Autor Wątek: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?  (Przeczytany 2567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tal-Rash

  • Gość
Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« dnia: Stycznia 27, 2010, 13:28:42 »
Witajcie
Zaczynam nowy temat gdyż nie mogę znaleźć odpowiedniego dla sprawy która chcę poruszyć.
Najpierw kilka szczegółów które powodują u mnie dyskomfort czego może inny nie odczuwać albo może byc mu to obojętne.
Mój Ojciec był pilotem, latał na samolotach Su22 (su17) um3k i m4 w związku z tym spędziłem w kabinach tych samolotów z włączonymi silnikami i bez sporo czasu, oglądałem starty, lądowania z kilkunastu metrów kucając przy pasie startowym, kolejna rzecz która jest istotna to ze jestem audiofilem.
I tu się pojawia problem. Zainteresowały mnie modyfikacje do lock ona wprowadzające lepszy realny podobno dźwięk.
Zainstalowałem i jestem zdruzgotany.
Przeciążenia to pierwsza rzecz jaką skonsultowałem z Ojcem. Nie ma mowy by przy kilku G pilot jęczał i sapał jakby miał orgazm - jednak to drobiazg bo nie o to chodzi.
Dźwięki silników - jasne że w różnych samolotach różne jednak popchnięcie przepustnicy w samolotach odrzutowych powoduje bardzo wyraźny dźwięk. Przypominający efekt włączenia potężnego silnika elektrycznego.
Słuchać go wyraźnie na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=GcFWP_TvNjM sekunda 51 i 52. Nastepnie 01:41
Tak samo nagłe wyłączenie dopalacza. piska i syk a nie nagła cisza jak w modach.
To pierwsza sprawa której cholernie mi brakuje w realistycznym dźwięku.
Teraz przeloty.
Przelot na włączonym dopalaczu powoduje taki bass że czuć ruszające się bebechy w środku tymczasem dźwięk z modów jest przesycony sopranem i bez żadnego basu. - Nie do zniesienia!!
Tak samo przelot z prędkością wyższą od prędkości dźwięku.
Wrażenie jest oszałamiające można sie przewrócic tymczasem w lockonie z modami - zero. jakby mucha pierdła...
To akurat jest lepsze w loconie fc bez modów - oryginalnie jest chociaż duzo za mało.
Teraz pytanie.
Czy ktoś ma bo sam zrobił (wiem że są tu na forum ludzie z umiejętnościami umożliwiającymi to) modyfikacje dające prawdziwe dźwięki chociażby silników?
Może z tego filmu z youtube ktoś umiałby wyciąć ów dźwięk pojawiający się podczas popchnięcie przepustnicy i dodać w loconie? oczywiście wcześniej modyfikacją zwiększająca bass bo na filmie wyraźnie kamera nie zarejestrowała ważnych niskich częstotliwości.
Dziękuje za czas poświęcony na mój post. Mam nadzieje na dyskusję na temat dźwięków i jakieś konkretne zmiany. Kilka plików wyciętych z filmów po drobnej modyfikacji lub dobrze nagranych porządnym mikrofonem da mi wielka satysfakcję. Sam nie mam już możliwości tego zrobić - Ojciec jest na emeryturze a ja nie mam czasu na takie zabawy :(

[gmod]Zwracaj większą uwagę na pisownię. Syringe. [/gmod]

Na filmie (rozjechał się im tam dźwięk z obrazem) słychać odgłos odpalającej się turbiny do dopalacza. Jest to charakterystyczny dźwięk przy silnikach Pratt & Whitney w F16. Oczywiście nie we wszystkich bo dobrze wiemy, że nie na jednym silniku 16 latają. :)   Syringe.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2010, 14:16:46 wysłana przez Syringe »

Offline AxIs

  • APAsq
  • *
    • APAsq
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 27, 2010, 13:54:29 »
No cóż mi też brakuje dźwięków które by sprawiły, że chociażby oglądanie pokazów z zewnątrz było bardziej zbliżone do prawdziwych doznań. Gdyby chcieć samemu zrobić paczkę z dźwiękami to trzeba by mieć dostęp do oryginalnych nagrań albo z porządnym mikrofonem nagrywać je samemu, co jest bardzo dużym wyzwaniem i myślę, że z tego powodu nie do wykonania. Paczkę która sobie ludzie chwalą zrobił Frazer

http://www278.megaupload.com/files/fdad6cba57ba6be9b5fd734176cd689e/LockOn_FC_Su27_Mig29_Soundmod_v1.zip


Jest też na lockonfiles coś takiego

http://lockonfiles.com/modules/Downloads/fileuploads/DEC1609%20Lock%20On%20Flaming%20Cliffs%20Real%20Sound%20Addon.rar#dl
To 120mb i jeśli dobrze pamiętam podmienia dźwięki nie tylko samolotów ale też efekty jak wybuchy itd.


Swoją drogą trzeba by się zastanowić jak się do robienia dźwięków nastawić. Sensowne wydaje się nagrywanie ich tak by odczucia były takie jakie ma pilot z założonym hełmem lub ich późniejsza cyfrowa obróbka by właśnie tak brzmiały.


FC 2, RoF

Tal-Rash

  • Gość
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 27, 2010, 15:46:15 »
Swoją drogą trzeba by się zastanowić jak się do robienia dźwięków nastawić. Sensowne wydaje się nagrywanie ich tak by odczucia były takie jakie ma pilot z założonym hełmem lub ich późniejsza cyfrowa obróbka by właśnie tak brzmiały.
Tak zgadza sie pod warunkiem że jest sie pilotem leci sie z kamerą w kabinie. jesli oglądamy pokazy albo uprzyjemniamy sobie czas oglądając własne manewry z zewnętrzną kamerą dźwięki juz muszą być... Przynajmniej poruszające...
Zrobiłem doświadczenie i wyszło tak okropnie że na kilka godzin grac mi się odechciało.
Mam dobre nagłośnienie. Włączyłem F15 rozbujałem go do ok 1200km/h i przeleciałem kilka razy z kamerą zewnętrzną. Zamknąłem oczy i pierwsze skojarzenie? lecąca woda pod ciśnieniem z hydrantu a nie samolot. Wiem że nie osiagniemy tego uczucia jakie jest naprawdę gdy na dopalaczu z dużą prędkością minie nas samolot bo dobrze pamietam takie "przyjemności" po przelocie trzymałem sie za korpus bo myślałem że mi bebechy wylecą bokiem i byłem w stanie wypowiedzieć tylko zdławione o..o.o.o... kur****...

Jest też na lockonfiles coś takiego

http://lockonfiles.com/modules/Downloads/fileuploads/DEC1609%20Lock%20On%20Flaming%20Cliffs%20Real%20Sound%20Addon.rar#dl
To 120mb i jeśli dobrze pamiętam podmienia dźwięki nie tylko samolotów ale też efekty jak wybuchy itd.

O tym pisze właśnie. Wybuchy czy otwieranie hamulca areodynamicznego ok może sie podobać ale dźwięk lecacego samolotu albo dopalacza fatalny. Dużo gorszy niż w oryginale.

-----
Do Syringe.
Narobiłem jakiś błędów w pierwszym poście? Przepraszam ;-) - rozumiem że je poprawiłeś bo nie mogę teraz znaleźć :)
W filmie dźwięk nie jest rozjechany - przynajmniej u mnie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2010, 15:51:58 wysłana przez Tal-Rash »

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 27, 2010, 16:42:48 »
Poprawiłem, eee nie rozjeżdża Ci się? Mam pewnie jakieś szajsowate kodeki. Chodziło mi o takie wziummmm przed samym dopalaczem.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 27, 2010, 16:50:47 »
Ja też mam takie wziuum. A to nie jest wzium od nagłego zwiększenia obrotów?
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Tal-Rash

  • Gość
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 27, 2010, 17:09:33 »
Wyciąłem już audio z tego filmu. Jak je teraz zrobić by wrzucić do gry by to wzium było słychać przy włączaniu dopalacza?
Na wszelki wypadek daje całe audio:
http://rash.home.pl/afterburn.wav
Co do wzium to najpierw w filmie dopalacz nagle wyłącza wtedy jest uderzenie słyszalne i syk a po chwili włącza znowu wtedy jest taki pisk rozpędzającej sie turbiny - o niego mi głównie chodzi nastepnie jak uda sie dodac do lock ona trzeba będzie sie zająć dźwiękiem gdy dopalacz nagle wyłączamy.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 27, 2010, 17:16:15 »
E tam jednak filmik jest rozjechany :)
Gdzieś były dźwięki do OFa i tam było to wziuuum przy wchodzeniu na dopałkę.

Tal-Rash

  • Gość
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 27, 2010, 17:20:07 »
Nie mogę znaleźć pliku dźwiękowego odpowiedzialnego za wejście dopalacza znajduje tylko plik dźwiękowy dopalacza :/ w który chyba nie można wrzucić wzium bo będzie na dopalaczu cały czas wzium sie pojawiać :) WZIUM! :D
OFa? jakiego OFa? Przypomnij sobie gdzie to było i to szybko :P

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 27, 2010, 17:28:58 »
Jak to jakiego OFa?! Open Falcona.
Poszukaj na tym forum: http://www.f4support.com/forums/index.php

Tal-Rash

  • Gość
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 27, 2010, 17:32:50 »
Nie miałem z nim przyjemności. Ja tylko lockonuje ;] Już gonię szukać.
Ehhhh rejestrować sie trzeba chyba. To później muszę jechać do sklepu...

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 27, 2010, 18:31:23 »
Kłopot w tym że interpretacja dźwięków przez engine Lockona jest bardzo prosty. Umożliwia on jedynie odtwarzanie pętli. Kiedyś bawiłem się tymi dźwiękami - wyciągałem je z Falconów przerabiałem na format ogg z różnym skutkiem. Nad piskiem silnika P&W siedziałem dosyć długo ale bezskutecznie ze względu na pętle. Tak samo chciałem zmienić dźwięk rzucanych flar na bardziej dudniące i po obróbce okazywało się że gra i tak odtwarza je przez jakiś filtr wewnętrzny który obcina niskie tony. Jedynie co fajnie mi wyszło to dźwięk w kokpicie na dopale - nieźle grzmi ale nie wiem czy jest to realistyczne i oraz rozmowy pilotów na intercomie słyszane podczas lotu. Jak coś to pisz na PW to ci mogę podesłać.
11:05 PM

Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 27, 2010, 20:08:10 »
E tam jednak filmik jest rozjechany :)
Gdzieś były dźwięki do OFa i tam było to wziuuum przy wchodzeniu na dopałkę.


W AF też jest wziuuum.
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 28, 2010, 09:04:52 »
Również miałem swoją przygodę z dźwiękiami i od jakiegoś miesiąca przesiadłem się na ten mod: Link do lockonfiles.com

Wg mojej opinii jest to najlepszy soundpack jaki testowałem, a kilka ich było. W każdym coś nie pasowało. Nie da się ukryć, że w tym też. Od razu do wymiany jest dźwięk działka i przekraczania bariery dźwięku (z kamery zewnętrznej). Nalezy też pogrzebać w głośności poszczególnych 'sekcji' typu Cockpit, Engines, Wind (w opcjach gry).

Dla Ciebie pewnie interesujący będzie plik konfiguracji dźwięków (oczywiście zapomniałem jak się nazywa bo w robocie jestem, ale na pewno jest w katalogu Sounds), gdzie ustawisz wszystko co się da co do plików znajdujących się w katalogach 'głębiej'. Podmiana dźwięku jest banalnie prosta - dokonuje się tego w tym właśnie katalogu, tylko znajdź dźwięk który chcesz zamienić i wrzuć tam swój plik.

Tal-Rash

  • Gość
Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 28, 2010, 21:33:17 »
Przyjrzałem sie plikowi konfiguracji
Przykładowa ścieżka w której widzę loop czyli mozna pętlę wyłaczyć, głośności prędkośc wyciszania radius nie wiem co to i group chyba rodzaj...
PlaneAfterburner    { Mode3D = true; Loop = true; Front = false; Inside = 90; Outside = 180; Volume = 1.0; Silence = 0.01;  Size = 100; Radius = 5000; Group = "Engine"; }
Rozumiem że dzięki temu można wziuuuum dograć i ustawić jednak jak dodać też afterburner, wychodzi wtedy jeden sound więcej. Gdzieś jest plik który można edytować i który mówi jaką ilość i jakie dźwięki gra ma włączyć przy włączeniu dopałki?
;-)
Jak taki plik sie znajdzie wziuuuum bedzie mozna dodać... Czyli by gra podczas włączenia dopałki puściła dwa dźwięki wziuummm oraz afterburner z czego wzium bedzie odpowiednio krótki i bez pętli (jednorazowy) a afterburner z pętlą oczywiście do czasu trwania dopałki.
Następnie pokusić sie można o odpowiedni dźwięk wyłączenia dopałki te syczenie i taki jakby głęboki oddech - westchniecie - brzmi ładnie :)

Odp: Dźwiekowy realizm - żaden realizm?
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 29, 2010, 10:01:57 »
Radius to zapewne promień w którym słychać dany dźwięk
Group np. Engine oznacza, że ściszając w opcjach grupę Enigne ściszasz także ten dźwięk. W opcjach maż podział na ok. 8 rodzaji dźwięków, a w pliku konfiguracyjnym dowiesz się który do jakiej grupy należy.

W podanym przeze mnie soundpack'u domyślnie masz wrzucony plik 'CockpitSystems', ale też jest tzw. Extra (chyba nawet w takim katalogu) z oddechem pilota właśnie. Niestety ciągłe używanie tego dźwięku jest trochę monotonne (czyt. wkurza mnie jak przy kołowaniu pilot mi sapie ;))