Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: vympel w Listopada 10, 2007, 16:47:08
-
Witam Forumowiczów! Jako, że jest to mój pierwszy post wypada się przedstawić:
vympel, 22 lata, lotnictwem wojskowym pasjonuję się od małego, niestety z przerwami. Latałem na kilku symulacjach komputerowych. Z tych poważniejszych ostatnio był Flanker 2.5. Teraz po zakupie joysticka (Hama PC-Vibra joystick Outlandish, identycznego jak: Apollo JS-213, TRACER TRJ-JF Jet Force V2 i Speed-Link SL-6631 Cougar Pro Vibration Flightstick) przyszedł czas na odkurzenie Lock On'a, którego zakupiłem ok. roku temu.
Do rzeczy: mam problem z ustawieniami dotyczącymi czułości osi. Po prostu nie czuję samolotu. Ruchy są za gwałtowne, kiedy odbijam dziób do dołu to po zwolnieniu drążka dziób powraca do góry, dosłownie wycelowanie z npr, lub bomb w cel naziemny jest kwestią zwykłego farta. Przy tym wszystkim oczywiście jedyne co trafia to szlag i do tego mnie. Bawiłem się trochę suwakami w ustawieniach, ale nie mogę znaleźć optymalnego ustawienia. Mógłby mi ktoś z tym pomóc, tzn. Jak ustawić te suwaczki, żeby jak najlepiej czuć samolot, prowadzić go najbardziej precyzyjnie?
Załączam grafikę z okna ustawień:
(http://images29.fotosik.pl/110/7e5d9ab1d92fe5cam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7e5d9ab1d92fe5ca)
-
kiedy odbijam dziób do dołu to po zwolnieniu drążka dziób powraca do góry,
Tak jest w rosyjskich samolotach, że przy większych prędkościach dziób idzie sam do góry (jeśli nie trymujemy)
-
Nie, nie. Nie mam na myśli jak to można nazwać "samoistnie ciągle lekko idącego dziobu do góry", co jest związane z trymem.
Zjawisko, które opisałem jest z całą pewnością powiązane z joystickiem, bo przypomina efekt trampoliny. Wyobraź sobie, że schodzisz dziobem do dołu, puszczasz drążek a on sam wraca do pozycji wyjściowej. :008:
-
Ja mam Apollo JS-213 i po podłączeniu go do kompa lock on działa normalnie.
-
Nie włączasz może autopilota w jakimś dziwnym trybie?
-
Tak np. stabilizacja wysokosci z drugiej strony suwaki wydaja sie byc ustawione optymalnie,ale ja mam innego joya wiec dobrze by było jak by sie wypowiedział ktos o podobnym sprzecie.
-
...lock on działa normalnie.
"Lock on" to i mi działa normalnie, tyle że sterowanie jest do kitu.
Nie włączasz może autopilota w jakimś dziwnym trybie?
Nie włączam. Opisuję sytuacje, kiedy wszelakie autopiloty są wyłączone.
Spec: jak masz ustawione suwaki w opcjach – tak jak na moim screenie?
Uszczególniając: mam za czułe sterowanie – to raz; bezsensownie rzuca mi samolotem – to dwa.
Postaram się Wam wrzucić jakiś filmik, żebyście zobaczyli jak to wygląda.
-
http://rapidshare.com/files/68782274/pokaz.trk.html - oto link do pliku .trk (51KB)
Nagrałem kilka chwil z lotu MiG'iem-29. Sami zobaczcie jak buja samolotem. Zaznaczam, że te gwałtowne ruchy to nie jest moje silne machanie drążkiem.
-
Nie wiem co to za sprzęt, ale czy sprawdziłeś jak osie reagują na wychylenia? Nawet bez joytestera, wystarczy sprawdzić w panelu sterowania, czy wychylenia są proporcjonalne do ruchów joysticka i czy są liniowe (w sprzęcie kiepskiej jakości zadrzają się nieraz jakieś dziwne nieliniowe przeskoki wartości, które mogłyby poodować takie nadpobudliwe zachowanie samolotu). Sprawdź również, czy maksymalna wartość odpowiada maksymalnemu wychyleniu joya, być może jest osiągana znacznie wcześniej.
-
Sprawdź również, czy maksymalna wartość odpowiada maksymalnemu wychyleniu joya, być może jest osiągana znacznie wcześniej.
ooo właśnie tu jest mini problem. Jak temu zaradzić? Chociaż szczerze mówiąc w oknie kalibracji w Windowsie znacznik poprawnie reaguje na wychylenia drążka. Jest tylko ten mały mankament, że znacznik osiąga kraniec skali kiedy jeszcze na drążek nie jest do końca przechylony. Po prostu samolot za szybko reaguje na lekkie przesunięcia joya.
Dodam jeszcze, że ruchy są liniowe - ten joy to nie jest jednak jakiś lepszy złom.
-
No cóż, widzę że nikt nie umie mi pomóc, lub Ci, którzy by potrafili jeszcze nie zajrzeli w temat.
Główny problem jest jeden, spróbuję go lepiej opisać. Obrazowałem go już w pliku .trk (track).
Lecę np. Su-25 utrzymuję stałą wysokość, dajmy na to zauważam kolumnę nieprzyjacielskich czołgów, więc aby ją ostrzelać muszę skierować dziób samolotu do dołu, czyli wychylam drążek od siebie. Jest okej samolot spuszcza dziób do dołu, następnie żeby kontynuować lot nurkowy oddaję drążek do pozycji wyjściowej i wtedy właśnie jest kłopot, bo samolot zamiast utrzymać dokładnie dziób tam gdzie go skierowałem, reaguje na oddanie drążka do pozycji zasadniczej i idzie w górę :? Brr tak chyba nie powinno być bo się celować nie da :|
Zresztą oglądałem wiele tracków, filmików z gry i takiego efektu gracze nie mają.
Wie ktoś jak zniwelować ten efekt ??
-
W oknie konfiguracji sterowania joysticka w LO masz przycisk "TEST". Po wciśnięciu go wyświetla się coś a'la widok z panelu sterowania windowsa, ale taki jak widzi aktualnie gra. Jeśli tam kursor po wychyleniu i cofnięciu drążka będzie wracał do neutrum, to znaczy że wszystko jest ok.
-
some1: wiem o tym okienku, wiadomo...
W oknie testu w grze jest okej, ale problem istnieje.
Czy Wam po poderwaniu lub opuszczeniu dzioba samolotu i oddaniu drążka samolot reaguje na oddanie i opuszcza/podnosi dziób w odwrotną stronę?
-
Dobra, pofatygowałem się, obejrzałem tracka i wiem w czym rzecz:
Po rozpoczęciu misji masz włączonego autopiolota (pali się z lewej strony kontrolka "стаь вус."), kontrolki trymerów po prawej są zgaszone. W momencie rozpoczęcia nurkowania wyłączasz autopilota, ale nie resetujesz trymera (środkowa kontrolka trymera pokazująca neutralne położenie stabilizatora wysokości jest zgaszona), przez co samolot jest mocno ciężki na ogon. Przez co gdy nurkujesz i zwiększasz prędkość, dziób samolotu bardzo chce iść do góry.
Po wyłączeniu autopilota trymery zawsze są poustawiane tak jak używał ich autopilot, co o ile mi wiadomo jest zgodne z realem. Musisz po prostu zresetować je przed rozpoczęciem intensywniejszych manewrów. Służy do tego jakaś komenda, ale nie pamiętam jaki jest domyślny skrót klawiszowy ;)
-
Grrr... mówiłem że winny jest pilot automatyczny, cudów nie ma :001: A komenda na reset trymów to Ctr+T.
-
O Ctrl+T to ja dobrze wiem od kilku dni. Niestety nie w tym rzecz. Po prostu chyba mam joya do "de". To jest tak jak kupuje się jakieś analogowe dziadostwo za 80zł :006:
Naprawdę dziękuję wszystkim za pomoc, ale niestety nic z tego nie wyjdzie.
Samolot giba mi się w górę i w dół, nawet przy najmniejszych ruchach drążkiem, tak że nie da się wycelować w naziemny cel punktowy. Rzecz w tym, że samolot nie powinien reagować na zwolnienie drążka ruchem zwrotnym, a reaguje. eech już sobie polatałem, yeeah... :005:
-
Wow! Powiedzmy, że się udało. Znalazłem czynnik, który w sposób zadowalający może naprawić problem bujającego się dzioba. Otóż ktoś na forum napisał, że w demie Lock On dało się łagodnie sterować samolotem za pomocą klawiatury. Zainstalowałem więc owe demko i testowałem lot za pomocą joysticka. Okazało się, że samolot z wyłączonym trymowaniem, w demie zachowuje się spokojniej, dużo łatwiej można namierzyć naziemny cel. Tak więc wpadłem na pomysł, aby ustawienia joya z dema przenieść do pełnej wersji gry.
Podmieniłem pliki: Joystick.cfg; Controls.ini; skasowałem plik JoyRange.cfg – wszystko, żeby było tak jak w demie. Wprawdzie nie wiem, czy mi się udało – wydaje mi się, że częściowo, tzn. jest lepiej (chyba?), ale jeszcze nie tak dobrze jak w demku.
Orientuje się ktoś z Forumowiczów, jak przenieść ustawienia dotyczące czułości joya z wersji demo do pełnej gry?
-
Po kilku wzlotach i – niestety – większej ilości upadków powróciłem do punktu wyjścia, czyli sterowanie mam do bani. Wie ktoś z Forumowiczów jak zmniejszyć czułość joysticka? Może w tę stronę powinienem pójść(?), z tym że kombinuję z joyRange i też nic z tego nie wychodzi :008:. Fakt, że reaguje on zbyt gwałtownie. Najdziwniejsze jest to, że w oknach testu osi, czy to w Win, czy w LOMACu joystick zachowuje się normalnie. Za to podczas lotu tak wydziwia. I żeby było jasne – samolot w podczas symulacji nie lata mi jak oszalały, jakoś tam się go prowadzić daje, celować też i nawet się czasem w cel trafia, tyle że wszystko to jest strasznie toporne. Jak już wcześniej napisałem nie czuję samolotu, kiedy jego reakcje powinny być dokładnie zgrane z moimi ruchami joyem. Myślę, kombinuję, ale nic z tego nie wychodzi. Oczywiście cały czas chełpię się nadzieją, że to wina konfiguracji gry a nie kontrolera.
-
Po prostu chyba mam joya do "de". To jest tak jak kupuje się jakieś analogowe dziadostwo za 80zł :006:
Dokładnie :004: Sam miałem okazję polatać kilka dni na tym joysticku z tym że był to Apollo, ale one wszystkie są takie same :004: i później po bezpośrednim przejściu na Cyborga EVO różnica była KOLOSALNA! Przez taki joystick można tylko się zniechęcić do latania :005: Możesz się z nim szarpać i kombinować, ale więcej będzie wk** niż przyjemności z zabawy :015:
-
Witam,
i udalo Ci sie rozwiazac w jakis sposob ten problem?
Ja mam I-D-E-N-T-Y-C-Z-N-Y!
Dokladnie taki, jak opisujesz,
Gram na Logitech'u Wingman Attack 3...
jakies sugestie?!?!
-
Witajcie, jestem nowy na forum ale poradziłem sobie z problemami które tu opisujecie :banan Na poprzednim dżoju ( apollo za 60 zł z wibrą) jak nie wgrałem do niego sterowników to było oki. Samolotami latało się tak jak na klawiaturze bez problemów.Jak dograłem stery żeby mieć wibre to od razu kaszana, jedne samoloty zadzierają dziób w górę a A-10 w dół. :015: Teraz kupiłem logitecha extreme 3d pro za ok 120 zł, tu gorsza kaszana czy ze sterami czy bez działa źle. W tym przypadku trzeba użyć opcji trymowania czyli jeśli su-33 podnosi cały czas dziób do góry to naciskamy kilka razy klawisze (ctrl + średnik czyli wytrymowanie w dół, w moim przypadku 4- 5 razy) pomaga na 100% a w a-10 jak dziób spada na dół to trzeba kilka razy nacisnąć ctrl + kropkę czyli wytrymowanie w górę. Jest to skuteczne ale upierdliwe bo za każdym razem trzeba to ustawiać.Jak uda mi się znaleźć leprze rozwiązanie to na pewno dam znać :karpik
-
Pomóżcie wykalibrowac joystick w il 2. Skreca mi tylko w lewo a czerwony kwadrat niechce mi się ruszyć na środek....?
-
Żeby otrzymać pomoc najpierw napisz :Jaki model joya, jakie są objawy, czy tylko w grze Iłku występuje problem, czy wcześniej miałeś jakiś inny działający joy (może nie pokasowałeś starych sterowników i się coś krzaczy),czy dzieje się tak od włączenia gry czy może dopiero po jakimś czasie jaki masz system na kompie, co wg Ciebie może powodować potencjalne konflikty, czy joy jest nowy czy używany ??? Jak dasz jakieś dane dopiero będzie można coś pomyśleć ale bez tego to nie licz na jakąś sensowna pomoc.
W tej chwili to aż się prosi żeby odpisać coś w stylu "skręć rączkę do oporu a jak nie idzie to pomóż sobie młotkiem :020:" Nic nie napisałeś, tylko wołasz pomocy :012:
-
Dział Il-2 jest piętro wyżej , tam lepiej odpowiedzą Ci na twój problem.
-
Wyłącz opcję enable transponder. Też miałem trampolinę, ale zadziałało jak to odznaczyłem. Spójrz na obrazek który załączyłeś i znajdziesz. (może mówie źle, mi pomogło :118:)
-
Jeśli zostawię joystick w pozycji neutralnej to samolot powinien lecieć jak po sznurku???
-
Nie, prawie nigdy tak nie będzie (Airbusów z ich FBW w LO nie ma, jedynie F-15 "trymuje się sam").
-
Udało mi się skalibrować joystick:) też tak macie skalibrowane joysticki tzn jak przyciągnie się drążek do siebie do końca to samolot wpada w KOREK mówię o ile bo nie mogę znaleźć wątku do joysticków.....czy naprawdę tak samo było na samolotach z tamtego okresu i trzeba było zważać na to jak wymachuje się drążkiem???
-
Do kalibracji może być przydatne narzędzie do 'resetowania' kalibracji (usuwa wszystkie info z rejestru o urządzeniach typu kontroler gier...):
Clear Calibration 32-bit OS (http://www.wingmanteam.com/files/Tools/ClrCalib/x86/ClrCalib.exe)
Clear Calibration 64-bit OS (http://www.wingmanteam.com/files/Tools/ClrCalib/x64/ClrCalib.exe)
WingmanTeam (http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm#Clear%20Calibration%20Utility:)
Może się komuś przyda (wstawiam bo mi ten tool uratował du*&#!ko 2 dni temu...)
-
Mam taki problem. Nie mogę lecieć samolotem w górę gdy chce podciągnąć. Gdy biorę joystick w dół idzie aż za mocno a w górę brakuje mu sporo do końca. Mam Logitech Extreme 3D PRO już jakieś 2 lata i dziś pierwszy raz mam taki problem.
-
Witam, też mam Logitecha Extreme 3D Pro, mam go aż 5 lat (latam codziennie po około godzinkę średnio) i powiem Ci że warto go rozebrać, porozpinać złącza i zastosować terapię alkoholową, ale przedtem spróbuj innych sposobów, jeżeli chcesz wiedzieć jakich to podaj więcej informacji o problemie i o tym czy np. masz stery, jaki system itp. Opisz też jak wygląda ta sytuacja w oknie kalibracji i czy w ogóle go skalibrowałeś :003: ?
-
Jak już go rozbiorę to będą jakieś większe problemy ze złożeniem go? Bo ja mam go jakieś 2.5 roku i gwarancja się skończyła.
PS Już po problemie wgrałem na nowo oprogramowanie do niego i działa jak należy. Ale dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
-
Ten stick jest po jakimś czasie niewiarygodnie podatny na odłączenie go od USB i ponowne podłączenie (w sensie pomaga). W połączeniu z narzędziami, które wrzuciłem parę postów wyżej możesz uniknąć reinstalacji softu do sprzętu.
-
hej witam, czy ktoś znalazł rozwiązanie z tymi joysticami ? mam logitecha 3d pro, i jest tak jak autor teamtu opisuje, ,ja mu dziub w dół a ten po odpuszczeniu sam podnosi się do góry , pokombinowałem trochę i w opcjach ustawiłem lot dla nowicjusza poprawiło sięi to znacznie, ale hmm, to chyba nie jest rozwiązanie,
-
Oj, poczytaj trochę zamiast zasypywać seriami pytań i pisaniem zagadnień typu odkryłem na czuja, że jak nacisnę H to samolot trzyma się zadanej wysokości, jest wiele poradników, a każdy wirtualny pilot zadawał te same pytania co Ty. Jakby każdy ciągle pytał o to samo to chciałoby Ci się odpisywać wszystkim osobno?
-
nie wiem ,robię coś nie tak ?
właśnie napisałem że znalazłem, że odpowiada za to przycisk na klawiaturze H, ale usunięto mój post, nie chciałem nabijać postów, ale nie mogłem doszukać się czy jest tu opcja "edytuj",
z drugiej strony przeglądam posty, ale połowa linków już nie działa.
ps. teraz mam znaczek "modyfikuj",ale tylko w tym poście
Proszę w swoich postach stosować poprawną pisownię. Dziadek Kos.
-
Może ktoś wie dlaczego w FC2 za każdym razem kiedy odpalę grę muszę od nowa kalibrować joya? Saitek Cyborg Evo.