Autor Wątek: Tweaki do VR  (Przeczytany 1525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Tweaki do VR
« dnia: Stycznia 26, 2020, 10:42:31 »
Tak wczoraj więcej latałem w rożnych simach, normalnie używałem tego Zaawansowanego filtrowania wygładzania w Steam VR (wraz z MSAAx2 np. w simach), nie jest źle i trzyma poziom 45 klatek (z motionreprojection on), ale czasem występują takie łagi (chwilowa zacinka, która trwa promil sekundy ale coś tam się widzi jednak). Fakt, z tym ASF=on wygładzanie jest lepsze w simach, a zatem i odbiór. Latam tak od Listopada i tej opcji nie ruszałem



Ale szczerze, to wczoraj ją wyłączyłem, ząbki są bardziej widoczne (z wygładzania na poziomie MSAA=x2 nie rezygnuję) ale płynność jest dużo lepsza. Przy właczonym oświetleniu w kabinie (wszystko) w Mirage 2000 i Motionreprojection=on już powodował lagi (haczenie obrazu), nic nie ruszam, tylko daję to ASF=off i wszystko zaczęło być bez tych lagow (podobnie MiG-19), tak więc ten ASF ma spory wpływ na płynność obrazu. Kwestia wyrzeczenia ale simy dostały pewnego dodatkowego boosta i na razie zostaję z tym na opcji wyłączonej i ustawiam tylko wygłądzanie w simach (ps. zmniejszył się też ghosting).

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Tweaki do VR
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 26, 2020, 10:44:17 »
To jest też ciekawe dla VR'owców również:

FPS bump by disabling GameDVR in Windows 10 via registry:
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=257972

Nie praktykowałem, ludzie sobie chwalą z tego co przeczytałem w całym wątku (nie tylko dotyczy DCS) ale są i tacy co różnicy nie widzą.
Ktoś próbował tę modyfikację rejestru może już?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Tweaki do VR
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 28, 2020, 20:01:22 »
Video instrukcja jak sobie zoptymalizować DCS pod VR:
https://youtu.be/ywGhE1vnRVA

Ja sobie ten DCS Shader mod wrzuciłem w niedzielę w ramach testów. Faktycznie poprawia nam płynność (np. przy włączonym radarze A2G w Viggen) ale to nie jest też tak, że jest jakiś mega skok, chociaż płynność czuć na zasadzie lepiej działającego motion reprojection, minus za to, że część efektów graficznych nam ginie, coś za coś. Temat o Shaders mod for better VR performance (experimental).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Tweaki do VR
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 29, 2020, 08:50:58 »
Te wszystkie tweakie do VR są tak cudowne jak diety z Kobieta i Życie. Albo przyrost fpsów jest zerowy, albo grafika jest tak paskudna że już lepiej grać z mniejszymi fpsami. Jedyny godny polecenia tweak jaki kiedykolwiek widziałem to 3DMigoto do IL2.

Wyłączenie GameDVR czy Nvidia Experience też gówno daje, przerabiałem to. Chyba że ktoś gra na kompie sprzed 10 lat który męczy się nawet przy nagrywaniu filmików z gier.

Odp: Tweaki do VR
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 29, 2020, 11:59:54 »
No nie koniecznie niekoniecznie. Na Pimax 5k shader mod dawał mi minimum 64 fps. Dzięki temu nie miałem ghostingu. Bez niego nie byłem w stanie tego osiągnąć, więc dla mnie to było niebo a ziemia.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Pisownia. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2020, 12:11:00 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Tweaki do VR
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 29, 2020, 20:00:32 »
shader mod dawał mi minimum 64 fps. Dzięki temu nie miałem ghostingu. Bez niego nie byłem w stanie tego osiągnąć, więc dla mnie to było niebo a ziemia.

Tak Shader mod na pewno pomaga, testowałem w AJS37 z radarem i MiG-19P też z radarem, te są najbardziej zasobożerne. Płynność prze przesuwaniu głową jest lepsza na boki (czyli tak by wymusić bardziej motion reprojection), jest bardziej płynny obraz. Dość łatwo sobie go sprawdzić za pomocą JSGME, tylko za pierwszym razem sim ładuje chyba się z 10 minut ;>. Już myślałem, że mam zwiechę jakąś, no i do każdej wersji po aktualizacji musi wyjść update shaderów, bo tak nie uruchomi się w ogóle.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl