Przede wszystkim jak sama nazwa wskazuje zmianie ulegają tekstury, a nie landclass. Autor dodatku zmienił tylko wygląd niektórych tekstur ziemi, nie mógł jednak zlikwidować całkowicie tekstur piaskowych, bo zanikłyby też "pustynie" tam gdzie powinny one się znajdować.
Droga aby sprawdzić jakie nastąpiły zmiany jest stosunkowo prosta. Należy po prosto otworzyć sobie interesujące tekstury Millsa np. za pomocą bardzo prostego i darmowego programu DTXBmp (tego samego, którego używamy np. do zapisywania plików skinów w odpowiednim formacie) i porównać klika te tekstury z teksturami "defaultowymi".
Kilka przykładów jakie zabiegi były dokonywane na teksturach:
1. Przyciemnienie niektórych tekstur dla przykładu jesienna 004a2fa1 (z lewej defaultowa z prawej Millsa)


2. Zmiana kolorystyki i nadanie "ziarnistości" - tekstury są mniej "płaskie" i po prostu ładniejsze
a/ tekstura wiosenna 006b2sp7:


b/ tekstura zimowa* 070b2hw1


Dochodzimy do sedna problemu, o który pyta
Zgredd czyli "pustynności" tekstur, które tekstury Millsa jednak usuwają:
3. Usunięcie efektu pustyni:
a/ tekstura zimowa* 005a2wi0


b/ tekstura letnia 082b2su1


To tylko kilka przykładów (zrobionych przy porannej kawie) - proponuje programik
DTXBmp i sprawdzenie większej ilości tekstur z tego co wiem niektóre są całkowicie zmienione. Wydaje mi się, że nie jest możliwe aby "nie widzieć różnic". Najlepiej widać różnice na defaultowym FSX zanim różne inne dodatki nie dokonają zbyt wielu zmian, też usuwając "pustynność" na inne sposoby.
Obrazki wstawiłem z formacie 256x256, w oryginale były 1024x1024, ale przyspieszyło to ładowanie, a efekt jest chyba wystarczająco widoczny.
___________________
*) w FSX występują dwa rodzaje zimy oznaczane wi (winter) i hw (heavy winter) - ta druga to "ciężka" zima z dużą ilością śniegu.