Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: vowthyn w Października 25, 2007, 21:16:28
-
Mam takie pytanie. Zachciało mi się ostatnio odwiedzić w FSX najbliższą okolicę jednego z najbardziej spektakularnych szczytów górskich, mianowicie alpejskiego Matterhorn na granicy Szwajcarii i Włoch. Znam jego współrzędne (45°58′35″N, 7°39′30″E), pytanie tylko, czy to się na coś przyda w FSX? Nie mam pojęcia jakie lotniska są w najbliższym sąsiedztwie, ani jak ustalić trasę przelotu przy pomocy współrzędnych geograficznych (da się je w ogóle wykorzystać w FSX?). Latanie nad całą Szwajcarią i wypatrywanie pojedynczego szczytu byłoby średnio efektywną metodą (zwłaszcza, że nie wiem jak wiernie został w FSX odtworzony i to właśnie chciałem sprawdzić), czy ktoś z Was ma pomysł jak tego dokonać?
-
Załaduj jakiś lot, włącz FS'ową mapę i wklep współrzędne. Polecam najpierw zainstalować darmowy mesh Alp.
-
Możesz użyć Googla do identyfikacji najbliższych lotnisk
-
Dziękuję za wskazówki. Użyłem Google Earth. Najbliższe lotnisko to Sion (LSGS) w Szwajcarii, na oko jakieś 60-70 km od szczytu. Dzisiaj sie tam wybiorę :-)
-
Oto porównawcze fotki Matterhorn z podobnej perspektywy:
1 - Zdjęcie w realu:
(http://img91.imageshack.us/img91/1865/thematterhorninsummerrept8.th.jpg) (http://img91.imageshack.us/my.php?image=thematterhorninsummerrept8.jpg)
2 - Screen z Google Earth:
(http://img152.imageshack.us/img152/4103/matterhorngoogleearthux2.th.jpg) (http://img152.imageshack.us/my.php?image=matterhorngoogleearthux2.jpg)
3 - Screen z "gołego" FSX z defaultowym meshem:
(http://img89.imageshack.us/img89/5784/matterhornfsxdefaultmeslo7.th.jpg) (http://img89.imageshack.us/my.php?image=matterhornfsxdefaultmeslo7.jpg)
4 - Screen z FSX + mesh FS Global 2008:
(http://img134.imageshack.us/img134/6740/matterhornfsxfsglobal20an8.th.jpg) (http://img134.imageshack.us/my.php?image=matterhornfsxfsglobal20an8.jpg)
Jak widać FS Global 2008 robi dużą różnicę, jednak do pełni szczęścia brakuje fotoscenerii tego obszaru.
-
Tile proxy:
(http://i175.photobucket.com/albums/w140/bramski/2007-5-24_23-39-4-343copy.jpg)
http://s175.photobucket.com/albums/w140/bramski/
-
O w morde! Możesz podpowiedzieć jak go skonfigurować aby pobierał dane z google earth (albo równie dobrego serwisu wysokiej jakości)? Jakiś czas temu miałem próbne podejście do Tile Proxy, jednak autor, z jakiegoś tajemniczego powodu nie podawał w manualu dokładnego sposobu konfiguracji, i po kilku próbach zniechęciłem sie do tego programu, widzę jednak, że potrafi dać naprawdę imponujące efekty.
P.S. Ta zadyma na szczycie to też Tile Proxy, czy efekt pogodowy FSX (czy może tylko mi się wydaje, że wiatr zdmuchuje śnieg ze szczytu zupełnie, jak na fotkach z reala?)
-
Przypadek. Chmurki z fsx'a się tak nałożyły ;)
Jak wrócę do domu to wrzucę konfig. Wiele się tym nie bawiłem, mam za wolne łącze.
-
Myślę że moje łącze powinno spokojnie wystarczyć. Czy Tileproxy zasysa scenerię za każdym razem, czy potrafi zapisać ją gdzieś na dysku i korzystać z niej przy ponownych lotach nad tym samym terytorium?
-
Buforuje na dysku.
ProxyUser.ini
[TileProxy]
# Enable or disable worldwide photographic scenery coverage (Yes/True/On to enable)
master_enable=On
# Offline Mode - No network access will occur (Yes/True/On to enable)
offline_mode=No
# The distance up to which LOD 15 (1.1m/pixel) would be loaded (only applies to FS9 and FSX RTM)
lod_distance=1000
# Resolution limiter: 15 = 1.1m/pixel, 14 = 2.3m/pixel, 13 = 4.75m/pixel
# Lower resolutions load faster, but are visually less appealing.
max_lod=15
# Number of Tiles to read-ahead. Speeds up communication between proxyUser and tileproxy.sys
preload=15
# The currently active service is configured here. Only ONE active source please.
# The other source statements should be commented out.
source=Google Earth
# The sources you want to be able to switch from the GUI menu.
# Separate the list entries with | and enclose in quotes. Make sure the
# names specified here are valid services which are defined below.
# You may want to rename the services according to your preference,
# but make sure you replace all occurences of the strings.
menu_sources="one"
[Google Earth]
cache_folder=cache
network_module=libnettile
module_config="conn=20|rate=2.0|server=http://kh*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
max_lod=15
min_level=5
max_level=17
color_hack=No
color_level=0
bulk_extend=50
Conn=20 i rate =2.0 to wartości domyślne dla łącza 2Mbit. Po resztę odsyłam do instrukcji ;)
-
Wielkie dzięki, zaraz się zabieram za testowanie. Mam tylko jeszcze jedno pytanie - czy można łatwo przełączać pomiędzy domyślnymi teksturami/fotosceneriami, a korzystaniem z Tile Proxy? Tzn czy mogę zwyczajnie wyłączyć tekstury z TS, jeśli chcę się przelecieć nad jakimś obszarem, który lepiej wygląda bez TS, czy muszę odinstalowywać coś lub zmieniać jakąś bardziej zaawansowaną konfigurację FSX?
-
O ile pamiętam to nie, wystarczy że nie włączysz tileProxy i tekstury będą brane z FS'a.
-
Coś chyba jednak jest nie tak. Po masakrycznie długim czasie wczytywania (jakieś 15 minut) wystartowałem z lotniska Kjeller w Norwegii i oczom moim ukazała się taka sceneria:
(http://img228.imageshack.us/img228/9800/osloqm4.th.jpg) (http://img228.imageshack.us/my.php?image=osloqm4.jpg)
Z Goole Earth wiem, że na tym obszarze zdjęcia są perfekcyjnej jakości (widać pojedyncze samochody i spokojnie mogę rozpoznać znajome budynki).
-
Po masakrycznie długim czasie wczytywania (jakieś 15 minut)
Norma.
oczom moim ukazała się taka sceneria
Mogę tylko bezradnie rozłożyć ręce... u mnie działało. Na pewno wszystko ustawiłeś zgodnie z readme? Rozdzielczość tekstur w FS i inne takie?
-
Dzisiaj spróbowałem ponownie, tym razem jako host zamiast google użyłem Virtual Earth, wystartowałem w innym miejscu, efekt ten sam. Dane terenu są pobierane, natomiast są źle wyświetlane (przy widoku z bardzo dużej wysokości można zaobserwować, że jest to tekstura terenu z dużą ilością szczegółów, zupełnie jak na Google Earth i podobnych, widać góry, zbiorniki wodne itp. jednak nie sposób polatać na jakiejkolwiek wysokości dostępnej dla normalnych statków powietrznych, ponieważ teren pokryty jest olbrzymiej wielkości kwadratami, które najwyraźniej są pojedynczymi pikselami, jakiś parametr musi ograniczać rozdzielczość wyświetlanej tekstury).
-
Dokladnie mialem ten sam problem jak vowthyn opisuje. Rowniez kiedy zobaczylem na necie screeny i filmiki z Tile proxy, to sie mocno napalilem. :020: Na ktoryms forum znalazlem konfiguracje, wszystko to wkleilem tam gdzie trzeba i .... klops. :005:
Najpierw b. dlugo sciagaly sie tereny i z tego co widzialem, Tile proxy nie mogl sciagnac niektorych elementow.(tzn z tego co wyczytalem w czasie sciagania, tam jest jakis level obrazkow ktore sciaga -przyblizenia? i jak nie moze sciaganac to podnosi o jeden w gore i proboje ponownie i tak do skutku.)
W kazdym razie po sciagnieciu i w koncu odpaleniu MS X, doznalem rozczarowania. Jakies lipne textury dopiero na duzej wysokosci jakos to wygladalo. Dokladnie ja u vowthyna. :015:
Wie ktos w czym rzecz?
-
Jedyne do czego doszedłem (wyczytałem na jakimś forum, i sprawdziłem w praktyce) to to, że w trakcie wczytywania scenerii, nawet jak wszystko leci sprawnie po szybkim, nieobciążonym łączu (przy dobrych wiatrach mam u siebie 12Mbit) w pewnym momencie Zarówno Google, jak i Virtual Earth banuje czasowo adres IP za zbyt dużą liczbę połączeń, czy ilość ściągniętych danych, jakoś tak. Efekt jest taki, że żadna sceneria nie wczyta się w całości, bo już po kilku procentach w oknie TileProxy widzimy serię komunikatów "timeout reached". Ta przypadłość jednak powoduje powstawanie czarnych dziur na obszarze scenerii (możemy w trakcie wczytywania spokojnie zamknąć TileProxy - FSX się uruchomi), ale nie powinna mieć wpływu na już wczytane fragmenty, które powinny być wyświetlane poprawnie. Tymczasem z dużej wysokości wyraźnie widać szczegóły wczytanego terenu, ale tak, jak pisałem, na żadnej sensownej wysokości polatać się nie da. Jedyne, co przychodzi mi do głowy (zaznaczam że to moje zgadywanie, nie wiem nawet czy to w ten sposób działa) to możliwość, że TileProxy wczytuje po kolei tekstury terenu dla różnych wartości zoom (odpowiadających różnym wysokościom - podobnie jest w Google Earth - jak zmieniamy powiększenie wczytuje się nowy zestaw tekstur odpowiedni dla danego zoom, z większą ilością szczegółów) i że ten ban w pewnym momencie powoduje, że mamy wczytane tekstury dla najmniejszego zoom, a jak schodzimy niżej, to są one jakoś przeskalowane z braku dostępu do tych bardziej szczegółowych, które wczytałyby się, gdyby połączenie nie zostało przerwane. Innego pomysłu nie mam, bo zastosowałem się do wszystkich poleceń i ustawień sugerowanych w manualu do TP.
-
No brzmi to rozsadnie co mowiszale jak w takim razie wytlumaczyc, ze u jednych wszystko chodzi cacy a u innych nie. Powiedzmy, ze mnie Google earth zbanowal, za sciaganie danych a innych w takim razie nie zbanowal? Moze gdzies w konfiguracji Tile proxy uda sie ustawic ilosc polaczen z serwerem, tak zeby laczyl sie raz i sciagal wszystko co potrzebuje ?
-
Najprawdopodobniej tak, tylko nie dogrzebałem się do informacji co i gdzie przestawić, żeby było ok.