielenia nit i linii podziału blach na osobne warstwy
2. Może się zdarzyć "PIXELOZA" podczas odtwarzania filmu
3. Film trwa około 20min i waży 30mb
4. Film przeznaczony raczej dla ludzi którzy dopiero zaczynają swoją "przygodę" z malowaniem skórek
5. http://rapidshare.com/files/21640623/clip0008.rar.html
6. Ułożenie kolorów jest symboliczne i nie "zgrywa" się na samolocie w grze, zostało utworzone tylko dla celów tego filmu.
Jeżeli film będzie miał poparcie wśród społeczności zostanie wydana druga część "opowieści" o malowaniu skinów pt. "Dym i inne uszkodzenia farby"
A w filmie:
1. Jak dobrze zrobić odpryski
2. Jak zrobić dym aby wyglądał jak dym :D
3. Jak zrobić inne uszkodzenia farby :)
Oczywiście wszelka krytyka mile widziana!
S! bandyta
-
Bandyta, powinieneś dostać od forumowej loży szyderców jakiś medal z kartofla za zasługi albo co. :118:
-
Ale chociaż byś napisał jakiś komentarz a nie jakieś medale z ziemniaka :)
P.S. Dzięki!
-
No jeżeli dla kogoś program pt. photo shop to czarna magia nie skończonych funkcji, przycisków i innych opcji........
To musi tak jak ja zobaczyć sobie filmy bandyty. :021:
Jak do tej pory 2 odcinkowy serial z serii "zrób to sam" ukazuje:
- jak to w ogole tam zrobić żeby coś na tym malować
- jak już umiemy to pierwsze to jak namalować coś z sensem.
Momentami predkosc odtwarzania trzeba 2 krotnie zmniejszyć żeby widzieć gdzie ta myszka lata, ale za 10 razem oglądania już się wie co i jak :banan
-
Wind w jakim programie odtwarzasz że możesz sobie ustawiać szybkość odtwarzania? bo ja też z szybkością mam problem :020: :020: :020:
Świetna robota, dobrze że ktoś takie coś wreszcie zrobił.
do robienia skinów jest bardzo mało video tutoriali... powiedziałbym nawet że ten jest jedyny ale tak nie powiem bo sie jeszcze wkopie :118:
a.. i pamiętaj kto Cię do tego namówił :021:
pozdrowionka
-
Wind w jakim programie odtwarzasz że możesz sobie ustawiać szybkość odtwarzania? bo ja też z szybkością mam problem :020: :020: :020:
Polecam Media Player Classic i CRTL+Up/CTRL+Down sterują prędkością odtwarzania:
http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm
-
W all player jest regulacja predkosci, w media pleyer windowsa, w pover dvd...
I pewno każdym innym :021:
-
Bandyta namawiał mnie żebym wstawił tutaj moje malutkie dzieło zrobione przy pomocy jego tutoriala...
jest to dopiero 2 skin... pierwszy robiłem ot tak z moich pomysłów i nie za bardzo wyszedł ;)
(http://img254.imageshack.us/img254/9092/p40sl0.th.png) (http://img254.imageshack.us/my.php?image=p40sl0.png)
Czekam Bandytko na następny tutorialik z odpryskami, wtedy także pokaże wynik mojej pracy , naprawdę warto zobaczyć ten film :001:
-
Obejrzałem filmik i wszystko byłoby cacy, gdybyś bandyto troszeczkę wolniej operował szczurem komputerowym :004: Mi nawet na zwolnionym tempie trudno było zlokalizować kursor (czasami oczywiście). Ale tak to wszystko jest super.
P.S.: Na przyszłość wyłącz GG (to taki żarcik na puentę :D)
-
P.S.: Na przyszłość wyłącz GG (to taki żarcik na puentę :D)
Sam do niego pisałem :002:
-
Część druga moich wypocin pt. "dym i inne zabrudzenia" została wydana. Cena 39.99zł - można dostać w każdym emicku :) - nie no a tak poważnie to jak tylko przekonwertuję i wstawię na rapida to dam linka :D
-
Super! Pierwszy film był bardzo fajny, czekam na drugi :)
-
Witam!
Film jest pod adresem: http://rapidshare.com/files/22988388/Bez_tytu__322_u.7z.html
Tak jak pisałem - DYM I USZKODZENIA FARBY
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Jest jeden błąd w filmie - mianowicie "Część druga" omyłkowo przy składaniu została zamieniona z "Częścią trzecią". Chodzi o sceny - tak więc oglądając film i widząc napisy SCENA DRUGA - Dym nie zobaczymy dymu tylko odpryski. Za błąd przepraszam - wina złego złożenia plików.
-
oto jeden ze skinów jaki mi wyszedł po skorzystaniu z instrukcji bandyty :118: :021:(http://img262.imageshack.us/img262/2739/corsairsq0.jpg) (http://imageshack.us)
-
oto jeden ze skinów jaki mi wyszedł po skorzystaniu z instrukcji bandyty :118: :021:
Śliczny, oczo...bny kolorek. :118: A co tam wisi pod kadłubem? Wygląda jak Rockeye. :D
-
Rzeczywiście, ciekawe co mu tam wisi na dole? Jedno coś długie i po bokach dwa krótsze:D :118: :118:
-
Teraz mam dylemat, nie wiem jakiego tutuotka zrobić teraz?
-
Hmmm może ostateczne wykończenie ?
Zrób to co jeszcze pozostało do zrobienia żeby skin wyglądał jak skin.
Ta i mam tu przypomnieć Ci o co sie mnie pytałeś podczas nadawania nazwy temu tutowi ? :karpik
-
Spróbuj tylko :002: :002:
-
Zrób film jak się robi jakieś linie proste i tego typu sprawy. Jak zrobić takie symetryczne kształty jakie wysapują na naszych dyonowych skinach. I jeszcze coś o srebrnych skinach bu się przydało :118:
-
Zrób film jak się robi jakieś linie proste i tego typu sprawy. Jak zrobić takie symetryczne kształty jakie wysapują na naszych dyonowych skinach. I jeszcze coś o srebrnych skinach bu się przydało :118:
Ciekawy pomysł :P warto by go połączyć z moim .
-
Nie wiem czy mam tu coś do pokazywania, ale odważę się :D Na razie jest to wersja bez dymków i innych pierdółek, bo po prostu na razie nie chce mi się więcej bawić.
(http://img378.imageshack.us/img378/4025/mieteksh9.th.jpg) (http://img378.imageshack.us/my.php?image=mieteksh9.jpg)
-
No nawet nawet ;) tylko nity i linie połączeń troszkę zakryj ustawiając opacity mniej niż 100% :002:
moim zdaniem lepiej wtedy wygląda.
Zaczne chyba robić skina na Spita VIII :banan .
-
No TYGRYS'ie, to jest naprawdę ładny skin - trzeba Ci to przyznać.
-
Dzięki :) W początkowych planach miał być to najprostszy skin (patrz: żółty nos, zielone camo), ale z biegiem czasu zaczynam przekształcać meine kleine Dzieło :P Zamierzam dodać jeszcze dym, trochę zadrapań oraz dokładniejszy kokpit. Dopiero wtedy będę mógł powiedzieć, że jest "cud, miód i orzeszki" :) (prawdę mówiąc nie spodziewałem się, że dzięki tutorialowi bandyty będę mógł zrobić coś takiego - oczywiście nie uważam, że tutorial jest do d.... czy coś takiego). I tak nawiasem mówiąc trochę trudniej jest mi robić skiny do samolotów, ponieważ mam Photoshopa CS 2 i niektórych rzeczy nie mam. No ale jak to się mówi: "Trzeba cieszyć się tym, co się ma". I oczywiście dziękuję za obiektywną krytykę i rady jakie są/zostaną napisane ;)
-
Drogi Tygrysie, Powiedz mi czego nie masz? Postaram się pomóc.
-
To tak: na razie wszystkie problemy z narzędziami mam rozwiązane, ale mam problem z Mac's "Remove white" (albo coś źle robię, albo rzeczywiście coś źle działa). Narzędzie to usuwa białe piksele z całego obrazka zamiast tak, jak to było pokazane w tutorialu (i tu bardziej nasuwa mi się myśl, iż coś JA źle robię). Jeśli wiesz co robię źle/co nie działa to będę wdzięczny za pomoc.
P.S.: Z tymi narzędziami, których nie miałem to po prostu wina interfejsu (pod jednym narzędziem są przeważnie trzy).
-
Zapraszam na gg.
-
Mały konkurs :)
Nie mam koncepcji na zrobienie nowego tutotka toteż zwracam się do społeczności. Kto wymyśli najlepszy temat tutotka zostanie nagrodzony jego realizacją :)
Zapraszam do udziału :021: :021:
-
Zrób film jak się robi jakieś linie proste i tego typu sprawy. Jak zrobić takie symetryczne kształty jakie wysapują na naszych dyonowych skinach. I jeszcze coś o srebrnych skinach bu się przydało :118:
No ja juz mowilem :118:
-
Kto wymyśli najlepszy temat tutotka zostanie nagrodzony jego realizacją :)
To Wiaterku rób jeśli oczywiście nasz Mistrz bandyta zatwierdzi :118:
-
Skin zrobiony za pomocą tutoriala + własnych dodatków :002:
(http://img260.imageshack.us/img260/424/il2021pl8.th.jpg) (http://img260.imageshack.us/my.php?image=il2021pl8.jpg)
(http://img338.imageshack.us/img338/7901/il2020je8.th.jpg) (http://img338.imageshack.us/my.php?image=il2020je8.jpg)
-
No już mowilem ci demonie ze slaby ten twój skin :118: Gwiazda jakoś tak dziwnie obkrecona, jakaś dziwna ich ilosc i w ogole taki czarny.....
A oto i moja nowa produkcja..... prosto ze stajni smoka. Jeszcze gorący skin, który jak zapewne uzna Alive i Miron bardzo do mnie pasuje :021: :021: :021:
(http://img246.imageshack.us/img246/4923/tt1ra8.th.jpg) (http://img246.imageshack.us/my.php?image=tt1ra8.jpg)
-
http://img260.imageshack.us/my.php?image=il2021pl8.jpg
Daje radę. Tam na górze, to są zasugerowane zaślepienia wsypów na węgiel? :D
http://img246.imageshack.us/my.php?image=tt1ra8.jpg
:002::002: Dobre smoku. Feel free to wear ure dress :D
Btw: a tego typu wrzutki, to nie lepiej by było czasem umieścić w topiuku "Porozmawiajmy o skinach" ? :)
-
Tylko wiesz smoku... to dopiero mój trzeci skin :020: jeszcze sie uczę :007: .
@Alive żebyś wiedział :021: :021: :021: .
-
Btw: a tego typu wrzutki, to nie lepiej by było czasem umieścić w topiuku "Porozmawiajmy o skinach" ? :)
Racja, ale nikt nie podjął rozwinięcia tamtego tematu............. wiec są tu. Może ktorys z łaskawych adminów przeniesie.
Heee... a ja demon to juz wiecej skinów zrobiłem jak Olo widział :banan
-
Racja, ale nikt nie podjął rozwinięcia tamtego tematu............. wiec są tu. Może ktorys z łaskawych adminów przeniesie.
Przeniosłem i tutaj możecie sobie dyskutować dalej - w przyklejonym wątku proszę umieszczać tylko gotowe linki służące jako pomoc dla "skinnerów".
Jednocześnie wywaliłem wątek "Porozmawiajmy o skinach", bo go założyliście i o nim chyba zapomnieliście!!!
-
Mało ambitne, ale zawsze coś. Według mnie skin jest dokończony (chyba, że coś mnie weźmie i porobię odpryski :P).
(http://img398.imageshack.us/img398/9495/mietbs6.th.jpg) (http://img398.imageshack.us/my.php?image=mietbs6.jpg)
(http://img482.imageshack.us/img482/457/miet2vy8.th.jpg) (http://img482.imageshack.us/my.php?image=miet2vy8.jpg)
-
Podążając za wszechogarniającą modą pomyślałem że zorbie sobie unikalne malowanie. Stworzyłem sobie pierwszy własny skin :banan, może nie jest on jakiś górnolotny, ale własny. Zapisałem jako bmp skompresowałem do 256 kolorów wrzuciłem do folderu z La-7(3xB20) odpaliłem il'a i..... :015: nic. Myślałem z początku że coś skopałem więc zobaczyłem ustawienia pliku no niby wszystko git i dla sprawdzenia wrzuciłem go do folderu La-7 i... ku mojemu zdziwieniu działa. Jeszcze dla sprawdzenia skopiowałem dodane przez ola skiny z La-7 do z La-7(3xB20) i dalej nic w menu wyświetla się tylko deflaut i void. Przeinstalowałem 3 ila na początku na tą samą partycje dalej nie działa, potem wywaliłem wszystko z rejestru co miało coś wspólnego z olem i zainstalowałem na innej partycji dalej nie działa. Co jest??
P.S. wersja sturmovika 4.08
-
Nie jestem w 100% przekonany, ale Il2 Manager ma opcję: LA7(3xB20) bug folder fix, a więc osobiście doradzałbym tobie zainstalowanie notabene bardzo przydatnego il2 managera, jako antidotum na ten problem.
-
... wrzuciłem do folderu z La-7(3xB20) odpaliłem il'a i..... :015: nic. .
Z Ła-7 (3x20) jest mały bug bo są dwa foldery dotyczące tej maszyny:
1. La-7 (3xB20)
2. La-73xB20
Tak jest w wersjach wcześniejszych i w 4.08 - nie pamiętam dokładnie (dawno się nie bawiłem w skinowanie Szturmowika), ale to chyba ten drugi folder odpowiada za skiny dla tej maszyny. Na wszelki wypadek możesz wstawić skin do obu folderów i na 100% będzie chodził.
-
Dzięki za pomoc chłopaki wszystko teraz śmiga jak należy. :banan
-
Z Ła-7 (3x20) jest mały bug bo są dwa foldery dotyczące tej maszyny:
1. La-7 (3xB20)
2. La-73xB20
Z tego co pamiętam to podobnie było z Hawk 75 który występował również jako P-36, przynajmniej u mnie (możliwe że na skutek instalacji jakiejś kampanii, nie sprawdzałem na gołej wersji bo mi się nie chce tego wszystkiego reinstalować żeby to sprawdzić :004:).
Pozdrawiam.
-
Do Ki-100 w ktorejs tam wersji w ogole nie było folderka na skiny :021:
-
Błąd. Był w którymś paczu(tm), chyba tym z P-47D i Jak-7B - poza nimi były dodawane foldery z void'ami nowych samolotów. W razie czego na stronie Ubi można ręcznie pobrać void'y (jakość niektórych przemilcze...).
-
Biorę urlop na 16dni. (do 26 kwietnia)
-
OK - po testach, teraz się wezmę za video-tutotka metalicznych skinów.
-
Witam! Jakiego używasz photoshopa?
-
Dużego znaczenia to to nie ma, tuty były robione jeżeli sie nie mylę na piąteczce, więc wszystkie photoshopy wyżej ponumerowane powinny wszystko mieć(oprócz 2 narzędzi ;]). Jeżeli nie masz Remove White i brighta ( nie ma w podstawowym asortymencie PSa) to musisz ściągnąć, męczyłem sie kiedyś przez jakieś 40 min żeby to wszystko wyszukać. Jeżeli będziesz chciał to co potrzebne napisz PW do mnie, Bandyta chyba też powinien pomóc ;) .
-
Jakoś ostatnio coś mnie tknęło i postanowiłem stworzyć nowy Film o malowaniu skinów. Tylko no nie bardzo wiem o jakiej tematyce ma być. Proszę zamieścić poniżej prośby dotyczące tego co ma się znaleźć. Oraz proszę mi powiedzieć - jaki program byłby najlepszy do nagrania w.w. filmu? Fraps, HyperCam? a może coś innego?
Zgłoszenia na tematykę zbieram do niedzieli.
-
Widzę że nie ma chętnych do zgłaszania pomysłów - no trudno.
-
Jestem nowy jeśli chodzi o IL 2 i jeszcze nie wchodziłem na żadne serwery ale coś tam już umiem. W każdym razie rozpracowalem edycje skinów, bo photoschopa mam w malym palcu więc jeśli ktoś jest potrzebujący to chetnie za free zrobie mu skina, bedzie to dla mnie czysta praktyka. Jak ktoś zainteresowany to pisać na maila: amadeo-oz@wp.pl a prześle swoje dotychczasowe skiny, oglądnie je sobie, zobaczy na jakim poziomie są i ewentualnie złoży "zamowienie" ;)
-
Acha, brudy, odpryski i krawędzie blach czy odymienia a także wasze foty na skrzydlach to nie jest problem. :D
-
Zamieść kilka screenów z Twoimi pracami, chętnie obejrzymy i ocenimy :001:
-
Mój "dzbanek" dla 319th
(http://img504.imageshack.us/img504/9595/p47metalowytl7.th.png) (http://img504.imageshack.us/img504/9595/p47metalowytl7.png)
Tylko nic nie gadać że szachownica jest w wersji "mono" :021: - wydaje się ładniejsza :118:
-
Kurde nie mogę załączyc fotek :/ wyskakuje mi bład że niby zdjęcia za duże albo ze katalog zapełniony, ktoś wie co z tym zrobić :/
-
Załączniki do postów są wyłączone. Użyj imageshack.us, fotosik.pl, photobucket.com albo jakieś innej witryny hostującej obrazki.
-
Tylko nic nie gadać że szachownica jest w wersji "mono" :021: - wydaje się ładniejsza :118:
Biało-szarej szachownicy używa się na samolotach axis :118:
-
Biało-szarej szachownicy używa się na samolotach axis :118:
No ale i tak jest ładniejsza, jak będę miał czas to jeszcze skończę ten na "kucyka" :D
-
Witam.
Ja chciałbym zapytać co z tutorialem do metalicznych skinów? Będzie??
-
Może będzie, teraz mam napięty
terminaż terminarz i żadko rzadko kiedy mam chwilę aby coś wyskrobać :020:
ORT. Mazak
-
Tutorial będzie 5 października. Jak by się znalazły jeszcze jakieś zamówienia to proszę składać w tym wątku. Pytania na PW.
-
A ja sobie takiego skina wymalowałem :118:
(http://img232.imageshack.us/img232/8199/spithappyba7.jpg)
-
Typowy skin 'for fun', ale przyznam szczerze że bardzo ładny - nie każdy skin tego typu wychodzi ładnie. Dobra robota :001:
Będzie wersja z postaciami 'po przejściach' ? :021:
-
Będzie wersja z postaciami 'po przejściach' ? :021:
No nie wiem, w końcu w tą grę grzeją dzieci od 12 lat, a ta bajka w sumie jest dla starszych. Ale ostatnio w sqadzie jest sezon na "łapanie gołębia". Pamiętasz tą starą kreskówkę o eskadrze sępa :011:
Może zrobię całą serię takich skinów... :020:
-
Kiedys juz prezentowalemswoja tworczosc, ale z radoscia pochwalesie nia jeszcze raz. Ponadto, od czasu wykonania nizej prezentowanych skinow, niczego wiecej nie stworzylem. Dodam tylko, ze z takim malowaniem (mam tez dla ME) latam na wirtualnych frontach :)
(http://img165.imageshack.us/img165/189/fw016yw.jpg)
(http://img165.imageshack.us/img165/1549/fw0224gj.jpg)
(http://img165.imageshack.us/img165/9282/fw031az.jpg)
A tutaj daleko idaca koncepcja maskujacych barw dla F4 :D
(http://img165.imageshack.us/img165/1426/109f4019uz.jpg)
(http://img165.imageshack.us/img165/6314/109f4020ic.jpg)
:karpik :karpik :karpik :karpik :karpik :karpik :karpik
-
Te F4 to prędzej na sylwestra niż front ;)
-
Tej skorki z F4 nie odwazylbym sie na froncie uzyc. Czerwoni nie mieliby szans z niewidzialnym przeciwnikiem :020:
-
5. http://rapidshare.com/files/21640623/clip0008.rar.html
Ma to ktoś ? I czy mógłby mi podesłać na maila , bo rapid twierdzi że już coś ściągam :/
Mail>> tigerhellmaker na gmailu +@gmail.com
Jak na razie wyskrobałem coś takiego.
Dobra będzie potem bo internet szaleje .
-
No w końcu coś się ruszyło.
(http://img512.imageshack.us/img512/238/skrzydlolewenc7.th.png) (http://img512.imageshack.us/my.php?image=skrzydlolewenc7.png)
A tak to wygląda na modelu.
(http://img337.imageshack.us/img337/511/defaultpaendso8.th.png) (http://img337.imageshack.us/my.php?image=defaultpaendso8.png)
-
Tu masz próbki kolorów polskich farb. Jak masz skaner w domu, to radziłbym przetrawić całą stronę gdzie są oznakowania dla łosia. Potem ją odpalić i wyodrębnić czcionki, itp.
http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=33245+30118+26329+34097
Śliczne linie, gratulacje!
-
Linie na kolorze dałbym bledsze, mniej widoczne. Mocniej zarysowałbym je na normalmapie.
-
Ok trochę to przerobiłem.
Pytanko nity powinny być ciemniejsze czy jaśniejsze od koloru ?
(http://img443.imageshack.us/img443/2712/37094458zl5.th.png) (http://img443.imageshack.us/my.php?image=37094458zl5.png)
-
IMHO
1. kolor jest dobry i nie warto go zmieniać
2. linie czarne troszkę bardziej wyraziste albo mniejsze (zależy od podziału) i mniej widoczne -> zmniejsz przeźroczystość
3. linie białe są za bardzo widoczne zmniejsz ich widoczność zdecydowanie
4. Możesz zastosować ten plik poniżej, imituje porysowany metal, taki troszkę zużyty. (można go powiększyć lub skopiować kilka razy i będzie dobry.
http://rapidshare.com/files/62118983/Wrinkles.psd.html
-
Wg mnie z liniami możesz jeszcze zrobić tak:
a) zduplikować linie podziału, i dać tej nowej warstwie "gaussian blur" na 3 pix.
b) zduplikować linie podziału, zrobić "invert" do białego koloru i przesunąć je o 1-2pix w lewo i do góry, przez co stworzy się fajna granica linii.
-
No i wyszedł taki potworek
http://img507.imageshack.us/my.php?image=los001rq5.jpg
-
No i elegancko. Teraz to trochę "wpuść" w kolor ogólny, zmniejsz "opacity" do np. 40% czarne i 10-12% białe.
Wg mnie, podstawą jest zmiana obecnego koloru bazowego. Gdy doda się cienie, zadrapania, ślady zużycia, będzie to wyglądało o niebo lepiej.
Pozdrawiam!
PS: Może podeślij mi jeden plik PSD, zrobiłbym Ci kilka warstw i byś zobaczył czy to będzie odpowiadało. Przy okazji, zobaczysz kilka efektów "w praniu".
-
Ja też bym poprosił, jeżeli można :004:
-
Dodałem normale
(http://img140.imageshack.us/img140/3808/loslj4.th.png) (http://img140.imageshack.us/my.php?image=loslj4.png)
Heh tylko dalej nie wiem jak zrobić aby nity szły w górę a podziały w dół.
Kurde jak to sprawdzam to nie wiem czy linie które zrobiłem idą w górę czy w dół. Jak obrócę w jedną stronę to wydaje się być ok , jak w drugą to już nie :008:
-
(http://img135.imageshack.us/img135/3196/15165115489pz6.th.jpg) (http://img135.imageshack.us/my.php?image=15165115489pz6.jpg)
-
Trochę za mocne te normale. Bardziej bym poszedł w kierunku subtelnego zaznaczenia linii podziału blach i nitów i może lekkiego zniekształcenia blach, tak jak jest w Mustangu z Acceleration.
Co do kierunku normali, to najlepiej sprawdzić już w grze, jeśli będzie źle to wystarczy odwrócić któryś kanał - przy 'standardowym' normalu - R albo G, jak to jest w FSX to jeszcze nie wiem, bo nie doszedłem do robnienia normali pod niego, mam niestety mały zastój :(.
-
http://img135.imageshack.us/my.php?image=18287970jn9.png (http://img135.imageshack.us/my.php?image=18287970jn9.png)
Po lekkich zmianach to mi wyszło :)
-
Kurde jak to sprawdzam to nie wiem czy linie które zrobiłem idą w górę czy w dół. Jak obrócę w jedną stronę to wydaje się być ok , jak w drugą to już nie
W skali szarości jasne to do góry, ciemne do dołu. Potem generujesz normalmapę w crazybump albo pluginem do fotoszopa i zapisujesz.
Aby normalmapę wstawić do FSX'a musisz przypisać ją we właściwościach materiału w gmaxie, plik normalmapy skompresować Imagetool poleceniem:
imagetool -nobeep -nomip -dxt5 -RedInAlpha -dds -nodither <nazwa_plku>
i umieścić w folderze textures samolotu. Musisz zachować konwencję nazewnictwa zgodnie z tą opisaną w SDK: nazwa_pliku_bump.dds
Tak jak napisał empeck, wgłębienia powinny być delikatniejsze, z tym łatwo przesadzić o czym sam się przekonałem :D :
(http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/ts-11/progress/th_2007-10-27_17-45-19-921.jpg) (http://i211.photobucket.com/albums/bb284/some1_PL/ts-11/progress/2007-10-27_17-45-19-921.jpg)
-
Textura nie ma już białych linii , zostawiłem lekko rozjaśnione czarne.
(http://img105.imageshack.us/img105/1525/normalenu7.th.jpg) (http://img105.imageshack.us/my.php?image=normalenu7.jpg)
Myślę że ostatnia wersja jest ok.
Ale nadal jakoś nity nie chcą urosnąć , zauważyłem też coś dziwnego z Shopem się dzieje .
(http://img204.imageshack.us/img204/8036/nitywf3.th.jpg) (http://img204.imageshack.us/my.php?image=nitywf3.jpg)
-
Minęło trochę czasu a ja nie pokazałem postępów w pracy.
Te grafiki zostały zrobione jakiś miesiąc dwa temu
(http://img411.imageshack.us/img411/1976/44633021dg0.th.jpg) (http://img411.imageshack.us/my.php?image=44633021dg0.jpg)(http://img151.imageshack.us/img151/4885/25120887xl2.th.jpg) (http://img151.imageshack.us/my.php?image=25120887xl2.jpg)
(http://img253.imageshack.us/img253/7978/1copyrd6.th.jpg) (http://img253.imageshack.us/my.php?image=1copyrd6.jpg)
Właściwie po oglądnięciu paru odcinków programu o modelarstwie stwierdzam że linie podziałów blach nie powinny być wcale widoczne . Wychodziło by na to ze przerwa między blachami w prawdziwym samolocie to jakieś 1-2 cm :D
-
Witam
Rozochocony twórczością innych przystąpiłem do tworzenia własnej kampanii i po krótkim czasie stwierdziłem że wskazane byłoby zrobienie własnych skinów.
Bawiłem się już kiedyś w malowanie do gry F1 Challenge i nawet mi to wyszło nie najgorzej ale używałem do tego prostego Painta.
Dzięki filmowi instruktażowemu kolegi bandyty postanowiłem podjąć próbę opanowania Photoshopa.
Klatka po klatce analizowałem jago poczynania aż do momentu gdy rozwinął kolejno zakładki:Filter/Mac`s/Remove White
Nie ma ich niestety w Photoshopie który ja posiadam, czy przyczyną jest to że mam trial tego programu ?
Zaznaczę jeszcze że brak jest zakładki: Mac's i rozwijającej się z niej:Remove White bo oczywiście Filter jest.
-
...do momentu gdy rozwinął kolejno zakładki:Filter/Mac`s/Remove White
Nie ma ich niestety w Photoshopie który ja posiadam, czy przyczyną jest to że mam trial tego programu ?
Zaznaczę jeszcze że brak jest zakładki: Mac's i rozwijającej się z niej:Remove White bo oczywiście Filter jest.
Bo to są darmowe "pluginy" do Photoshopa. Musisz sobie je odszukać w sieci i zainstalować do programu.
Zerknij tutaj: http://www.thepluginsite.com/resources/freeps.htm
Tutaj jest "remove white" - http://www.pspug.org/filters/filtersff.shtml
-
Dzięki Razor ,zaraz sprawdzę
No i już jest.
Teraz muszę rozpocząć długą walkę z własną tępotą w kwestii rozgryzienia Photoshopa. :015:
Chyba kuchnia nie zaliczam się nawet do tych mniej pojętnych a już na pewno do tych z ogromnym brakiem cierpliwości.
-
Czy może ktoś wykonać bitmapy do programu Paint Victory ? Jest to programik do malowania na skinach oznaczeń zwycięstw powietrznych.
-
Witaj Oldeagle
Jakiego państwa zwycięstwa? Ręcznie malowane czy szablonem jaki stopień zniszczenia? Prześlij zdjęcie lub linka o jakie Ci zwycięstwa chodzi oraz typ samolotu do prawidłowego przeskalowania Bmp.
-
Mam kilka skinów do małego retuszu.Może ktoś się podjąć wykonania tego zabiegu :001:
-
Przyślij te skiny Oldeagle to popracuję. Mam dla Ciebie oznaczenia zestrzeleń i misji bombowych malowane przez jankesów nad Pacyfikiem.Mam problem z wysłaniem mailem ponieważ coś jest z przeglądarką i nie zapisuje załączników.Wyślę je skypem.
-
Czym je spakowałeś ?Z tego co wiem to gmail akceptuje tylko 7z.Skype nie posiadam możesz podesłać przez gg 5290951
-
Mam kolejne pytanie dotyczące robienia skinów
Nieco opanowałem Photoshopa więc postanowiłem zrobić jakiegoś skina wykorzystując szablon ,,VOID" z iłka, lecz jak się okazało jest on zablokowany (ikonka kłódki)i nie można powielić warstwy podstawowej.
Wcześniej kilkakrotnie oglądałem tutorial autorstwa kolegi bandyty i void ,,obrabiany" przez niego ma możliwości korzystania z już istniejącej tam warstwy oraz tworzenia jej kopii a także nowych.
Czy jest jakaś możliwość odblokowania warstwy w szablonie void czy też takie szablony są gdzieś dostępne ?
-
Ctrl + A (zaznacz całość)
Ctrl + C (kopiuj)
Ctrl + V (wklej)
Wklejasz jako nową warstwę w nowym pliku. Możliwe że jest jakiś szybszy sposób, ja używam tego od długiego czasu.
-
Image / Mode / RGB Color >>Klikaj (http://img219.imageshack.us/img219/1789/52260409cp1.th.png) (http://img219.imageshack.us/my.php?image=52260409cp1.png)(http://img219.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Po tej operacji możesz dowolnie "modyfikować" gołego voida, dodawać nowe warstwy do projektu itp. Filmik robiony na wersji PF 5.5 tak więc niektóre opcje mogą się różnić z dostępnymi w tych nowszych, lecz zasada działania jest podobna/ta sama.
-
Panowie, dziękuję bardzo !
Sposobu Marcinosa jeszcze nie skumałem ale siedzę nad tym dopiero jakieś 4 minuty ale za to bandyta oświecił mnie całkowicie, dzięki !
-
Wyjaśnienie sposobu Marcinos'a:
1.Otwierasz goły Void,
2.Zaznaczasz całość - czystego Voida kopiujesz go (CTRL + C),
3.Otwórz nowy projekt o wymiarach 1024x1024 pix(dla wersji z Iła 1946),
4.Wklej (CTRL + V),
5.Masz dwie warstwy w projekcie, kolejno: czystą (białą) i void (skin). Proponuję przed obróbką dać kopie voida i dla bezpieczeństwa wyłączyć jedną z podglądu aby w razie problemów z "skinowaniem" móc pożyczyć coś z oryginału.
W zasadzie to tyle, sam stosuję oba sposoby :)
Pozdro ;]
Jak co to zapraszam na gg 159953
-
Tak tylko wtrącę trzy grosze. Pouczcie się korzystania z "masek". W PSie (i nie tylko) daje to wiele wymiernych korzyści :001:. Może jak się zbiorę wreszcie to napiszę o tym kilka słów. Tym czasem możecie w "helpie" Photoshopa poczytać coś o tym (np. temat "Maskowanie warstw"), ewentualnie wygooglać.
-
Urodzony wykładowca :010:
Jeszcze raz dzięki bandyto
SG4_Rush, mam nadzieję że napiszesz kiedyś parę słówek na temat tych masek.
-
To i ja mam pytanie. Jak zapisać gotowego skina żeby go można było później użyć w Iłku?
Kiedy próbuję zapisać go w .bmp to Ił go nie widzi.
-
Ił-2 potrzebuje skinów w palecie 256 kolorów - 8 bitów.
-
Musisz go exportować jako BRIGHT, w dziales Software & hardware masz go :)
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=2674.0
lub tutaj plugin do PS'a
http://rapidshare.com/files/159463137/bright.8be.html
-
Jakoś się udało. Mój pierwszy skin :) to była tylko próba czy w ogóle poradzę sobie z PS. Jak widać jakoś poszło.
(http://images27.fotosik.pl/289/b36faa8285037e89.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
Całkiem całkiem jak na pierwszy raz :021:
-
Fajny skin, trzeba przyznać.
-
(http://img383.imageshack.us/img383/5581/dasdzf3.th.png) (http://img383.imageshack.us/my.php?image=dasdzf3.png)(http://img383.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Można się ślinić :)
Jeszcze żadnego większego efektu nie sprawia ale trzeba dać trochę czasu :) zwłaszcza że zaczęłem dzisiaj :D
-
Z góry przepraszam że tutaj powtarzam swoją prośbę, ale mam nadzieję że może tutaj ktoś szybciej zajrzy i mi pomoże. Sprawa co prawda dotyczy malowania w FS no ale cóż, potrzebuję pomocy wiec chwytam się wszystkich możliwych sposobów żeby ją otrzymać. Więc do sedna. Tworzę malowanie do Mi24 z Pruszcza Gdańskiego. Korzystam z templates nemetha i PS. Po zrobieniu malowania łączę ze sobą warstwy i zapisuję w formacie .bmp 24 bity. Następnie konwertuję to przy pomocy DXTBmp do formatu FS'a czyli DXT3. Uruchamiam grę żeby zobaczyć efekt i tutaj niemiła niespodzianka. W PS-ie wszystko jest ostre i wyraźne czyli wygląda bardzo dobrze. Niestety w simie efekt mojej pracy jest rozmyty i nie wyraźny. Proszę mi powiedzieć czy coś pominąłem lub zrobiłem coś nie tak jak trzeba.
-
[...]
lub tutaj plugin do PS'a
http://rapidshare.com/files/159463137/bright.8be.html
Wrzuć go do x:/xxx/adobe/plugins/import-export
przy próbie zapisu do BMP całego templejta dajesz File/export/bright
i wybierasz sobie nazwę pliczku i miejsce zapisu danego malowania.
Potem potrzeba Ci programu DXTBMP ->http://www.mnwright.btinternet.co.uk/download/dxtbmpx.EXE (http://www.mnwright.btinternet.co.uk/download/dxtbmpx.EXE), otwierasz exportowaną teksturkę i testujesz na różnych rozdzielczościach i formatach.
Z tego co wiem to do FS najlepszy był "Extended 32bit 888-8" lub "Extended 16 bit 565".
Sam musisz spróbować niestety.
S!
-
Bandyta wielkie dzięki.
-
Nie ma sprawy ;]
-
Bandyta mam jeszcze prośbę jak byś mógł ten plugin przesłać mi na pocztę. Coś z linkiem jest nie tak. Nie chce zaskoczyć. Moje konto: 08.15@wp.pl
-
Ale ja zakręcony jestem :D:D:D już sobie ściągnąłem tego pluga. No to teraz do pracy :)
-
Mo i jestem w punkcie wyjścia. Nie stet tak jak pisał Sundowner bright zmienił mojego skina w szarą plamę. Teraz to już zupełnie zgłupiałem i nie mam pojęcia co jeszcze można z tym zrobić. A miał byc taki śliczny skin:) Wszelkie pomysły na rozwiązanie tego problemu mile widziane.
-
W folderku z fotoszopem masz jeszcze Image Ready, otwórz przez niego i tam daj export/bright
-
Pomogło jeśli chodzi o bright. Niestety w grze dalej jest nie ostro. Zastanawiam się czy może mieć na to jakiś wpływ że mój FS jest zmodowany do GW3, chociaż nie wydaje mi się. Próbowałem konwertować na wszystkie sposoby z listy i nic. W folderze textur w grze po konwercji też wszystko wygląda dobrze.
-
Czy ktoś wie coś więcej na temat mipmap w DXTBmp? Poradzono mi żebym je wyłączył no iak to można zrobić.
Próbowałem konwertować skina z gry. Do formatu 24bitowego nie było problemu. Po odwróceniu procesu przy pomocy DXTBmp ten sam efekt co z moim malowaniem. Traci na ostrości.
-
(http://images49.fotosik.pl/28/f721b61e391c09cd.jpg) (http://www.fotosik.pl)
No i się udało :banan mipmapy są z boku :003: Ustawiłem je na 16bit i całość zapisałem w "Extended 16 bit 565".
Wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość.
-
Ostatnie słowo komentarza;) Po całkowitym wyłączeniu mipmaps można zapisać całość w większości formatów z DXTBmp. Taki drobiazg i tak potrafił namieszać :021:
-
Witam ponownie. Mam kolejne pytanie w kwestii technicznej. Jakiej użyć funkcji w PS żeby uzyskać połysk w malowaniu na śmigłowcu? Druga rzecz tyczy się zacieków oleju. Czy jest jakiś trik na ten efekt, czy trzeba się bawić odcieniami koloru?
Pozdrawiam.
-
W DXTBmp musisz dodać kanał alpha - to czarno-biały obrazek, który określa połyskliwość modelu w FSie (im bardziej czarny, tym bardziej się błyszczy).
-
Dziękuję. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, wystarczy że wyedytuję model w odcieniach szarości jako .bmp i zaimportuję go w DXTBmp. Efektem tego zabiegu będzie połysk w FSie.
-
Chyba tak, choć nigdy tego w ten sposób nie robiłem - działałem niejako na odwrót: najpierw z malowania przy użyciu DXTBmp eksportowałem kanał alpha, obrabiałem go programem graficznym a potem z powrotem importowałem do tekstury.
-
Też wykorzystałem ten sposób przy swoich Mi-24. Chciałem tylko wiedzieć właśnie jak edytować ten kanał bo aktualne malowanie na Mi-2 tj. zielono-brązowe (kolory dobrane chyba z ławki w parku :003:) jest z połyskiem. Ostatni wzór malowania czyli ciemno zielony znów wrócił do matu (no prawie matu :004:)
-
Jako że sam zabrałem sie za robienie skinów zastanawiam się jakich wzorców barw używacie, skąd je bierzecie ?
Ja mam jakieś dwa wzorce ale podczas malowanie BF-109F-4 zauważyłem że są spore rozbieżności, zwłaszcza między kolorami RLM 75, ale także wieloma innymi, proszę (tradycyjnie) o poradę doświadczonych skinerów jakich wzorców się trzymać i gdzie je można zdobyć.
-
Ja korzystam z palet na stronie http://www.simmerspaintshop.com/ (Colour swatches w lewym menu).
-
Zajrzyj na strony sklepów modelarskich w dziale z farbami. Korzystam z wzorników które tam się znajdują. Kilka firm robi farby gotowych RLM-ów i umieszcza ich wzory właśnie na stronach z akcesoriami modelarskimi.
http://www.jadarhobby.pl/kolory-niemieckie-c-21_453_792.html (http://www.jadarhobby.pl/kolory-niemieckie-c-21_453_792.html)
Wzory firmy AGAMA, dla mnie są bardzo dobre i nimi sie podpieram przy doborze koloru.
-
Sherman i Rafał, dzięki za źródła jednak pozostaje nadal jeszcze jeden problem, mianowicie rozbieżności w odcieniach, na stronie podanej przez Shermana RLM 75 jest zdecydowanie jaśniejszy a na stronie podanej przez Rafała, mimo że jest to skan i może posiadać niewielkie przekłamania, odcień ten jest wyraźnie ciemny.
Który kolor bardziej odpowiada niemieckiemu oryginałowi i na podstawie jakich materiałów na podanych przez was stronach zostało to stwierdzone ?
Z problemem odpowiedniego doboru koloru borykam się już od dawna, ponieważ sklejałem kiedyś modele ale jak dotąd jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania nie znalazłem, dopiero to forum na nowo rozbudziło jakieś nadzieje.
-
Dobry rezultat daje wykonanie serii zdjęć aparatem cyfrowym powierzchni prawdziwego obiektu. Nitowane powierzchnie, linie podziału oraz zniszczenia są doskonale odwzorowane. Pozostaje praca nad spłaszczaniem fragmentów ze zdjęć, lub przenoszenie (za pomocą stempla w photo shopie) ich tekstury.
Jasność , kontrast ,nasycenie barwy gotowej tekstury najlepiej dopasować po skalibrowaniu ustawień swojego monitora.
Metoda osiągalna dla Mi2 i Mi24 lecz za starociami trzeba pojeździć po muzeach, lub poprosić zagranicznego maniaka.
-
Agama z tego co mi wiadomo jako firma produkująca farby dla modelarzy, a co za tym idzie "jak najwierniej odtwórzmy dany samolot(pojazd)", wzoruje sie na oryginalnych wzornikach RLM. Więc możemy założyć że są to wiarygodne wzory. Jeśli chodzi o robienie zdjęć danego obiektu musimy pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy. Odcień, nasycenie, a nie rzadko sam kolor bazowy potrafi być inny na różnych powierzchniach obiektu. Wszystko to jest zależne od padania światła na płaszczyznę. Np na odkrytych częściach kolor może wydawać się jaśniejszy w stosunku do tego który jest np. zacieniony(pod skrzydłem). No i wyblaknięcie koloru. Tak więc dla mnie samo zdjęcie nie jest pewnikiem danego koloru, może go nam przybliżyć. Jeśli chcemy mieć 100% pewność o doborze dobrego koloru do danego obiektu pozostaje nam pogrzebać w dokumentacji i znaleźć oznaczenia farb używanych przez danego producenta. Możemy później znaleźć dany kolor
lub jego odpowiednik w FS (Federal Standard).
Też nie raz przez to musiałem i nadal muszę przechodzić przy robieniu modeli.
-
Witam,
czy ktoś z Was kiedykolwiek pokusił się o wykonanie skina dla Bf-109 jak tym zdjęciu (jednym z bardziej znanych)?
(http://img244.imageshack.us/img244/5136/bf109e4ah0.th.jpg) (http://img244.imageshack.us/my.php?image=bf109e4ah0.jpg)
-
Rafał, skoro Agama w jakiś sposób zdobyła niemieckie wzory barw RLM to inne firmy robiące farby modelarskie też nie powinny mieć z tym problemu bo i dlaczego?
Nadal zadziwia mnie ogromna rozbieżność odcienia np RLM 76
mahound, myślę że ten skin jest już dawno przez kogoś zrobiony.
-
Cześć
http://www.yoyosims.pl/downloads1.html
Coś w ten deseń, afrykański 109.
Pozdrawiam
-
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc piszę tutaj. Mianowicie poszukuje skina z oznaczeniami (flagą ) CSA (skonfederowanych stanów ameryki ). Wiem, że takowe nigdy nie doczekały do ery lotnictwa jednak jest on mi bardzo potrzebny.Bardzo proszę o pomoc.
-
Wurger masz rację, myślę że tu chodzi o rzetelność wykonywanych produktów. Jest jedno wyjście-znaleźć takie odcienie które "mi" najbardziej odpowiadają (czytaj firmę) i stosować tylko to jedno żeby nie mieszać różnych wzorów. Ja do modeli(plastikowych) używam od lat tylko humbrola. Po prostu się do niego przyzwyczaiłem i już dobrze poznałem. Do modeli dla Iłka używam wzornika Agamy bo ma w necie najlepiej(dla mnie) wykonane(gładkie,jednolite bez przebarwień) i odwzorowane barwy RLM.
gildean http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=search (http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=search) 3 części mini kampanii "Air Pirates". Masz tu trzy malowania z flagą konfederacji: ju88, bf109 i ił2.
Pozdrawiam.
-
Witam, widze, że trochę o skinowaniu w tym wątku napisano ale wszystko oparte na PhotoShop, a ja próbuje swoich sił w Gimpie. U tu brak wymiany jakichkolwiek doświadczeń, co prawda na niektórych stronach anglojęzycznych są proste wskazówki tylko że nie wszyscy znają angielski. Jesli ktoś jeszcze działa w Gimpie to proszę o kontakt ;)
-
Witam.
Mam pytanie... Gdzie znajdę skin samolotu Hartmann'a Bf109G6 i Bf109G6-late?
Nie chodzi mi tu o "całe" malowanie tylko "suchy" skin bez żadnych oznaczeń. Próbowałem sam zrobić ale szczerze... mi to nie wychodzi. :)
Prosiłbym o linki jeżeli można. :D:D
-
Jeśli ktoś miałby "ochotę na Dakotę" :002: w malowaniu PLL LOT, to proszę (przy okazji możecie się popastwić nad moją skromną tfurczością):
http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads2&file=details&id=5043
-
Luz, a mógłby kolega wrzucić to na jakiś ogólnodostępny serwer?
Byłbym wdzięczny :001:
-
Z tego co pamiętam rejestracja na M4T jest prosta. A gdzie chciałbyś żebym to wrzucił, pytam bo nie wiem, a własnego ftpa nie mam, niestety.
-
Ok, mam już. Ślicznie się prezentuje :001:
-
Witam, czy filmy instruktażowe kolegi bandyty, są jeszcze gdzieś dostępne ??
-
Odświeżam temat - wracam do iłka po kilku latach... ktoś posiada jeszcze filmiki bandyty?