Autor Wątek: Kampania Afghan war: Szatan Arba  (Przeczytany 9225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Kampania Afghan war: Szatan Arba
« Odpowiedź #60 dnia: Lutego 28, 2024, 19:17:15 »
Balszoi nagrał odcinek o Mi-24 nad Afganistanem, polecam jako wstęp: https://youtu.be/cVRNafKAMJw?si=1JyS7f0NZYQd43W6. Nie dodał tylko dość ważnej dla nas kwestii  :), że początkowo Mudżahedini, przeciw między innymi sowieckim Mi-24, posługiwali się wyrzutniami IR (Strzała) sprowadzanymi na dość szeroka skalę z ... PRL (poprzez Izrael, a potem szło to do Pakistanu i  Afganistanu), a jak to wyszło była dość ciekawa akcja potem.
Takie czasy, że teraz każdy może publikować materiały, które niestety nie są tak rzetelne jak powinny.
Bez zbędnego rozpisywania na przykładzie materiału na temat mi-24 muszę powiedzieć, że autor wie że dzwoni, ale nie wie w którym kościele. Jestem w stanie zrozumieć jego braki wiedzy technicznej z zakresu mi-24. Dlatego mógł się do niej lepiej przygotować, a jeśli nie to przynajmniej ominąć pewne zagadnienia lub nie zagłębiać w sprawy w których niema pojęcia. I nie jest to tylko moje zdanie. Ubolewam, że ludzie ciekawi chłoną taką nierzetelną zawartość.
Ale żeby nie było kilka przykładów dla tych którzy obejrzeli filmik:

- pianka poliuretanowa nie wypełnia zbiorników, a raczej dziurę która powstała od pocisku,
- w/w pianka owszem była kłopotliwa, bo potrafiła zapychać filtry na silniku, ale wcale nie trzeba było wymieniać instalacji paliwowej,
- mógłbym się czepić słowa niedostateczna praca silnika przy wspomnianym pompażu silnika, ale powiem, że wystarczyło zadać sobie trud i poczytać nieco w internecie jak taki silnik pracuje i zjawisku pompażu, a wtedy wystarczyło powiedzieć, że jak odpali się salwę rakiet które dymią trochę mocnej i wlecieć w ich strugi, to silnik który potrzebuje powietrza, jak człowiek, złapie zadyszki i przestanie działać, bo to jak biec tuż za rurą wydechowa samochodu.

To tyle w skrócie.

Tak jak na tym forum zwraca się uwagę na poprawną polszczyznę, tak na merytorycznie poprawny materiał już trochę ciężej, bo trudno to zweryfikować pomimo iż wielu z was posiada dość sporą wiedzę z  tematyki  techniki lotniczej. Po obejrzeniu tego materiału zastanawiam się na poziomem merytorycznym pozostałych filmików. Choć pragnę nadmienić, że to nie jest tak że wszystko co powiedział to bzdury.  „Nie wszystko złoto co się świeci”.
« Ostatnia zmiana: Lutego 28, 2024, 20:30:25 wysłana przez KosiMazaki »
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: Kampania Afghan war: Szatan Arba
« Odpowiedź #61 dnia: Lutego 28, 2024, 20:19:26 »
- Mógłbym się czepić słowa niedostateczna praca silnika przy wspomnianym pompażu silnika ale powiem że wystarczyło zadać sobie trud i poczytać nieco w internecie jak taki silnik pracuje i zjawisku pompażu. Wtedy wystarczyło powiedzieć że jak odpali się salwę rakiet które dymią trochę mocnej i wlecieć  w ich strugi to silnik który potrzebuje powietrza jak człowiek złapie zadyszki i przestanie działać. Bo to jak biec tuż za rurą wydechowa samochodu.

W Mi-24 był chyba zakaz odpalania npr poniżej jakiejś prędkości z tego powodu, zgadza się? Kojarzę 150 km/h. No i chyba nie dotyczyło to raczej AT-6/AT-9 bo te dymią mało (w DCS przynajmniej ;) ).

Choć w sumie ciekawe jak to się ma to tego "lobowania" npr, które stosowane było często nad Ukrainą.

Gratulacje Jascha za ukończenie kampanii ;). Po ukończeniu kampanii dla AH-64, dotarciu do piątej misji w Szatan Abra dla Mi-24 zrobiłem sobie odpoczynek od śmigieł i ukończyłem całą kampanię Red Flag dla F-16. Teraz czas na powrót Afganistanu ;)

Dzięki. Ciśnij do końca bo warto. :)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kampania Afghan war: Szatan Arba
« Odpowiedź #62 dnia: Lutego 29, 2024, 00:20:35 »
W Mi-24 był chyba zakaz odpalania npr poniżej jakiejś prędkości z tego powodu, zgadza się?

Z tego co wiem, bardziej chodzi o kaliber właśnie i od tego to było uzależnione ew. względem prędkości. Rosjanie używali w Syrii, również ma to miejsce na Ukrainie. Co do prędkości wydaje mi się, że przy mniejszych pociskach (np. UB-32) nie jest to aż tak ważne (przykład strzelania z górki, gdzie wręcz wytraca gwałtownie się prędkość, ale przy tych S-24 to już podobno były niezłe jazdy i tutaj są wprowadzone jakieś ostre restrykcje z tego co czytałem).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Kampania Afghan war: Szatan Arba
« Odpowiedź #63 dnia: Lutego 29, 2024, 11:31:34 »
Tak jak na tym forum zwraca się uwagę na poprawną polszczyznę, tak na merytorycznie poprawny materiał już trochę ciężej, bo trudno to zweryfikować pomimo iż wielu z was posiada dość sporą wiedzę z  tematyki  techniki lotniczej. Po obejrzeniu tego materiału zastanawiam się na poziomem merytorycznym pozostałych filmików. Choć pragnę nadmienić, że to nie jest tak że wszystko co powiedział to bzdury.  „Nie wszystko złoto co się świeci”.

Zasady pisowni są wiedzą powszechną. Wiedza o określonym typie statku powietrznego to już specjalistyczna, a tym bardziej smaczki z nią związane. Poniekąd to samo tyczy się wiedzy lotniczej. Ewentualne uwagi wypadałoby przekazać autorowi materiału, bo nam na forum nic do tego. Reasumując jak się chce psa uderzyć, to kij się znajdzie... tak bym to podsumował.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"