Autor Wątek: F-15C i TWS  (Przeczytany 1510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

F-15C i TWS
« dnia: Sierpnia 14, 2010, 13:26:54 »
Witam, mam nadzieje, że nie zanudze technicznymi szczegółami.
Kupiłem FC2 i mam jedno pytanie dotyczące awioniki F-15, wg. mnie jest nieźle, nie czepiam się braku systemu wymiany informacji i itd, bo i tak traktuje orła jako wersję MSIP II z 1985r lub operacji pustynna burza. Nie łudzę się, że można wydać realistyczną grę o najnowszych wersjach systemów uzbrojenia. Wiem, że nikt nie wymodeluje ECM jak należy, ale radar orła umie w miarę rozdzielać cele w formacji (RAM), rozpoznaje typ po sprężarce (NCTR), ma TWS, działa IFF, jest tylko jedno ale.
W monografii F-15 czytałem, że już stary F-15C z 1980r mógł podświetlać cel dla pocisku Sparrow i jednocześnie nie tracił śledzenia na TWS innych celów, a w czasie naprowadzania pocisku przygotowywał już dane dla następnego tak, że po trafieniu miał już od razu gotowy do odpalenia drugi pocisk do następnego celu. Czy to możliwe? Jeśli tak to to jest jedyny istotny mankament, który pogarsza własności F-15.
Żeby nie było wątpliwości pytam o rzeczywisty F-15C, a nie o grę. :004:
pozdrawiam sermen

Odp: F-15C i TWS
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 16, 2010, 18:17:48 »
O czymś takim szczerze powiedziawszy pierwsze słyszę. Ale wiem że w F-15 możliwe jest Dual Target Track ( DTT) mode czyli śledzenie 2 celów jednocześnie mając do dyspozycji takie same dane jak w STT (single target track) ale nie jest możliwe odpalenie w tym trybie AIM-7a jedynie AIM-120.

A co do awioniki F-15C to polecam poczytać ten wątek: :004:
http://www.secretprojects.co.uk/forum/index.php?topic=53.0;all

Pozdrawiam.

Czesio

  • Gość
Odp: F-15C i TWS
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 19, 2010, 11:04:42 »
... rozpoznaje typ po sprężarce (NCTR)...
A co będzie jeśli wykryje np. Su-22 z silnikiem R-29-300, a nie z AL-21F3 - pokaże, że to MiG-23?  :karpik Moim zdaniem "blade count" - to mit, a Non-Cooperative Target Recognition to technika identyfikacji w której najważniejszą rolę odgrywa charakterystyka echa radiolokacyjnego płatowca a nie pędni silnika. 

Offline CRC

  • *
Odp: F-15C i TWS
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 19, 2010, 15:01:42 »
Tez chciałbym wiedzieć w jaki sposób ten radar ,,penetruje,,  :002:  tak głebokie okolice np w Su-22 ?
I jeszcze jedno pytanie . Jesli np zapiłowane jest kilka łopatek sprezarki /co zmienia ich powierzchnie  :003:/ to systemy też sobie z tym radzą ? Jakaś legenda.