Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Sprzęt wykonany samodzielnie => Wątek zaczęty przez: vowthyn w Sierpnia 14, 2007, 17:45:25
-
Mamy dane:
2 potencjometry (każdy pracuje jako jedna oś mjoy16)
2 przyciski chwilowe (astabilne), każdy pracuje jako przycisk chwilowy mjoy16 (pushbutton)
wszystko wsadzone w pedały orczyka
co chcemy osiągnąć?
zaprojektować schemat połączenia tych czterech elementów tak, aby była możliwość ich pracy i przełączania pomiędzy następującymi trybami:
1. - hamowanie różnicowe potencjometrami - oba potencjometry pracują niezależnie, przyciski są nieaktywne.
2. - hamowanie różnicowe przyciskami (każdy przycisk pracuje niezależnie, potencjometry nieaktywne),
3. - hamowanie wspólne przyciskami (nie ma znaczenia który przycisk/pedał naciśniemy, oba realizują tę samą komendę, potencjometry nieaktywne
4. - hamowanie jednym potencjometrem, przyciski nieaktywne (zakładam że nie da się zrobić tego tak, jak w opcji z przyciskami, bo oba potencjometry nie mogą realizować tej samej komendy bez zakłócania się, więc w tym trybie drugi potencjometr jest wyłączony.
Wytyczne - zrobić to tak, aby wybór trybu był prosty do przełączania, z jak najmniejszą ilością przełączników (koszt) i plątaniną kabli.
good luck :-)
-
A czemu chcesz wyłączać jeden rodzaj toebrakes'ów żeby używać innego? Tzn. jeśli masz sima, w którym da się je zmapować pod osie, to ustawiasz potencjometry, a guziki pozostają nieprzypisane, a jak latasz np. Falconem AF, to przeciwnie - osiek nie mapujesz pod nic, a pod pushbuttony oba dajesz "k". Nie wiem, po co Ci fizyczne odłączanie.
-
W sumie masz rację, chyba trochę na wyrost chciałem uwzględnić wszystkie alternatywy. Póki co głównym przeznaczeniem jest i tak FC a tam niestety tylko klawisz sobie mogę zmapować pod hamulce, i to chyba tylko jeden.