Wczoraj zainstalowałem w końcu 4.38 i zacząłem się bawić. Właśnie zaskoczyła mnie wydajność, naprawdę jest dobrze. Oczywiście nie wiem jak kampanie i jak jest dużo jednostek AI (chociaż to może bardziej wpływać na sam CPU i raczej powinno być też ok tak sądzę u mnie) ale w Instant Action/Dogfight mam stałe 72 FPS na potrzebne dla mnie właśnie 72Hz. Testowałem wiele opcji. Generalnie najlepiej wypada u mnie:
set g_fVRResolution 1.4
(dodam, że profil OTT nie działa jeśli ktoś korzysta z Questa i tam sobie ustawia grafikę), trzeba modyfikować to co wyżej w cfg. U mnie daje to 3808x3898pxt co jest zawrotną w sumie wartością (prawie 8k) ale działa to stabilnie z dobrymi czasami w okolicy 12ms i tak. Więc generalnie z wydajności jestem zadowolony i zaskoczony. Komp mi klęka jak daję już mnożnik 1.7 ale to nie ma co się dziwić (wtedy mam spadki do 68 fps, ale jako, że nie używam, żadnej reprojekcji to już pojawiają się zacinki. Przy mnożniku 2 za to wygląda to już fajnie ale nie da się latać z płynnym obrazem

. 1.4 wydaje się więc rozsądne z pewnym marginesem. Przydałoby się działanie OpenXR Toolkit, ale BMS nie jest z nim kompatybilny, więc trzeba go odhaczyć w ustawieniach do Toolkita. Wtedy BMS mi dop. odpalał w VR. Owszem, sam obraz pomimo tego 1.4 nie jest tak ostry jak w DCS. To czego mi brak to opcja Sharpening, bo pomimo wysokiej rozdzielczości obraz mam mniej ostry niż w DCS, gdzie latam na mnożniku 1.2. Tak się zastanawiam czy działa tu Reshade VR, jeśli tak, to tu może być rozwiązanie bo tam jest trochę dobrych opcji pod VR, między innymi ostrość. Antyaliasing mam na 2. Przy 4 już są spadki FPS, a obraz bardziej rozmazany, więc 2 to chyba tu najlepszy wybór.
Z kolejnych kwestii - to sama kabina jest zbyt mała (World scale). Posprawdzałem kilka opcji i finalnie najlepiej wygląda dla mnie ta:
set g_fVRIPDMultiplier 0.90
Wtedy mam taką samą wielkość jak kokpit w DCS z IPD 60.



I jeszcze taka ciekawostka, mam do kompa podłączony kontroler XBox, on wariował na stole, pomimo, że wyłączony ma w opcjach BMS FF, a żadna z osiek nie była podpięta. Dopiero po dodaniu tego:
set g_bVibrateXInput 0
wyłącza nam się Force feedback. Generalnie dam BMS szansę, tym bardziej, że 16 znam całkiem nieźle (już parę różnic widzę na plus dla BMS). Nieźle też wygląda F-15C oraz F-18. Jest co robić tu.