Autor Wątek: Wygładzanie linii w BoS  (Przeczytany 3640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Wygładzanie linii w BoS
« dnia: Czerwca 08, 2015, 10:17:18 »
Hej,
jedną z rzeczy, która mnie irytuje w BoS jest słabe wygładzanie. Do tego same kabinki w BoS'ie mają taki pewien szmer, który przy obracaniu głową w VC nie za ciekawie się mieni (filtr obrazu?). Antyaliasing dużo lepiej wypada w FSX, RoF czy DCS. Tutaj ten nawet x4 daje słaby efekt. Widzę, że na szarym Forum jest trochę tematów, ale wciąż brak dobrego fixa, jakieś pomysły?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Wygładzanie linii w BoS
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 08, 2015, 12:36:24 »
Cześć.
Może to dotyczy Radeonów. Ja używam SweetFx i nie zauważyłem jakiś problemów z AA. Najbardziej mnie wkurza jakaś koszmarna kaszana w widokach na tle chmur (pikseloza i rozmazany obraz). Słowem totalna niedoróba, która tak trwa od samego początku.
Generalnie Yoyo przesiądź się na jedyny sensowny sim i lataj z Nami na jedynym sensownym serwerze :) Wiesz o czym piszę, nie chcę robić kryptoreklamy :)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wygładzanie linii w BoS
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 08, 2015, 13:48:36 »
Spróbuje dorzucić Sweeta do BoS'a (jakie masz ustawienia na SMAA w Sweet?), może to coś pomoże, a na tle chmur to już w ogóle kaszana, tego nie da się zlikwidować.



Jak stary Iłek bez włączonego AA kiedy to dopiero Elwood uświadomił mnie "po którymś tam...", że jest coś takiego na GPU i specjalna opcja na to.
Może też być tak, że u Radka BoS wygląda faktycznie inaczej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Wygładzanie linii w BoS
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 08, 2015, 14:11:30 »
  /*-----------------------------------------------------------.
  /                  SMAA Anti-aliasing settings                /
  '-----------------------------------------------------------*/

#define SMAA_THRESHOLD             0.20  //[0.05 to 0.20] Edge detection threshold. If SMAA misses some edges try lowering this slightly. I prefer between 0.08 and 0.12.
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS        50  //[0 to 98] Determines the radius SMAA will search for aliased edges
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS_DIAG    6  //[0 to 16] Determines the radius SMAA will search for diagonal aliased edges
#define SMAA_CORNER_ROUNDING          0  //[0 to 100] Determines the percent of antialiasing to apply to corners. 0 seems to affect fine text the least so it's the default.

// -- Advanced SMAA settings --
#define COLOR_EDGE_DETECTION          1  //[0 or 1] 1 Enables color edge detection (slower but slightly more acurate) - 0 uses luma edge detection (faster)
#define SMAA_DIRECTX9_LINEAR_BLEND    0  //[0 or 1] Using DX9 HARDWARE? (software version doesn't matter) if so this needs to be 1 - If not, leave it at 0.
                                         //Enable this only if you use a Geforce 7xxx series or older card, or a Radeon X1xxx series or older card.

Generalnie mi AA nie przeszkadza. Natomiast to co na screenie z Foką już bardzo. Oraz zadziwiająco słaba wydajność w porównaniu np. z RoF, a powinno być teoretycznie odwrotnie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wygładzanie linii w BoS
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 09, 2016, 21:58:57 »
Pobawiłem się dziś BoS'em + Nvidia Inspectorem. Ech, ile to już? 2-3 lata po premierze, Team działa wzorowo pod względem updejtów i marketingu, ale dalej coś tutaj nie gra w podstawowych sprawach jakimi jest m.in. wygładzanie.
Z dziejszych testów najlepiej wizualnie w stosunku do płynności wypada mi to (stałe 60klatek na niebie, przy lądowaniu nie mniej niż 50, eksplozje i walki powietrzne nie mniej niż 50), ale dalej nie powiem, że jestem w 100% zadowolony. Oni by musieli przebudować zdrowo ten engine. Ten shimmering, który jest ostro widoczny na mapkach letnich fajnie się redukuje opcją DSR (testowane na 4K), ale znowu tutaj jak nie mamy odhaczone Full Screen to źle się to wyświetla na mniejszych monitorach. Z kolei jak damy Full Screen, to na lotnisku jest 30 klatek, zawsze, więc bez sensu.



Ustawienia:



webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wygładzanie linii w BoS
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 06, 2016, 22:30:09 »
Po patchu 1.201b (po którym też widać jakąś poprawę z wygładzaniem na mapkach BoM) bardzo dobrze sprawdza mi się to (ew. jak komuś tnie może spróbować SGSSx2).



(ps. v-sync on jeśli nie mamy g-sync).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl