Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Zaplecze => Software & Hardware => Wątek zaczęty przez: kazikas w Września 20, 2007, 21:54:28

Tytuł: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: kazikas w Września 20, 2007, 21:54:28
Bawię się w Locka od jakiegoś czasu i i będąc  pod wrażeniem wynalazków forumowiczów pomyślałem że przydałoby się kilka dodatkowych klawiszy pod ręką.

Wyszukałem sobie:

http://www.a4tech.pl/Item.aspx?ITEMNMBR=A4TKLA10263&GroupID=33&SubGroupID=154  (http://www.a4tech.pl/Item.aspx?ITEMNMBR=A4TKLA10263&GroupID=33&SubGroupID=154)

i gdzieś przeczytałem że to cudo ma programowalne przyciski, ale po zakupie okazało się że to tylko chwyt marketingowy.
Zastanawiam się czy da się jakoś może przeprogramować to na kontroler gier z 48 przyciskami albo jakoś inaczej zdefiniować. Dodam że xp wykrywa to jako dodatkową klawiaturę, która działa równolegle z pierwszą a chciałbym żeby były niezależne.
Po całym dniu spędzonym na Gogolach zastanawiam się czy to jest możliwe??

Może ktoś miał już podobny problem.
Dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: BigMac w Września 20, 2007, 22:33:13
vito_zm się bawił w coś podobnego
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,8494.0.html
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: kazikas w Września 20, 2007, 23:45:00
Nie do końca o takie rozwiązanie mi chodzi.

Chciałbym to zrobić możliwie bez rozbierania i lutowania klawiatury.
Najbardziej optymalnym wyjściem była by zmiana charakteru sprzętu tak jak w temacie postu.
Może jest jakiś soft który pozwala przeprogramować klawiaturę na game controller.

Znalazłem programik PPJoy ale on nie załatwia sprawy w 100% po 1. ma tylko 16 przycisków
a po 2. nawet zdefiniowany jako kontroler działa jak klawiatura, tzn. po zmapowaniu np. "q" na przycisk "1"
przy wciskaniu "q" realizowane są obydwa działania.

W ...\panelu sterowania\klawiatura widoczne są 2 urządzenia, jednakże działają równorzędnie tzn. jak np. naciskam Caps Locka na jednej lampka zapala się na obu.

Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: vito_zm w Września 21, 2007, 07:56:21
Można kupić tzw.Fanga,który realizuje funkcje na klawiszach albo zrobić go samemu.Ja zrobiem mojego fanga na bazie Mjoya.Jest on widoczny na zdjęciu z lewej strony.Na drugim zdjęciu jest Mjoy.
(http://img98.imageshack.us/img98/8943/kokpitze0.th.jpg) (http://img98.imageshack.us/my.php?image=kokpitze0.jpg)
(http://img341.imageshack.us/img341/7571/dscn1563domailaiq2.th.jpg) (http://img341.imageshack.us/my.php?image=dscn1563domailaiq2.jpg)
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: kazikas w Września 21, 2007, 08:20:12
Zdaje się że może to być jakieś wyjście ale jakbyś mógł trochę przybliżyć idee "fanga" bo nie
mogę nic znaleźć, albo jakieś źródło informacji podać bo bym z chęcią bardziej zgłębił temat.
Dzięki vito_zm

Swoją drogą to trudno mi uwierzyć że nikt nie wymyślił po prostu programiku, który by to załatwiał.
Są przecież programowalne klawiatury a pewnie niewiele one się różnią od zwykłej pod względem elektroniki.
Przynajmniej tak mi się wydaje, ale przyznaję że nie jestem orłem w tej dziedzinie.
A poza tym czyżby nikomu nie brakowało dodatkowych guzików; co 2 klawiatury to nie jedna :001:
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: vito_zm w Września 21, 2007, 09:00:12
Podaję link do sklepu gdzie jest krótki opis.Można go kupić w Polsce.Z tego co wiem to ma go na naszym forum Mark.Zapytaj kolegów na forum o fanga.
http://www.compusa.com/products/product_info.asp?pfp=BROWSE&No=20&N=200078&product_code=343540
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: Pogo w Września 21, 2007, 09:23:39
Fajny ten domowy jaszczomp . MFD w jakiś sposób działają czy tylko atrapa ?
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: vito_zm w Września 21, 2007, 14:44:00
Przyciski w MFD działają ekrany jeszcze nie.Planuję przy następnej wersji zrealizować ekrany na LCD. Jestem w trakcji modernizacji kokpitu,gdy zakończę to opiszę dokładnie w wątku "MFD,ICP i podobne panele" jakie funkcje są realizowane.
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: kazikas w Września 21, 2007, 15:34:59
Wracając do wątku. Fang to też nie do końca rozwiązanie o jakie mi chodzi.
Myślałem że Fang będzie jakimś konwerterem sygnału, i że zamiast HID system rozpozna klawiaturę jako kontroler. Szkoda było by po sprawie.
Problem w tym że nie chce "psuć" nowej klawiatury bo kto wie może zachce mi się kiedyś w CS pograć.
Chciałbym to rozwiązać w sposób bardziej softwarowy jakimś sterownikiem czy cuś...
System rozpoznaje dwie klawiatury i myślę że da się rozdzielić sygnały z jednej i drugiej klawiatury.
Albo zmienić charakter urządzenia.

*Może wie ktoś jak to jest że jak się podpina pada pod USB to komp widzi pada a jak klawe to klawe?
*Czy da się to przeprogramować przez USB /albo w jakiś inny sposób/ klawiaturę aby była widziana jako PAD?

Tak na chłopski rozum to powinno być wykonalne...
Nic to szukam dalej.
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: vito_zm w Września 21, 2007, 17:08:38
Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem jest moje rozwiązanie oparte na Mjoyu.Jest on widziany przez win jako kontroler.Mjoy musi współpracować z programem SVMapper.W SVMapperze mapujesz dowolną kombinację klawiszy do konkretnej funkcji dla danej gry tworząc w ten sposób profil dla danej gry.Niestety musisz wykonać samemu klawiaturę lub pokombinować z oryginalną.Możesz zaprogramować 64  klawisze, np.crtl+shift+alt+c jako klawisz nr1,który realizuje zmianę koloru HUD w FalconAF.Mjoy z programem SVMapper pracuje w tle jako wirtualna klawiatura.
Oryginalna klawiatura,którą kupiłeś w sklepie ma układ scalony,który przesyła szeregowo bajt lub bajty jako sygnał RS,które odpowiadają danemu klawiszowi lub ich kombinacji.
Na początku tego roku robiłem eksperymenty z klawiaturą.Rozebrałem starą i ją zmapowałem.Mój pomysł polegał na tym aby przełączać klawiaturę oryginalną z przerobioną pod kątem gry,jest to możliwe.Problem polegał na tym,że trudno jest przyporządkować w przerabianej klawiaturze kombinacje paru klawiszy tak aby odpowiadało jej naciśnięcie jednego klawisza np.crtl+shift+alt+c jako klawisz nr1.Moje problemy opisałem w wątku "MFD,ICP i podobne panele".
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: bip3r w Września 21, 2007, 20:55:02
Alternatywą, moim zdaniem bardzo ciekawą, jest programowalna klawiatura/pad Saitek PCDash 2 inaczej określana także P8000.

(http://i.neoseeker.com/screenshots/SGFyZHdhcmUvSW5wdXRfRGV2aWNlcy9HYW1pbmdfUGVyaXBoZXJhbHMvR2FtZVBhZHM=/Saitak_P8000_profilelarge.jpg)

Posiada 36 klawiszy, klawisz Shift (daje łącznie 72 funkcje do przypisania!!!) oraz Hat.

Działa doskonale z driverami Dhauzimmer'a i oprogramowaniem PDProfile (XDProfile służy do progarmowania HOTASa Saiteka X36 USB):

http://xdprofile.freebirdswing.org/index.asp

A co najciekawsze, można sobie stworzyć własne "nakładki" na tą klawiaturę, choćby na drukarce i umieścić je pod otwieraną ramką, dzięki czemu można np. stworzyć niemal doskonały panel ICP do Falcona :)

Przykład:
http://m.albert.free.fr/divers/SaitekP8000/PICT2315.JPG

http://www.3rd-wing.net/index.php?act=Attach&type=post&id=1819

http://www.1stguns.de/support.html#pc_dash2_files

Jedyny problem jest taki, że tego pada już Saitek nie produkuje. Ja na niego polowałem przez półtora roku na Allegro. Cierpliwość została nagrodzona!! 65zł z przesyłką, podczas gdy identyczny sprzęt na ebay'u niemieckim krąży po 20-30 euro min.

http://cgi.ebay.de/Saitek-PC-Dash-2_W0QQitemZ250165797763QQihZ015QQcategoryZ78924QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem]
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: muminek w Listopada 06, 2007, 17:27:37
Zainteresowałem się trochę tematem i popytałem
http://cpw.net.pl/forum/viewtopic.php?t=5901
Można by się zapytać czy ktoś nie mógłby takiego programu napisać , ale znając życie nic za darmo :(
Tytuł: Odp: Klawiatura na kontroler gier???
Wiadomość wysłana przez: vito_zm w Listopada 09, 2007, 17:35:56
Aby zrealizować dodatkowe klawisze uzupełniające zestaw hotas cougar zrobiłem "fanga" na bazie MJoy.Poprzednia wersja mojego "fanga" współpracowała z moim kokpitem FalconAF.Ponieważ kokpit zajmuje dużo miejsca postanowiłem zrobić fanga,działającego samodzielnie,dlatego MJoy jest zminimalizowany i umieszczony  wewnątrz fanga.Zalety tego rozwiązania to uniwersalność polegająca na tym,że zmieniając profil w SVMapper oraz opisy na klawiszach można go zastosować w dowolnej grze.Można wykonać zestawy klawiszy z opisami pod określoną grę i je wymieniać.Ja zaprojektowałem matrycę na 20 klawiszy,można wykonać matrycę pod 64 klawisze.Ponieważ mój zestaw hotas nie ma ruddera to wyprowadziłem jedną oś do pedałów co widać na zdjęciu.
(http://img128.imageshack.us/img128/2300/fangjp4.th.jpg) (http://img128.imageshack.us/my.php?image=fangjp4.jpg)
(http://img128.imageshack.us/img128/8435/mjoyfangov8.th.jpg) (http://img128.imageshack.us/my.php?image=mjoyfangov8.jpg)
Na koniec mam pytanie do kolegów z forum.Gdzie można kupić matryce klawiszowe?Mam na myśli dowolne zestawy klawiszy.Można oczywiście przerobić klawiaturę PC,ale powinny być jakieś inne zestawy np.do automatyki,dużych kalkulatorów itp.Zrobiłem swój zestaw na płycie uniwersalnej,ale jest z tym trochę pracy i trudno zachować precyzję wymiarów przy lutowaniu włączników,dlatego lepiej zastosować gotowy zestaw matrycy klawiszy i go przerobić pod kątem elektrycznym.Zapraszam do dyskusji.