1918-1928 Fokker D.VIII, na tym samolocie po raz pierwszy pojawiła się białoczerwona szachownica i uzyskał pierwsze zwycięstwo powietrzne w lotnictwie polskim
1928-1938 PZL P-11, wybitna konstrukcja swoich czasów; obrońca polskiego nieba we wrześniu ’39; gdybym miał wybrać coś cywilnego byłby to albo RWD-6 Żwirki i Wigury, albo balon SP-ADS „Kościuszko” z zawodów o puchar Gordona Benneta
1938-1948 Hawker Hurricane Mk I, podstawowy sprzęt bohaterskiego dywizjonu 303, narzędzie ich nieśmiertelnej chwały i trumna ich śmierci w czasie Bitwy o Anglię;
1948-1958 WSK Lim-2, pierwszy produkowany w Polsce samolot odrzutowy, podstawa polskiego lotnictwa myśliwskiego pierwszego dziesięciolecia powojennego; dodałbym do tego jeszcze świetny szybowiec SZD-9 Bocian
1958-1968 PZL TS-11 Iskra, pierwszy polski samolot odrzutowy, pierwszy samolot odrzutowy większości polskich pilotów wojsk lotniczych LWP i WP; w drugim szeregu postawiłbym An-2 za uniwersalność i wielkość produkcji w Polsce
1968-1978 MiG-21bis, podstawowy samolot myśliwski przez kilkadziesiąt lat, ikona polskiego nieba i obiekt moich westchnień młodzieńczych
1978-1988 Mi-24D, najbardziej zaawansowany technicznie śmigłowiec w Polsce do czasów dzisiejszych, trzon sił wsparcia wojsk lądowych
1988-1998 MiG-29, tu nie ma co pisać, samolot lata do dziś
1998-2008 F-16C/D, najnowocześniejszy sprzęt jaki posiadamy w całym WP, dopiero baterie „Patriotów” mogą to zmienić
2008-2018 Tu-154wybór jest bardzo kontrowersyjny bo samolot stał się symbolem tragedii i czuję się z nim źle, ale życie tak wybrało za nas, numer dwa to CASA z tego samego powodu, gdyby nie te zdarzenia wybrałbym C-130 Hercules