Czołem!
Wylatałem już kilkadziesiąt godzin na P3D, trzeba przyznać, że w porównaniu do FSX oferuje o wiele więcej. Zalet zdecydowanie jest więcej niż wad, nawet biorąc pod uwagę ciągłe updaty samego symulatora po których trzeba również ściągać poprawki dla addonów.
Jest jednak rzecz z którą w P3D nie mogę dojść do ładu, są to tekstury ziemi, które wyostrzają się dopiero pod samolotem. Walczyłem z tym od samego początku i używając wszystkich możliwych tweaków nie zapanowałem nad tym problemem. Ostatnią rzeczą którą zrobiłem było użycie DSR, okazało się, że trafiłem w sedno problemu. Pierwszy raz o DSR usłyszałem jeszcze za czasów FSX, ale jakoś nie przypadło mi do gustu, nie wiem czemu ale mocny AA + 1920x1080 lepiej się sprawował pod względem FPSów i stutteru.
No w każdym razie - w P3D ustawiłem sobie rozdzielczość 1920x1080 i latałem tak od początku, w sumie stutteru brak (chyba, że przy zakrętach) ale żeby było ładnie trzeba było dać AAx8 w P3D oraz 4xSGSS w opcjach Nvidia Inspectora, jak wiadomo miało to swój wpływ na klatki (szczególnie w chmurach). Co ciekawsze użycie 3 z 4 rdzeni momentami osiągało 100% i wydaje mi się, że to było przyczyną wolnego wczytywania się tektur ziemi.
Używając DSR ustawiłem rozdzielczość 2880x1620, MSAAx8, nie używam już SGSS w Nvidia Inspectorze. Po wczytaniu wszystkiego i próbnym locie lekki szok - tekstury ziemi wczytują się szybciej, horyzont już nie "pływa" (efekt podobny do horyzontu w nowym Iłku) przy zakrętach brak stutteru (ewentualnie naprawdę minimalny). Czcionka przy takiej rozdzielczości nadal czytelna, nie mam problemu żeby cokolwiek przeczytać. Bardzo ciekawe jest to, że użycie procesora nie osiąga już 100% - jakim cudem taka zmiana? Czyżby teraz GPU przejęło więcej na siebie i odciążyło CPU?
Reasumując - polecam wypróbować, sam póki co piszę to na gorąco ale dla mnie DSR załatwił sprawy które bardzo mnie wkurzały, może komuś poprawie humor w niedzielę, kto wie. Wyjadaczy Nvidia DSR proszę o dzielenie się wiedzą w tym temacie.
Monitor którego używam ma 22 cale, czy rozdzielczość 2880x1620 jest ok czy proponujecie jakąś inną? Z tego co do tej pory testowałem to ta właśnie najlepiej podchodzi jeżeli patrzeć na rozmiar czcionki/fpsy.