Autor Wątek: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.  (Przeczytany 4545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 24, 2006, 05:54:53 »


For Air-to-Air refuelling, the RNLAF uses two former civilian DC-10’s which where transformed to KDC-10 Tanker aircraft. A third ‘normal’ DC-10 was purchased for troop/cargo transport.

Dla uzupełniania paliwa w locie, Siły Powietrzne Holandii używają dwóch byłych cywilnych DC-10, które zostały przebudowane na samoloty-tankowce KDC-10. Trzeci "normalny"  DC-10 został zakupiony dla transportu żołnierzy i ładunków.

Czyli Holandia też docenia zalety posiadania samolotów "z jednej parafii"  :001:

Inna sprawa to fakt, że posiada też 2 Herkulesy (C-130H-30), 4 Fokker 60 i 2 Fokker 50 - a bliski transport rozwiązują śmigłowce Chinnok (aktualnie chyba 11).
« Ostatnia zmiana: Grudnia 24, 2006, 06:03:44 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 24, 2006, 09:20:27 »
Jak by nie patrzeć to jednak 767 byłby optymalny, przecież LOT dysponuje już jakimś zapleczem tych maszyn, więc ekonimcznie byłoby to najbardziej rozsądne rozwiązanie i jak by nie patrzeć dające pewną niezależność. (To tak jak z samochodem ojca, niby możesz używać kiedy chcesz  :004:)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 09, 2007, 13:28:22 »
Możliwe, że coś się ruszy:

http://www.nfow.pl/viewtopic.php?t=19367&start=0&sid=449443e67b6d74a941f17af23a945f62

Cytat: G. Hołdanowicz
Są konkretne plany krótkoterminowe, oparte o 767. Poważnie się myśli o 2 767 cargo/tanker. Nic nie zdecydowane...
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 13, 2007, 13:01:28 »
Czy to jawa czy sen? Polska zainteresowana pozyskaniem (lub leasingiem) 2 sztuk C-17, oczywiście oprócz udziału w NATO'wskim programie wspólnego użytkowania samolotów transportowych w tym C-17.

http://www.nfow.pl/viewtopic.php?p=293170&sid=712d627b1a54b576929e82ef2b7e6edf#293170
http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=251&postdays=0&postorder=asc&start=25
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 28, 2008, 21:25:14 »
Na liście zakupów w 2008 są dwa MRTT (Multi Role Tanker Transport) Wielozadaniowe Tankowce Powietrzne :)

http://www.dostawy.wp.mil.pl/wykaz-planowanych-2008.pdf/view
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 28, 2008, 21:53:10 »
W przypadku naszego kraju, od planu do zakupu jest bardzo daleka droga. Czasami wręcz zabójcza...dla planu.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 11, 2008, 19:34:06 »
PO wizycie Tuska w Izraelu można wywnioskować, że to Izrael zmodernizuje/dostarczy nam Boeingi MRTT:

http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=50316&wid=9845671&rfbawp=1207891204.628&ticaid=15b1b

Cytuj
Izrael dostarczy Polsce broń najnowszej generacji
Zapowiada się strategiczne partnerstwo wojskowe Polski i Izraela. W rozmowie telefonicznej z premierem Donaldem Tuskiem izraelski minister obrony Ehud Barak zapowiedział, że gotów jest zawrzeć z naszym krajem kontrakty na dostawę broni najnowszej generacji. Takiej, którą przekazuje się tylko najbardziej zaufanemu sojusznikowi - pisze "Dziennik".
Tusk przebywał w Izraelu od środy. Informacje dotyczące współpracy wojskowej są utrzymywane w najgłębszej tajemnicy. O tej sprawie mogę tylko powiedzieć, że Izrael to nasz strategiczny partner - mówi "Dziennikowi" szef Ministerstwa Obrony Narodowej Bogdan Klich. Dziennik "Haaretz", który ujawnił rozmowę Tuska z Barakiem, nie zawahał się zatytułować swojego artykułu "Towarzysze broni".
Izraelskie media są pod wrażeniem zapowiedzi szefa polskiego rządu, iż w razie konfrontacji z Iranem Jerozolima może liczyć na wsparcie Polski. Izraelczycy doszli do wniosku, że jesteśmy jednym z ich najważniejszych sojuszników w Europie - przyznaje wiceszef MSZ Ryszard Schnepf. Wymiernym tego skutkiem będzie współpraca wojskowa.
W przyszłym tygodniu do Jerozolimy poleci wiceszef MON Stanisław Komorowski. Ma rozmawiać, w jaki sposób Izrael może pomóc w modernizacji naszej armii. Oba kraje chcą też wymieniać się danymi wywiadu o zagrożeniu terrorystycznym. Szlak został już przetarty.
Współpracę wojskową zaproponował w trakcie rozmowy z Donaldem Tuskiem premier Ehud Olmert. Wskazał, że Izrael dysponuje najnowszymi rozwiązaniami wojskowymi. I podszedł z niezwykłą życzliwością do naszych postulatów - mówi rzeczniczka rządu Agnieszka Liszka.
Zdaniem proszących o zachowanie anonimowości źródeł dyplomatycznych Polska jest zainteresowana m.in. zakupem samolotów, które zaopatrują w paliwo myśliwce w locie, pociskami rakietowymi dla samolotów i czołgów, instalacją systemu patrolowania wybrzeża Bałtyku.

Rząd chce zacieśnić współpracę z Izraelem, bo w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, doświadczenia we współpracy offsetowej są dobre. Dokonaliśmy podsumowania i doszliśmy do wniosku, że jest to partner, który najpełniej wywiązuje się ze swoich zobowiązań - mówi wiceminister spraw zagranicznych Ryszard Schnepf.

Przykładowo koncern zbrojeniowy Rafael zbudował pod Radomiem fabrykę systemów rakietowych Spike, pomógł też w umocnieniu pancerzy pojazdów bojowych Rosomak, których nasze wojsko używa w Afganistanie.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 23, 2009, 18:55:06 »
Są zdjęcia pierwszego Herculesa, trochę szkoda, że najwcześniej na Onecie...

http://wiadomosci.onet.pl/121826,21,0,0,1,pokaz.html

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Tankowanie i transport powietrzny w naszym lotnictwie - rozważania.
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 16, 2009, 21:23:03 »
Ten wypożyczony C-130 (1506) miał nie wykonywać normalnych misji (za Abraszkiem w NTW 12/09) a tymczasem proszę:

http://www.sp.mil.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=631%3Apierwszy-wylot-herculesa-do-afganistanu&catid=1%3Aaktualnoci&Itemid=2&lang=pl
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.