Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: BigMac w Sierpnia 14, 2007, 19:08:31
-
Dobra, gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść, a gdzie dwóch Polaków, tam trzy zdania, wobec czego autorytarnie i bezprawnie niniejszym wybieram na pierwszy samolot "próbny" Mieczysława "E-4". Nie mam ku podjęciu takiego wyboru absolutnie żadnych uprawnień, ale najgłośniej krzyczę i pierwszy zakładam taki temat, w związku z czym należy się mnie słuchać. Uzasadnienie takiego wyboru - to maszyna znana, lubiana, nie-egzotyczna, relatywnie dobrze opisana i ponoć jedna z mniej zrąbanych przez Ola.
Panowie szlachta, wykopywać monografie, zestawienia i barwne wspomnienia pilotów, skanować wykresy, tabelki i cytować zabawne anegdotki, z których można wnioskować o właściwościach lotnych tej maszyny. Słowem, zbieramy materiały do robienia FM i charakterystyk uzbrojenia. Nie muszę przypominać, że dane powinny być tak obiektywne, jak tylko pozwalają źródła. W tej chwili nie poprawiamy ew. wad graficznych modelu 3d ani dźwięków silnika
Wprowadzam spontaniczny zamordyzm, w nadziei że przywykłe do reżimu forum odruchowo posłucha i weźmie się do roboty :021: Dyskusje o słuszności wyboru tej maszyny proszę prowadzić w innych tematach, a najlepiej nie prowadzić w ogóle, bo to defetyzm, reakcjonizm i działania wywrotowe. Tutaj proponuję wrzucać dane przydatne do klepania FM stodziewiątki.
-
Może się przyda:
http://109lair.hobbyvista.com/index1024.htm
http://www.ww2aircraft.net/forum/archive/f-64.html
-
Ok, proszę o informację o max prędkości 109E-4 na poziomie morza i kilku wyższych pułapach, z informacją przy jakiej konfiguracji to wyznaczono (ile paliwa, uzbrojenie itd.). Oprócz tego bardzo mile widziane byłby dane o przyspieszeniu - ile sekund zajmuje np. przyspieszenie od dwustu do czterystu na wysokości X.
Potem ktoś kto ma pfa (bo ja nie mam :D) sprawdziły, o ile BF stamtąd odbiega od danych źródłowych - to pierwszy krok do rozpoczęcia prac nad udoskonalaniem jego FM.
-
No więc jesli mozna pomoc to ...
Wg. Roberta Pęczkowskiego i Bellony Emilek posiada takie dane:
Powierzchnia nośna- 16,35m2
Masa własna- 2037kg
Masa całkowita (do startu)-2568kg
silnik DB 601Aa
A wg. AJ-pressu i panów Janusza Ledwocha i Adama Skupiewskiego:
Pow. nośna-16,35m2
ciężar własny - 2037kg
ciężar całkowity 2568kg
ciężar użyteczny (czyli to co można w niego zakapkowac i wlac) - 531kg
Prędkość maxymalna/pułap - 555km/h / 5960m
Prędkość przelotowa/pułap - 480km/h / 4000m
prędkośc lądowania - 130km/h (buahahahah a w Iłku to już się trawe gryzie heheeh)
Pułap operacyjny - 10500m
zasięg - 660km
Prędkosci od wysokosci :
455km/h / 0m
486km/h / 1524m
544km/h / 4572m
552km/h / 6096m
528km/h / 7690
Czas wznoszenia na 7600m 11'39'' przy wznoszeniu na pulapie 408,5m/minute
Czas wznoszenia na 9144m 17'12'' przy wznoszeniu na pulapie 225,5m/minute
uzbrojenie 2 MG17 i 2 MG FF
specyfikacja MG17:
kaliber -7,92mm
masa - 10,2kg
pojemnosc tasmy- 500sztuk
szybkostrzelnosc - 1200 pociskow na minute
predkosc poczatkowa pocisku - 905m/s
specyfikacja MG FF:
kaliber 20mm
masa- 35,7kg
pojemnosc tasmy - od 45 do 100 sztuk
szybkostrzelnosc - 540 pociskow na minute
predkosc poczatkowa pocisku 700 m/s
specyfikacja DB 601 A:
Moc startowa maksymalna - 1100 koni przy obrotach 2400 na pułapie 4500m
Moc ciagla uzyteczna maksymalna - 960 koni przy obrotach 2400 na pulapie 7450m
Mozliwe ze cos pomoglem ;) i czekam na zmodyfikowanego Emilka
Pozdrawiam
-
Bardzo dobrze :)
Teraz proszę kogoś, kto ma PFa o zweryfikowanie FMa z tymi danymi - nie na zasadzie "jest do bani", tylko ile km/h za wolno/szybko na takiej a takiej wysokości oraz ile minut zajmuje wznoszenie. Ja PF nie mam i nigdy nie miałem, dlatego jestem jednopalczasty :D
No dalej, cóż prostszego niż odpalić Iłka, zrobić free flight i zapisać na kartce wyniki? :)
-
I wez tu czlowieku oblicz predkosc poczatkowa pocisku... :)
-
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?t=8795
I popatrzcie jaką producent podał tolerancję błędu pomiaru...
-
Na wyścigach, bez amunicji, z 25% paliwa Bf-109 E4 wyciąga na poziomie 10m nad ziemią 480 km/h (+/- 5 km/h).
Wyżej się nie ścigałam ... :)
[Reszta postów nie na temat wydzielona do: metodyki testowania -Jos]
-
Wersja gry: 4.08, po spaczowaniu il2fb.exe, wgrane spolszczenie by Kelso (S!), wgrany sound mod v. 084 (excellent work Wasia).
Samolot: Bf-109 E4.
Wysokość Vmax (paliwo 100%, uzbrojony) Vmax (paliwo 25%, nieuzbrojony)
0-10m 450-460 km/h 460 km/h
1520-30m 440-450 km/h 450 km/h
4570 m 410-420 km/h 420 km/h
6100 m 380 km/h 390 km/h
7700 m 350 km/h 340 km/h
W nurkowaniu (chyba stromym, jakieś 40st :002:) drgania pojawiły się przy prędkości ok. 630 km/h, skrzydła odeszły przy prędkości 790-800 km/h.
Może się komuś przyda powyższe, nie wiem czy na pewno dobrze testowałem (skoro TheWitch rozbujała się do 480), jak nie to wywalcie ten post.
-
Ot dowcip, przy ziemi prędkości w porządku, a im wyżej, tym gorzej. No nie wiem, czy będzie łatwo to zrobić dobrze - jeśli tylko się zwiększy moc silnika, to prędkość na wysokości wzrośnie do zakładanej, ale przy ziemi będzie zbyt duża.
-
W wątku "Pliki SFS - otwarte" SG4_Rush wspominał o zmianie prędkości A8 przy ziemi i na 6000 metrów. Po mojemu znaczyłoby, że można to zrobić nie tylko poprzez podniesienie mocy silnika. Tylko że ja nie wiem jak...
-
W wątku "Pliki SFS - otwarte" SG4_Rush wspominał o zmianie prędkości A8 przy ziemi i na 6000 metrów. Po mojemu znaczyłoby, że można to zrobić nie tylko poprzez podniesienie mocy silnika. Tylko że ja nie wiem jak...
Chodzi tutaj o parametr Cx. Ale tak do końca to nie jestem pewny co do tego czy CxMin_0 i CxMin_1 (chyba współczynniki oporu) odpowiadają oporowi na poziomie morza i na pewnej ustalonej wysokości (np. HofVmax = 6000.0). Tak po prostu sobie dyskutowaliśmy pewnego razu na ventylu o parametrach i taka sugestia padła. A że mi to jakoś zadziałało to nie musi oznaczać, że mam rację - po prostu tak wyszło (a tak po prawdzie to zerżnąłem te dwa parametry od La7 :118:)
Ja bym moc silnika i masy ustawił takie jakie były w rzeczywistości a parametrami CxMin_0 i CxMin_1 wyregulował prędkości. Podczas testów w A-8 gdy zmieniłem Cx (na chyba mniejszy od tego co zastałem w pliku) to nagle Foczka zaczęła mi się bujać do 700 km/h w poziomie, więc na pewno to działa :001:
Ale że na razie jestem pogrążony w robocie na amen :005: to do testów niestety nie zasiądę, przynajmniej nie przed końcem września.
Niemniej wątek śledzę na bieżąco :004:.
-
prędkośc lądowania - 130km/h (buahahahah a w Iłku to już się trawe gryzie heheeh)
Aha. A wszystkie samoloty latają tak samo...
(http://i194.photobucket.com/albums/z237/Kotsoor/th_Bf109E-4laduje.jpg) (http://i194.photobucket.com/albums/z237/Kotsoor/Bf109E-4laduje.jpg)
Co zaś do danych, to bardzo przepraszam: http://kurfurst.allaboutwarfare.com/#Emil
-
Tylko czemu tam jest ALT 150 :021: ?
-
A temu, ze jest to wysokosc npm :D Widocznie laduje na gorce :020:
-
Tylko czemu tam jest ALT 150 ?
A jakie to ma znaczenie, gdy WIDAĆ, jak jest wysoko nad pasem?
Widocznie laduje na gorce
No, takiej tylko o 50m wyższej, od góry, na której stoi Warszawa (ca 100m npm) :004: A poważnie, to jest to mapa Smoleńsk i lądowisko najbliższe miejscu, gdzie wrzuca nas w QMB.
-
A co to QMB?
-
Quick Mission Builder