Autor Wątek: Hurricane dla Polski  (Przeczytany 1937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hurricane dla Polski
« dnia: Kwietnia 30, 2012, 22:50:12 »
Znalazłem ostatnio taką informacje:
Dnia 24 lipca 1939 roku pierwszy z zamówionych samolotów o numerze L2048 został zaokrętowany i skierowany do Gdyni. W połowie sierpnia statek zawrócono i skierowano na Morze Śródziemne.
...
Drugi transportowiec załadowany sprzętem wojennym obrał kurs na Constance. Po pięciu dniach  po zamknięciu granic Polski statek został wprowadzony do Gibraltaru. Dziewięć samolotów przeznaczonych dla Polski zasiliło angielskie lotnictwo na Środkowym Wschodzie. Samoloty o numerach: N2322, N2323, N2324, N2327, N2349, N2392, N2394 i N2395 sprawiły kłopot użytkownikom, dla których były samolotami nie znanymi. Miały polskie napisy informacyjne i instrukcje w języku polskim, gdyż były budowane na polskie zamówienie.
...
Samolot L2048 został wyprodukowany prawdopodobnie w kwietniu 1939 roku w ramach pierwszego zamówienia  w serii W.O. 3113 i skierowany jako samolot rezerwowy do 10 MU, można więc przypuszczać, że pomalowany był tak jak angielskie samoloty z tego okresu i miał angielskie znaki rozpoznawcze. Samoloty N2322-24, N2327, N2349, N2392-95 wyprodukowane w ramach drugiego kontraktu w serii W.O.3135 budowane były na polskie zamówienie i mogły być pomalowane zgodnie z polskimi przepisami."

O ile sam fakt transportu  jest znany o tyle moje pytanie dotyczy malowania samolotów  i ich dalszych losów. Głównie tych z drugiej serii. Czy ktoś ma jakieś informację lub wie gdzie ich szukać?
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Hurricane dla Polski
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 01, 2012, 19:39:40 »
W Rumunii :D.