Autor Wątek: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.  (Przeczytany 7643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 25, 2019, 10:31:38 »
Lot wygląda dość ociężale. Wyobrażałem sobie, że jest bardziej zwinny.

Jedyny latający egzemplarz historycznej maszyny, niedługo po odbudowie i oblocie? Nie oczekiwał bym że będą z niego wyciskać "co się da" w najbliższej przyszłości. A nawet w ogóle. Na pewno może więcej, możliwe że dużo więcej. Ale my niestety już tego nie zobaczymy.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 31, 2019, 07:48:08 »
Prawie jak symulator ;):
https://youtu.be/xT9aMC0IPIE
Samolot to oczywiscie ten nowo odrestaurowany Twin Mustang.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 31, 2019, 10:35:12 »
Nawet bardzo jak symulator! Wszystko się rusza, a ludzika nie ma (bo by zasłaniał zegary). Niezłe. :)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 31, 2019, 16:04:38 »
Cały czas miałem wrażenie, jakbym oglądał po prostu dwa Mustangi w formacji. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 03, 2019, 20:56:10 »
Lot wygląda dość ociężale. Wyobrażałem sobie, że jest bardziej zwinny.
Czytałem niedawno wywiad z pilotem "The Flying Bulls", który powiedział że ze względu na wiek i historyczną (a także pieniężną) wartość F4U i P-38 podczas pokazów nie przekraczają 4G.
Zatem tak jak napisał Miron - nie zobaczymy pilotów takich samolotów wyciskających z nich 100% możliwości. No, chyba że się pobawimy w jakimś symulatorze.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 04, 2019, 12:59:39 wysłana przez KosiMazaki »
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Dr.Hugo

  • Gość
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #20 dnia: Września 29, 2019, 11:02:30 »
Największe zaskoczenie dla mnie, to fakt iż tam siedzi dwóch chłopa :D
Dwa razy większa moc, dwa razy większa powierzchnia nośna, dwa razy większa masa.
Nie mam wiedzy na temat oporów interferencyjnych.
Moim zdaniem, zwrotność powinna być about  zwykłego Mustanga. Ze wskazaniem na  zwykłego.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #21 dnia: Września 29, 2019, 12:04:36 »
Nie, no tak na logikę, to jedno skrzydło mniej
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #22 dnia: Września 29, 2019, 12:42:48 »
Mają śmigła przeciwbieżne?
Zawsze mnie zastanawiało dlaczego w Bf110 czy w P-38 nie można było zrobić tego samego co tutaj? Dwa takie same silniki, ale jeden kręci się w drugą stronę - dlaczego Amerykanie mogli, a Niemcy już nie?
Konstrukcja silnika DB uniemożliwiała takie rozwiązanie?

Ramm.
« Ostatnia zmiana: Września 29, 2019, 14:53:10 wysłana przez KosiMazaki »
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #23 dnia: Października 01, 2019, 23:58:31 »
P-38 miał śmigła przeciwbieżne. Z tymi silnikami w XP-82 to według Wikipedii w ogóle wygląda ciekawie. O ile rozumiem, same silniki były identyczne ale jeden miał dodaną przekładnię tak, żeby kręcił śmigło w przeciwną stronę. Początkowo łopaty śmigieł szły w górę kiedy znajdowały się przed tym "wewnętrznym" skrzydłem. Okazało się, że w ten sposób zaburzały opływ powietrza na tyle, że to skrzydło nie wytwarzało siły nośnej i maszyna w ogóle nie dała rady wystartować. Poleciał dopiero po zamianie silników miejscami tak, żeby śmigła kręciły się do wewnątrz.

W linku jest lista maszyn z przeciwbieżnymi śmigłami. Niewiele tego ale co ciekawe zaczęli już... bracia Wright (z jednym silnikiem). Najnowszy w tym zestawieniu jest A400M, który też ma takie same silniki z czego dwa kręcą śmigła w przeciwną stronę przez przekładnie. O ile rozumiem chodzi przede wszystkim o koszty produkcji i kwestie obsługi technicznej. Co do Bf-110 i w ogóle większości maszyn wielosilnikowych, to zgaduję że to kwestia kasy, prostoty w projektowaniu i obsłudze. Pewnie też jak pominiemy przekładnię, to całość jest bardziej niezawodna. Możliwe, że jak dodasz jeszcze dodatkowy mechanizm między silnikiem i śmigłem, to będą jakieś straty mocy. DB mogły kręcić w obie strony.

https://en.wikipedia.org/wiki/Counter-rotating_propellers
Русский военный корабль, иди нахуй

Dr.Hugo

  • Gość
Odp: XP-82 Twin Mustang - pierwszy raz po odbudowie wzbił się w powietrze.
« Odpowiedź #24 dnia: Października 04, 2019, 12:28:42 »
W sensie że był lewy i prawy silnik? Jesli tak, to nie miałem o tym bladego pojęcia :)

Dwusuwy na lewych chodzą, nawet nie kaprysząc za bardzo. Nie zna życia kto nie odpalił motorynki albo Ogara, pchając go w tył :D